Ge-wel-dig spel. Dit kun je niet vergelijken met andere FPS games, dit is een heel ander genre. Als je geluk hebt, kun je wel 5 kogels vangen zonder dood te gaan, maar als je pech hebt, BAM, dood. Het team commanderen gaat nogal stroef hier, maar ik ben niet echt iemand die bevelen geeft, eerder iemand alleen opereert of recht op zijn doel (alleen) af gaat, maar in dit spel kan dat echt niet meer, dan ben je voordat je kunt knipperen met je ogen dood. Je teammaten heb je echt nodig dus. Wagens zijn ook handig om afstanden af te leggen, maar daarover staat weer dat je in een hinderdaag kunt rijden. Een enkele goed gemikte RPG en doei! Ook vet hoe wapens en dingen daaromheen zijn gemaakt, je ziet alle attachments die allemaal ook werken, en als je bijvoorbeeld geraakt bent aan je linkerarm zie je ook je linkerarm op het beeld met bloedspetters. Ook realistisch is dat kogels niet precies in het midden van je crosshair vallen, maar gewoon lekker waar ze willen. Erg uitdagend, vooral op langere afstanden. Mijn mes, in tegenstelling tot BFBC2/MW1/MW2/WAW heb ik nog nooit kunnen gebruiken omdat je, zoals eerder gezegd, niet regelrecht op de vijand kunt rennen om een mes in zijn hoofd te planten. De AI is ook netjes uitgewerkt, de vijanden hebben bijvoorbeeld echt een gezichtsveld, als je een groep vijanden stieken van achteren benadert kun je ze allemaal afslachten zonder dat ze het merken. Zo was ik een keer naast een rij vijanden beland (ik merkte ze toen pas) en ze zagen me niet. Veel beter dan in BFBC2, waar ze weten waar je bent ookal ben je nog stealtier dan een geest. Alleen jammer dat de AI van je teammaten nogal laag is, bij die ene missie dat je die vliegers moest redden, gingen ze steeds dood, omdat ze vóór het huis gingen schuilen in plaats van erin of erachter. Jammer. Ook willen ze het niet op het lopen zetten als jij dat doet, ze trekken langzaam terug. Jammer, want ik was bijna stealth weggeslopen. En er zijn zeker nog dingen die ik vergeet op het gebied van gameplay. Maar die zijn zeker nog steeds awesome. Wel jammer dat 't wapen wisselen langzaam gebeurt als je scrolled, je kunt bijvoorbeeld niet al rennend een granaat pakken uit de scrollijst, je MOET de knop gebruiken. Jammer.
Graphics zijn minder indrukwekkend, al zijn de graphics wel oké. Zo zijn de belichtingseffecten van de zon erg mooi gemaakt, is de nacht echt prachtig. Maar de lamp op je geweer werkt minder goed, die werkt niet op rook en geeft geen schaduwen. Ook is de bloombalans matig, een echt oog kan grote verschillen tussen licht en donker onderscheiden, maar in OF2 is dat balans helemaal vernaggelt. Crysis doet het beter op dat gebied. Ook jammer is het ontbreken van die kleine dingetjes zoals SSAO. Maar niet dat het erg is, want het gameplay gedeelte maakt het helemaal goed. Crysis moet zich bewijzen via de graphics, verder heeft Crysis niet echt veel indrukwekkends.
+ Gameplay
+ Realisme
+ Kleine grafische dingetjes
+ Wapenarsenaal
+ Vijandelijke AI
- Andere grafische dingen
- Vriendelijke AI
GTA IV TrafficLoad
Intel Celeron Tualatin @ 1.2GHz || 384MB RAM || ATi Radeon 9000 || ASUS TUSL-M