Jump to content

GTA V alt-tab verbeterd mijn FPS?


stijvehenk

Recommended Posts

Beste leden,

Ik speel momenteel GTA V met de volgende setup:

I7-6700K @ 4.5ghz (watergekoeld)

GTX 1070 OC

32GB ram 2300mhz

SSD 120GB

De in-game instellingen zijn:

MSAAx4 en TXAA ON

Alles op ultra, behalve grass: high en shadow: softest

long shadows ON, Extended rendering op 50%, extended shadow op 100%

Ik speel op een 1080p 60hz scherm.

Vsync en triple-buffering zijn ingesteld via Nvidia configuartie

Extra mods:

VisualV en ENBSeries 2.075

De game zelf werkt perfect, maar.. op het moment dat ik in contact kom met gras krijg ik enorme frame drops van 80-100 schiet hij volledig terug naar 30-40 fps. Nu is mij opgevallen dat als ik de game minimaliseer (dus ik klik op ALT-TAB) en ga weer terug naar de game, dat deze frame drops zich niet meer voordoen. Dan krijg ik hoogstens een keer een drop tot 55fps.

Nu is mijn vraag, hoe kan dit? Is er dan iets wat geactiveerd wordt of juist ineens niet meer werkt na het minimaliseren?

Bewerkt: door stijvehenk
Link to comment
Delen op andere websites

MSAA is een monster op de GPU, zelfs op een 1070. Gebruik eens MSI Afterburner om de performance van je GPU in de gaten te houden en focus dan specifiek op gebruikt VRAM en temperatuur. Als je de game minimaliseert dan is de belasting op de GPU ook meteen weg, waardoor die weer kan boosten als je terug in het spel komt.

Link to comment
Delen op andere websites

MSAA weegt inderdaad heel zwaar! Op x2 heb ik nergens last van, maar op 27inch 1080p ziet dit er ook echt niet uit. Gelukkig draait x4 perfect, behalve dan de drops tot 55fps in zwaar begroeide gebieden. Ik krijg geen tearing of zware lag dus stoort het me niet en kies ik toch bewust voor x4. Om te testen heb ik een savegame gemaakt in een zwaar begroeid gebied. Het rare is dat al direct vanaf de eerste seconde hij terug kapte naar 30-40fps, dan druk ik op alt+tab en ook direct stijgt de fps weer naar 55. Het zit hem dus echt ergens met het opstarten en het eenmalig minimaliseren. De temperatuur van de gpu blijft altijd onder de 70. Meestal met zwaar gebruik zit deze ergens tussen de 63-65C. Vram wordt in GTA V vrijwel continu volledig gebruikt. Na het minimaliseren zie ik hier geen verandering in.

Bewerkt: door stijvehenk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...