Jump to content

Ben ik de enige die Myst leuk vind?


7ulian

Recommended Posts

Ik vroeg me af of er mensen zijn op dit forum die myst leuk vinden

voor de mensen die denken, wat is MYST? Myst is een adventure-game uit 1993, en het is het best verkochte spel ter wereld (tot dat The Sims kwam, nu is myst het een-na-best verkochte spel). Dingen over de ander delen van myst (Riven, Myst III Exile, Myst IV Revelation enz...) kan je hier ook kwijt

myst.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Nou...ja

Myst is dus een adventure game. je bent een vreemdeling en je komt op het eiland dat je op de doos ziet, het eiland heet MYST.

Je komt op het eiland en je gaat rondkijken op het eiland en je vind in de "Library" een rood en een blauw boek en een boekenkast met verbrande boeken. je doet het rode (of blauwe) boek open en je ziet een plaatje met ruis. er zit een foto met bewegende beelden en geluid in dat boek! naast het boek ligt een rode bladzijde. je doet de bladzijde in het rode boek (je kan het niet in het blauwe boek doen) en je doet het boek open en weer ruis en oppeens...een gezicht. iemand praat tegen je. blauwe boek het zelfde verhaal. je moet meer baldzijdes vinden zeggen allebij de broers die in deze "gevangenissen" zitten. op het eiland moet je puzzels oplossen om bij boeken te komen met ook zo'n plaatje, een "linkingbook". als je je hand op het plaatje houd, ga je naar het eiland dat het boek beschrijft. op de eilanden zitten puzzels, de bladzijdes voor de broers en de kamers van broesr waarmee je ze beter leert kennen.

*edit

hier zat een plaatje maar het plaatje werkt niet echt mee...

Bewerkt: door 7ulian
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn vader is een Myst fan, zelf vond ik het ook wel leuk om te spelen.

Ik vind het zelf dus wel leuk maar niet zo denderend dat ik echt een fan ben.

Die ene met dat strand en dat dorpje met die sterrenwacht vond ik wel leuk, alleen de boomhutten lukte ons niet.

Zelf heb ik mijn vader ook geholpen met dat deel dat je op een rotseiland begint met die lichttorens met speciale kleuren.

En ik heb deel 4 gekocht voor zijn verjaardag en zelf eventjes gespeeld, ik zat alleen vast met die generator. (dat je op speciale knopjes moet duwen in het eerste level)

Link to comment
Delen op andere websites

En ik heb deel 4 gekocht voor zijn verjaardag en zelf eventjes gespeeld, ik zat alleen vast met die generator. (dat je op speciale knopjes moet duwen in het eerste level)

bedoel je op dit eiland?

1106841973_Myst_IV_xb_1.jpg

Myst IV Revelation is een heel mooi spel, maar het enige nadeel er aan is dat je het niet kan spelen zonder walktrough :{

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, aan die zogenaamde tips die ze je geven (op verzoek van spelers van vorige delen vanwege de moeilijkheidsgraad) heb je ook echt geen moer aan.

Ik ben bij de waterval geweest in het eerste level en toen moest ik terug naar die kamer met die rare bloem in de kast en die vuurvliegjes in een glazen pot (die je kan bevrijden). Daar staat ook een rare knoppen machine in een kast en als je op de knoppen drukt dan krijg je op het scherm staven die verschillen van kleuren en hoogte, en dan moet je ze allemaal op groen krijgen ofzo. Dat lukte me niet en toen ben ik teruggegaan naar 1 van die tuinen waar je naar beneden kan waar die dochter zat te spelen op een fluit, die vertelde ook niets nuttigs.

Maar het heeft trouwens geen zin meer omdat ik het spel aan mijn vader heb gegeven (ik heb het spel nog wel op mijn PC staan, staan wat mooie foto's op).

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...