GTAForum.nl - Het Nederlandse Grand Theft Auto Forum!: Aansluiten capture apparatuur op console - GTAForum.nl - Het Nederlandse Grand Theft Auto Forum!

Ga naar de inhoud

GTAGames.nl advertentie
Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen onderwerp beginnen
  • Je kunt niet reageren

Aansluiten capture apparatuur op console - (Dazzle, Grabster, e.d.)

Geplaatst op 27 februari 2009 - 23:47 Berichticoon  #1 Dit lid is offline   Jacky-2007 

• Rubbin' burners in Liberty City since '08
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Blog weergeven
  • Galerij weergeven
  • Groep: Globale Moderators
  • Registratie: 11-april 08
Nogal wat forummers beginnen te "Dazzle-en" tegenwoordig. Ik heb vanavond een overzichtelijke afbeelding gemaakt (eerst voor LKZ, nu voor iedereen!) over hoe je het beste je apparaatje kan aansluiten op zo'n manier dat je nog gewoon tijdens het opnemen op je tv kan gamen. Enigste vereiste is, dat je tv een componentaansluiting moet hebben, en je zal nog enkele kabeltjes @ your local Quick-E Mart moeten aanschaffen...

Geplaatste afbeelding
(klik voor vergrootte afb.)

Feit is dat met zo'n kabel je alleen de audio hoeft te splitten om dit signaal bij zowel Dazzle als TV te laten belanden.

De RGB component (rood-groen-blauw) geven het beeld door naar je TV. De gele tulp (composite) geeft het beeld door aan je Dazzle.

Nog een optie is (in ieder geval voor de 360) om een componentkabel te kopen die ook een S-video out geeft. Die aanluiten op de Dazzle in plaats van de gele composite geeft nog weer iets beter beeld. Of deze kabels er ook zijn voor de ps3, weet ik niet.

Disclaimer:
Met dank aan Iscariah die mij destijds de nodige info verschafte! En ook dank aan Dieko voor de nodige tips!

Jaarcijfers 2011 van Death Incorporated zijn gepubliceerd. Bekijk ze op de Death Blog!

Geplaatste afbeelding

GTAGames.nl advertentie

Geplaatst op 27 februari 2009 - 23:50     #2 Dit lid is offline   Dieko 

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Groep: Leden
  • Registratie: 01-mei 08
Alsjeblieft!

Misschien kan je er ook bij zetten hoe je kan opnemen zonder splitters met behulp van een rood wit geel tulp kabel ;)

En ik vind dat deze pagina het verdiend om bovenaan te staan!

Dit bericht is aangepast door Dieko: 27 februari 2009 - 23:51

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Dieko nog online op dit uur hij gooit een kroketje in de frituur Berucht op diverse fora plus een frikandel van Mora nog maar wat bitterballetjes in 't vet Die jongen gaat nog lang niet naar bed
Made by NilsHolgersson

Geplaatst op 27 februari 2009 - 23:58 Berichticoon  #3 Dit lid is offline   Jacky-2007 

• Rubbin' burners in Liberty City since '08
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Blog weergeven
  • Galerij weergeven
  • Groep: Globale Moderators
  • Registratie: 11-april 08

Bericht weergevenDieko zei op 27 Feb 2009, 23:50:24:

Alsjeblieft!

Misschien kan je er ook bij zetten hoe je kan opnemen zonder splitters met behulp van een rood wit geel tulp kabel ;)

(...)

Rood-wit-geel is simpel, toch? Gewoon inpluggen! Of heb jij een manier gevonden om met die kabel ook op je tv te kunnen blijven gamen? Maak daar dan ook even een schematische afbeelding van, dan kunnen we in de eerste post de diverse aansluit-mogelijkheden zetten! ^_^

Jah, dán wordt het stickie-waardig, weliswaar dan wél voor in het Hardware Problemen Topic! :Y

Jaarcijfers 2011 van Death Incorporated zijn gepubliceerd. Bekijk ze op de Death Blog!

Geplaatste afbeelding

Geplaatst op 28 februari 2009 - 09:40     #4 Dit lid is offline   Sentasi 

• Kamikazi
  • PipPipPipPipPip
  • Groep: Superleden
  • Registratie: 10-oktober 06
Ik heb het zelf nóg weer iets anders aangesloten, ik game op mn tv en de pc neemt op.

Ik zal binnenkort even een poging wagen om een schema te maken.

Ben heel wat aan het kloten en proberen geweest, en dit is voor mij de beste opstelling met de beste kwaliteit.

Filmpje
Dit is een van mijn filmpjes, klik even op hoge kwaliteit en je zult zien hoe mijn kwaliteit is :P

Geplaatst op 28 februari 2009 - 09:42     #5 Dit lid is offline   Haakontje 

• The Almight forgives, Haakontje doesn't.
  • PipPipPipPipPip
  • Groep: Leden
  • Registratie: 06-november 06

Bericht weergevensentasi zei op 28 Feb 2009, 09:40:32:

Ik heb het zelf nóg weer iets anders aangesloten, ik game op mn tv en de pc neemt op.

Ben heel wat aan het kloten en proberen geweest, en dit is voor mij de beste opstelling met de beste kwaliteit.

Filmpje
Dit is een van mijn filmpjes, klik even op hoge kwaliteit en je zult zien hoe mijn kwaliteit is :P

Ik heb ook zo ong die kwaliteit als ik met windows movie maker opneem ;)
Alleen is bij mij het beeld wel normaal beeld, dus niet zo in elkaar gedrukt :P (No offense :P)

Geplaatst op 28 februari 2009 - 09:47     #6 Dit lid is offline   Sentasi 

• Kamikazi
  • PipPipPipPipPip
  • Groep: Superleden
  • Registratie: 10-oktober 06

Bericht weergeven-Haakon- zei op 28 Feb 2009, 09:42:31:

Bericht weergevensentasi zei op 28 Feb 2009, 09:40:32:

Filmpje

Ik heb ook zo ong die kwaliteit als ik met windows movie maker opneem ;)
Alleen is bij mij het beeld wel normaal beeld, dus niet zo in elkaar gedrukt :P (No offense :P)

Dat zit m in de resolutie, nog niet op kunnen lossen :7

GTAGames.nl advertentie
Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen onderwerp beginnen
  • Je kunt niet reageren

1 gebruikers lezen dit onderwerp
0 leden, 1 gasten en 0 anonieme leden