Jump to content

Josh Homme


Forumrunner

Recommended Posts

Joshua Michael (Josh) Homme [dʒɔːʃ ˈɔmmi]? (Joshua Tree, 17 mei 1973) is een Amerikaanse muzikant en producer. Hij is frontzanger en gitarist van de rockband Queens of the Stone Age en Them Crooked Vultures.

Homme was een van de oprichters van Kyuss en speelde in deze band tot de opsplitsing in 1995. Kyuss bracht 4 albums uit en was vooral bekend in de underground scene van Californië. In 1997 richtte Homme Queens of the Stone Age op, waar hij tot heden het enige vaste bandlid van is. Hij is verder bekend van zijn vele samenwerkingen met andere bands, zoals zijn rol van drummer in Eagles of Death Metal. Ook werkte Homme samen met onder andere Foo Fighters, PJ Harvey en Millionaire. In 2009 werd hij zanger/gitarist van de supergroep Them Crooked Vultures. Hij is een muzikant uit de Palm Desert Scene, heeft zijn eigen studio (Pink Duck Studio) en label (Rekords Rekords).

josh_homme_smoking-4.16.2013.jph_.jpg

In deze thread kun je praten over alle projecten waarin Josh Homme heeft gespeeld. De bekendste zijn Queens of the Stone Age, Kyuss, Them Crooked Vultures, Eagles of Death Metal en Desert Sessions. Persoonlijk ben ik een zeer grote fan van bijna al zijn werk, en hij is denk ik een van de enige echte rocksterren op dit moment in de muziekindustrie. Een paar van mijn favoriete nummers van zijn bands zijn:

Queens of the Stone Age - I Appear Missing

Them Crooked Vultures - Elephants (live)

Eagles of Death Metal - I Want You So Hard

Desert Sessions - I Wanne Make it Wit Chu

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken Josh Homme eigenlijk alleen van zijn werk bij Queens of the Stone Age. Ik vind die band echt te gek, hoewel ik niet zoveel nummers ken. :( De sound en de stijl van de nummers vind ik echt lekker. Dat nummer van Them Crooked Vultures klint wel goed. Veel variatie, en lekker alternatief. Wanna Make It Wit Chu ken ik natuurlijk wel. Heerlijk nummer. :D Ik zal zeker wat meer van Queens uitzoeken, wat nummers downloaden e.d.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt mij ook dat het muziek forum bedoeld is om te praten over verschillende bands/artiesten. Anders zou het behoorlijk stil zijn hier.

Iets wat ook de moeite waard is om naar te luisteren is de 'Nerdist' podcast waarop Josh Homme in een aflevering als gast is uitgenodigd. Je zou niet verwachten dat een rockster als Josh zo grappig is en zo goed mee kan praten over films.

http://nerdist.com/nerdist-podcast-josh-homme/

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...