Jump to content

De Driving, Boat en Bike school moeten weer terugkomen


Bassieboy35

Rijscholen in GTA  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. De Driving, Boat en Bike School moeten terugkomen.

    • Eens, want...
      3
    • Oneens, want...
      5
    • Anders, want...
      2


Recommended Posts

Vorig weekend ben ik weer begonnen met de verhaallijn van San Andreas. Inmiddels ben ik al ver in San Fierro en dat betekent dat je toegang hebt tot de Driving School en later nog andere schools.

In GTA IV is het concept eruit gehaald en in GTA V zagen we de Flight School weer terug. De overige drie scholen lijken vooralsnog verdwenen. Jammer? Of vind je dat het bij CJ paste omdat hij niet bepaald de oudste is en weinig ervaring heeft?

Zelf vind ik het een leuke toevoeging omdat er uitdagende opdrachten tussen zitten en het idee dat je werkt aan je ervaring stimuleert mij om de scholen te doen. Wel moet ik zeggen dat het van de protagonist afhangt als het erbij past. Niko en Michael zijn bijvoorbeeld al veel te oud om nog een symbolisch rijbewijs te halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Goh, het was wel eens grappig in SA (hoewel weinig zinvol, waarom deed je ze in feite?) In V heeft het een beetje waarde in verband met het betreden van een luchthaven. Het zijn wel interessante dingen, ze leveren enkele interessante opdrachten, maar ik kan niet zeggen dat ik de scholen echt heb gemist, het zijn meer aspecten van SA die wel eens grappig waren, maar verder in de vergetelheid vielen. Zelf vond ik de Fight Schools beter (zeker aangezien ze met verschillende vechtstijlen voor CJ kwamen).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond de driving, boat en bike school eigenlijk weinig toevoegen. Alleen de Flight school was nog wel handig doordat je daarmee kon oefenen met vliegen voordat je in missies allerlei rare capriolen moest gaan uithalen. De driving, boat en bike school was leuk voor een keertje, maar niet nodig in toekomstige spellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik kan me nog goed herinneren dat ik héél gefrustreerd raakte door de Flight School in SA toen ik het nog speelde op PS2. De instructies die ze je gaven bij Circle Airstrip (and Land) trokken op niets. Er werd gezegd dat je het roer moest gebruiken, maar zelfs met maximale roer deflexie kon ik de bocht niet scherp genoeg maken. Tegenwoordig voltooi ik deze missie systematisch door enkel gebruik te maken van de ailerons.

De Driving School was nog wel nuttig omdat je hiermee een hoop missies en extra's vrij speelde. Met name Wheel Arch Angels en de Import/Export lijsten. Met de Boat- en Bike-school had ik weinig op. Die heb ik enkel gespeeld voor de 100%. De scholen mogen van mij wel terug komen, maar dan op voorwaarde dat er nog iets aan vast hangt. Als het maar iets is dat je als allerlaatste gaat doen om de 100% te halen dan heeft zo'n school ook weinig waarde.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, de instructies bij de Flight School (San Andreas) zijn naar mijn idee ook wat vaag. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Drive school gaat het hier vooral om tijd in plaats van prestatie. Extra missies en het export/import systeem zijn een leuke toevoeging in het spel. Was ik eigenlijk nog vergeten te vermelden, maar sluit ik mij bij aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond de scholen vooral frustrerend. Dat Flightschool verplicht was om verder te kunnen deed mij zelfs bijna opgeven. Nadat ik uiteindelijk een school had voltooid (met vrijwel enkel brons :puh:) speelde ik die daarna vrijwel niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ja hoor, de scholen mogen van mij wel terugkeren. Het mag wel allemaal wat nuttiger gemaakt worden. Ik vond sommige onderdelen van de scholen totaal overbodig en alleen maar tijdrovend. Ik heb overigens nooit de scholen gevolgd voorafgaand een missie. In GTA V had je vaak dat het spel je aanraden om bijvoorbeeld vliegles te nemen of naar de schietbaan te gaan. Maar zonder deze lessen waren de missies makkelijk te doen. Ik heb dan liever dat ze het verplichten en je de missie niet kunt starten voordat je de lessen hebt gevolgd. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond dit nooit echt een grote toevoeging aan de games. Het is een leuk tijdverdrijf, maar als je ze eenmaal gecomplete hebt dan kijk je er ook niet meer naar om. De rewards zijn te klein om echt gelukkig van te worden. Het zou mooi zijn als je per school een leuk voertuig in je garage kreeg die je normaal gesproken niet kunt vinden.

Dus voor de Bike School krijg je bijvoorbeeld een PCR of Pegassi Bati met een skin van Valentino Rossi ofzo. Dat maakt het voltooien tenminste nog iets meer waard. Het is ook leuk om doormiddel van deze rijscholen extra missies vrij te spelen, maar er moet wel iets extra's uitkomen. Anders kan het net zo goed weg zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Op dat vlak was de Driving School met de Hotknife wel interessanter (maar was sowieso verplicht, dus dat haalt het zichzelf wat onderuit), want op cheats na was dat ding nauwelijks te verkrijgen. Voor een game als V, met zijn vele voertuigen is het dan toch wat vreemd dat men die kans niet heeft gegrepen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het zeer weinig nut heeft in GTA 5, simpelweg omdat de game veel te makkelijk is waar je vrijwel geen skill voor nodig hebt om uit te spelen.

De moeilijkheidsgraad is eruit, je kan delen van missies skippen en de SP personages hebben speciale perks die de game nog makkelijker maken.

In GTA 4 zou het wel weer handig zijn, de handling was moeilijker en vereiste om snel te rijden wel degelijk skills en daardoor was een rijschool wel handig geweest.

San Andreas was de handling ook niet realistisch maar was wel wat lastiger dan in GTA V, en zo had een rijschool wel voordelen zoals de PIT manoeuvre, dat kwam vaak zat van pas.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...