Jump to content

[PC] Slechte framerate


Fendron

Recommended Posts

Ik heb in GTA V gemiddeld 20 fps op de laagste settings, dit terwijl mijn specs goed genoeg zijn volgens de minimum requirements.

Mijn specs:

i5 750 @2.67GHz

GTX 960

4GB ram

Wat mij opviel is dat mijn framerate niet slechter werd toen ik de settings wat hoger zette. Ik ging dus kijken naar hoe mijn cpu, gpu en ram werkten tijdens het spelen.

Mijn cpu usage was 100% en mijn gpu usage was 20%, ook op hoge settings.

Betekent dit dan dat mijn cpu te slecht is, ookal voldoet hij aan de minimum requirements? Ik wou hem binnekort al upgraden, maar het zou fijn zijn als ik nu al kon spelen.

Alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Raar genoeg stuitte ik vandaag ook op hetzelfde probleem aan.

Wat ik toen heb gedaan is de computer opnieuw opgestart en toen was het probleem verholpen.

Verder weet ik weinig of je CPU de bottleneck is, maar indien je zou kunnen upgraden is dat altijd welkom aangezien 4GB RAM wel wat té weinig is wil je op hoge settings kunnen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Denk je dat als ik voor nu alleen RAM upgrade naar 8gb, dat ik dan 60+ fps kan krijgen? Ook viel mij op dat mijn cpu erg warm werd, zou het kunnen zijn dat hij slomer werkt omdat hij een hoge temperatuur heeft?

Bewerkt: door Fendron
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, nou heb ik er zelf geen idee van of GTA V ook hyperthreading ondersteunt, want mijn CPU (i7 860) is uit dezelfde generatie en trekt het makkelijk met 60 FPS en ±70% load op de CPU. Wat definiëer je als "warm"?

Het "Memory" balkje dat je ziet is trouwens het videogeheugen; het geheugen op de grafische kaart. Dit kan je niet upgraden.

Link to comment
Delen op andere websites

De cpu is rond de 80 graden als ik gta speel. En ik snap dat het memory balkje voor de VRAM is, maar met MSI afterburner kan ik het gebruik van de cpu, gpu en ram dus ook zien. En het werkgeheugen zit dus rond de 3,5 GB.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je processor inderdaad die temperatuur bereikt heb je inderdaad kans dat 'ie gaat throttelen (terugklokken als beveiliging tegen oververhitting). Dat zou je dan echter bij andere toepassingen ook moeten merken. Welke CPU koeler gebruik je?

Je kan eens proberen je divers voor je videokaart te updaten, baat het niet dan schaadt het ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dus net mijn PC schoongemaakt. Er zat een dikke laag stof op de heatsink die ik heb weggehaald, en ik krijg nu 50-60 fps :D.

Nu nog wel een ander probleem, hij stuttered. Dus hij runt op 50-60 fps en dan is er een seconde dat hij op 30/40 fps gaat en dan weer terug naar normaal.

Is dit kenmerkend voor te weinig RAM hebben?

Bewerkt: door Fendron
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...