Jump to content

[UPG][€800][PC]Superkoekje


superkoekje

Recommended Posts

Budget: € 800,-

Doel: Gamen in high settings (GTA V, Mafia 3, DOOM, fallout 4 etc.)

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: samengesteld

Benodigde randapparatuur: scherm 1080p (optioneel)

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: zelf

Extra koeling (voor overklokken)?: Hoeft niet, ik ben niet van plan om te overklokken

Hallo beste forumleden! Het is alweer anderhalf jaar geleden dat ik mijn eerste PC in elkaar zette om GTA V te kunnen spelen. En nu zat ik te denken; misschien is het tijd voor een upgrade, zodat ik GTA V met high settings kan spelen (ik irriteer me dood aan de lage graphics die ik met mn huidige build krijg), en er redelijk zeker van kan zijn dat mn PC de nieuwe Mafia aankan.

Destijd heb ik mijn PC samengesteld via een best buy guide van tweakers, hier volgt een overzicht met behulp van de flitskikker tool.

Uitgevoerd op 25-9-2016, 20:15:16

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: MSI

- Computermodel: MS-7721

- Computernaam: RUBEN-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: MSI

- Model: A78M-E45 (MS-7721)

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: Default System BIOS, versie V25.6

- Aansluitingen: J6B2 (Gebruikt), J6B1 (Gebruikt), J6D1 (Gebruikt), J7B1 (Gebruikt), J8B4 (Gebruikt), J8D1 (Gebruikt), J8B3 (Gebruikt)

- Poorten: J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A1 (Geen), J2A2A (Serieel), J2A2B (Video), J3A1 (USB), J9A1 - TPM HDR (Geen), J9C1 - PCIE DOCKING CONN (Geen), J2B3 - CPU FAN (Geen), J6C2 - EXT HDMI (Geen), J3C1 - GMCH FAN (Geen), J1D1 - ITP (Geen), J9E2 - MDC INTPSR (Geen), J9E4 - MDC INTPSR (Geen), J9E3 - LPC HOT DOCKING (Geen), J9E1 - SCAN MATRIX (Geen), J9G1 - LPC SIDE BAND (Geen), J8F1 - UNIFIED (Geen), J6F1 - LVDS (Geen), J2F1 - LAI FAN (Geen), J2G1 - GFX VID (Geen), J1G6 - AC JACK (Geen)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Athlon™ X4 860K Quad Core Processor (Quad Core)

- Kloksnelheid: 3700MHz

- Socket & Cache(s): P0, 4096KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 8132MB RAM

- Type(s): 4096MB RAM (DDR3-1600 PC3-12800 800MHz, DIMM), 4096MB RAM (DDR3-1600 PC3-12800 800MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:)

- Grootte: 931,41GB (931,41GB (C:) )

- Vrije ruimte: 106,21GB (106,21GB (C:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Onbekend

- Model(len): C: ST1000DX 001-1CM162 SATA Disk Device IDE, D: Optiarc DVD RW AD-5240S SATA CdRom Device

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Advanced Micro Devices

- Model: AMD High Definition Audio Device

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Radeon R7 200 Series

- Beeldprocessor: AMD Radeon Graphics Processor (0x6819)

- Geheugengrootte: -2048MB VRAM

- Stuurprogramma: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 21.19.134.1

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1600x900 (Breedbeeld 16:9 WSXGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), Sitecom WiFi USB adapter N150 (Ethernet 802.3), VirtualBox Host-Only Ethernet Adapter (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.0.102, MAC: 00:0C:F6:FD:11:4E, DHCP: 192.168.0.1 & IP: 169.254.251.196, MAC: 0A:00:27:00:00:10, DHCP: 255.255.255.255

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7601

- Service Pack: Service Pack 1

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd doorFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.f...ftware/infotool

Zouden jullie me kunnen helpen met het vinden van de juiste upgrades? Ik ben een redelijke leek hierin, dus ik zelf niet echt weten wat er een upgrade nodig zou hebben en wat kan blijven zitten. Ik ben niet merkgevoelig, dus intel of AMD maakt niets uit. Als je het binnen het budget kan proppen zou ik ook wel een nieuw beeldscherm willen, maar dat is niet hoognodig.

Alvast bedankt!

Superkoekje

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu naar aanleiding van je link een lijstje gemaakt

Zou ik hiermee mijn beoogde doelen kunnen behalen, of moet hier nog wat aan geschroefd worden? En, passen deze onderdelen zo gelijk in mijn huidige build?

post-134862-0-52538000-1474837275_thumb.png

Bewerkt: door superkoekje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet wat voor voeding en case je hebt dus ik heb geen idee of het lukt met je huidige build.

Als je niet gaat overclocken of meerdere videokaarten gaat gebruiken kan je ook gewoon een goedkoop moederboord nemen van bijvoorbeeld 50 euro. Wil je 4 misschien voor later 4 ram sticks dan moet je denken aan 70 euro. (Ik heb zelf een mobo van 70 euro met dus 4 geheugen slots)

En dat ding op ram hoeft niet perse, het ziet er vooral alleen beter uit. Maar die keuze is natuurlijk persoonlijk. Als iets heel goedkoop is, lees dan nog wel altijd de reviews of google het component.

Verder zou ik een lijstje maken op Tweakers of Hardware.info (wat voor jou het makkelijkste werkt), dan zie je echt de laagste prijs.

Voor de rest lijkt het wel een prima lijstje.

Link to comment
Delen op andere websites

Nieuw lijstje gemaakt met het advies, ziet dat er zo goed uit? ik ben voor de i5-6500 gegaan ipv de i5-6600, omdat je bij de 6500 koeling krijgt meegeleverd, en bij de 6600 niet.

mijn case is een Cooler Master N300, en mijn voeding is een Antec VP350P. Zouden die samengaan met dit lijstje?

post-134862-0-76268600-1474914943.png

Bewerkt: door superkoekje
Link to comment
Delen op andere websites

Uit de reacties en gewoon omdat het een geen cpu is die je kan overclocken zit er gewoon een stock koeler bij de i5 6600. Ook zou ik de voeding vervangen omdat je het net wel of net niet haalt met de wattage en omdat ik een topic op tweakers heb gelezen dat je met Skylake cpu's beter een voeding kan nemen met C6 en C7 power states. Laat het duidelijk ik heb echt geen verstand van psu's, maar het wordt wel aangeraden. (topic met verwijzing: https://gathering.tw...7//#powerstates ) Het werd mij ook aangeraden bij een persoonlijk topic over mijn pc.

Voor het uitzoeken van een nieuwe voeding welke individuele spanningsregulatie heeft en dus compatibel is met de C6 en C7 power states kun je ook de pricewatch gebruiken en ATX12V versie 2.4 aanvinken.

Je kan het misschien doen, maar als ik jouw situatie zat had ik voordat ik m'n computer straks sloop een nieuwe gekocht. puh2.gif

Je case is prima en kan je makkelijk in upgraden.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Zit inderdaad wel een koeler bij, ik keek weer eens naar het verkeerde ding. Maar goed.

Nieuwe voeding op het lijstje gezet, toch maar geen nieuwe RAM genomen maar wel een beeldscherm erbij gedaan, beetje buiten mn budget maar ik kan het nog wel overzien.

post-134862-0-85577200-1475002932.png

Wat denken jullie, klaar zo?

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, dan maar geen nieuwe monitor. zeer basic DDR4 8GB geheugensetje erbij (Crucial CT2K4G4DFS8213 - Wat een naam). En dan heb ik nog wat geld over om te sparen voor een nieuwe monitor. Nog iets dat ik ben vergeten of zit ik zo gebakken?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...