Jump to content

Favoriete antagonist


Svenie

Favoriete antagonist in GTA-serie  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie is je favoriete antagonist in de GTA-serie?

    • Catalina (GTA III)
      1
    • Sonny Forelli (GTA VC)
      0
    • Frank Tenpenny (GTA SA)
      6
    • Vinnie (GTA Advance)
      0
    • Massimo Torini (GTA LCS)
      0
    • Jerry Martinez (GTA VCS)
      0
    • Dimitri Rascalov (GTA IV)
      7
    • Billy Grey (GTA TLAD)
      0
    • Ray Bulgarin (GTA TBOGT)
      0
    • Wu "Kenny" Lee (GTA CW)
      0
    • Devin Weston (GTA V)
      0
    • Steve Haines (GTA V)
      1


Recommended Posts

Elke Grand Theft Auto kent zijn eigen unieke protagonist (hoofdrolspeler), of in het geval van GTA V protagonisten. Topics met de vraag 'wie is je favoriete protagonist?' werden voor zover ik weet reeds meerdere malen aangemaakt, maar nooit eerder werd de vraag gesteld wie nu eigenlijk jullie favoriete antagonist of vijand in de GTA-serie is.

Favoriet zal in dit geval nogal vreemd klinken, maar hiermee wordt bedoeld het personage waar je de meeste haat voor hebt gevoelt, het personage dat je doorheen de verhaallijn van een GTA meerdere malen heeft doen hopen om eindelijk een einde aan zijn/haar leven te kunnen maken. In bovenstaande poll heb ik mij beperkt tot de 'grote' en hoofd antagonisten van elke game, daar je in bijvoorbeeld GTA VC kunt stellen dat niet alleen Sonny Forelli maar ook Lance Vance een vijand is.

Mocht ook leuk zijn dat je bij je stem hier een kleine motivatie neerschrijft, altijd leuk om van anderen te horen waarom ze nu juist die antagonist meer haten dan een andere.


Mijn stem gaat naar Dimitri Rascalov als antagonist in GTA IV. Zijn spelletjes van liegen en zijn reputatie van iedereen waarmee hij ooit heeft samengewerkt te bedriegen maken van hem een personage dat zeer makkelijk te haten valt. De door hem genomen acties om je te dwarsbomen doorheen de game maken het dan ook niet moeilijk om op het einde voor de revenge optie te kiezen. Nooit voelde een executie in een GTA-game zo goed als die van Dimitri in de laadruimte van de Platypus.

Link to comment
Delen op andere websites

Heel leuk en creatief topic Svenie! Mijn stem gaat sowieso uit naar Frank Tenpenny. Een corrupte agent die zijn macht zwaar misbruikt en daarmee een volledige stad in zijn greep heeft. Hij staat bij mij ook op nummer 1 omdat het een genadeloze hufter is. Hij onderdrukt CJ en valt hem alleen maar belachelijk, en zo nu en dan mishandeld hij hem ook nog eens. Hij blijft ook steeds terug komen als je denkt dat je van hem af bent, en dan hangt ie gelijk weer de lul uit. Zeker mijn favoriet (om te vermoorden :puh:).

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn stem gaat naar Tenpenny. Hij is de hele game lang een enorme douchebag, waarvan je eigenlijk in het begin al wist dat hij degene zou zijn die je het liefst zo snel mogelijk wilt omleggen. Ik vind het alleen jammer dat je hem niet persoonlijk een kogel door zijn kop kan jagen, maar dat hij zichzelf de dood in rijdt. Maar ach, hij sterft een pijnlijke dood so who cares? ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Dimitri Rascalov. Ik had een pesthekel aan die vent. Vanaf het moment dat hij Niko voor het eerst dwarsboomde (het Ray Bulgarin verhaal), was het voor mij duidelijk dat ik hem moest vermoorden. Door de acties die hij daarna uithaalde voelde zijn executie zo goed. :puh:

Ik zat ook nog te twijfelen tussen Billy Grey gezien hij gewoon een backstabber was.

Bewerkt: door PrioX
Link to comment
Delen op andere websites

Steve Haines. De anderen kan ik niet zó goed over oordelen, daarvoor heb ik de andere GTA's té weinig gespeeld.. Ik heb voornamelijk voor

't eerdergenoemde gekozen gezien ik z'n quotes in de cut-scenes vrij nuchter én humoristisch vind. Kon d'r eigenlijk altijd wel om lachen.. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Qua personage zelf kies ik Tenpenny omdat hij net als alle karakters in GTA: SA zo heerlijk stereotype is, en de laatste missie van dat spel compleet over-the-top is. Het past bij dat spel, maar de enige antagonist voor wie ik daadwerkelijk haatgevoelens ontwikkelde was Dimitri Rascalov, in het wat realistischere GTA IV. Het voelde dan ook echt als een opluchting om hem op het einde neer te schieten, vooral nadat hij Roman vermoordt.

Trouwens, ben ik de enige die dat andere einde in GTA IV (Revenge) echt compleet belachelijk vind? Ik zal uitleggen waarom.

Kijk, als het gaat om de keuze Deal of Revenge, vind ik Revenge verreweg de meest realistische. Want waarom zou Niko die deal willen doen? Wat hij ermee verdient staat in schril contrast met de hoeveelheid geld die hij op dat moment ongetwijfeld al heeft of makkelijk kan krijgen. Verder, uit zijn personage blijkt duidelijk dat hij wraakgevoelens nogal hoog heeft zitten, anders zou hij niet zo idioot veel moeite doen om Anti-Climax Donnie Darko te vinden (die je uiteindelijk alsnog kunt sparen in een plotselinge vlaag van vergiffenis, maar hij heeft geen enkele reden om dat bij Dimitri te doen).

Toch neem ik nooit die keuze omdat het een compleet random einde van de verhaallijn oplevert. Eerst leg je de main antagonist om, wat een stuk minder voldoening geeft omdat het dan bijna voelt alsof je zelf de verrader bent, dus dat is een beetje awkward. Dan wordt Kate vermoord, wat ik persoonlijk alleen maar toejuich want ze zit constant met Niko te flirten terwijl ik (als bestuurder van Niko) haar alleen maar irritant vind. Daarbij komt dat die hele trouwdag dan ook niets meer voorstelt, daar hadden ze beter een romantisch dagje vissen van Niko en Kate kunnen maken of zo. Maar goed, dan is de uiteindelijke antagonist Jimmy Pegorino, maar in mijn ogen is dat gewoon één van de random bad guys in dit spel, die, als je het mij vraagt, ook nog eens veel inwisselbaarder is dan bijvoorbeeld Vlad of Faustin.

Waar het op neerkomt: Deal levert een mooi einde op omdat je eerst iemand verliest met wie je het hele spel kon opschieten (Roman), en daarna wraak kunt nemen op iemand die je het hele spel lang teistert (Dimitri). De andere optie, Revenge, is precies dat, alleen dan met wat minor characters in de hoofdrol.

Anyway, ik heb volgens mij al eens eerder over het keuzesysteem van GTA IV gezeurd, ik vind het een leuk idee maar de implementatie ervan vond ik minder.

Ik heb gehoord dat er in GTA V ook meerdere einden zijn, ik moet dat spel nog spelen maar ik hoop dat Rockstar daar tenminste de moeite heeft gedaan om te zorgen dat elke keuze daadwerkelijk anders is, maar wel even mooi.

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Interessant topic; wie is je lievelingsvijand?

Waar velen voor Tenpenny gaan, heb ik dat gevoel helemaal niet bij hem. Natuurlijk, het is een eersteklas klootzak, die je gedurende de game het leven meermalen zuur maakt. Maar omdat San Andreas zo groot is, en je zoveel anderen tegenkomt, ebt dat gevoel constant weer weg. Wat mij betreft kent San Andreas niet echt een specifieke antagonist.

Wie ik echt een bitch vind is Catalina in III. Ze verraadt je, laat je voor dood achter en zorgt er voor dat je in de gevangenis beland. Dat dit niet mijn favoriet is, is vanwege de manier waarop ze dood gaat. In plaats van haar vliegtuig te laten ontploffen had ik liever een executie gedaan, dat schept toch meer voldoening :puh:

Mijn lievelingsvijand is toch wel Dimitri Rascalov. Wanneer je hem net leert kennen lijkt het nog een "goeie" kerel die wel in je straatje past, maar uiteindelijk is hij toch de grootste klootzak die er in de game rondloopt. Ik ben het wel eens met Spacy; het is jammer dat bij Revenge de executie van Dimitri niet het einde is, wat je bij Deal wel hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het niet zo op antagonisten en andere vijanden in de GTA-reeks. Ik begin dan juist vaak me te hekelen aan de protagonist. De enige protagonist waar ik altijd om in een deuk lag was Tommy Vercetti. Sonny Forelli was naar mijn gevoel ook niet echt een vijand. Gewoon iemand waarbij je een debt moest settelen en diegene wilde z'n geld terug. Begrijpelijk. Je kwam hem ingame 1x tegen en dat werd z'n lot. Geen hele plottwists ofzo gewoon een minder verstandige keuze om het geld zelf op te komen halen.

Nee, mijn favoriete antagonist vond ik natuurlijk:

Lance Vance Dance!

f443b40d2279b2894ebb76ea35bfab43.gif

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga voor Dimitri en Tenpenny. Dimitri omdat hij je helemaal inpalmt en daarna gewoon voor vuil achterlaat. Vond het altijd een beetje een wazig figuur, maar wel een van de beste karakters van de GTA serie.

Tenpenny gewoon omdat ik hem een hufter vond. Helemaal met Eddie Pulaski bij hem. Heeft mij zo vaak kwaad gemaakt. Ook omdat hij je gewoon volgt waar je ook bent.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Wie ik echt een bitch vind is Catalina in III. Ze verraadt je, laat je voor dood achter en zorgt er voor dat je in de gevangenis beland.

Daarom heeft ze mijn stem juist. Ik vind haar harder dan de antagonisten in de delen na III, en dat harde past juist zo goed bij GTA.

Dat dit niet mijn favoriet is, is vanwege de manier waarop ze dood gaat. In plaats van haar vliegtuig te laten ontploffen had ik liever een executie gedaan, dat schept toch meer voldoening puh2.gif

Die missie gaf me toch heel wat voldoening toen ik 'm voor het eerst uitspeelde hoor. Maar dat kan ook te maken met het feit dat het de zoveelste poging zal zijn geweest. Wat was dat een verschrikkelijke missie...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dit toch wel moeilijk kiezen hoor. Er zijn heel veel vijanden die ik goed vind handelen, terwijl andere de bloed onder je nagels vandaan proberen te halen.

Neem bijvoorbeeld Sonny Forelli. Een ijskoude maffiabaas die over lijken gaat. Maffia heeft altijd mijn voorkeur gehad, vandaar dat Vice City ook mijn lievelings GTA is geworden. Dat Sonny aan het begin van Vice City al in beeld komt, zegt eigenlijk al dat hij achter je aan zit. Gezien die vent in de vriezer, maakt je toch lichtelijk nerveus. In het verhaallijn belt hij je ook regelmatig op om te vragen waar zijn geld is. Wanneer je Vice City voor het eerst speelt, weet je niet wanneer hij toe gaat slaan. Pas bij 'Keep your friends close' krijg je eindelijk de kans om hem te doden, en eerlijk gezegd voelde dat best goed.

In Vice City zit er nog een en dat is Mister Lance Vance Dance. Al zie ik hem niet in het lijstje staan, vind ik hem een prima vijand. Hij doet zich voor als je vriend, maar ondertussen verraad hij je waar je bij staat aan je grootste vijand. Op het moment dat je dat te horen krijgt, kookt je bloed. Hem achterna zitten, voelt heerlijk maar nog heerlijker is de wraak die je op hem neemt.

Dan komen we bij Tenpenny. Ik moet toegeven dat ik respect heb voor zijn reputatie binnen de politie. Hij heeft zelfs handlangers weten te vinden die hem helpen bij zijn daden. Maar hij blijft een waardeloze vent die je vanaf het beginfilmpje al even wilt slaan. En wanneer hij je meeneemt naar Angel Pine, barst de bom. Dan is een kogel door zijn hoofd het enige wat je wilt zien. Dat komt puur en alleen door je machteloosheid in het spel. Wanneer het einde nadert, en 'End of the Line' begint, voel je je hart kloppen. Niet alleen mag je je backstabbing vriend vermoorden, maar zie je ook de man sterven die je al die tijd heeft gebruikt. Heerlijk.

Dimitri, al heb ik GTA IV slechts eenmaal uitgespeeld, weet ik dat Dimitri er vieze praktijken op na houdt. Van alle vijanden die je hebt gehad (GTA V meegerekend) is hij wel vieste in zijn daden. Ik weet hoe het komt, maar dankzij zijn Russische (of wat het eigenlijk ook is/was) accent, komt hij veel agressiever over en wil je niet dat hij belt of wat dan ook. Zijn dood voelt goed, maar ik heb het niet zo goed ervaren als in vorige GTA's.

Mijn keus gaat toch uit naar Tenpenny. Hij bespeelt je gedurende het hele spel, zonder je te kunnen verweren. En zodra hij uit die vrachtwagen valt en overlijdt aan zijn verwondingen, ben je toch opgelucht.

Link to comment
Delen op andere websites

In Vice City zit er nog een en dat is Mister Lance Vance Dance. Al zie ik hem niet in het lijstje staan, vind ik hem een prima vijand. Hij doet zich voor als je vriend, maar ondertussen verraad hij je waar je bij staat aan je grootste vijand. Op het moment dat je dat te horen krijgt, kookt je bloed. Hem achterna zitten, voelt heerlijk maar nog heerlijker is de wraak die je op hem neemt.

dit heeft toch wel 2 kanten. Toen Lance naar de overkant liep om Sonny te ondersteunen wist ik even niet wat ik zag. Je maatje waar je de hele storyline mee aan het werk bent, steekt een mes in je rug. Op het moment dat je achter Lance aan moest, dacht ik: waarom hij? In één klap gebruikt Lance je als oud vuil en scheld je uit alsof ze altijd al vijanden waren. Maar toen hij dood was kwam het pas binnen. Wat een teleurstelling, je maatje omleggen. :(
Link to comment
Delen op andere websites

We vergeten trouwens dat Tenpenny niet de enige antagonist was in GTA: SA; Big Smoke verdient die titel minstens zo dik. Ik vind hem dan eigenlijk nog interessanter dan Tenpenny, omdat Tenpenny vanaf het begin al je vijand is. Big Smoke doet zich eerst voor als je vriend, maar later blijkt hij je voor de gek te hebben gehouden (al merk je hier een stuk meer van als je The Introduction hebt gezien en de bèta-missies hebt gespeeld).

Alleen, de storyline in San Andreas valt (naar mijn mening) na het vertrek uit Los Santos niet meer serieus te nemen, en de laatste missie evenmin, omdat ie gewoon zo over-the-top is. Eigenlijk vond ik het neerschieten van Ryder dan nog specialer, omdat dat halverwege het spel gebeurde. Bij Big Smoke denk je gewoon van "Oké, dit is gewoon de eindbaas en dan klaar". Je gaat hem dan ook niet missen of zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk topic! Wel een lastige keuze. Eigenlijk had ik Lance Vance willen zeggen omdat je je echt bedrogen voelt als je erachter komt dat het een vijand is. Eerst namelijk je dood leuk volgen, je te vriend houden, maar ondertussen lopen te dwarsbomen. Gezien die mogelijkheid er niet was ben ik voor Dimitri Rascalov gegaan, je merkt eigenlijk al vanaf het moment dat je hem tegen komt dat er iets met hem is. Misschien uit ervaring of gewoon het uiterlijk/het handelen. Sowieso, omdat je wordt gebruikt als een simpele opdrachtnemer maar ook nog eens Mikhail Faustin laat vermoorden. Een man waar ik toch net wat meer begrip voor had.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...