GTAGames.nl gebruikt cookies

cookie wet
Voor een goede werking van GTAGames.nl dien je cookies toe te staan. Hierdoor kunnen we onder andere controleren of je bent ingelogd, statistieken bijhouden zodat we weten welke pagina's dienen worden verbeterd en gerelateerde advertenties plaatsen zodat we de rekeningen kunnen blijven betalen.
Tevens kan je dankzij cookies Grand Theft Auto filmpjes van onder andere Rockstar Games, Vimeo en YouTube bekijken en berichten delen met je vrienden via onder andere Facebook en Twitter.

Meer informatie over alle cookies en je privacy op GTAGames.nl

Springen naar inhoud

[WIP] SA Path Editor


GTAGames.nl

31 reacties op dit onderwerp

#1 JGuntherS

JGuntherS
  • Leden
  • PipPipPipPipPip

Forumetter


Geplaatst: 2 december 2005 - 22:36

Ik ben een programma'tje aan het schrijven waarmee je paths kunt editen. Het is nog in WIP stadium, dus nog vol met bugs

De Path Editor gaat samen met de Map Editor van tonywob, ik weet niet of er nog een losse versie komt. Alles zal worden overgezet naar C++.

Huidige versie: 0.2.1

Changelog
- 3 dec 2005
--- "Bestand-openen"-schermpje toegevoegd

--- Zoek functie voor alle secties gemaakt (behalve sectie 4, daar valt niks te zoeken :bonk: )
--- Wat crash-beveiligingen

- 4 dec 2005
--- Compile-functie toegevoegd (als bestand "C:\test.dat")

- 11 dec 2005
--- Edit-functie voor sectie 1a toegevoegd (eindelijk...)
--- Edit-functie voor sectie 1b toegevoegd

- 12 dec 2005
--- Edit-functie voor sectie 2 toegevoegd

--- Plaatje-maak functie toegevoegd voor sectie 1a
--- Plaatje-maak functie toegevoegd voor sectie 1b

Suggesties/bugs ofzo? Post het hier!

Je hebt Microsoft .NET Framework nodig! (1.1.4322 ofzo) Als je XP sp2 hebt, heb je het waarschijnlijk al. Werkt het toch niet, PM me om mijn MSN :)

De compiler schrijft altijd het gecompileerde bestand naar C:\test.dat. De batch recompiler schrijft zijn bestanden naar C:\nodes**.dat.

Als je bepaalde stukken code wilt inzien, PM me!

Bijgevoegde bestanden


Bewerkt door JGuntherS, 20 december 2005 - 19:20 .

Toegevoegde afbeelding
Ben ik even blij dat ik niet bij iedereen hoor


GTAGames.nl

#2 Blastov

Blastov
  • Leden
  • PipPipPipPipPipPipPip

Dictator


Geplaatst: 3 december 2005 - 10:07

Ik snap je tool niet echt,
Ik typ in 'Set path':
C:\Games\GTA SA Mods
C:\Games\GTA SA Mods\data\Paths
C:\Games\GTA SA Mods\data\Paths\NODES34.DAT
Vervolgens 'Decompile'

Alle 3 werken ze niet (Ik zou trouwens niet eens weten wt er zal moeten gebeuren maja)

#3 Jorge_F

Jorge_F
  • Leden
  • PipPipPipPipPipPipPip

Erelid


Geplaatst: 3 december 2005 - 10:15

Je zou volgens mij de paths moeten kunnen instellen, dat betekende de plaatsen waar de mensen lopen en auto's rijden.

Ik vind het een erg ingewikkelde tool Gunther, misschien dat je hem even wat duidelijker kunt maken ;).

Toegevoegde afbeelding


#4 Jarno

Jarno
  • Leden

Autoradio jatter


Geplaatst: 3 december 2005 - 10:32

Wel leuk bedacht maar maak voordat je een eerste release maakt een duidelijk uitleg en een goeie GUI.
Voorderest ga zo door.
Maar het is ook niet voor niks WIP.


Geprogrammeerd in VisualBasic zeker he?
Onthoud lieve mensen, een handtekening is ook alleen maar een veredeld ego-tekstje.

#5 JGuntherS

JGuntherS
  • Leden
  • PipPipPipPipPip

Forumetter


Geplaatst: 3 december 2005 - 13:36

Je moet bij Set path GTA-map\data\paths\ invoeren (GTA-map vervangen door je GTA-map). Dat zou moeten werken. Hij laat nu alleen nog maar de Header zien, maar het hele bestand wordt al wel in het geheugen geladen. Die knopjes betekenen nog niets.

@Jarno: Het is in VB .NET 2003 geproggrammeerd. (het is zelfs multithreading  :) )

Nieuwe versie, check de hoofdpost

Bewerkt door JGuntherS, 3 december 2005 - 14:08 .

Toegevoegde afbeelding
Ben ik even blij dat ik niet bij iedereen hoor

#6 Jarno

Jarno
  • Leden

Autoradio jatter


Geplaatst: 3 december 2005 - 14:48

Heb hem werkend gekregen nu. Veel handiger die Open dialog.
JGuntherS wil je me misschien toevoegen op MSN als je dat hebt (Ze me profiel).
Onthoud lieve mensen, een handtekening is ook alleen maar een veredeld ego-tekstje.

#7 JGuntherS

JGuntherS
  • Leden
  • PipPipPipPipPip

Forumetter


Geplaatst: 3 december 2005 - 23:01

Nieuwe versie, check hoofdpost.

De knoppen hebben nu functie. Je kunt er entries mee zoeken. Klik erop en geef het nummer van de entry.
Toegevoegde afbeelding
Ben ik even blij dat ik niet bij iedereen hoor

#8 Blastov

Blastov
  • Leden
  • PipPipPipPipPipPipPip

Dictator


Geplaatst: 4 december 2005 - 14:00

Op het moment kun je nog zo wenig met je tool,
Ik hoop dat het snel mogelijk is om paths aan te passen van npc's, auto's etc.  :)
Gaat dat nog lang duren denk je ?

#9 JGuntherS

JGuntherS
  • Leden
  • PipPipPipPipPip

Forumetter


Geplaatst: 4 december 2005 - 15:03

Nieuwe versie, zie hoofdpost

Je kunt nu compileren (niet bewerken!), de bestandgrootte wordt kleiner, dat komt omdat R* aan het eind van een nodes**.dat allemaal nulletjes heeft laten zitten, die worden niet meegecompileerd.

@ Blaster: ik ga nu bezig met een bewerkfunctie, verwacht het vandaag - overmorgen.

Bewerkt door JGuntherS, 4 december 2005 - 19:48 .

Toegevoegde afbeelding
Ben ik even blij dat ik niet bij iedereen hoor

#10 Big-Bear

Big-Bear
  • Leden
  • PipPipPipPipPipPipPip

Zany FTW


Geplaatst: 5 december 2005 - 14:33

Handige tool, ik denk dat GTI deze ook zou kunnen gebruiken, maar ik neem aan dat Auto's nog niet lukt?
Aangezien, er nog maar enkele delen bekend zijn over het Path editten

Toegevoegde afbeelding


#11 JGuntherS

JGuntherS
  • Leden
  • PipPipPipPipPip

Forumetter


Geplaatst: 5 december 2005 - 18:02

Ik zit al bij GTI  :D  . En ik ben druk bezig het path-formaat te ontcijferen.

Edit: Ik heb alle bestanden opnieuw gecompileerd, en het spel snapt ze nog steeds. Dat betekent dus dat mijn decompile/compile functies goed zijn :'D

Bewerkt door JGuntherS, 5 december 2005 - 18:49 .

Toegevoegde afbeelding
Ben ik even blij dat ik niet bij iedereen hoor

#12 Jarno

Jarno
  • Leden

Autoradio jatter


Geplaatst: 6 december 2005 - 13:06

Wel opletten dat GTA niet de files in je data/paths map gebruikt maar die in je IMG file ;). Misschien wist je het al.
Onthoud lieve mensen, een handtekening is ook alleen maar een veredeld ego-tekstje.

#13 JGuntherS

JGuntherS
  • Leden
  • PipPipPipPipPip

Forumetter


Geplaatst: 6 december 2005 - 14:12

@ Jarno: Dat wist ik al ja  :)
Toegevoegde afbeelding
Ben ik even blij dat ik niet bij iedereen hoor

#14 JGuntherS

JGuntherS
  • Leden
  • PipPipPipPipPip

Forumetter


Geplaatst: 11 december 2005 - 14:54

Nieuwe versie, check hoofdpost.
Toegevoegde afbeelding
Ben ik even blij dat ik niet bij iedereen hoor

#15 JGuntherS

JGuntherS
  • Leden
  • PipPipPipPipPip

Forumetter


Geplaatst: 11 december 2005 - 16:33

Weer een nieuwe versie, sectie 1b bewerkbaar! (zie hoofdpost)
Toegevoegde afbeelding
Ben ik even blij dat ik niet bij iedereen hoor


GTAGames.nl

0+ gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0+ gasten en 0 anonieme leden