Jump to content
Joriz

Grand Theft Auto V is eindelijk uit op PC en is fantastisch!


med_gallery_1_161_115028.jpg

Ziet er toch goed uit voor mijn oude PC!

Ja, PC-gamers hebben ontiegelijk lang moeten wachten. Meer dan 1,5 jaar langer dan mensen die het op de PlayStation 3 en Xbox 360 hebben gespeeld. Maar het wachten lijkt te zijn beloond. Vanaf vandaag kan je eindelijk GTA5 op de PC spelen. static.gif

Ik moest het even opzoeken, maar mijn PC is ondertussen meer dan vijf jaar oud (wel videokaart vervangen en SSD toegevoegd). Dan ga je je toch afvragen of Grand Theft Auto V überhaupt gaat werken.

Al zeiden de GTAV systeemeisen van wel, had ik met de PC versie van Grand Theft Auto IV in het achterhoofd niet heel veel verwacht. Vele zagen de PC versie van GTA4 toch als slechte port en die niet altijd soepel werkte (zeker met mods erbij).

Gelukkig is dat met Grand Theft Auto V niet het geval! De PC versie is te gelijktijdig met de consoleversie van GTA5 ontwikkeld. Aan de PC versie heeft Rockstar Games vele jaren gewerkt en dat is te zien. Op de geadviseerde lage instellingen werkt alles bij mij meteen perfect. Het mooie echter is dat je alles qua grafische instellingen kan veranderen en zelfs over de geadviseerde limiet heen kan gaan. Zo heb ik de resolutie maximaal omhoog geschroefd en enkele dingen iets hoger gezet nadat ik Ignore Suggested Limits had aangezet.

med_gallery_1_161_103558.jpg

Lekker de grafische instellingen aanpassen naar eigen wens

med_gallery_1_161_88739.jpg

Michael zit weer is bij de therapeut

Zelfs met mijn oude PC ziet het er goed uit en is de framerate moeiteloos tussen de 30 en 60 fps. Een wel moderne game PC heeft dus geen enkele moeite met GTAV, wat echt complimenten is voor de programmeurs bij Rockstar Games.

Al zullen nu vele mensen voor het eerst kennis maken met Grand Theft Auto V is het voor mij niet nieuw. Ik heb alle GTAV missies al twee keer gespeeld op de PlayStation 3 en PlayStation 4. Daarom besloot ik maar even snel te gaan kijken of GTA Online nu dit ook al gratis in de PC versie werkt. Daarom maar meteen naar de Transfer optie gegaan om mijn poppetje uit de PlayStation 4 versie te importeren naar de PC.

Het was slechts een paar keer op enter rossen en toen stond ik zelf op de straten van Los Santos op de PC, dat inclusief al mijn dure auto's en geld. loveit.gif

med_gallery_1_161_132644.jpg

Daar ben ik dan!

Mijn eerste ervaring is dus dat het allemaal vlekkeloos en fantastisch lijkt te werken. Ik hoop dat alle andere spelers net zo als mij vandaag zonder problemen aan de slag kunnen.

Natuurlijk hebben we op GTAGames.nl sinds deze week een compleet vernieuwd forum voor GTA5. Hier kan je met jouw vragen, screenshots, filmpjes, ideeën en verhalen kwijt. De volgende secties staan dus vanaf nu ook klaar voor de PC gamers:

  • V: General - Discussies en verhalen over het spel
  • V: Media - Plaats hier al je screenshots en filmpjes
  • V: Missie Hulp - Voor als je problemen hebt met het uitspelen van een missie
  • V: Technische Problemen - Als het toch niet op de PC werkt en je hulp nodig hebt.
  • V: Modding - Voor als we het voor elkaar krijgen het singleplayer spel aan te passen
  • V: Walkthrough - WikiGTA: Complete Nederlandse walkthrough gemaakt door leden van GTAGames.nl

Veel gameplezier en hopelijk zie ik je snel in GTA Online bij een van de meetings! thumbsup2.gif

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Briefpost dient in Nederland voor 18:00 worden bezorgd en pakketjes gaan door tot in de avond.

GTAV kan dus gewoon nog vandaag aankomen. Als het goed is heeft iedereen vannacht een email van bol.com ontvangen met track en trace code zodat je kan zien waar je pakketje is

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Oh shit, mijn pre-order is nog niet binnengekomen! Bol.com, waarom heb je me verraden?! :cry:

Ik las al inderdaad van vele anderen dat GTAV tussen de 45 en 80FPS draait op hun prima PC, wat dus erg geweldig is wat R* hebben gedaan!

Echt top!

ik heb hem al binnen sinds 11uur man

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Briefpost dient in Nederland voor 18:00 worden bezorgd en pakketjes gaan door tot in de avond.

GTAV kan dus gewoon nog vandaag aankomen. Als het goed is heeft iedereen vannacht een email van bol.com ontvangen met track en trace code zodat je kan zien waar je pakketje is

heb wel een mail gehad met dat ie verzonden was, maar geen track & trace want het is gewoon brievenbuspost volgens mij. Maar ik wist niet dat het nog tot 18:00 door gaat.

ongeloofelijk, op het moment van schrijven wordt er aangebeld, en ja hoor... het is bol.com xD WHOOOOO!!!

ik neem mijn woorden terug over bol.

Bewerkt: door exmpletree

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik vraag me nu af wat er nu zo spannend is aan de te behalen 60fps. en of je pc dit wel of niet aankan.

Het verschil tussen 40fps en 60fps is toch nauwelijks waarneembaar voor het oog toch?

Merk je zeker wel.

Die vriend heeft 'm trouwens nog steeds niet. En die van mij is nog steeds bezig met de laatste 5gb die online moet worden gedaan.

Maar hij heeft ook een mailtje gekregen dat ie verzonden was, dus ik denk dat hij hem ook vandaag hoort te krijgen.

Het is trouwens wel een pakketje, maar er is geen Track and Trace code.

Bewerkt: door Nyltje

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Jep, ik zie her en der al van alles verschijnen over de PC-versie, tof dat-ie er eindelijk is. Zelf ben ik er niet echt meer mee bezig en ik heb 'm in eerste instantie ook nog niet besteld, maar reken maar dat hij er vroeg of laat gaat komen. thumbsup2.gif Het ziet er trouwens wel bijzonder gaaf uit, zo'n gigantisch dikke case. puh2.gif

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Wat zou het record zijn van de snelste tijd tussen de release van een GTA en de eerste mod..., en zou die worden verbroken met GTA 5?

Vaak werden modificaties al gemaakt op grond van de console-versie. Dan was het slechts de vertaalslag maken naar de pc, wat niet veel tijd kostte bij oudere GTA's. De bekendste modificatie, de hot coffee mod, is dan ook op de dag van de release uitgebracht. Dat valt niet te verbeteren dus... :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Zo, net klaar met de fysieke schijven installatie van zo een 2 uurtjes. Gaat die fucking RGSC iets downloaden 55,14GB / 60,06GB en is klaar over 9 uren.

Serieus. wat te fuck?!

Klik even op pauze en dan weer aan. Ik zat vannacht ook met enorme trage download tot ik dat probeerde. Er zijn blijkbaar verschillende servers, de ene is veel sneller dan de andere. als het onder de 200k zakte zocht ik weer een nieuwe.

Hij loopt hier prima maar die waas kan je die ook weg halen alsof je door dikke smog vemend met hitte zit te turen zo vervelend.

Welke instelling zou dat moeten zijn ?? **(Mijn*Engels*is*bagger)**

is dat niet depth of field?

Al is het soms ook gewoon echt mistig, net zoals in het echt...

Bewerkt: door Wybo76

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...