Jump to content

Modelvliegtuig


kees1991

Recommended Posts

vroeger toen ik nog wat jonger was (9 jaar) wou ik heel graag een bestuurbaar vliegtuig. helaas hat ik het geld er niet voor dus ginen ik en mijn pa aan de slag om zelf een vliegtuig te maaken.

nou we waaren zeer goed op weg we hebben de vleugels al klaar. helaas was de vakantie afgeloopen toen de vleugels klaar waren en heb we er toen nooi meer wat aan gedaan.

nu 7 jaar laater wil ik hem tog graag af maaken. maar dan heb ik dus 1 probleem: we hadden vroeger een soort van bluwprint maar dan echt voor modelbou vliegruigen. je zag dus echt welke onderdelen je moest gaan zagen en zo. ik heb die blouwprint niet meer en kan hem ook niet vinden.

heb op google gesocht naar

model airplane blueprint

Hobby Aircraft blueprint

en nog wel wat maar k kan niet iets bruikbaars vindne.

kan iemand mij er aan helpen ??

henkkd3.png

Bewerkt: door kees1991
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf even wat op Google opgezocht, en ik had dit gevonden. Lijkt erg veel op dat wat je bedoelt.

Als het dat niet is, of niet goed genoeg is, kan je altijd nog Googlen op "free model aircraft plans" (Maar dan zonder aanhalingstekens). Dan vind je al heel wat!

Plans is namenlijk meer het woord wat je nodig hebt voor die plannen.

[Edit]: Dit heb ik ook nog gevonden, en kan ook wel eens hetgeen zijn wat je bedoelt.

Bewerkt: door Nickonly
Link to comment
Delen op andere websites

mrs X ja ik zou op dit moment genoeg hebben om er zelf een t koopen maar er zelf een maken is tog veel leuken ? voral als je al best ver bent.

nick heel erg bedankt die laatste site van u staan helemooie op dat is echt prezies wat ik nodig hat. tnx

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wens je veel succes.

En misschien heb je een vriend die een bouwpakket van een vliegtuig heeft.

dan kan je de maten ervan opschrijven en die vormen er met hout uitzagen en in elkaar zetten.

Dan heb je er een die je kan kopen maar je kan er wel een eigen logo op zetten

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb nog 1 vraag.

als de vleuges 72 CM zijn. hoe lang moet dan de romp zijn om het fliegtuig goed te kunnen laaten vliegen ?? dus dat die niet te klijn is en niet te groot ??

k heb zelf geen idee hoe ik dat zou moeten berekene.

en heeft er iemand een idee hoe zwaar zon fliegtuig mag worden.

Bewerkt: door kees1991
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...