Jump to content

Windows inlog-wachtwoord vergeten!


Thabit

Recommended Posts

Hey allemaal,

Arjen hier. Ik ben mijn inlog wachtwoord vergeten van Windows XP Professional. Normaal zet ik mijn computer in de Stand-By-stand. Dan slaat de computer niets op in het geheugen, maar je computer start binnen een seconde op. Nou dacht ik laatst er aan om mijn wachtwoord eens te veranderen, omdat ik nogal fan ben van 1 wachtwoord op elk forum etc. Maar waarschijnlijk ben ik zo slim geweest om een nieuw wachtwoord te verzinnen die ik nog niet eerder heb gebruikt. Maar nu... ik had vanmorgen de computer opnieuw opgestart, zodat hij alles opslaat en opnieuw opstart en nu bleek dus dat het wachtwoord veranderen nu pas werkte. Dus ik weet mijn wachtwoord niet meer.

Ik heb overal gezocht op het internet en ik lees veel over bepaalde tools en opstartdiskette's, maar ik heb geen floppy drive en ik ga er geen geld voor neerleggen. Ook had ik iets gelezen over een opstart CD-ROM, maar daarvoor ben je een bepaald bestand nodig die ik dus nergens meer kan vinden.

Kan iemand me verder helpen?

(Windows XP Pro SP2, en ctrl+alt+del werkt niet in het welkom scherm)

Veel dank,

Arjen (Thabit's broer)

Link to comment
Delen op andere websites

In dit topic legt Ewoud uit hoe je het wachtwoord in BIOS zou verwijderen. Daarnaast had ik zoiets ook gelezen in een van de laatste Computer!Totaal edities. Daarin gingen ze ook via het BIOS het wachtwoord veranderen, maar of dat op dezelfde manier is als die van Ewoud weet ik niet. Als je wilt, zoek ik het wel even op. :)

Edit: Hier een digitale versie van het artikel (volgens mij hetzelfde).

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

start op in veilige modus, log in op administrator en je kunt het wachtwoord wijzigen

Had ik ook gelezen, heeft niet geholpen want als ik Administrator invul dan vraagt hij ook om een wachtwoord.

Toch bedankt voor je hulp!

Link to comment
Delen op andere websites

Aanmelden bij Windows XP als u uw wachtwoord bent vergeten of als uw wachtwoord is verlopen

Als uw wachtwoord is verlopen of als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u een andere gebruikersaccount gebruiken om u aan te melden bij Microsoft Windows XP. U kunt ook een wachtwoordhersteldiskette gebruiken om u aan te melden bij Microsoft Windows XP.

Opmerking Als u de wachtwoorden voor alle gebruikersaccounts bent vergeten en u geen wachtwoordhersteldiskette hebt gemaakt, kunt u zich niet aanmelden bij Windows XP. Dit is uit veiligheidsoverwegingen. Als dit probleem zich voordoet, moet u Windows XP opnieuw installeren. Hierna moet u alle programma's opnieuw installeren.

Stap 1: Meld u aan als Beheerder

Windows XP Home Edition of Windows XP Professional

a. Start de computer opnieuw op.

b. Druk tweemaal op Ctrl+Alt+Delete en typ de naam van de beheerdersaccount.

c. Typ het beheerderswachtwoord in het vak Wachtwoord en klik op OK.

Opmerking Als het beheerderswachtwoord leeg is, typt u geen wachtwoord voordat u op OK klikt.

Bron: Microsoft

Bewerkt: door -Niels-
Link to comment
Delen op andere websites

Hey allemaal,

Arjen hier. Ik ben mijn inlog wachtwoord vergeten van Windows XP Professional. Normaal zet ik mijn computer in de Stand-By-stand. Dan slaat de computer niets op in het geheugen, maar je computer start binnen een seconde op. Nou dacht ik laatst er aan om mijn wachtwoord eens te veranderen, omdat ik nogal fan ben van 1 wachtwoord op elk forum etc. Maar waarschijnlijk ben ik zo slim geweest om een nieuw wachtwoord te verzinnen die ik nog niet eerder heb gebruikt. Maar nu... ik had vanmorgen de computer opnieuw opgestart, zodat hij alles opslaat en opnieuw opstart en nu bleek dus dat het wachtwoord veranderen nu pas werkte. Dus ik weet mijn wachtwoord niet meer.

Ik heb overal gezocht op het internet en ik lees veel over bepaalde tools en opstartdiskette's, maar ik heb geen floppy drive en ik ga er geen geld voor neerleggen. Ook had ik iets gelezen over een opstart CD-ROM, maar daarvoor ben je een bepaald bestand nodig die ik dus nergens meer kan vinden.

Kan iemand me verder helpen?

(Windows XP Pro SP2, en ctrl+alt+del werkt niet in het welkom scherm)

Veel dank,

Arjen (Thabit's broer)

Deze image downloaden en branden. Vervolgens in je cd/dvd player gooien en je pc vanaf de cd rom laten booten.

Er wordt een versie van Linux opgestart die automatisch je wachtwoord gaat bruteforce door middel van rainbow tables.

http://ophcrack.sourceforge.net/

Edit: Uit ervaring op stage weet ik dat hij werkt :)

Bewerkt: door Ewoud
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...