Jump to content

[PC] Savegames uitwisselen en installeren


Flitskikker

Recommended Posts

In deze "tutorial" ga ik jullie uitleggen hoe je savegames van GTA IV voor de PC kunt uitwisselen en installeren. :)

Methode 1: Met de wrapper software

> Een savegame uitwisselen

Als je savegames wilt uitwisselen, kun je met de GTA IV Save Game Wrapper Creator een pakket genereren die je vervolgens kunt uitwisselen.

1. Download de Wrapper Creator hier.

2. Pak het gedownloade archief uit op een makkelijk terug te vinden locatie, zoals het bureaublad.

Start het programma niet vanuit het archief! De savegame wrapper wordt namelijk in de map gemaakt waar het programma zich bevindt.

3. Start de Wrapper Creator, het onderstaande scherm verschijnt (als het goed is):

bhaqyo.jpg

4. Doordat alles natuurlijk gecodeerd is, kan ik niet de gewone gebruikersnamen laten weergeven, dus je moet zelf even kijken welke van de weergegeven savegames van jou is. Als er maar 1 staat (bijv. user_e00004997e048bd3), is het vast diegene.

5. Controleer of bij details de bestandsgroottes van beide Data mappen worden weergeven, en klik op Create Save Game Wrapper.

6. In de map van het programma wordt een nieuwe map aangemaakt (de locatie verschijnt in het Voltooid-venster). In deze map bevinden zich de bestanden die je kunt inpakken en uitwisselen.

2v8hgk2.jpg

> Een savegame installeren

Als je savegames wilt uitwisselen, kun je met de door de aanvrager bijgevoegde GTA IV Save Game Wrapper de savegame gemakkelijk installeren.

1. Pak het archief uit dat je van de verzender hebt ontvangen.

2. Start de Wrapper, en controleer of alles bij Details klopt. (Bestandsgroottes weergeven, data mappen found)

9bej49.jpg

3. Klik op Wrap Save Game, en de savegame wordt geïnstalleerd.

4. Wacht op het Success-venster.

dyq1yw.jpg

Een geïnstalleerde savegame spelen

1. Start GTA IV op.

2. Wacht tot de Rockstar logo's voorbij zijn en je bij het hoofdmenu bent aangekomen.

3. Druk NIET op Start, maar eerst op de Home knop op je toetsenbord. De Windows Live Guide verschijnt nu.

4. Meld eventueel eerst af met je huidige account, en ga dan naar het loginscherm waar je accounts kunt kiezen.

5. Er is nu een nieuwe naam verschenen, namelijk die van de savegame verzender. Log hier op in.

6. Klik op het rode kruisje op de Guide weer af te sluiten, en klik op Options in het hoofdmenu van GTA IV.

7. Ga naar het Game tabblad, en klik op Load Game.

8. Je ziet nu de savegame(s) van de savegame verzender, welke je nu zonder problemen zou moeten kunnen starten.

Hopelijk heeft deze tutorial een beetje geholpen! :Y

Mocht de software problemen opleveren of niet werken, dan zal ik de handmatige methode bijvoegen, aangezien dat wat meer schrijfwerk is.

Ook zal ik meer screenshots toe voegen binnenkort. :)

Deze software is getest op XP en Vista. Let op, dat het ook mogelijk is dat dit alleen werkt bij Offline accounts

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 88
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • -CA-SonnyX

    10

  • X-Qyeh

    8

  • gta player

    6

  • megamaggot

    6

Je kunt alleen ofline acounten/savegames uitwisselen, NIET LIVE (online live) account...

Als het wel een offline acount is dan kun je op Home drukken (vlakbij de pijltjes toetsen) en dan afmelden,

dan kom je bij een andere schermpje dan zeg je aanmelden en dan selecteer je het juiste acount.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt alleen ofline acounten/savegames uitwisselen, NIET LIVE (online live) account...

Als het wel een offline acount is dan kun je op Home drukken (vlakbij de pijltjes toetsen) en dan afmelden,

dan kom je bij een andere schermpje dan zeg je aanmelden en dan selecteer je het juiste acount.

Ik doe het precies zoals jij zegt maar ik krijg geen andere account waar ik uit kan kiezen hoor.

En als ik de savegames in mijn map zet dan staan ze wel bij load game maar die kan ik dan toch niet laden.

Kan anders iemand zeggen wat ik nu precies in die map moet zetten die dat programma aangeeft.

Wat is de extentie van die bestanden?

Link to comment
Delen op andere websites

oow...

Die savegames zijn niet goed,

Je moet de savegames zoeken die een XLive map hebben en een savegame anders kun je hem niet gebruiken :(

En nog het liefste nog die met FlitsKikkers programma zijn verpakt ;)

die herken je aan CreatedWrapper_*************

(maar welke probeer je te downloaden dan? Want ik heb behoorlijk wat savegames tot nu toe (missie 1 t/m 27))

Groeten SonnyX,

ZakkenRoller

Bewerkt: door -CA-SonnyX
Link to comment
Delen op andere websites

Kan ik gewoon een nieuw (offline) account aanmaken en dan de savegame die ik wil spelen met die Wrapper erinzetten? (Ik heb nu namelijk een online account) Wanneer ik dan bijv. weer multiplayer wil doen kan ik gewoon op mijn online live account gaan?

Link to comment
Delen op andere websites

Kan ik gewoon een nieuw (offline) account aanmaken en dan de savegame die ik wil spelen met die Wrapper erinzetten? (Ik heb nu namelijk een online account) Wanneer ik dan bijv. weer multiplayer wil doen kan ik gewoon op mijn online live account gaan?

Je hoeft geen extra acount aan te maken nader er in die wrapper al een EXTRA acount voor je in zit, Dus ja je kunt nog gewoon online gamen ;)

(dus als je een online acount met de naam "X-Qyeh" hebt en de persoon van wie je de wrapper download zijn acount "Wienegaatje" heet dan heb je 2 accounts Wienegaatje en X-Qyeh ;) waarvan X-Qyeh online is :) )

Link to comment
Delen op andere websites

Dus dan log ik in op het account van een ander? Maar ik wil dus een savegame van mezelf naar een andere pc overhevelen en hem daar dan weer verder spelen. Werkt dit ook, omdat de savegame dan van mezelf wegkomt?

Link to comment
Delen op andere websites

Ja je logt in op een ander zelfs als het je eigen is op een andere computer, Dit komt omdat de acount van de ander (ook die van jezelf) informatie bevat over je zelf en je spel die altijd uniek is, dus waarschijnlijk ontbreekt er gegevens op je ene account waardoor je moet inloggen op de ander :)

Sorry van mijn late reactie maar ik had wat probleempjes met mijn internet :)

Groeten SonnyX,

Rover.

Bewerkt: door -CA-SonnyX
Link to comment
Delen op andere websites

Maar als ik dus met mijn account een savegame wrap en die op een andere computer er weer in zet. Dan log ik dus in op mijn eigen account of hoe zit dat? :puh: Want stel ik maak een savegame op het account X-Qyeh en wrap die, dan import ik hem op een andere computer, maar dan heeft die ook de naam X-Qyeh, dus dat snap ik niet echt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Als je het op die manier stelt dan ja je logt in op je eigen account maar dan van die andere computer :) Dan heb je 2 accounten met de naam X-Qyeh.

EDIT: (als je 2 profielen met dezelfde naam hebt, neem dan voor beiden een ander avatar, dan weet je welke van welke computer is)

Groeten SonnyX,

Rover

Bewerkt: door -CA-SonnyX
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...