Jump to content

Quick vraagje- GamePC


KoningJesper

Recommended Posts

Hallo,

Ik zit er over na te denken om misschien een Game-PC te kopen, en als eerste voreg ik me af in wlke richting qua prijs je moet gaan denken voor een PC die bijv. GTA 5 op medium aan kan?

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Goedekwalitiets hardware (Producten van bijvoorbeeld Intel, AMD, Cooler Master, nVidia etc) kunnen dik 5-6 jaar mee gaan, maar als je met je favoriete games, die je gewoon op high/ultra moet spelen alleen dat gaat niet, kan je altijd een videokaart upgrade en eventueel een CPU upgrade doen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Oke bedankt allemaal! Maar diegene die BigBoss aanraadde zou ik dus GTA op medium kunnen spelen, en de kan redelijk lang mee? Kijk, GTA is het enige echt grote spel. Want verder wil ik gwn van die horrorspellen, Cities Skylines, Unity, Unreal Engine 4, Arma etc. kunnen spelen. Kan ik dar dan 5 jaar mee mee?

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Link die Big boss gaf, is meer een richtlijn wat je voor een bepaald bedrag kan krijgen, het zijn meerdere setups.

Een van 420 dollar, een van 640 dollar en een van 820 dollar wat aan je eisen voldoen.

Die van 420 heeft in principe een videokaart voor recommended, hoe goed dat ook mag zijn, maar de CPU is ondermaats voor recommended maar wel beter dan minimum.

Als je die van 420 dollar zou bouwen, zou je al een FX8350 erin moeten zetten om ook de CPU op recommended te krijgen.

FX8350 kost 180 euro, FX4300 kost 80 euro, ook denk ik dat de prijzen hier in Nederland iets hoger liggen dus dat kan wat afwijken.

Ik denk dat je persoonlijk wat meer kan uitgeven, pakweg die 800 euro die Ezra al zei, dan kan je iets bouwen wat echt mee gaat en wat ook echt presteert.

Ik ben zelf begonnen met goedkope prut en kon alles wel draaien, maar al snel vereis jezelf of games toch meer en moet je upgraden.

Toen ik een deftige setup kocht heb ik jaren mee kunnen spelen, beter gezegd, die setup heb ik verkocht aan een vriend en die gamed er nog steeds piekfijn op.

In pc gaming is goedkoop duurkoop.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke bedankt Golf voor de uitgebreide reactie. Maar stel ik hoef er geen GTA op te spelen, maar gwn de rest die ik noemde en gwn alle spellen die qua vereisten onder GTA zitten, hoeveel ben ik dan kwijt?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...