Jump to content

Makkelijk foto's erop zetten


Nyltje

Recommended Posts

Mijn moeder wilt graag makkelijk en snel foto's op haar pc zetten. Ze vindt het allemaal veel te moeilijk met mappen en bestanden en ze raakt in de war. Ze zei dat ze vroeger op een vorige computer een venster verscheen met daar de foto's en dat je met een knop de foto's op de harde schijf had staan. Ik heb zelfs een stappen plan van a tot z, maar ze begrijpt het echt niet. Daarom vraag ik hierbij of iemand een zo'n programmaatje kent. Dus een programma waarmee je makkelijk foto's op de harde schijf kan zetten. En met makkelijk bedoel ik dus: Je sluit de telefoon/fototoestel aan, je klikt op 'Zet mijn foto's erop', je verwijderd de foto's weer en klaar is kees.

Als er dingen moeten worden ingesteld is geen probleem, dat kan ik wel doen.

Er wordt Windows 8.1 gebruikt.

Ik doe ook voor haar de foto's, maar ze wilt het ook zelf een keer doen en ze wilt het ook begrijpen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Nyltje

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe het meestal via dat venstertje van Windows verkenner waar je kan kiezen wat je wilt doen met het aangesloten opslagmedium.

Daar kies ik dan voor "Importeren met Windows", je kiest een label uit en je klikt op "Importeren".

Link to comment
Delen op andere websites

sorry hoor maar als ze nog niet eens kan knippen/plakken word het tijd voor een computer cursus

Leer iemand met 0 verstand van pc dat maar eens. Aan deze reactie heb ik dus echt helemaal niks... En het is niet alleen knippen en plakken, het is ook het juiste mapje zoeken, juiste schijven, ook weer verwijderen. M'n moeder weet niet hoe ze daar komt en hoe ze het allemaal moet doen. Ze is ook bang dat alle foto's straks weg zijn, omdat ze niet weet waar ze mee bezig is.

Ik doe het meestal via dat venstertje van Windows verkenner waar je kan kiezen wat je wilt doen met het aangesloten opslagmedium.

Daar kies ik dan voor "Importeren met Windows", je kiest een label uit en je klikt op "Importeren".

Super! Ik zie ook in de instellingen dat hij na het importeren alles wist. Super handig, dit is wat ik zocht (of eigenlijk m'n moeder :puh:). 1 knop en klaar.

Hartstikke bedankt Tommie!

Link to comment
Delen op andere websites

Geen dank. :)

Als dat venstertje niet verschijnt, kan je hem tevoorschijn toveren door naar Mijn computer te gaan » rechtsklik op het opslagmedium » Automatisch afspelen openen... :)

aPZV5ce.jpg

Als je hem altijd gelijk wilt laten importeren kan je bovenin het venster Automatisch afspelen "Deze optie altijd voor afbeeldingen gebruiken" aanvinken. Als je dan het opslagmedium erin steekt, gaat ie gelijk naar het Importeren venster zodra je het opslagmedium aansluit.

mpSYwU2.jpg

Dit kan je weer terugzetten door in het configuratiescherm naar Hardware en geluiden » Automatisch afspelen te gaan (Of Automatisch afspelen openen en daar onderaan op "Meer opties voor Automatisch afspelen in het Configuratiescherm weergeven" te klikken) en daar "Afbeeldingen" op "Vraag mij dit elke keer" te zetten.

lzbOFQO.jpg

En stel dat je er bijvoorbeeld een USB-stick o.i.d in de computer doet en er staan foto's op maar je wilt die foto's niet importeren, dan kan je het Importeren venster gewoon wegklikken en dan via Mijn computer » Rechtsklik op het opslagmedium » Openen (of als je iets anders ermee wilt doen: Automatisch afspelen en dan de actie die je wilt doen).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...