Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Zoweh,

Dan maar een lekker gitaar toppic te openen. Ik heb het gevoel dat er potentieel rock talent rondloopt. Annyway. Ik heb de hoofdpost ge'edit.

Ikzelf;

Ik speel al ruim een jaartje, beetje minder electrische gitaar. Op nog altijd een Stagg >.<. Ik ben feitelijk hoog toe aan een nieuw pareltje. Maargoed, enkele liedjes die ik kan zijn

Smoke on the Water door Deep Purple

November Rain , van Guns 'n Roses. Omdat ik eigelijk niet anders speel dan november rain heb ik thuis al de bijnaam 'Slash' gekregen.

Ik laat dit topic over aan jullie, post gerust jullie gitaar of wat tabs.

Bewerkt: door Ice Banana
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ten eerste wil ik je bedanken om een guitar topic te openen.

post-19365-1167164103.jpg Hetzelfde...

Tab(latuur) van Old McDonald had a farm. Stemmen: (E,A,D,G,B,e)

|---------------------0-0----------|

|---1-1-1-----------------3-3--1---|

|-----------0-2-2-0----------------|

|----------------------------------|

|----------------------------------|

|----------------------------------|

Bewerkt: door †SAW†
Link to comment
Delen op andere websites

Je reactie in het kerstboom topic had wel wat minder gekund SAW ;) Ik heb nooit gezegd dat die gitaren kut zijn of iets dergelijks, en echt af gekraakt heb ik ze ook niet, ik zei alleen dat het geen top gitaren waren, maar opscheppen met mijn Ibanez of met dat ik wel eens op een 'echte' amerikaanse Gibson speel is onzin, ik zei dat ik die Stagg wat minder vond omdat ik wat luxere modellen gewend was.

Trouwens, ik denk dat je het verschil wel degelijk hoort, ik heb hier ook een beginners gitaartje liggen van toen ik een jaar of 2 geleden begon, en als ze nu allebei even bespeel dan zal ik echt wel verschil horen, daarbij komen nog wat andere kleine details die ik nu allemaal niet op ga noemen, maargoed.

Om even verder te gaan op wat voor gitaar heb je, ik heb een SX Scorpion (eigenlijk heeft ie een nog langere naam etc. maar die bespaar ik jullie even), een simpel beginners gitaartje, jammergenoeg zijn het fretboard en de nek nogal ruw, maar de elementen geven een heerlijk lage bas (en een beetje belabberde hoge tonen :puh:), maarja, mijn eerste gitaar eh?

Andere gitaar is een Ibanez SAS32FM, met het nieuwe True Duo systeem van Ibanez (wat het inhoud heb ik ook nog niet helemaal door, maar het klinkt wel leuk ^_^ ), verder was vooral de reden waarom ik 'm kocht de afwerking, maple toplaag met parelmoer rand en een witte binding _O_ .

Foto's:

Prut foto van mijn SX

dsc00114xv6.th.jpg

Leuk detail in de nek: parelmoer schorpioen

dsc00117wu6.th.jpg

Mijn Ibanez

dsc00023el2.th.jpg

En zoals iedereen dat heeft, een of ander rocker-achtig plaatje :puh:

phto0040sc3.th.jpg

Hoe lang en wat voor dingen spelen jullie eigenlijk?

Link to comment
Delen op andere websites

Je reactie in het kerstboom topic had wel wat minder gekund SAW ;) Ik heb nooit gezegd dat die gitaren kut zijn of iets dergelijks, en echt af gekraakt heb ik ze ook niet, ik zei alleen dat het geen top gitaren waren, maar opscheppen met mijn Ibanez of met dat ik wel eens op een 'echte' amerikaanse Gibson speel is onzin, ik zei dat ik die Stagg wat minder vond omdat ik wat luxere modellen gewend was.

Trouwens, ik denk dat je het verschil wel degelijk hoort, ik heb hier ook een beginners gitaartje liggen van toen ik een jaar of 2 geleden begon, en als ze nu allebei even bespeel dan zal ik echt wel verschil horen, daarbij komen nog wat andere kleine details die ik nu allemaal niet op ga noemen, maargoed.

Om even verder te gaan op wat voor gitaar heb je, ik heb een SX Scorpion (eigenlijk heeft ie een nog langere naam etc. maar die bespaar ik jullie even), een simpel beginners gitaartje, jammergenoeg zijn het fretboard en de nek nogal ruw, maar de elementen geven een heerlijk lage bas (en een beetje belabberde hoge tonen :puh:), maarja, mijn eerste gitaar eh?

Andere gitaar is een Ibanez SAS32FM, met het nieuwe True Duo systeem van Ibanez (wat het inhoud heb ik ook nog niet helemaal door, maar het klinkt wel leuk ^_^ ), verder was vooral de reden waarom ik 'm kocht de afwerking, maple toplaag met parelmoer rand en een witte binding _O_ .

Foto's:

Prut foto van mijn SX

dsc00114xv6.th.jpg

Leuk detail in de nek: parelmoer schorpioen

dsc00117wu6.th.jpg

Mijn Ibanez

dsc00023el2.th.jpg

En zoals iedereen dat heeft, een of ander rocker-achtig plaatje :puh:

phto0040sc3.th.jpg

Hoe lang en wat voor dingen spelen jullie eigenlijk?

Wat er in de kerstboom topic is gebeurt, is verleden tijd, dus daar zwijg ik over. Zoals ik zei heb ik een gitaar uit de blokker een -> Jay Turser 300 Classic Style (Black).

jayjt300kirv7.th.jpg

Zelf wil ik eigenlijk een Revenge Warlock van BC. Rich (Black).

revengewarlockblacksmso4.th.jpg

Wat kan ik eraan doen. Mijn ouders hebben hem gekocht. Ik speel al 1 jaar akoestische gitaar en nu heb ik een elektrische... :t

Bewerkt: door †SAW†
Link to comment
Delen op andere websites

Simpele tab van Jingle bells.

e|--0-0-0-----0-0-0-----0-3-----0-|-1-1-1-1-1-0-0-0-0-----0

b|--------------------------1-3---|-------------------3-3--

g|--------------------------------|------------------------

d|--------------------------------|------------------------

a|--------------------------------|------------------------

E|--------------------------------|------------------------

e|--3--0-0-0----0-0-0----0-3-----0-|--1-1-1-1-1-0-0-0-3-3-1

b|3--------------------------1-3---|-----------------------

g|---------------------------------|-----------------------

d|---------------------------------|-----------------------

a|---------------------------------|-----------------------

E|---------------------------------|-----------------------

e|---------------------------------------------------------

b|3-1------------------------------------------------------

g|---------------------------------------------------------

d|---------------------------------------------------------

a|---------------------------------------------------------

E|---------------------------------------------------------

Bron: http://www.ultimate-guitar.com

Link to comment
Delen op andere websites

BC Rich maakt toffe gitaren, alleen ik vind de wat klassiekere modellen als de Stealth, Mockingbird en Bich toch gaver, maargoed, b.v. de NT Warlock met Trans Purple finish is écht mooi.

Revenge Warlock weinig ervaring mee, een vriend van me heeft een Bronze Warlock, maar ik weet niet of die te vergelijken zijn.

Ik adviseer je wel even eerst bij een of meer winkels de gitaren te checken, ik wilde eerst een Ibanez met floyd rose tremolo, en had een mooie uitgezocht, maar toen ik 'm ergens anders bespeelde vond ik het eigenlijk gewoon een stuk brandhout, stroeve nek, enorm slechte elementen etc. Wat ik wel weet van BC Rich is dat de standaard humbuckers die erin zitten (BDSM humbuckers) tot de allerbesten van 'standaard' pickups behoren.

Wat voor stijlen spelen jullie eigenlijk, en wat voor nummers?

Link to comment
Delen op andere websites

Ben nu bezig met werken voor akoestische guitar (Love of my Life, Blackbird, Bouree van bach), maar heb ook nog altijd elektrische gitaar die ik vooral gebruik voor het schrijven van nieuwe nummers voor mijn band (ben zelf de drummer). Het is geen echt dure merkgitaar zoals Gibson of Fender. Alhoewel ik al jaren verliefd ben op de Gibson Les Pauls (zo'n mooie klank 8) ).

Suggesties voor akoestische nummers zijn welkom :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Nu speel ik nog de klassieke rock maar zou graag Metal spelen. Simpele nummers niet al te moeilijk.

Veel metal nummers zijn helaas redelijk lastig om te spelen, en als ze al niet lastig zijn dan gaan ze wel snel zodat het toch nog lastig word, wat het gewoon minder makkelijk maakt om te spelen. Van de rocknummers is natuurlijk Smoke On The Water van Deep Purple een standaardnummer dat ook niet enorm moeilijk is om te spelen.

Maarre, wat voor metal wil je dan spelen? Metal zoals Slipknot en Korn, meer heavy metal als Iron Maiden/Judas Priest, thrash zoals Slayer en Kreator, black metal zoals Immortal en soortgelijken, of meer de death metal zoals Cannibal Corpse?

Veel gemakkelijke aanraders weet in niet van metal nummers, maar als je de oudere black metal wilt hebben dan moet je even kijken naar Call From The Grave van Bathory, en voor andere nummers zal ik wel even zoeken.

Trouwens, omdat ik tabs niet altijd handig vind (maat enzo staan er niet bij, is niet altijd goed te volgen) gebruik ik altijd Guitar Pro, maar gezien dat 60 euro is (en we hier niet over illegale dingen gaan praten :puh:) kan je nu PowerTab gebruiken, een gratis programma waarmee je zelf ook tabs kan maken, en het kan beluisteren. Hoewel Guitar Pro mijn voorkeur heeft (meer opties, de zogenaamde RSE -Realistic Sound Enginge- en meer beschikbare tabs) is Powertab een stuk simpeler om mee te werken.

@Dageraad, jij speelt dus klassieke akoestische gitaar? Mijn gitaarleraar doet dat ook en daar heb ik echt enorm veel respect voor, zo ingewikkeld als bepaalde stukken zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

@Sdajafol: Mijn voorkeur gaat naar Heavy Metal (Iron Maiden is mijn favoriete groep van Heavy Metal) en Power Metal zoals Dragonforce (mijn favoriete Power Metal band). Ik had de Trial van Guitar Pro, maar die is al verlopen. Ik zal eens kijken voor PowerTab. Maar ik ga niet meteen beginnen aan Metal. Ik zal eerst nog een elektrische gitaar leren gewoon worden. Mijn versterker is eigenlijk niet geschikt voor een echt Metal nummer. Ik heb geen distortion. :N En dat maakt het nogal moeilijk om dat effect te krijgen.

@J0ry: Ik speelde en speel nog steeds een klassieke gitaar.

Bewerkt: door †SAW†
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...