Jump to content

GTA 4 VS Windows 7


ddaemen

Recommended Posts

GTA 4 VS Windows 7

Installatie procedure:

Het installeren van GTA4 onder windows 7 is een beetje tricky, maar wel makkelijk om te doen, wat je moet doen is het volgende: bij zowel autorun.exe als bij setup.exe (D:\GTAIV) de compatibiliteits modus op windows 2000 zetten, dan de installatie standaard laten verlopen. Mocht je tijdens de installatie problemen krijgen met de "Microsoft C++ 2005 Redistributable" installatie, breek deze af en installeer deze handmatig opnieuw via de DVD (D:\GTAIV\Redistributable\vcredist_x86.exe) (zonder compatibiliteits modus) nadat de installatie van GTA4 geheel voltooid is, na de installatie dient nog in de map C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV de volgende 2 executables ook op windows 2000 compatibiliteit gezet te worden: GTAIV.exe & LaunchGTAIV.exe

Zichtbare verschillen:

Performance:

Ondanks de iet wat omslachtige installatie heb ik tijdens het spelen 5 fps minder (met natuurlijk dezelfde instellingen als Vista), en dat terwijl Windows 7 DirectX 11 heeft, maar als je op 37 fps zat en het met 32 fps moet doen is het niet te merken, (tenzij je onder de 15 fps zit, dan is die 5 fps wèl te merken). Verder is aan de beeld kwaliteit niets te merken, alles is hetzelfde.

Ook load tijden zijn verbeterd (sneller), volgens mij zit ik nu 10 sec sneller in het spel als bij Vista

Load:

Ik heb voor Windows 7 64 bit gekozen omdat dan mijn 4 GB RAM volledig benut kunnen worden (of de 32 bit nou ook 4 GB ondersteund heb ik niet getest!) Opmerkelijk is dat Windows 7 Sneller is met opstarten als Vista, minpuntje: Windows 7 gebruikt 200 MB meer RAM, wat het totaal gebruikt RAM geheugen bij Windows 7 op 1,04 GB staat!

Bugs:

Ik heb nog geen bugs gevonden die hinderlijk zijn tijdens het spelen van GTA 4, zo nu en dan wordt ik met de RESC10 error code om de oren gegooid, ff game opnieuw starten, klaar, en spelen maar, deze error had ik overigens bij Vista ook, maar minder frequent.

Dit zijn mijn vernemingen van GTA4 onder Windows 7.

Post hier zelf je ervaringen met GTA 4 en Windows 7.

Bewerkt: door ddaemen
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Hanneswasco

    10

  • GospGTA

    7

  • xyzze01

    5

  • maarten73

    4

Ik heb tot nu toe nog geen problemen met GTA IV onder Windows 7 gehad, ook geen fps verlies.

De laadtijd is erg snel, vooral als je vsynch uitzet nadat je de 2e patch hebt geinstalleerd.

Vsynch limiteert je fps op 60 waardoor het laden langzamer gaat, klinkt vaag ik weet het maar het werkt.

En trouwens de beta van Windows 7 heeft nog geen Directx 11 zover ik weet.

Die draait nog op Directx 10.

Al maakt het dan nog niks uit want GTA IV ondersteund alleen Directx 9 en 10.

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk is het nog niet fair om al een ordeel te vellen over een besturingssysteem als die nog niet uit is. Het is niet voor niks een béta, ik wacht gewoon tot de echte release en installeer 7 dan gewoon op m'n computer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Ik krijg steeds dat ik incompatible ben met %p en ik heb het op windows 2000 staan. :$

verander dan je setup.exe eens in windows xp of windows vista, of schakel je compatibiliteitsmodus van setup.exe gewoon uit. Dit werkte bij mij althans...

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

HMMMM heb net GTA IV geinstalled op WINDOWS 7 - Beta 7077 (activated met Mircosoft beta key)

en moest alleen de boven in de uitleg genoemde files in Win Xp - SP3 modus zetten.

Zowel RSC en GFW aanmelding geen probleem...

Dus... Game On....

P.S. Bijna al mijn games draaien gewoon in W7 o.a. Darksector, Saints Row 2, HAWX, Wheelman, TGF2,

DemiGod....

W7 Rulezzzzzzz....

Peace...........

Link to comment
Delen op andere websites

Kunnen jullie al zeggen of windows 7 beter is qua gaming etc dan vista 64bit?

Ik heb de beta zelf geprobeerd, maar wat ik er van kan zeggen is dat het bij mij wel sneller gaat, want Windows 7 draait lichter dan Windows Vista. Ik heb er nog niet op gegamed, maar het lijkt me een logische redenatie dat het gamen ook sneller zal gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Hallo!

Ik heb Windows 7, een aardig mooi systeem.

Gister naar de winkel om Grand Theft AutoIV te kopen.

De installatie liep vlekkenloos, alleen achteraf had ik wat verkeerds ingesteld.

Ik kon niet spelen want ik moest op het eind iets in een map doen.

Het was al half 1 dus ik ging naar bed.

De volgende ochtend ging ik even op de pc.

Ik kreeg een blauw scherm met CRASHED, en dat het systeemsoftware (GTAIV) verkeerd was.

De crash duurde een hele dag, ik maakte hier vandaag nog een einde aan om alles opnieuw erin te zetten.

Dit is mijn evaring met GTAIV PC Windows7, ik ga deze instructies zeker volgen.

Ik typ wel als het me is gelukt!

Bedankt alvast.

GospGTA -

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi verhaal, is er toevalig een filmpje van?

Ik snap er heel weinig van, als ik de cd inplug dan krijg een een berichtje met Autorun.exe.

Dat zie ik nog staan, maar dat moet ik omzetten in Windows 20000 ofzo? Ja... Waar?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast, dit gaat over een beta versie van 7, dus niet vergelijkbaar met het normale Win7. Ook heeft dat blauwe scherm waarschijnlijk vrij weinig te maken met GTA IV, maar meer met het Windows 7 of de hardware van je pc. De volgende keer dat je die blauwe scherm krijgt, post dan de foutcode die je krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik klaar ben met de instalatie staat er Disc1 in te doen, dat doe ik...

Ik heb dezelfde opsla-map als vermeld.

Er komt dan een bericht met de volgende tekst:

''Setup could not find a file on the specified path or disk.

Please check that the proper disk is inserted or specify a new path.''

Wat moet ik nu doen?

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...