Jump to content

Koyaanisqatsi


NilsHolgersson

Recommended Posts

Mooi filmpje, dit zijn toch wel echt filmpjes die mij aan het denken zetten. Sowieso vanaf 04:20 wordt het erg herkenbaar. De muziek die eronder staat (voor de liefhhebbers: Philip Glass - Pruit Igoe) schept toch echt wel een duidelijk beeld. Het stadsbeeld is echt wel zoals je 'm ziet in GTA IV, ook de flats op het einde zijn erg kenmerkend voor GTA IV naar mijn idee. Bedankt voor het delen! :)

Link to comment
Delen op andere websites

De eerste trailer van IV is inderdaad gebaseerd op de stijl van Koyaanisqatsi, maar buiten de aanwezigheid van Philip Glass en Pruitt Igoe stopt de vergelijking daar wel. Koyaanisqatsi is als ik het goed heb een kunstfilm draaiende rond de mensheid. Tegenstrijdigheden, groei en verval.

Het stadsbeeld is echt wel zoals je 'm ziet in GTA IV, ook de flats op het einde zijn erg kenmerkend voor GTA IV naar mijn idee.

Maar dat is het net niet. Vele beelden komen inderdaad uit New York, maar de flats zijn het beruchte Pruitt Igoe, in St-Louis.

Link to comment
Delen op andere websites

Ahja nu lees ik het. Nooit geweten eigenlijk. Als ik het dus goed begrijp zijn de inwoners uit die tijd eigenlijk ook qua rijkdom (en afkomst) te vergelijken met die van GTA IV.

Trouwens een omschrijving van de documentaire volgens Wikipedia, dat mag je inderdaad wel stellen:

Er is geen gesproken tekst in de film en de vertraging en versnelling in beeld en muziek hebben een hypnotiserend effect.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...