nasdreas zei op 11 Jan 2007, 16:05:51:
Ik heb zelf gta SA en die doet dat soms ook.
Het kan zijn dat je pc 1 processor heeft en die moet dan al het werk doen ook voor de videokaart.
Het beste is een computer met een processor die voor de videokaart en een andere voor het overige. Het kan ook zijn wegens dat gta 1 een laag spel is kwá resolutie en weinig geheugen verbruikt en dat jij te veel op je computer hebt gebruikt en dus te weinig hebt voor gta 1.
Ik denk dat GTA San Andreas niet te vergelijken is met GTA 1. GTA SA is veel nieuwer en vereist veel hogere specificaties van je pc. GTA 1 stamt uit het Windows 95 tijdperk en kon zelfs in DOS gedraaid worden.
Een pc heeft altijd één processor. Je bedoelt misschien dat ik een onboard videokaart zou hebben, maar zoals je uit de startpost kon opmaken, is dat niet het geval. Bovendien, GTA 1 zou in theorie op een standaard VGA-kaartje moeten kunnen draaien.
Je argument over het geheugengebruik begrijp ik niet helemaal: je zegt eerst dat het "een laag spel is qua resolutie en weinig geheugen verbruikt", maar later dat ik misschien teveel op m'n computer heb gebruikt en dus te weinig zou hebben voor GTA 1. In m'n startpost heb ik al aangeven dat ik 1 GB aan werkgeheugen heb, waar m'n pc gemiddeld zo'n 300 MB van gebruikt. Dan houd is natuurlijk meer dan genoeg over voor een spelletje van ruim 10 jaar oud!
Ik hoop dat je een volgende keer met wat meer concrete oplossingen kan komen, maar toch bedankt voor je reactie!
gr. Henk