Jump to content

gta4 werkt , niet


nuikke5

Recommended Posts

hallo,

ik heb recentelijk een nieuwe laptop gekocht en tevens ook gta4 & 5

gta5 is een top spel geeklachten geen gezever.

nu wil ik gta4 instaleren, een heel ander verhaal.

bij instalatie moet je de datum van de laptop dus op 2014 zetten voor de "release date check" (logisch tog ? :{)

dan moet je nog ergens "title_update_7_EN" zien te downloaden en instaleren

dan loet je ook nog is een "commandline.txt" aanmaken

(met "-nomemrestrict -norestrictions -percentvidmem 100" er in) en in de map gta4 zetten

ik dacht het zal wel goed zijn nu ......... wat denk je

als ik gta4 start en inlog etcetera etcetera en dan op Play drukt krijg je de intro trailer

en daar wit het dus niet voorbij het blijft duren tot de muziek stopt en dan blijft de trailer spelen zonder muziek

gta4 reageert niet meer zegt mijn taakbeheer

graag even wat hulp want frustraties lopen hoog op

veel dank aan wie mij helpt

Link to comment
Delen op andere websites

bij instalatie moet je de datum van de laptop dus op 2014 zetten voor de "release date check" (logisch tog ? :{)

Huh? :{

dan loet je ook nog is een "commandline.txt" aanmaken

(met "-nomemrestrict -norestrictions -percentvidmem 100" er in) en in de map gta4 zetten

Heh? :{

Als ik GTA4 installeer doe ik geen van bijde en hij draait gewoon hoor? Probeer hem eens te installeren en runnen zonder deze dingen te doen...

Welk besturingssysteem gebruik je?

Gezien zijn woordkeuze ('Ik heb recentelijk een nieuwe laptop gekocht') ga ik er vanuit dat hij Windows 8.1 heeft.

Probeer dan ook eens GTA4 als administrator te draaien met compatiliteitsmodus op Windows 7 of op XP te zetten.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

bij instalatie moet je de datum van de laptop dus op 2014 zetten voor de "release date check" (logisch tog ? :{)

Huh? :{

dan loet je ook nog is een "commandline.txt" aanmaken

(met "-nomemrestrict -norestrictions -percentvidmem 100" er in) en in de map gta4 zetten

Heh? :{

Als ik GTA4 installeer doe ik geen van bijde en hij draait gewoon hoor? Probeer hem eens te installeren en runnen zonder deze dingen te doen...

Welk besturingssysteem gebruik je?

Gezien zijn woordkeuze ('Ik heb recentelijk een nieuwe laptop gekocht') ga ik er vanuit dat hij Windows 8.1 heeft.

Probeer dan ook eens GTA4 als administrator te draaien met compatiliteitsmodus op Windows 7 of op XP te zetten.

ik heb de game eerst geïnstalleerd zonder dergelijke maar ik geraakte niet voorbij de "relaese date check" en bel ik gaan zoeken op't internet naar het probleem

en dit was blijkbaar veel voorkomend en optelossen door het jaar van de laptop datum te verzetten en dat werkte ook

toen kon ik verder maar ik kon mijn grafische instellingen niet hoger zetten dan het absolute minimum

dus ik weer het wereld wijde web geraadpleegd en daar vond ik de fix met het "commendline.txt"

dit bestand in de map gezet en toen kon ik de instellingen wel wijzigen

(de commandline.txt fix is ook enkel nodig bij een grafisch geheugen van meer dan 2Gb volgens het forum waar ik dit vond)

met andere woorden ik heb na elke fix het spel zo normaalmogelijk proberen te runnen

Link to comment
Delen op andere websites

PC specs?

het gaat om deze laptop

Asus ROG G551JW-CN154H

64bit Windows 10

Full HD (1080p)

1920 x 1080 pixels

NVIDIA GeForce GTX 960M

2 GB Videogeheugen

8 GB RAM-geheugen

SO-DIMM DDR3-1600

Intel Core i7

4720HQ

Quad core

2600 MHz Kloksnelheid

3600 MHz Turbo Frequency

Bewerkt: door nuikke5
Link to comment
Delen op andere websites

o god , windows 8(.1) is een pain voor gta 4 , dan zal W10 helemaal een ramp zijn

zow , das nog is geruststellend

ik moet wel zegge voor dat ik het .txt bestand in de gta4 map gezet had kon ik het spel wel spelen (om het toch maar iets te noemen)

de helft van de beelden ontbraken zoals de straat de gebouwen de gehele boot van in het begin e.z.v.

het komt er op neer dat ik enkel de auto en de gps kon zien en andere personages ,lantarenpalen dergelijke het was niet te spelen zo

ik kon enkel rijden om op de gps te kijken

Link to comment
Delen op andere websites

is het mogelijk dat het spel slecht werk omdat ik directx 12 gebruik ?

ik las net dat iemand het zonder problemen kan instaleren en draaien op win10 maar

hij schrijft dat het spel bij hem draait op directx 10.9 want daar is het ook op gemaakt

het is maar een wilde gok , ik weet het ook niet hoor

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het toch echt ligt aan Windows 10. Niet alleen omdat Windows 10 gloedje nieuwe is en er dus nog veel kinderziektes in zitten, maar ook omdat Windows 10 het nieuwste van het nieuwste is en GTA 4 alweer bijna 8 jaar oud is. Ik kijk er dus eerlijk gezegd niet van op dat het vastloopt, of niet wil opstarten, of dat er zoals nu problemen zijn met de instellingen. Wat je óf kunt doen is Windows downgraden naar 8.1 (kan gewoon zelf via Windows via instellingen, mits je W10 niet langer dan een maand geleden hebt geinstalleerd) óf kijken op het internet naar eventuele nieuwe patches/drivers voor W10.

Bewerkt: door ErikB26
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...