Jump to content

[NEW][€800] Laptop voor de studie


Mrkwark

Recommended Posts

Budget: 800 euro (als het minder kan graag)

Doel: Studeren, Films on the go en een beetje gamen

Desktop of laptop: Laptop

Benodigde randapparatuur: xxx

Besturingssysteem: Windows 7/8 het maakt niet zoveel uit sinds ik naar Windows 10 ga

Het is de bedoeling dat ik met deze laptop mijn studie ga afmaken. Oftewel een 15,6 inch scherm met een goede batterij die het echt lang kan volhouden. Ook wil ik dat de computer niet tegen spartelt als ik meerdere programma's heb open staan. Ik heb een Lenovo laptop hiervoor gehad en dat was dus ook tevens de laatste. Dus ik zoek een ander betrouwbaar merk.

Belangrijke punten waar de laptop aan moet voldoen:

1. Full HD Scherm om lekker films op te kijken als ik bijvoorbeeld bij iemand ben.

2. Zo licht en stevig mogelijk (notebook?)

3 Gamen ga ik er zelf niet vaak op doen, maar ik wil wel als mijn vriendin hier is dat zij samen met mij League Of Legends en CS:GO kan doen met 60fps (op de laptop ofc) ook moeten classic games hier op werken. denk Hitman 2 etc. Gta V en al die andere high end games hoeven hier niet op te kunnen maar mag wel want ik heb tenslotte daar een computer voor.

Hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen ! :)

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

Als je zo'n laptop wil kan je denk ik nog wel goedkoper...

ze hoeven er niet op te kunnen he ! het mag wel :)

Zou dit niet een optie zijn?

Nice specs maar helaas een 17,3 inch en Verboven mijn budget :(

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

Zou dit niet een optie zijn?

Nice specs maar helaas een 17,3 inch en Verboven mijn budget :(

Ah, ik lees nu pas dat je een 15" wilt. :puh:

Nou, optie 2. Zit alleen geen DVD drive in dus films moet je digitaal hebben...

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Zou dit niet een optie zijn?

Nice specs maar helaas een 17,3 inch en Verboven mijn budget :(

Ah, ik lees nu pas dat je een 15" wilt. :puh:

Nou, optie 2. Zit alleen geen DVD drive in dus films moet je digitaal hebben...

Is http://www.laptopshop.nl/product/535045/category-178917/acer-aspire-v3-572g-57cv.html dan niet interessanter ?

( http://www.laptopshop.nl/product/601737/category-178917/asus-essential-pro-pu551la-xo203g.html#product_specifications ook dit leek mij een geweldige laptop kwa gewicht en design etc maar deze heeft maar 4GB en een HD ready scherm :( )

Link to comment
Delen op andere websites

Zou dit niet een optie zijn?

Nice specs maar helaas een 17,3 inch en Verboven mijn budget :(

Ah, ik lees nu pas dat je een 15" wilt. :puh:

Nou, optie 2. Zit alleen geen DVD drive in dus films moet je digitaal hebben...

Is http://www.laptopsho...-572g-57cv.html dan niet interessanter ?

Ja, al zou ik van die overige 50 euro van je budget nog een grotere 2.5" SATA schijf halen, aangezien 1 van de minpunten is dat er weinig opslag is (120gb). ;)

Je 2e zou m niet gaan worden als je ook CS:GO of andere games wou spelen. Ook heb ik zelf niet echt een goede ervaring met Intel Graphics voor films. Daarom is het scherm ook maar 720p HD-Ready denk ik...

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is zeker waar !

Ik heb nu twee laptops gevonden die ik wel zie zitten

http://www.laptopshop.nl/product/535045/category-178917/acer-aspire-v3-572g-57cv.html#product_specifications

en

http://www.laptopshop.nl/product/572122/toshiba-satellite-l50-b-2g9.html#product_specifications

Zelf zie ik er niet veel verschil in behalve dat de een meer opslag heeft en geen dvd speler (maar dat maakt niet zoveel uit want streaming en steam)

Vind het wel jammer dat de batterij niet vervangbaar is maar dat krijg je er meestal van als je een dunne laptop wilt ! :)

Kan jij mij vertellen welke beter zou zijn ? of heb jezelf nog een leuk idee :)

Link to comment
Delen op andere websites

De Acer is het beste van die 2. Maar zoals ik al zei: koop er dan nog een extra HDD bij vooral als je Steam games erop gaat zetten. ;)

ik heb hier nog een externe dus dat gaat wel goed komen haha :)

Wel onthouden dat Acer echt een aardappelmerk is.

Reden? :)

Link to comment
Delen op andere websites

De Acer is het beste van die 2. Maar zoals ik al zei: koop er dan nog een extra HDD bij vooral als je Steam games erop gaat zetten. ;)

ik heb hier nog een externe dus dat gaat wel goed komen haha :)

Wel onthouden dat Acer echt een aardappelmerk is.

Reden? :)

Simpel, ik heb een Acer laptop gehad en daar ging het scherm uit zichzelf kapot door de hitte. Dit was destijds een groot probleem dus kon ik hem opsturen voor een gratis reparatie. Uiteindelijk na een jaar, buiten de garantie om kreeg ik weer hetzelfde probleem, vervolgens sloot ik hem maar op mijn monitor en uiteindelijk kwamen er ook problemen met de trackpad, inmiddels ligt die in de kast.

Hetzelfde probleem kwam bij mijn oom, die heeft destijds (2011) een MacBook Air gekocht en die draait, 4 jaar later, als een zonnetje.

Als ik jou was zou ik even doorsparen en dan pas een laptop kopen met een SSD en eventueel een videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

De Acer is het beste van die 2. Maar zoals ik al zei: koop er dan nog een extra HDD bij vooral als je Steam games erop gaat zetten. ;)

ik heb hier nog een externe dus dat gaat wel goed komen haha :)

Wel onthouden dat Acer echt een aardappelmerk is.

Reden? :)

Simpel, ik heb een Acer laptop gehad en daar ging het scherm uit zichzelf kapot door de hitte. Dit was destijds een groot probleem dus kon ik hem opsturen voor een gratis reparatie. Uiteindelijk na een jaar, buiten de garantie om kreeg ik weer hetzelfde probleem, vervolgens sloot ik hem maar op mijn monitor en uiteindelijk kwamen er ook problemen met de trackpad, inmiddels ligt die in de kast.

Hetzelfde probleem kwam bij mijn oom, die heeft destijds (2011) een MacBook Air gekocht en die draait, 4 jaar later, als een zonnetje.

Als ik jou was zou ik even doorsparen en dan pas een laptop kopen met een SSD en eventueel een videokaart.

Nja dan geen laptop van acer.. :puh: Maar doorsparen is eigenlijk geen optie, ik hoef ook eigenlijk helemaal geen ssd ;):) Ik zoek gewoon een degelijke laptop waar ik films van 1080p kan afspelen een paar simpele games op kan doen en een degelijke batterij heeft. Maar ik ga eens kijken of ik mijn prijs omhoog kan schroeven

(het feit dat ik eigenlijk niet hoger kan is dat ik het geld van mijn ooit aangekochte lenovo laptop heb terug gekregen en dat was 764 euro en ik wil er niet nog meer geld instoppen :) behalve als ik echt voor bijv 865 een veel betere laptop kan krijgen )

Dit was trouwens mijn oude laptop http://www.paradigit.nl/lenovo-ideapad-g50-70-01675/80030882/details.aspx

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, ik heb hier een Acer laptop uit 2004 staan, en die doet het tot op de dag van vandaag prima hoor. :tu:

Is deze HP niet iets? http://tweakers.net/...231nd-x360.html

Is drie tientjes boven je prijs, maar je krijgt wel veel terug: rappe processor, 8 GB geheugen, goede accuduur en een HD scherm die je zelfs kan kantelen om makkelijker films te kijken.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, ik heb hier een Acer laptop uit 2004 staan, en die doet het tot op de dag van vandaag prima hoor. :tu:

Is deze HP niet iets? http://tweakers.net/...231nd-x360.html

Is drie tientjes boven je prijs, maar je krijgt wel veel terug: rappe processor, 8 GB geheugen, goede accuduur en een HD scherm die je zelfs kan kantelen om makkelijker films te kijken.

Ziet er idd heel tof uit en bij de wehkamp krijg je er nog eens 50 euro korting op ook ! :)

Maar is die Grafische kaart niet stukke slechter dan die van de acer ? en denk je dat de hd 5500 gewoon fatsoenlijk league kan doen ? :)

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...