Jump to content
Joriz

Waarom de volgende Rockstar titel niet per se Red Dead Redemption is!


med_gallery_1_5_158543.jpg

In Red Dead Redemption zit al een sterke dynamische multiplayer-optie

Steeds meer websites beginnen te melden dat de volgende game die Rockstar Games gaat uitbrengen een vervolg op Red Dead Redemption is. Sommige websites gaan zelfs zo ver om dit te presenteren als feit. Dit natuurlijk weer zonder duidelijke bronvermelding. Al zijn er genoeg aanwijzingen dat Rockstar Games in de toekomst een nieuwe Red Dead gaat maken, is dit zeker nog geen bevestigd feit. Een van de websites die dit nog redelijk ingetogen meldt is IGN. De bevindingen vatten ze in de onderstaande video samen:



Volgende spel een online Red Dead Redemption? Je kan al fantastisch online in de huidige Red Dead Redemption puh2.gif

De verhalen waaronder de bovenstaande video lijken zich vooral te baseren op enkele vacatures die Rockstar Games op dit moment heeft openstaan. Hierbij vooral de vacature voor een network programmer bij Rockstar San Diego. Rockstar San Diego is onder andere de maker van Red Dead Redemption en Midnight Club: Los Angeles.

In de vacature staan enkele opvallende dingen die op meerdere manieren kunnen worden opgevat:

Rockstar San Diego is looking for a networking programmer who specializes in the synchronization of the wide range of gameplay mechanics found in a Rockstar open world game. This position involves extensive collaboration with gameplay programmers and designers, so good communication skills and the desire to work closely with others are a must.

Responsibilities

  • Integrate dynamic multiplayer into all areas of gameplay.
  • Extend and maintain core and mid-level solutions for efficient networking of complex open-world game environments.
  • Work with the game project team to integrate networking technology into game projects, identify extensions to that technology, and create those improvements.
  • Implement cross-platform abstractions for third-party online services, including Xbox Live and Sony NP.
  • Work with external vendors to develop solutions using and/or extending their online service SDKs.

Duidelijk is dus dat ze naar een netwerkprogrammeur op zoek willen zijn die zorgt dat de open wereld in spellen van Rockstar Games worden gesynchroniseerd. Het onderstreepte stukje tekst in de vacature staat echter voor interpretatie open. Dynamische multiplayer in alle gebieden van gameplay kan er namelijk naar wijzen dat de scheiding tussen online en offline steeds kleiner wordt. Dat je altijd in multiplayer en singleplayer verhaal tegelijkertijd kan zitten. Echter denk ik dat met deze regel vooral wordt bedoelt dat alle online gameplay elementen goed dynamisch moeten werken tussen de spelers.

Het is dus een beetje gissen wat er wordt bedoelt aangezien de vacature expres vaag blijft. Het zou namelijk dom zijn als Rockstar Games complete details van volgende spellen in een vacature zou weggeven. puh2.gif

Daarnaast wordt in de vacature helemaal niet gemeld dat de volgende titel een Red Dead Redemption vervolg is of überhaupt een vervolg op een huidige Rockstar San Diego titel is.

Projecten van Rockstar Games zijn tegenwoordig namelijk zo groot voor Rockstar Games dat ze niet meer vanuit één locatie kunnen worden gemaakt. Alle studios werken tegenwoordig samen bij het opleveren van een eindproduct als één grote wereldwijde virtuele gamestudio. Dit is al te zien in de credits van Grand Theft Auto V. Aan dit spel is maar liefst 5 jaar gewerkt. Niet enkel door Rockstar North, maar ook door de andere studios.

Rockstar San Diego werkt dus aan veel meer spelen dan de Red Dead-reeks. Het belangrijkste argument hiervoor dat andere websites over het hoofd zien is dat bij Rockstar San Diego ook een zeer groot gedeelte van de game engine en het netwerkcomponent van de huidige Rockstar Games spellen worden gemaakt. In San Diego is namelijk ook gewerkt aan het het (technische) netwerkgedeelte van GTA Online. Dit feit merkte ik ook toen ik voor de release van GTA Online al een testversie mocht spelen. Rockstar San Diego was toen nog druk bezig was met allerlei programmeerwerk aan GTA Online, waardoor niet alles in het begin op die speeldag werkte (zie niet onderstaande spionagefoto).

med_gallery_1_238_235180.jpg

Ontbrekende spionagefoto van Joriz: Hier moet je een hardwareopstelling bedenken met servers en switch voor GTA Online,

waar ik geen foto van mocht maken. Van een berg snoep en chips mocht ik wel een foto maken

puh2.gif

De vacature kan dus eigenlijk voor elke toekomstige Rockstar Games titel zijn. Rockstar Games zit namelijk niet niets te doen en werkt op meerdere locaties tegelijk aan diverse nieuwe games.

Met mijn bovenstaande argumenten wil ik echter niet ontkrachten dat er geen Red Dead Redemption vervolg aan komt. Het moederbedrijf van Rockstar Games, Take-Two Interactive, ziet Red Dead Redemption als sterk merk waar zeker in de toekomst nog (meerdere) vervolgen op komen. Dat is te zien in de onderstaande slide van het bedrijf en daarnaast is dit ook al meerdere malen door het bedrijf genoemd bij presentaties en mededelingen aan de aandeelhouders.

gallery_1_5_17164.jpg

Onder andere Red Dead Redemption, Midnight Club en Grand Theft Auto worden als sterke merken gezien

Ik wil dus vooral zeggen dat op dit moment nog niets vast staat en dat je hiermee ook rekening moet houden met het komende nieuws dat op vele websites voorbij komt. Neem dit dus met een flinke korrel zout (en een berg popcorn). Zo lang Rockstar Games namelijk nog niet is bevestigd melden veel websites geruchten zonder duidelijke onderbouwing.

Laten we hopen dat er snel officiële duidelijkheid komt. Hopelijk al rond 16 juni, dan staat Take-Two namelijk op de E3 gamebeurs in Los Angeles. Mogelijk is Rockstar Games hier ook aanwezig, al is dit nog niet bevestigd en doet Rockstar Games altijd waar ze zelf zin in hebben. Dit alles natuurlijk om de beste games voor een groot publiek op de markt te brengen. loveit.gif

Wat hoop jij dat het volgende Rockstar Games spel wordt?

Bron video:

Bron vacature: Rockstar Games

Bron strategie: Take-Two Interactive

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Een Red Dead, GTA, La Noire, Max Payne. Alles mag. Het liefst een GTA of RD, in ieder geval geen Midnight Club. ;)

We wachten gewoon lekker af! Komen nog een paar updates voor GTAV dus komt allemaal goed. :tu:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk om zo eens door te lezen, had zelf dat gerucht nog niet gehoord.

Het liefst een GTA of RD.

Dit ongeveer.

Ik kan me nog herinneren dat we het enkele jaren terug over Red Dead Revolution hadden, of dat er ooit gaat komen weet ik niet. Of Agent? Wie weet. Zelf zou ik graag een nieuwe GTA aangekondigd zien, maar we hebben zelfs de Story DLC voor V nog niet gehad, dus ik vrees er al wat voor.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik moet nog steeds Canis Canem Edit een keer spelen, da's ook alweer bijna tien jaar oud. Maar ik ben wel benieuwd of Rockstar Games daar ooit nog een vervolg op maakt.

Wat GTA betreft hoeven ze van mij geen haast te maken, ik verlang nog steeds naar GTA V.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Mijn voorkeur gaat zeker uit naar een nieuwe Red Dead. Ik heb me geweldig vermaakt met RDR, ik hoop op een gelijk of grotere opvolger. Daarnaast had RDR zoveel features die ik bij GTA miste, dat ik hoop dat ze daar op voortborduren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ben ik de enige die uitkijkt naar een mogelijke Midnight Club ? (Dan wel zonder de zentorno's achtige rotzooi.)

Helaas is mijn Ps3 ondertussen zo goed als kapot waardoor ik Red Dead Redemption nooit zal kunnen spelen. :$

Een opvolger ervan zou ik wel meteen kopen. :Y

Bewerkt: door skullz-000

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ik denk sws dat die ene missie van gta v van michael op xbox one en ps4 waarbij je in die mijngang isaac vind :puh: een stille hint is naar Red Dead redemption 2 en nog een game La Noir ofzo iets want uit die tijd komen die camera functies wel :puh:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

ik denk sws dat die ene missie van gta v van michael op xbox one en ps4 waarbij je in die mijngang isaac vind :puh: een stille hint is naar Red Dead redemption 2 en nog een game La Noir ofzo iets want uit die tijd komen die camera functies wel :puh:

Of het is gewoon een doodgewone Easter Egg.

We wachten het gewoon lekker af, het zijn allemaal slechts speculaties. Als alle EE's uit games serieus genomen worden als nieuwe games dan waren er alweer veel meer Red Dead's gemaakt. ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...