Jump to content

Nintendo DS Lite kopen?


Scarface92

Recommended Posts

Hallo allemaal! ^_^

Een tijdje geleden heb ik een PSP gekocht, hij bevalt me totaal niet.

De spellen voor de PSP vind ik waardeloos, meestal zij die hetzelfde als ps2 spellen.

En aangezien ik al een ps2 heb vind ik dat de PSP wel weg kan.

Ik hou ook erg veel van Mario en Zelda games enzo, nu lijkt het me leuk om een Ninendo DS te gaan kopen.

Het lijkt me een erg leuk apparaat, leuker dan de PSP in iedergeval. :Y

Nou is de vraag of ik hem wel zou kopen, en zou ik dan m´n psp kunnen verkopen?

Of zou dat zonde zijn, aangezien de PSP meer functies heeft.

PS: Weet er iemand ook nog een leuk spel voor de DS?

Mvg,

GrandTheftTwanO

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo allemaal! ^_^

Een tijdje geleden heb ik een PSP gekocht, hij bevalt me totaal niet.

De spellen voor de PSP vind ik waardeloos, meestal zij die hetzelfde als ps2 spellen.

En aangezien ik al een ps2 heb vind ik dat de PSP wel weg kan.

Ik hou ook erg veel van Mario en Zelda games enzo, nu lijkt het me leuk om een Ninendo DS te gaan kopen.

Het lijkt me een erg leuk apparaat, leuker dan de PSP in iedergeval. :Y

Nou is de vraag of ik hem wel zou kopen, en zou ik dan m´n psp kunnen verkopen?

Of zou dat zonde zijn, aangezien de PSP meer functies heeft.

PS: Weet er iemand ook nog een leuk spel voor de DS?

Mvg,

GrandTheftTwanO

ik zou niet de psp verkopen maar wel een ds.

leuke spellen:

Mario kart ds

metroid

pokemon

zelda phantom hourglas

Link to comment
Delen op andere websites

Het is op zich wel een goede keuze, maar je moet voorzichtig zijn met het onderste beeld.

Als je hier te hard op drukt dan hebt je honderden euro´s weggegooid.

(Uit mijn eigen ervaring. Heb inmiddels weer nieuwe.)

>>> Door Froodooo: Je hoeft maar één keer op 'Reactie toevoegen' te drukken, ook als het heel lang duurt, anders gebeurt het dat je zo een stuk of wat posts achter elkaar hebt, zoals nu. Berichten samengevoegd.<<<

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je voornamelijk moet kijken naar hetgeen je ermee wilt gaan doen én welke games er op beide gadgets zijn. Sowieso vind ik een DS wat onoverzichtelijk met twee schermen, maar dat is natuurlijk iets wat de één wel heeft en de ander weer niet heeft. Daarnaast beschikt de PSP over betere graphics, iets waar ik persoonlijk veel waarde aan hecht. De DS daarentegen moet het natuurlijk niet van zijn graphics hebben, maar van zijn leuke en funny games.

Kijk ook naar de games die beschikbaar zijn. Welke games speel je graag en wat gaat er nog uitkomen bijvoorbeeld, daarmee kun je ook al een groot deel van je uiteindelijke beslissing maken. Misschien is het slim om nog even een winkel in te gaan en de DS uit te testen. Dan weet je in ieder geval wat je ermee in huis haalt.

Link to comment
Delen op andere websites

Neeeeeeee, doe het niet Twan. :cry: De Nintendo DS zuigt echt ernstig hard, zonde van je geld... :-(

Oké, en nu even serieus. Ik heb de Nintendo DS én de PSP, dus ik denk dat ik wel een beetje kan oordelen. Iets meer dan 2 jaar geleden had ik mijn DS gekocht. De reden dat ik geen PSP kocht, maar een DS, was een beetje als volgt: ''Jottem, de DS heeft een touch screen en een microfoontje, echt geweldig leuk man, moet je je toch eens voorstellen dat je een spel kan besturen door een scherm aan te raken! :klap:''

Oké, dat is dus even leuk, maar daarna gaat de lol er snel af. Veel spellen maken zelfs niet eens gebruik van het touch screen, óf ze doen het op een manier dat het verschrikkelijk irritant bestuurt. Van het microfoontje wordt al helemaal belachelijk weinig gebruik gemaakt, het enige spel waarvan ik weet dat het regelmatig gebruikt kan worden, is Nintendogs. Kortom, die geweldige features waar de DS over beschikt, worden na een tijdje ''gewoon'', of beginnen zelfs te vervelen. De DS had een erg mooi ding kunnen worden, maar dat is het helaas niet geworden vind ik. Toen ik mijn PSP gekocht had, heb ik mijn DS ergens in een kast gelegd en zowat nooit meer aangeraakt, de PSP is gewoon veel beter vind ik. Ik zou daarom toch nog eens heel goed nadenken over je keuze. Ik ken persoonlijk bijna niemand die zijn PSP verkocht heeft om een DS te kopen. Mensen die hun DS hebben verkocht om een PSP te kopen ken ik echter meer dan genoeg, en die waren allemaal blij met hun keuze. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik die DS nooit kopen, maarja, dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. :puh: Denk er in ieder geval nog eens goed over na zou ik zeggen, en vraag aan iemand die je kent met een DS of je 'm misschien een keertje mag proberen. Let dan wel op: De DS is wel een dingetje dat op het eerste opzicht altijd geweldig lijkt, het eerste half uur dat je dat ding vasthebt vindt je 't touch screen misschien wel helemaal geweldig. Maar zoals ik hierboven ergens al zei, na een tijdje gaat het vervelen, en is het niks speciaals meer.

P.S. Oh ja, als je dan toch écht een DS wilt hebben, neem effe contact met me op. De mijne doet het nog prima, voor €60,- is 'ie de jouwe. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

PSP valt qua games redelijk met ps2 te vegelijken maar een handheld is juist bedoeld om onder weg te doen of in auto of vakantie als je geen ps2 bij de hand hebt. Toch zijn er best wat spellen die je niet op de ps2 hebt maar wel op psp.

DS games vind ik zelf helemaal niks aan, komt omdat ik niet van de nintendo gamestyle hou, maar dit is bij iedereen anders want ds verkoopt heel goed dus er zijn genoeg mensen die wel van dat soort games houden.

Misschien kan je een keer bij iemand die je kent die een ds heeft op spelen zodat je kan zien of de games je bevallen.

Ander groot voordeel van psp vond ik vele functies (video, muziek, internet, foto, homebrew (als je hem hebt omgebouwd) etc.) ik zelf zou het dus nooit doen maar als je van dat soort games houd is het wel versatndige keus.

Link to comment
Delen op andere websites

Neeeeeeee, doe het niet Twan. :cry: De Nintendo DS zuigt echt ernstig hard, zonde van je geld... :-(

Oké, en nu even serieus. Ik heb de Nintendo DS én de PSP, dus ik denk dat ik wel een beetje kan oordelen. Iets meer dan 2 jaar geleden had ik mijn DS gekocht. De reden dat ik geen PSP kocht, maar een DS, was een beetje als volgt: ''Jottem, de DS heeft een touch screen en een microfoontje, echt geweldig leuk man, moet je je toch eens voorstellen dat je een spel kan besturen door een scherm aan te raken! :klap:''

Oké, dat is dus even leuk, maar daarna gaat de lol er snel af. Veel spellen maken zelfs niet eens gebruik van het touch screen, óf ze doen het op een manier dat het verschrikkelijk irritant bestuurt. Van het microfoontje wordt al helemaal belachelijk weinig gebruik gemaakt, het enige spel waarvan ik weet dat het regelmatig gebruikt kan worden, is Nintendogs. Kortom, die geweldige features waar de DS over beschikt, worden na een tijdje ''gewoon'', of beginnen zelfs te vervelen. De DS had een erg mooi ding kunnen worden, maar dat is het helaas niet geworden vind ik. Toen ik mijn PSP gekocht had, heb ik mijn DS ergens in een kast gelegd en zowat nooit meer aangeraakt, de PSP is gewoon veel beter vind ik. Ik zou daarom toch nog eens heel goed nadenken over je keuze. Ik ken persoonlijk bijna niemand die zijn PSP verkocht heeft om een DS te kopen. Mensen die hun DS hebben verkocht om een PSP te kopen ken ik echter meer dan genoeg, en die waren allemaal blij met hun keuze. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik die DS nooit kopen, maarja, dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. :puh: Denk er in ieder geval nog eens goed over na zou ik zeggen, en vraag aan iemand die je kent met een DS of je 'm misschien een keertje mag proberen. Let dan wel op: De DS is wel een dingetje dat op het eerste opzicht altijd geweldig lijkt, het eerste half uur dat je dat ding vasthebt vindt je 't touch screen misschien wel helemaal geweldig. Maar zoals ik hierboven ergens al zei, na een tijdje gaat het vervelen, en is het niks speciaals meer.

P.S. Oh ja, als je dan toch écht een DS wilt hebben, neem effe contact met me op. De mijne doet het nog prima, voor €60,- is 'ie de jouwe. :clown:

Thnx BaasB, ik zal er nog even over nadenken! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...