Jump to content

Top 2000 - Editie 2015


Thundercover

Recommended Posts

top2000-header.jpg

Het is weer zover: de wintertijd is ingegaan, Sinterklaas is in het land en we kunnen weer stemmen voor de Top 2000! :dans: Elk jaar wordt in de laatste dagen van december op Radio 2 non-stop de Top 2000 uitgezonden. En voor de echte liefhebber is er tijdens die dagen ook elke dag Top 2000 a gogo op televisie. Vanaf vandaag kan er gestemd worden voor de lijst der lijsten en wel hierrrr.

Dit topic is uiteraard bestemd voor het plaatsen van stemlijstjes en al het andere dat met de Top 2000 te maken heeft. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Froodooo

    4

  • Bassieboy35

    4

  • Thundercover

    3

  • ERRWINS

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ah, de Top 2000, wat 'n speciaal terugkerend fenomeen is. Ik luister vrijwel er altijd naar als het kerst is, naarmate vind ik het toch iets té eentonig

worden in de loop van jaren. (Ik denk wel dat hier méér mensen 'last' van hebben.) Maar ach, het zijn feitelijk gezien twee of meerdere dagen

wanneer dit zo is. Overigens moet ik wel zeggen dat 'n aantal nummers mij erg aanspreken, en ik zal natuurlijk m'n stem zometeen even uitbrengen.

Ik was het zowat vergeten om het te doen... :fp:

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

Ja zeg, probeer ik net te stemmen, staat de helft van de nummers die ik wil kiezen er niet eens tussen :@ 1 nummer van The Velvet Underground, dat overigens een van hun slechtere liederen is, maar wel 12 nummers van Nick & Simon :N Geen wonder dat het elk jaar dezelfde rukmuziek is :erm:

Ik zal wel wachten op de Snob 2000, wellicht kan ik me daar beter in vinden.

Bewerkt: door ThunderDuck
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is natuurlijk weer de legendarische lijst waar we op zitten te wachten. Uiteraard heb ik gestemd en uiteraard probeer ik zoveel mogelijk te luisteren van deze fantastische lijst. Prachtige muziek en een prachtige afsluiting van het jaar. Laat maar komen!

Dit is mijn lijst. Tot mijn grote spijt kwam ik er achteraf achter dat ik Prince - Purple Rain er niet in heb...

2eoblnp.png

Link to comment
Delen op andere websites

Elk jaar opnieuw zit ik samen met mijn vader te wachten op dat ene moment wat de nummer een mag worden. En daar wedden we dan een paar biertjes, tientjes en frikadellen op :puh:

Ik kan helaas niet meer terug naar de vorige pagina om een screenshot te maken maar hier het lijstje in tekstformaat:

Queen - Bohemian Rhapsody

Queen - I Want It All

Queen - The Show Must Go On

Boston - More Than A Feeling

Survivor - Burning Heart

Rage Against The Machine - Killing In The Name Of

Genesis - Mama

Scorpions - Wind Of Change

Pat Benatar - Love Is A Battlefield

Lynyrd Skynyrd - Free Bird

Kiss - I Was Made For Loving You

Cock Robin - The Promise You Made

En uiteraard Guns N' Roses met: November Rain, Knocking on Heavens Door, Paraside City & Sweet Child O' Mine.

Link to comment
Delen op andere websites

z6V2omr.jpg

Hitlijsten als deze blijven toch een stukje toneelspel. Als kiezer heb je natuurlijk niet heel veel te kiezen, omdat de 'ruwe' selectie al vaststaat. Je kunt uiteraard gebruik maken van de vrije keuze, maar de kans dat de nummers die je daar kiest dan vervolgens tussen de ''beste 2000'' zitten is natuurlijk niet echt waarschijnlijk (desondanks is het leuk om 'm in te vullen). Maar ondanks dat het muzikaal gezien wat aan z'n eigen oppervlakte blijft, levert de combinatie van kerst, oud en nieuw en de Top 2000 mij wel altijd een heerlijk warm gevoel op. blij.gif

Oh, en ThunderDuck noemde 'm al even: de Snob 2000 is ook een aardigheid om in te vullen (ik neem aan dat die stemlijst nog komt binnenkort). Ik meen me te herinneren dat je daar net zo goed moet kiezen uit een al bestaande lijst, maar die lijst is (a) uitgebreider en (b) bestaat juist uit platen die allemaal níet in de Top 2000 staan. Heel veel concreets levert de uiteindelijke lijst niet op, maar het kan misschien wel zorgen voor een stukje erkenning van je muzieksmaak. puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Zo

post-131689-0-66780700-1448064072_thumb.png

Nee, ik ga niet serieus een lijstje insturen dit keer. Afgelopen jaren ergerde ik me steeds aan het standaard ouwe lullen-repertoire van Radio 2, maar inmiddels weet ik dat klagen over het feit dat het niet mijn smaak is weinig nut heeft. Misschien dat ik het af en toe eens aanzet, er zullen ongetwijfeld nummers tussen zitten die me kunnen bekoren.

Een aantal jaar geleden besloot ik alle (!) 2000 nummers van de QMusic-lijst uit 2012 met muziekvideos en al te bekijken/beluisteren, waarbij ik mezelf als regel gaf dat ik geen enkel nummer mocht overslaan of video vroegtijdig wegklikken. Dat is me ook gelukt, en hoewel dat soms verschrikkelijke ervaringen opleverde (het zat vol met tergende pop bands als 'Train' en 'Fun.'), heb ik op die manier toch ook enorm veel leuke nummers ontdekt. Blijkbaar doet QMusic daar niet meer aan? :?:(

Ik heb de Snob 2000-lijst van vorig jaar even doorgekeken, en hoewel het onderaan een hoop gapende gaten weet te dichten van de officiële Top 2000, wat voor iets meer diversiteit zorgt, zie ik met name bovenaan de lijst bijna alleen maar indie rock en grunge. Dan luister ik nog liever 2000 keer naar Justin Bieber (die overigens in zowel de Top 2000 als de Snob 2000 (nog) niet te vinden is). Oh well.

Trouwens, één ding valt me op in die Snob-lijst van vorig jaar. Dat er weinig hip hop in voorkomt verbaast me niets, al had ik niet verwacht dat Beastie Boys op nummer twee zou eindigen maar dat neigt ook meer naar rock. Maar... A Tribe Called Quest - Can I Kick It op nummer 53????? Dat is zelfs boven Lose Yourself van Eminem, en boven Gorillaz en Led Zeppelin... nu weet ik dat ik die lijst niet heel serieus moet nemen want zo veel mensen stemmen er nou ook weer niet, maar toch voel ik me dan als hip hop-liefhebber wel een heel klein beetje trots op mijn gemiddelde witte Westerse medemens!

Link to comment
Delen op andere websites

Een aantal jaar geleden besloot ik alle (!) 2000 nummers van de QMusic-lijst uit 2012 met muziekvideos en al te bekijken/beluisteren, waarbij ik mezelf als regel gaf dat ik geen enkel nummer mocht overslaan of video vroegtijdig wegklikken. Dat is me ook gelukt, en hoewel dat soms verschrikkelijke ervaringen opleverde (het zat vol met tergende pop bands als 'Train' en 'Fun.'), heb ik op die manier toch ook enorm veel leuke nummers ontdekt. Blijkbaar doet QMusic daar niet meer aan? :?:(

Wat doe je jezelf aan? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is natuurlijk weer de legendarische lijst waar we op zitten te wachten. Uiteraard heb ik gestemd en uiteraard probeer ik zoveel mogelijk te luisteren van deze fantastische lijst. Prachtige muziek en een prachtige afsluiting van het jaar. Laat maar komen!

Dit is mijn lijst. Tot mijn grote spijt kwam ik er achteraf achter dat ik Prince - Purple Rain er niet in heb...

*lijst*

Fijne lijst! _O_

Link to comment
Delen op andere websites

... het zat vol met tergende pop bands als 'Train' en 'Fun.' ...

Gelukkig kunnen meningen op het gebied van muziek verschillen. Een aantal nummers van Train - en meer nog van Fun. - vind ik heerlijk om naar te luisteren!
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...