Jump to content

Wifi versterker


KoningJesper

Recommended Posts

Hallo,

Op mijn kamer heb ik heel slecht Internet en krijg ik op mn PS4 vaak de melding "wifi te zwak". Gaat een wifi versterker dot helpen, hoeveel gaat dit kosten, welke zou ik gebruiken en hoe moet ik dat precies Doen?

Bedankt! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nooit begrepen waarom mensen een WiFi 'repeater" kopen. Het enige wat je repeat is het al zwakke signaal en dat maak je nog zwakker. Dus hij doet het of heel slecht en vaak al helemaal niet. Veel beter kun je dus de kabel trekken. Waarschijnlijk is dit geen optie dus wat dacht je van Powerline of een sterkere router?

Zelf heb ik voor 20 euro twee prima Powerline adapters op de kop getikt en als het perse draadloos moet zijn kun je aan die powerline nog een AP hangen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo een Power adapter klinkt goed, maar kan iemand dsn zeggen hoe dat moet. Dit is mijn situatie:

Ik heb een Ziggo router in het Cafe beneden, voor het Cafe netwerk en het thyis netwerk zit een verdieping daarboven op een time capsule. Dan op twee verdiepingen daarboven daarboven zit mijn kamer. Hoe kan ik dat het best doeb?

Link to comment
Delen op andere websites

De netwerkkabel die in de time capsule gaat in de Powerline adapter en dan een andere netwerk kabel weer naar de Timecapsule ;)

(je moet natuurlijk wel eentje met een wifi optie nemen dan sinds het anders geen nut heeft voor jou kamer.) Hierna zal je internet signaal een forse boost krijgen op jou kamer

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nooit begrepen waarom mensen een WiFi 'repeater" kopen. Het enige wat je repeat is het al zwakke signaal en dat maak je nog zwakker. Dus hij doet het of heel slecht en vaak al helemaal niet. Veel beter kun je dus de kabel trekken. Waarschijnlijk is dit geen optie dus wat dacht je van Powerline of een sterkere router?

Zelf heb ik voor 20 euro twee prima Powerline adapters op de kop getikt en als het perse draadloos moet zijn kun je aan die powerline nog een AP hangen.

hier ben ik het niet mee eens ;):bier:

ik heb namelijk een tijdje terug een nieuwe router gekregen glasvezel 5ghz met een bereik van 2 meter..hier heb ik een nieuwe acces point achter gezet en nu is mijn bereik tot ver uit huis dus dat gaat niet helemaal op wat je zegt.en is trouwes makkelijk te installeren en je bent met 50 euro klaar. :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nooit begrepen waarom mensen een WiFi 'repeater" kopen. Het enige wat je repeat is het al zwakke signaal en dat maak je nog zwakker. Dus hij doet het of heel slecht en vaak al helemaal niet. Veel beter kun je dus de kabel trekken. Waarschijnlijk is dit geen optie dus wat dacht je van Powerline of een sterkere router? Zelf heb ik voor 20 euro twee prima Powerline adapters op de kop getikt en als het perse draadloos moet zijn kun je aan die powerline nog een AP hangen.
hier ben ik het niet mee eens ;):bier: ik heb namelijk een tijdje terug een nieuwe router gekregen glasvezel 5ghz met een bereik van 2 meter..hier heb ik een nieuwe acces point achter gezet en nu is mijn bereik tot ver uit huis dus dat gaat niet helemaal op wat je zegt.en is trouwes makkelijk te installeren en je bent met 50 euro klaar. :eten:
Ja, het omgekeerde is dus ook waar wat Davedavy zegt, het sterke signaal kun je dan uiteraard ook verlengen, begrijpend lezen blijft moeilijk.
Maar als je router 2 meter bereik heeft, heb ik voor 50 euro een veel betere router en dan hoef ik niet te liggen kijken met een verlengd zwak signaal.

Hier zou mijn voorkeur ook bij liggen inderdaad. Liever investeren in een een goede router dan aan liggen kloten met adapters en versterkers.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier in huis powerline-adapters waar ik ook een ethernetkabel in kan pluggen. Een adapter in de woonkamer bij de iMac en eentje op zolder bij m'n studie-PC. Deze heb ik beiden met een kabel aangesloten op de adapters, en voor de andere devices in huis krijg ik van de adapters een sterk WiFi-signaal. Als jij op hetzelfde electra-netwerk zit als de router, en er is nog een LAN-aansluiting over, als ook een stopcontact, kan je een adapter in de eigen kamer plaatsen en je PS4 gewoon met een kabel aansluiten. Geen gezeur meer met slecht signaal. Je hebt ook adapters waar ook een stopcontact in zitten voor het geval je daar te weinig van hebt. Zoals je ziet, opties genoeg.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb namelijk een tijdje terug een nieuwe router gekregen glasvezel 5ghz met een bereik van 2 meter..hier heb ik een nieuwe acces point achter gezet en nu is mijn bereik tot ver uit huis dus dat gaat niet helemaal op wat je zegt.en is trouwes makkelijk te installeren en je bent met 50 euro klaar. honger.gif

Glasvezel. :7 Om vervolgens alle voordelen daarvan teniet te doen door wifi te gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Glasvezel. emo.gif Om vervolgens alle voordelen daarvan teniet te doen door wifi te gebruiken.

Stop jij een internet kabel in je telefoon?

Waar zie jij ergens het woord telefoon? Ik was onder de indruk dat we het over de PS4 hadden. Daarnaast kan niet ontkend worden dat bekabeld internet nog altijd veel sneller is. Providers bieden tegenwoordig snelheden aan tot 200 Mbps, maar zelfs mer wireless N kom je maximaal aan 150 Mbps.

Link to comment
Delen op andere websites

Waar zie jij ergens het woord telefoon? Ik was onder de indruk dat we het over de PS4 hadden. Daarnaast kan niet ontkend worden dat bekabeld internet nog altijd veel sneller is. Providers bieden tegenwoordig snelheden aan tot 200 Mbps, maar zelfs mer wireless N kom je maximaal aan 150 Mbps.

Nou een hoop aantal providers hier bieden 500-1000Mbps aan over de glasvezel en die leveren gewoon een AC router mee. En de meeste mensen die een 500/1000 abonnement kopen zullen ook wel apparatuur in huis hebben die AC ondersteunt. Ziggo, die max. 200Mbit op de TV kabel aanbiedt schijnt ook gewoon modems mee te leveren die draadloos de beloofde snelheid halen. Maar goed dit doet er eigenlijk ook niet toe :7

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...