Jump to content

Games te duur?


Koen729

Te duur?  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Te duur?

    • Ja, ik krijg zakgeld.
      38
    • Ja, ik krijg loon (ik werk).
      7
    • Nee, ik krijg zakgeld.
      10
    • Nee, ik krijg loon (ik werk).
      3
    • Ik krijg geen zakgeld en loon, En vind ze ook te duur.
      4
    • Ik krijg geen zakgeld en loon, En vind ze niet te duur.
      0


Recommended Posts

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Piet-Herr

    4

  • Dikbuik

    3

  • Jowx

    1

  • Rayman800

    1

De consoles mogen inderdaad wat euries teruggeven, maar de games vind ik niet te duur.

Ik vind ze wel duur hoor, maar niet te duur, als je bedenkt hoeveel werk ze in die game steken kan je toch wel aannemen dat hij €50 kost. Bedenk eens dat jij die maker bent.

Trouwens, alles kost veel de dag van vandaag.

Link to comment
Delen op andere websites

''Ja'' voor mij zelf vind ik het té duur, maar over het algemeen niet want zoals Jorair al zegt de ''makers'' die het spel ontworpen hebben, hebben er veel werk aangehad en dus is het dan wel weer waard. Ik krijg 20,- zakgeld in de maand dus als ik een duur spel van 59,95 wil kopen ben ik toch wel 3 maanden aan het sparen :ch:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het op zich niet zo erg. Natuurlijk, 60 euro voor een game is veel, zeker als je kijkt naar wat diezelfde game in Amerika of Japan kost, maar als je bij de juiste winkel besteld kun je daar zo 10 euro vanaf halen. Als je vervolgens kijkt hoe lang je plezier hebt aan een bepaalde game kun je zeggen dat het allemaal best meevalt.

Ik moet dan wel toegeven dat ik games meestal niet voor de volle mep koop, maar wacht tot ze zijn afgeprijsd. Scheelt zo weer de helft.

Link to comment
Delen op andere websites

Opzich is het een normale prijs.

Echter vind ik het wel raar dat iedere nieuwe game 50/60 kost terwijl sommige spellen dat kwalitatief niet waard zijn. Dat zal wel iets met Marketing te maken hebben maar klopt voor de consument natuurlijk niet.

Link to comment
Delen op andere websites

(Beetje rare poll opstelling.)

Ja, ik vind games te duur. €50 vind ik echt zeer veel voor een videospel. Ok, de makers hebben er meestal ook veel geld in gepompt om die games te produceren, maar dan nog. In de winkel betaal je altijd een pak BTW-kosten erbovenop. Ook de spelconsoles heb ik altijd al te duur gevonden. Wie bij een succesvolle gamesontwikkelaar werkt verdiend dus goed zijn brood, lijkt me.

Link to comment
Delen op andere websites

ze zijn te duur,

wist je nog toen ze rockstar aanklaagde omdat er nog restanten voor sexspelletjes in zat (hot coffee mod)

dan wouden LA de winst van rockstar in LA (10.000.000) terug eisen.

10millioen omzet, de kosten om het spel te maken zijn er al afgehaalt. dus ze verdienen dus duidelijk wel genoeg

Link to comment
Delen op andere websites

ja, het mag wel wat goedkoper. maar ik denk als iemand hier zelf gamemaker word dat ie precies dezelfde prijs erop doet. waarom?? iedereen koopt het spel toch wel, als we het over GTA hebben in ieder geval. ten minste ik zou GTA voor 80 euries ook nog wel kopen, dus hoe hoger de prijs hoe meer omzet, maar dat weet iedereen wel denk ik.

markps3fanman

Link to comment
Delen op andere websites

(Beetje rare poll opstelling.)

Ja, ik vind games te duur. €50 vind ik echt zeer veel voor een videospel. Ok, de makers hebben er meestal ook veel geld in gepompt om die games te produceren, maar dan nog. In de winkel betaal je altijd een pak BTW-kosten erbovenop. Ook de spelconsoles heb ik altijd al te duur gevonden. Wie bij een succesvolle gamesontwikkelaar werkt verdiend dus goed zijn brood, lijkt me.

Dat valt erg tegen. Volgens mij gaat er slechts 10 euro per verkochte game naar de ontwikkelaar zelf. Als je kijkt naar het enorme budget dat er in de meeste games wordt gestookt, moet een game zeker een paar 100.000 keer verkopen voordat ze dat hebben terugverdiend. Dan pas beginnen ze met winst maken.

ze zijn te duur,

wist je nog toen ze rockstar aanklaagde omdat er nog restanten voor sexspelletjes in zat (hot coffee mod)

dan wouden LA de winst van rockstar in LA (10.000.000) terug eisen.

10millioen omzet, de kosten om het spel te maken zijn er al afgehaalt. dus ze verdienen dus duidelijk wel genoeg

Je kunt een normale game niet vergelijken met het immens populaire GTA. GTA heeft over de hele wereld ongelooflijk veel geld in het laatje gebracht voor Rockstar, maar de meeste andere games moeten het met veel minder winst doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Games zijn inderdaad erg duur. Maar of het ''te'' duur is betwijfel ik soms wel eens.

Er komt natuurlijk heel veel bijkijken om een game te maken.

Transport, het "drukken" van de spellen. De mensen die aan de spellen werken. Salaris dus.

En zo zijn er nog wel meer dingen.

En dat moet grotendeels betaald worden van de Game verkoop.

Het is jammer voor de mensen die weinig geld hebben.

Want die kunnen dan weinig tot niet spelletjes kopen.

Gelukkig heb ik zelfs geen geld probleem.

Maar soms denk ik ook van: Wat is dat duur zeg. :?

Link to comment
Delen op andere websites

offtopic:Die poll die klopt niet ik krijg geen zakgeld of loon en dat staat er niet zo iemand dat willen wijzingen.

Ontopic:Nu eigelijk de makers van de games hebben veel werk gehad aan die games om ze te maken en ze moesten dan wel meer betalen dan 50 euro voor de spullen voor de game te maken en daar moet je rekenning met houden .Ik vind het duur maar dat het te duur is dat denk ik niet .De playstaittion kostte al zo een 200 euro wat verwacht je dan .Sommige games van andere consoles zijn veel duurder zoals de xbox 360 en ps3 .Dus ja ik kan er met leven hoor dat ze maximum 60 euro kosten we mogen van geluk spreken dat ze niet meer kosten .

Greetings Syfes

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...