Jump to content
Dutchy3010

Nieuwe GTA aangekondigd!


gallery_1_5_11218.jpg
Vandaag is op E3 (Electronic Entertainment Expo), een game-beurs in Los Angeles, bekend gemaakt dat er een nieuw deel uitkomt van Grand Theft Auto, genaamd GTA: Chinatown Wars. In navolging van Liberty City Stories, Vice City Stories en Advance zal dit spel uitkomen op een handheld. Het zal uitkomen op één van de meest verkochte consoles op het moment: de Nintendo DS.
Veel is er nog niet bekend over dit spel, maar het speelt zich in ieder geval (weer) af in Liberty City. Ook zal het spel een eigen game-engine hebben. Grand Theft Auto: Chinatown Wars wordt gemaakt door Rockstar Leeds in samenwerking met Rockstar North.
Een officiële website is reeds online op Rockstargames.com/ChinaTownwars. Hier is ook nog niets over het spel te vinden. Al wijst het Nintendo Wi-Fi connection logo wel naar een mogelijke uitgebreide multiplayer functie.

Het spel komt vermoedelijk uit in December, maar ga daar niet teveel van uit. Traditie-getrouw zal het spel wel weer uitgesteld worden...

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Interresant. Ik ben benieuwd wat het gaat worden, maar ik denk dat ik er geen console voor aan ga schaffen. Tegen die tijd ben ik natuurlijk wel weer zo gek om het toch te kopen, maar het plan is er niet naar. In ieder geval, uiterst onverwacht. Leuk!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ahja, ik vind het niet zo erg. Het is enkel maar voor de DS, het heeft niet zoveel effect op de andere GTA's, zoals GTA Advance indertijd (misschien heeft GTA Advance juist te weinig effect gehad). Ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij eruit zal zien dan. Eigenlijk zou ik het niet erg vinden dat hij ook op PSP zou komen. PSP en DS only, niet PS2 ofzo. Vraag me af hoe ze de gameplay gaan doen btw, op de PSP heb je nog een joystick, maar bij DS niets. Top Down View lijkt me waarschijnlijk, ik denk dat Third Person View te veel eist, zeker nu mensen GTA IV gewoon zijn. Herinner je de reacties op LCS, het werd constant vergeleken met GTA SA.

En over de setting, meh, de hoeveelste GTA is dit nu al niet die zich in Liberty City afspeelt? Even optellen; GTA1 (1), GTA III (2), GTA Advance (3), GTA LCS (4), GTA IV (5), en nu nog GTA CW, is 6 keer. @__@ Ze hadden beter San Fierro als stad gekozen dan, daar is Chinatown tenminste groter en beter uitgewerkt dan in Liberty City.

De naam vind ik trouwens ook slecht. Hij klinkt niet goed. Niet erg creatief bedacht ook. GTA Advance heeft ook zo'n domme naam. Nog een geluk dat ze het niet 'GTA DS' genoemd hebben, zoals vrijwel elk DS spel 'DS' in de game naam heeft. x_x Het logo is ook zeer goedkoop gemaakt vind ik. Neem nu het logo van LCS, dat zag er tenminste vet uit. Ze hadden best wat meer 'China' in het lettertype kunnen steken vind ik.

Ahja, we zien wel wat het wordt. Zolang de pc versie van GTA IV er maar geen vertraging door krijgt.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Welke ontwikkelaar ontwikkelt deze game? Ik verwacht er persoonlijk iig vrij weinig van, het zal wel weer zo'n ruk game worden als LCS en VCS en die advance game. Tevens zie ik GTA nog niet echt werken op de DS, althans niet in zijn huidige vorm.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Kondig eerst maar eens GTA IV voor de pc aan inplaats dat ze hun tijd verdoen aan een nieuwe GTA. Wij PC bezitters zijn er ook nog! Maargoed, zal wel niet een super spel worden aangezien de DS toch beperkt is qua mogelijkheden. We wachten af....

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Welke ontwikkelaar ontwikkelt deze game? Ik verwacht er persoonlijk iig vrij weinig van, het zal wel weer zo'n ruk game worden als LCS en VCS en die advance game. Tevens zie ik GTA nog niet echt werken op de DS, althans niet in zijn huidige vorm.

Ik zie ook geen bepaald logo van een Rockstar afdeling op de site. Misschien Rockstar Leeds (dat LCS en VCS deed), of Digital Eclipse (dat GTA Advance deed). En LCS is geen rukgame, zeker niet als het je eerste 3D GTA is. ^^ VCS was wel een teleurstelling idd. En Advance, tja, dat is weer zo'n moeilijk geval.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ahja, ik vind het niet zo erg. Het is enkel maar voor de DS, het heeft niet zoveel effect op de andere GTA's, zoals GTA Advance indertijd (misschien heeft GTA Advance juist te weinig effect gehad). Ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij eruit zal zien dan. Eigenlijk zou ik het niet erg vinden dat hij ook op PSP zou komen. PSP en DS only, niet PS2 ofzo. Vraag me af hoe ze de gameplay gaan doen btw, op de PSP heb je nog een joystick, maar bij DS niets. Top Down View lijkt me waarschijnlijk, ik denk dat Third Person View te veel eist, zeker nu mensen GTA IV gewoon zijn. Herinner je de reacties op LCS, het werd constant vergeleken met GTA SA.

En over de setting, meh, de hoeveelste GTA is dit nu al niet die zich in Liberty City afspeelt? Even optellen; GTA1 (1), GTA III (2), GTA Advance (3), GTA LCS (4), GTA IV (5), en nu nog GTA CW, is 6 keer. @__@ Ze hadden beter San Fierro als stad gekozen dan, daar is Chinatown tenminste groter en beter uitgewerkt dan in Liberty City.

De naam vind ik trouwens ook slecht. Hij klinkt niet goed. Niet erg creatief bedacht ook. GTA Advance heeft ook zo'n domme naam. Nog een geluk dat ze het niet 'GTA DS' genoemd hebben, zoals vrijwel elk DS spel 'DS' in de game naam heeft. x_x Het logo is ook zeer goedkoop gemaakt vind ik. Neem nu het logo van LCS, dat zag er tenminste vet uit. Ze hadden best wat meer 'China' in het lettertype kunnen steken vind ik.

Ahja, we zien wel wat het wordt. Zolang de pc versie van GTA IV er maar geen vertraging door krijgt.

Ik ben het met je eens. De naam klinkt niet echt aantrekkelijk en het ontwerp van het logo ziet er een beetje saai uit met een waarschijnlijk goedkoop of zelfs gratis lelijk lettertype (ik heb het dan over de woorden "China Town Wars". De setting vind ik trouwens niet zo erg, omdat ik Liberty City een goede sfeer vind hebben.

GTA Advance is een ruk game, want het lijkt nergens naar en het speelt niet lekker (ik heb het ooit bij een vriend gespeeld). Ik hoop niet dat GTA: CTW net zo wordt als GTA Advance. Ik ben benieuwd hoe ze het touchscreen en dus de 2 schermen gaan gebruiken in een GTA. Hopelijk wordt het 3D, anders is het dus echt geen goeie game voor mij. Mario Kart DS is ook 3D, maar ik denk dat dat lichter is.

Ik vind ook dat de PC versie van GTA IV voor moet gaan, omdat daar meer vraag naar is.

Het zou jammer zijn dat als een misschien bagger game een vertraging oplevert voor een geweldige game.

EDIT: Voor de liefhebbers: Het gebruikte lettertype is het gratis lettertype "Bruce Mikita". Enkele letters zijn wat veranderd. Zoals ik al voorspelde, een gratis slap lettertype.

Het lettertype welke gebruikt wordt op de website, heet "Optima" (niet gratis).

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk! Altijd goed nieuws een nieuwe GTA. Doch begin ik zo langzamerhand de hoop te verliezen op een eventuele PC versie van GTA IV.

Beetje offtopic: Ik vraag me eigenlijk af, mocht GTA IV niet op de PC verschijnen, wat de reden hiervan zou zijn. Immers is GTA IV van XBOX 360 relatief eenvoudig te porten naar PC. Denk je eens in hoeveel inkomsten een PC versie van GTA op zou kunnen gaan leveren, afgezien van de gedownloade exemplaren.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Leuk dat de GTA franchise zich ook in een andere richting uitbreid, ik ben erg benieuwd of het het gewenste resultaat oplevert. Zelf beschik ik niet over een Nintendo DS, maar ik wil deze GTA hoe dan ook wel spelen, wat er tot nu toe over bekend is klinkt erg goed. Naast de trailer van God of War III is ongeveer het mooiste nieuws van de E3 tot nu toe :)

@Markant: Dat GTA IV voor de PC komt lijkt me zeker, ookal is het nog niet bevestigd. Wanneer dat het geval is is een ander verhaal, daar is nog niets over bekend. Wellicht gaat het nog even duren, maar zoals je zelf al zegt, door de vele inkomsten die Rockstar misloopt, laten ze de PC versie zeker niet schieten denk ik ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Uhmmm...

Ik viel bijna van mijn stoel toen ik dit las. Maar na een tijdje zeer verbaaasd naar het beeldscherm te hebben gekeken dacht ik ineens. Warom ook niet. Eerlijk gezegd lijkt met dit wel een goede zet van Rockstar Games alleen had ik het wat anders gedaan. Ik bedoel warom maken ze dit spel niet gewoon voor de WII. Maar ik heb geen WII en ook geen DS dus ik zal deze GTA dus nooit spelen. Maar ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan doen op de DS. Ook al zou het spel tegen kunnen vallen dan nog zullen er weer zat verkocht worden waardoor er over een tijd nog een DS GTA uit komt denk ik.

Ik had liever gehad dat Rockstar de volgende dingen zou aankondigen maaja...

- GTA IV voor de pc ( want dan zijn alle pc gamers ook weer blij )

- En dat ze een opvolger zouden gaan bekend maken voor GTA IV.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Nou.. joepie.. Sorry, maar dit zou net zo'n slechte 1 April grap zijn als die over Sin City van GTAGames een tijd geleden (met een .nl domein :7) Ik vind het nou niet echt kicken en ik ga ook echt geen DS aanschaffen. laat R* lekker werken aan GTA IV op de PC ipv 'effe' een nieuwe game op de DS gooien. Daarnaast vind ik het logo niet bij de traditie van R* horen en loop ik niet warm. (Maarja, ik wacht op screens en info) :Y

Zeg nooit.. nooit. ^_^

Gelukkig wacht ik met smacht op Quantum of Solace The Game! Dat wordt naast GTAIV (nooit gespeeld, maar qua screens/trailers) gewoon een vette game.

Eindelijk weer klassé qua games in de Bond branche. _O_

Bewerkt: door Grove St.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...