Jump to content
Joriz

Forumlid Hanneswasco maakt handige mods voor GTAV!


gallery_1_5_94793.jpg

Met de

collectable collector van Hanneswasco kan je GTAV heel makkelijk 100% uitspelen!

Forumlid en tevens erelid Hanneswasco heeft de aller eerste twee Grand Theft Auto V mods toegevoegd in onze download database. Opvallend aan zijn mods is dat deze vooral handig zijn voor de speler bij het spelen van het spel en het schieten van mooie plaatjes.

Sinds 2007 heeft hij zich al heel hard voor het forum (o.a. als Moderator en Global Moderator) en voor WikiGTA ingezet. Nu is hij dus ook begonnen met het maken van mods. Ik wilde graag weten wat hem motiveerde om modificaties voor GTA5 te maken en of hij nog plannen heeft om meer handige mods te maken. Daarom stelde ik Hanneswasco de volgende vragen:

GTAGames.nl afbeelding
1. Hoe lang speel je al GTA?

Rond mijn tiende levensjaar kocht ik voor het eerst GTA Vice City op de PC, na het eerder bij mijn neef op de PS2 gespeeld te hebben. Toen kon ik echter nog geen Engels en reed ik meestal doelloos rond in de virtuele stad. Enkele jaren later kocht ik GTA San Andreas en ontdekte ook dit forum, waar ik gezellig kon praten over mijn favoriete computergames. Ik bleef enkele jaren hangen en verdiepte me in de GTA spelen, waardoor ik later gevraagd werd als WikiGTA medewerker, moderator en nog later globale moderator. De GTA spelen waren tijdens mijn tienerjaren mijn favoriete games en heb er me erg mee vermaakt. Tegenwoordig kan ik me er nog altijd meer vermaken, maar het gevoel is niet meer hetzelfde als vroeger, waardoor mijn motivatie om me in te zetten in de community ook verminderde.

2. Sinds wanneer ben je in mods aan het verdiepen?

Vier jaar geleden begon ik aan een opleiding Informatica en leerde ik programmeren. Ik wou wat nuttigs doen met deze programmeerkennis en probeerde in mijn tweede bachelorjaar al wat te modificeren in GTA IV. Er waren toen al een groot aantal modificaties beschikbaar en ik had geen originele ideeën voor mods die ik kon maken met mijn beperkte kennis. Het bleef dus bij enkele basisscripts, puur uit nieuwsgierigheid over hoe het modificeren in zijn werk gaat. Later schreef ik ook
enkele basistutorials
om andere leden te stimuleren om aan het modificeren te beginnen. Ik keek al een tijdje uit naar de release van GTA V op de PC, omdat ik dan kon beginnen te modificeren vanaf het begin. En dat deed ik dus ook.
smile3.gif

3. Hoe kwam je op het idee om de Time Scaler en Collectable Collector te maken

Op
WikiGTA
hield ik me bij GTA IV en zijn uitbreidingen altijd bezig met het screenen van de collectables. Ik wou dit ook voortzetten bij GTA V, maar had geen zin om
elke collectable
zelf op te zoeken. De
Collectable Collector
is relatief gemakkelijk om te maken en was dan nog eens extreem nuttig voor het screenen voor WikiGTA. Het is in principe een simpele teleporter naar een lijst van coördinaten. Later voegde ik ook andere functies toe, zoals de mogelijkheid om blips toe te voegen op de kaart op de posities van bepaalde collectables.

Ik wou nog wat extra ervaring op doen en zag een request op GTAForums.com voor een time laps modificatie. Ook dit is niet erg moeilijk om te maken en heb ik me dus ook even mee bezig gehouden waaruit de
Time Scaler
kwam.

4. Welke mod ben je het meest trots op?

De Collectable Collector, aangezien deze het meest uitgebreid is, meer nut is en ook het meeste downloads heeft.

5. Welke mods zou je in de toekomst nog willen maken?

Ik zou de Collectable Collector nog willen uitbreiden met het controleren welke collectables je al hebt opgeraapt en dit dan ook weer te geven. Ook heeft iemand me het idee gegeven om een soort "custom waypoint mod" te maken, waarbij je zelf blips op de map kan plaatsen op locaties die je zelf beslist, en je deze blips dan ook kan aanpassen etc. Dit vind ik een erg goed idee, en met de code die ik ondertussen geschreven heb kan ik dit ook relatief gemakkelijk doen. Echter heb ik de komende maanden veel minder tijd door examens en reizen, dus het schrijven hiervan zal nog wel even duren.

In de verre toekomst zie ik me ook nog andere, grotere modificaties maken, maar dat zal zijn voor na de zomer.

6. Wat zou je willen zeggen tegen mensen die twijfelen of ze mods willen maken?

Als de interesse en tijd er is, gewoon doen! Crypteq heeft al
enkele duidelijke tutorials
geschreven en ook de source code van de
Native Trainer
van Alexander Blade is beschikbaar, waaruit je ook erg veel kan leren. Vertrouwd geraken met de basisconcepten kan moeilijk zijn indien je nog geen programmeerervaring hebt, dus in dat geval moet je zeker genoeg geduld hebben en niet te veel hooi op je vork nemen en beginnen met heel basische scriptjes. Persoonlijk vind ik programmeren/modificeren geweldig, aangezien ik zelf iets kan creëren dat nut heeft en je constant dingen bijleert.

De

Time scaler is heel handig voor bij het maken van filmpjes

Heel erg veel dank aan Hanneswasco voor het meewerken aan dit interview. Mocht je zelf ook met modding bezig zijn of vragen hebben over het maken van modificaties dan ben je welkom in onze GTAV Moddding forumsectie.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...