Jump to content

Windows Movie Maker probleem


DdJDean

Recommended Posts

Ik had gisteren een leuk filmpje gemaakt met Windows Movie Maker. Dus ik wou hem opslaan op de computer en vandaag weer verder gaan. Toen ik hem wou opslaan kwam er een foutmelding. Ik citeer hem:

Windows Movie Maker kan de film niet opslaan op de opgegeven locatie. Controleer of de orginele bronbestanden die in de film gebruikt zijn, of de gekozen locatie voor opslag nog beschikbaar is en of er voldoende vrije schijfruimte beschikbaar is. Probeer het vervolgens opnieuw.

Ik heb 100 % zeker genoeg schijfruimte, maar er is iets met de bronbestanden/gegevens aan de hand. Ik weet nu niet meer wat ik ermee moet. Weet iemand dat wel of heeft iemand nog tips. Alvast bedankt :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

- Je kunt met Windows Movie Maker niet over een ander bestand opslaan.

Dus als je bijvoorbeeld "Film.wmv" hebt opgeslagen en je wilt "Film.wmv" nog eens opslaan, moet je eerst de oude verwijderen of hem hernoemen naar "Film2.wmv" en dan laten de oude verwijderen.

- Of probeer hem eens gewoon op te slaan in Mijn documenten, of op de root van je harde schijf.

- Ook kun je gewoon het project opslaan, pc opnieuw starten, project laden.

- Of even in de voorkeuren van Windows Movie Maker (Extra -> Opties...) het vinkje plaatsen bij Codecs automatisch downloaden.

Misschien werkt een van deze oplossingen.

Succes!

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, sorry heb echt alles geprobeerd maar het lukt echt niet. Ookal maak ik gewoon alleen een titeltje in een project zonder video's te importeren wil hij het nog niet opslaan als filmbestand. Hij wil gewoon niet opslaan vanwege de bronbestanden ookal maak ik maar een klein titeltje zonder video's in een nieuw project. Eerst lukte het wel, want ik heb al twee filmpjes gemaakt met dezelfde procedure. Er moest dus iets gebeurt zijn.

Toch nog hartstikke bedankt _O_

Als iemand anders nog een oplossing heeft is die altijd welkom. Bij voorbaat dank :cya:^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Op mijn oude PC heb ik dit probleem ook, net hetzelfde (niet dat ik die nog gebruik). Maar daar heb ik het probleem niet kunnen verhelpen. :N Kijk anders eens op de site van Microsoft of je geen nieuwere versie kan downloaden.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee de nieuwste versie (Windows Movie Maker 2.6) is alleen beschikbaar op Windows vista en aangezien ik XP heb zal hij niet werken. Toch nog bedankt :tu: . Weet iemand anders nog een oplossing? Nu kan ik nooit meer filmpjes maken en uploaden :( .

Edit: Ik kan het bestand wel gewoon opslaan als een project maar niet als een filmbestand. Dat vind ik zo raar. Dit wou ik maar eventjes erbij zetten voor de zekerheid.

Bewerkt: door Mr.Twente
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien wel :Y Als je een filmpje wilt maken, heb je afbeeldingen of filmpjes nodig om ze te bewerken in WMM. Het kan zijn dat je bevorbeeld een plaatje gedownload hebt en die op het bureaublad geplaatst hebt. Als je dan het filmpje aan het bewerken was, ondertussen dat plaatje versleept naar een andere map (Mijn Documenten, Mijn afbeeldingen,...).

Om goed te zijn:

Maak een nieuw mapje op je bureaublad aan met de naam Film1.

Zet daar alle bestanden die je nodig hebt voor je filmpje in.

Open WMM.

Maak/bewerk het filmpje.

Klik op Opslaan/Exporteren...

Als dit niet lukt, weet ik niks meer :N

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...