Jump to content

[OV] Secret Hitler


Dexist

Recommended Posts

post-6602-0-46564800-1463486005.png

Duitsland, 1933.

Het is de liberalen versus de fascisten. De fascisten proberen ten kosten van alles om de macht in handen te krijgen, ze proberen ongezien Hitler naar voor te schuiven en deze te bekronen als leider! Echter er is een probleem, althans voor de fascisten, ze zijn niet alleen. De liberalen proberen ook om de macht in handen te krijgen, en uit te vogelen wie deze verschrikkelijke fascisten wel niet zijn! Er is alleen één probleem, de liberalen weten niet wie hun mede-liberalen zijn, laat staan dat ze überhaupt weten wie de fascisten zijn! In tegenstelling tot de fascisten, die weten namelijk wel wie hun mede-fascisten zijn, en ze weten zélfs wie de geheime Hitler is! Het is dus taak om van de andere partij te winnen. Voor de liberalen zal dit een lastige klus zijn, wie kunnen zij vertrouwen? Wie juist niet? Wie zal toch die geheime Hitler zijn?

Aan het begin van het spel krijg iedereen willekeurig een rol toegewezen, je bent liberaal of je bent fascist. Als je fascist bent, heb je de kans om de rol 'secret Hitler' te krijgen. De fascisten krijgen, na de rolverdeling, te weten wie hun mede-fascisten zijn, ook zullen ze weten wie Hitler is. Hitler weet echter niet wie zijn fascisten zijn*. De fascisten moeten dus ongemerkt doorgeven dat Hitler hen kan vertrouwen. De liberalen moeten juist proberen te achterhalen wie ze niet kunnen vertrouwen.

Na de rolverdeling zal de president een chancellor kiezen, de president wordt in de eerste ronde willekeurig gekozen, daarna schuift het presidentschap steeds een plaats op. De president zal een chancellor kiezen op basis van of hij hem/haar vertrouwt, of juist niet! De president en de chancellor hebben dan, voor één ronde, de macht in handen. Maar niet voor dat de overige liberalen en fascisten hebben gestemd. Zij bepalen of de huidige president en chancellor de macht uberhaupt in de handen mogen krijgen!

Stem het merendeel in, dan zal de president 3 kaarten van een stapel pakken. Deze stapel bevat kaarten met verschillende policies, bestaande uit 11 fascistische en 6 liberale policy kaarten. De president legt één van de drie kaarten weer terug en geeft de overige twee aan de chancellor. Waarna hij bepaald welke policy hij wil uitvoeren. Is het een 'goede' liberale policy, of een 'slechte' fascistische policy? Heeft de chancellor keuze gehad? Misschien kreeg hij wel twee 'goede' of zelf twee 'slechte' kaarten in handen. Ligt het dan aan de president? Of had de president gewoon geen geluk bij het pakken van de kaarten?

De liberalen zullen winnen als er 5 liberale policies zijn doorgevoerd, de fascisten zullen winnen als er 6 fascistische policies zijn doorgevoerd. Het is dus van belang om te zorgen dat je de huidige president+chancellor vertrouwt! Natuurlijk zijn er ook andere manieren om te winnen, en zijn er andere regeltjes waaraan je je moet houden, deze kan je straks lezen in de posts hieronder.

Meer informatie kan je ook hier vinden. Daarnaast mag je alles vragen in dit topic.

Deelname:

Lijkt het je leuk om mee te doen, en heb je altijd al gefantaseerd om in het geheim Hitler te zijn? Wacht niet langer en doe mee! Het spel zal speelbaar zijn vanaf 5 mensen. Wacht niet langer en geef je op door mij een pb te sturen met de titel: secret Hitler deelname "Naam" of door te zeggen dat je deelneemt in dit topic!

Het spel zal in de loop van volgende week starten. Je kan je opgeven tot en met zaterdag 21 mei.

104347,xcitefun-selection-216-112.jpg

Mogen de fascisten liberalen winnen!

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 41
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dexist

    13

  • 3L1077

    4

  • Danger_dog_guy_7

    3

  • Bassieboy35

    2

Top Posters In This Topic

Posted Images

Regeltjes

  • Alle communicatie moet binnen het speltopic blijven, communicatie buiten het speltopic is ten strengste verboden tactieken moeten dus individueel bedacht worden, of er moet slim worden gecommuniceerd binnen het topic.
  • Aangezien stemmen bij de stemrondes altijd tegelijk gaat moet men zijn stem via pb aan mij bekend maken, ik zal dan na dat iedereen heeft gestemd de uitslag posten. Wel mag je natuurlijk discussiëren of je voor of tegen stemt, maar je definitieve stem moet via PB aan mij.
  • Een ronde duurt één dag. Er wordt verwacht dat je elke dag(ronde) je stem uit zal brengen, en het liefst ook deelneemt in de discussies.

Spelvoorbeeld

Rolverdeling, bij 10 personen

6x liberaal

4x fascist

waar de fascisten nog weer onderverdeeld zijn in:

3x normale fascist

1 Hitler

Vanzelf sprekend moeten de liberalen en fascisten van elkaar proberen te winnen. En dit geschied door list en bedrog maar ook vertrouwen.

Naast bovengenoemde kaarten zijn er ook nog andere rollen.

President en chancellor

Begin van spel

bij 5 of 6 mensen: de liberalen weten niet wie hun mede-liberalen zijn of wie de fascisten zijn. De normale fascist weet wie hitler is en visa versa.

bij 7 of meer mensen: hoe meer totaal aantal spelers, hoe meer normale fascisten. Nu kennen de fascisten elkaar en ze weten wie hitler is,

maar hitler weet verder niet wie de fascisten zijn.

Start van spel:

Ik geef iedereen random een rol, via pb.

Aangezien er 10 spelers zijn: Ik maak kenbaar aan alle normale fascisten wie hitler is, ook maak ik aan alle normale fascisten bekend wie hun mede-fascisten zijn.

Aangezien er 10 spelers zijn: Hitler krijgt niet te weten wie zijn mede-fascisten zijn.

Begin Ronde 1

Random wordt er een president gekozen.

> Piet is de president, hij moet nu een chancellor kiezen.

> Piet kiest Klaas als chancellor

Piet mag natuurlijk iedereen vragen of hij chancellor wil zijn, en waarom, of juist waarom niet. Maar uiteindelijk kiest Piet zelf.

De hele groep stemt nu of zijn Piet en Klaas willen laten regeren.

>Discussie van het stemmen mag in het topic

>Definitieve stem gaat via PB naar Dexist.

Uitkomst stemmen

>De groep heeft gestemd: 6 JA! 4 NEIN!

>Piet en Klaas mogen regeren!

Policies

>Piet pakt drie random kaarten van de policy stapel(Dexist geeft hem 3 willekeurige kaarten)

>Piet heeft 2 Fascistische kaarten en 1 Liberale kaart gepakt.

>Piet moet nu een kaart wegleggen

>Piet legt 1 Fascistische kaart weg.

>Piet geeft de overige twee kaarten blind door aan zijn chancellor (Klaas) (Piet geeft aan in de PB welke twee kaarten hij door wil geven, ik laat dan die twee kaarten zien aan Klaas.)

Uitvoeren.

>Klaas bekijkt zijn kaarten goed. In dit geval heeft hij een keuze om iets te doen, hij heeft namelijk 1 Fascistische en 1 Liberale kaart in handen.

>Klaas kiest er voor om de Fascistische policy uit te voeren!

>Klaas Laat deze kaart(policy) zien in het topic, en verzint een wet. (komen we later op terug, maar deze wet moet passen bij het denkbeeld van een Liberaal dan wel een Fascist)

>Dexist post intussen de nieuwe tafel:

post-6602-0-04130000-1463570271_thumb.png

Op tafel ligt nu 1 fascistische kaart, 5 meer van deze kaarten en de fascisten hebben gewonnen!

Per neergelegde fascistische kaart krijgt de huidige president een opdracht:

Aangezien Klaas, de chancellor de eerste fascistische kaart heeft neergelegd krijgt Piet de president de volgende opdracht/power.

1ste kaart, de president mag één kaart van een speler naar keuze bekijken, hij krijgt te weten of hij bij de liberalen of bij de fascisten behoord, niet of hij Hitler is.

Bij de volgende fascistische kaart(in de volgende rondes) gebeurd het volgende:

2de kaart, de president mag één kaart van een speler naar keuze bekijken, hij krijgt te weten of hij bij de liberalen of bij de fascisten behoord, niet of hij Hitler is.

3de kaart, de president mag de volgende presidentskandidaat kiezen

4de kaart, de president mag iemand naar keuze vermoorden!

5de kaart, de president mag iemand naar keuze vermoorden!

6de kaart, de fascisten hebben gewonnen.

Als iemand doodgaat, dan verklapt hij zijn rol niet. Dit doet hij alleen als hij Hitler is.

Hoe wordt er gewonnen.

Bij 5 liberale policies die zijn uitgevoerd, hebben de liberalen gewonnen. Bij 6 fascistische policies hebben de fascisten gewonnen.

Als de persoon die is vermoord Hitler is dan moet hij dit direct kenbaar maken, het spel is dan afgelopen en de liberalen hebben gewonnen.

Liggen er 3 of meer fascistische kaarten op tafel dan kan er door iemand worden gevraagd "chancellor ben jij hitler? "

Blijkt hitler inderdaad de chancellor te zijn dan hebben de fascisten direct gewonnen.

Einde Ronde 1

Nadat de president zijn taak heeft volbracht is de ronde voorbij! Ronde 2 start, en het begint weer van voor af aan(start ronde 1)

Wordt er bij de stem ronde gelijk gestemd of meerderheid nee:

Dan schuift de presidentskandidaat een plek op, en mag hij weer een chancellor kiezen, waarna er weer wordt gestemd.

Wordt er 3x achter elkaar nee(of gelijk) gestemd? Dan wordt de bovenste policy-kaart direct omgedraaid en deze wordt op tafel gelegd.

*Een president en chancellor mag niet worden genomineerd in een volgende ronde, een (gefaalde) kandidaat wel.

Hoe wordt er gewonnen.

Bij 5 liberale policies, die zijn uitgevoerd, hebben de liberalen gewonnen. Bij 6 fascistische policies hebben de fascisten gewonnen.

Echter:

Als de persoon die wordt vermoord, dit kan bij de 4de en 5de fascistische kaart, Hitler is dan moet hij dit direct kenbaar maken, het spel is dan afgelopen en de liberalen hebben gewonnen.

Liggen er 3 of meer fascistische kaarten op tafel, en is de chancellor gekozen, dan kan er door iemand worden gevraagd "chancellor ben jij Hitler? "

Blijkt Hitler inderdaad de chancellor te zijn dan hebben de fascisten direct gewonnen.

Forum-specifieke regel

Bij elke policy die wordt uitgevoerd, dient de huidige president te verzinnen 'wat' er wordt uitgevoerd. Hier mag je, zolang het binnen de forumregels blijft, van alles verzinnen.

Wel is het zo dit moet aansluiten bij een fascistische of liberale policy.

Aangezien we dit op het forum spelen, is het wel leuk om deze policies een forumtintje te geven, verzin dan wetten/regels (die overeenkomen met fascistische of liberale denkbeelden) die ook op het forum kunnen slaan.

  • Deze regels/wetten mogen het spel niet belemmeren, in principe is het spel te spelen zonder deze wetten/regels, aangezien je alleen hoeft te weten of de policy 'goed' of 'slecht' is. Verzin dus geen regels waarna iemand niks meer mag zeggen of dat er iemand doodgaat bijvoorbeeld.
  • Wel is het toegestaan om wetten/regels te verzinnen waarbij het spel niet wordt aangetast, maar het wel moeilijker kan maken, of irritanter of wat dan ook. Bijvoorbeeld over het postgedrag, dubbelposten, lettertype, etc etc.
  • Als je niet op iets kan komen dat ook op het forum slaat, verzin dan gewoon een andere wet. Iets over belasting of dwangarbeid of wat je ook maar kan bedenken. Zolang het maar past bij de fascisten of liberalen

* Als jij als liberaal een fascistische policy moet uitvoeren, moet je dus ook verplicht iets bedenken dat past bij de fascisten en visa versa. Hoe 'erg' je deze policy maakt is helemaal aan jou.

*Belangrijke regel: De uitvoerende President en uitvoerende Chancelor mogen de volgende ronde niet weer worden genomineerd voor chancellor

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Deelnemers:

  1. 3L1077
  2. KoningJesper
  3. Danger_Dog_Guy_7
  4. Aron24
  5. Thunderduck
  6. FrankyFourFingers
  7. Votair
  8. Sir_ballas
  9. .Phoenix.
  10. Kaiskillz

Reserve/invaller

  • SpacyColours
  • Crazy-Ghost
  • DaveDavy

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Nazi-Duitsland heeft mij altijd erg geboeid. Is het een probleem als ik van 27 mei tot en met 1 juni weg ben? Anders doe ik zeker mee!

Tjah, dat zal lastig worden ben ik bang, er wordt verwacht dat je wel elke dag online kan zijn.

Ben van morgen tot en met vrijdag weg. Is dat erg?

Geen probleem, aangezien het pas volgende week zal starten (maandag of of dinsdag)

Ik heb tot en met 23 mei examens maar wil wel meedoen, kan dat?

Zie hierboven, ook al heb je die dag nog examens je hebt vast wel even een pauze(van het leren) waarin je even naar het forum kunt surfen :puh:

Ik doe mee op de voorwaarde dat ik luidkeels het Horst-Wessellied mag meezingen, indien ik een fascist blijk te zijn.

Zolang je videobewijs mee levert vind ik het goed :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...