GTAForum.nl - Het Nederlandse Grand Theft Auto Forum!: TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming? - GTAForum.nl - Het Nederlandse Grand Theft Auto Forum!

Ga naar de inhoud

GTAGames.nl advertentie
  • (20 pagina's)
  • +
  • « eerste
  • 18
  • 19
  • 20
  • Je kunt geen onderwerp beginnen
  • Je kunt niet reageren

TUT: Hoe configureer ik mijn KPN router voor online gaming? - Siemens Gigaset, Thomson Speedtouch 780 (7xx), Thomson Gateway 789vn

Geplaatst op 29 november 2011 - 17:34     #286 Dit lid is offline   Wooods 

• Inbreker
  • Groep: Leden
  • Registratie: 20-juli 11
Ik heb de tuto doorgelezen maar loop gelijk vast, Er is geen IP: 0.0. Ten 2de pakt hij Spel Of Service niet, hiervoor heb ik PS3 gekozen maar dan nog niet. Daarnaast snap ik dat inschakeken vooraf niet echt. Even vooraf:

• Thomson TG789VN
  • KPN Internet Bellen 30Mb(27 daadwerkelijk).
  • Draad

In het begin gaat het dus wel goed totdat ik een Spel moet invoegen wat niet gaat. Dan nog dat er geen IP is en dat ik niks kan aanvinken.
Ik heb wat plaatjes zodat jullie een inzicht krijgen hoe het ervoor staat, bedankt voor de tuto en de moeite.

PS: Elke keer dat ik GTA online speel wordt ik er wel uit gekickt maar heb een klein truckje: Ik start Multiplayer en klik op Custom Match en klik voor 2 private slots en zo komen er soms montjesmaat wel mensen binnen, ik ben de host dus ikkan niet gekickt worden alleen dit duurt erg lang.

Bijgevoegd bestand  Stap 1.jpg (60,44 KB)
Aantal downloads: 0
Bijgevoegd bestand  Stap 2.jpg (71,04 KB)
Bijgevoegd bestand  Stap 3.jpg (75,51 KB)
Bijgevoegd bestand  Stap 4.jpg (80,7 KB)
Bijgevoegd bestand  Stap 5.jpg (112,57 KB)
Aantal downloads: 1

Geplaatst op 29 november 2011 - 18:11     #287 Dit lid is offline   Jacky-2007 

• Rubbin' burners in Liberty City since '08
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Blog weergeven
  • Galerij weergeven
  • Groep: Globale Moderators
  • Registratie: 11-april 08
Spoiler

Die "0.0.0.0" is niet juist, dit moet een IP zijn binnen de range van je router, maar niet een IP wat al in gebruik is door een ander apparaat. Probeer bijvoorbeeld
192.168.2.3

Ik verwacht dat het daarom niet mogelijk is om er PSN aan toe te wijzen.

Verder heb je in het venster "Delen van spelen & toepassingen" UPnP nog niet actief staan.

Wanneer PSN nog niet als spel of toepassing in de lijst voorkomt, kan je deze handmatig toevoegen. Deze tutorial Klik is daarop van toepassing, alleen de kleuren van schermen komen niet overeen.

Jaarcijfers 2011 van Death Incorporated zijn gepubliceerd. Bekijk ze op de Death Blog!

Geplaatste afbeelding

Geplaatst op 29 november 2011 - 19:42     #288 Dit lid is offline   Wooods 

• Inbreker
Updte 2*: Mijn Xdoos is draadloos aangesloten en ik heb hem niet aan of uitgezet maar kan gewoon alles doen wat in delijst stond. Maar bij de PS3 via draad moest hij aan staan, dus de Xbox via Xbox live en de PS3- PS3. nou hopen dat hij het beter doet.

Update*: PS3 opneiuw gestart en gekeken en hij gaf Nat Type 2 aan en gaf ook de down- en upload snelheid aan: 19 Mb en 2.7 Mb. Bij nat type 3 deed hij dit nooit, doe ik dus MW3 aan staat er gewoon keihard: Strict. Dan wordt je toch boos.

Alles wat in de Tuto stond, dus aanvinken etc. kan ik nu wel doen maar dan moet het desbetreffende wel aan staan(PS3). Dit mag toch ook of werkt het anders niet?
Dit krijg ik dan,
Bijgevoegd bestand  Naamloos.jpg (32,22 KB)

Dit bericht is aangepast door Wooods: 29 november 2011 - 19:56

Geplaatst op 29 november 2011 - 19:47     #289 Dit lid is offline   Jacky-2007 

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Blog weergeven
  • Galerij weergeven
Ah, dat is dan nieuw in de firmware. Laat hem dan inderdaad maar aanstaan tijdens het configureren, zal het over een tijdje aanpassen in de tutorial. Ik zag dat een groot aantal van de afbeeldingen het ook niet meer doen, dus moet hem sowieso nog updaten. :tu:

Ik zie dat het gelukt is om de poorten voor PSN als spel of toepassing in te stellen? Zoals ik het aan deze screen kan zien, heb je nu het probleem opgelost, en is je NAT sowieso Type 2, misschien ook wel Type 1.

Denk er wel aan dat je, afhankelijk van hoe vaak je speelt, je regelmatig je router uitzet met de POWER-knop, en na 30 seconden weer aan, en daarna pas je PS3 aan. Hiermee verwijder je niet je instellingen (het is dus geen reset die je daarmee geeft) maar je gooit er wel het cache geheugen mee leeg. Dit is nodig, de Tg789 slibt heel snel vol en dat belemmert het vrij online spelen.

Jaarcijfers 2011 van Death Incorporated zijn gepubliceerd. Bekijk ze op de Death Blog!

Geplaatste afbeelding

GTAGames.nl advertentie

Geplaatst op 29 november 2011 - 20:53     #290 Dit lid is offline   Wooods 

• Inbreker
Wat je ook in de beginpost zette, is dat de ouders niet kijken wat hun kinderen willen en hier ook weer, de telefoon is er ook op aangesloten. Moet ik hem regelmatig uitzetten en gaat hierbij zols je zegt geen cruciale instellingen verloren dat ik opeens niet kan bellen. En idd, het is nat type 2. Alleen de volgende stap is de poorten te openen of zijn deze al open. Heb tig filmpjes gekeken op youtube en zag allerlei 4 cijferige codes voorbij zien komen. Druk ik op XBOx live zie ik deze codes, kan ik hiermee de poorten openenen?

>>> Door Jacky-2007: Dubbelpost samengevoegd<<<

Zoiets dus;
Bijgevoegd bestand  Stap 7.jpg (96,15 KB)
Bijgevoegd bestand  Stap 8.jpg (48,08 KB)
Bijgevoegd bestand  Stap 9.jpg (52,54 KB)
http://www.youtube.c...h?v=pj5aMqoke6A

Geplaatst op 30 november 2011 - 20:47     #291 Dit lid is offline   Jacky-2007 

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Blog weergeven
  • Galerij weergeven

Bericht weergevenWooods zei op 29 november 2011 - 20:53 :

Wat je ook in de beginpost zette, is dat de ouders niet kijken wat hun kinderen willen en hier ook weer, de telefoon is er ook op aangesloten. Moet ik hem regelmatig uitzetten en gaat hierbij zols je zegt geen cruciale instellingen verloren dat ik opeens niet kan bellen.

Nee, dat soort zaken gaan niet verloren. Als je dagelijks speelt, is eens in de twee dagen even uitzetten en later weer aanzetten voldoende. Dit zou je bij wijze van spreken kunnen doen terwijl je 's morgens aan de eettafel samen zit te eten, dan heeft niemand er last van, en heb jij 's middags na schooltijd gemak van.

En idd, het is nat type 2. Alleen de volgende stap is de poorten te openen of zijn deze al open. Heb tig filmpjes gekeken op youtube en zag allerlei 4 cijferige codes voorbij zien komen. Druk ik op XBOx live zie ik deze codes, kan ik hiermee de poorten openenen?

(...)

In de video zie je hoe de instellingen worden gedefinieerd die al bekend zijn in je router onder de noemer "Xbox LIVE". Als een spel of toepassing al in het lijstje staat, hoef je niet zelf deze service aan te maken.

Wanneer dat nog wel moet, dan zou je de stappen moeten doorlopen die je ook in die video ziet, maar die definities zitten als het goed is al in je router. (Je hebt tenslotte deze kunnen kiezen om toe te wijzen aan je xbox console)

Voor de PS3 zit het nog niet geheel goed zo te zien, ik zie dat "PS3" (niet het apparaat maar de service) nog niet is gedefinieerd. Om die juist te definiëren kan je deze tutorial gebruiken: Klik

Geplaatste afbeelding

Geplaatst op 1 december 2011 - 07:48     #292 Dit lid is offline   Wooods 

• Inbreker

Bericht weergevenJacky-2007 zei op 30 november 2011 - 20:47 :

Wat je ook in de beginpost zette, is dat de ouders niet kijken wat hun kinderen willen en hier ook weer, de telefoon is er ook op aangesloten. Moet ik hem regelmatig uitzetten en gaat hierbij zols je zegt geen cruciale instellingen verloren dat ik opeens niet kan bellen.

Nee, dat soort zaken gaan niet verloren. Als je dagelijks speelt, is eens in de twee dagen even uitzetten en later weer aanzetten voldoende. Dit zou je bij wijze van spreken kunnen doen terwijl je 's morgens aan de eettafel samen zit te eten, dan heeft niemand er last van, en heb jij 's middags na schooltijd gemak van.

En idd, het is nat type 2. Alleen de volgende stap is de poorten te openen of zijn deze al open. Heb tig filmpjes gekeken op youtube en zag allerlei 4 cijferige codes voorbij zien komen. Druk ik op XBOx live zie ik deze codes, kan ik hiermee de poorten openenen?

(...)

In de video zie je hoe de instellingen worden gedefinieerd die al bekend zijn in je router onder de noemer "Xbox LIVE". Als een spel of toepassing al in het lijstje staat, hoef je niet zelf deze service aan te maken.

Wanneer dat nog wel moet, dan zou je de stappen moeten doorlopen die je ook in die video ziet, maar die definities zitten als het goed is al in je router. (Je hebt tenslotte deze kunnen kiezen om toe te wijzen aan je xbox console)

Voor de PS3 zit het nog niet geheel goed zo te zien, ik zie dat "PS3" (niet het apparaat maar de service) nog niet is gedefinieerd. Om die juist te definiëren kan je deze tutorial gebruiken: Klik

Ik heb gedaan wat ze me zeiden, tenminste wat ik ervan begrepen heb, de codes ingevoert en uiteindelijk onze eigen PC eraan toegewezen.
Update, ik heb dus zelf een toewijzing aangemaakt PlaySation maar deze pakt hij niet, wel de andere. En nu hoef ik de Console niet meer aan te hebben. IK heb dus de definities gegeven onder de naam PlayStation maar als hij deze nit pakt heb ik er niet veel aan, moet zeggen dat ik van de drup in de regen ben gevallen.

Dit bericht is aangepast door Wooods: 1 december 2011 - 08:23

Geplaatst op 2 december 2011 - 15:01     #293 Dit lid is offline   Jacky-2007 

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Blog weergeven
  • Galerij weergeven

Bericht weergevenWooods zei op 1 december 2011 - 07:48 :

Ik heb gedaan wat ze me zeiden, tenminste wat ik ervan begrepen heb, de codes ingevoert en uiteindelijk onze eigen PC eraan toegewezen.

Je moet niet aan je PC toewijzen, maar je PS3. Of zit je PS3 aangesloten op de router via je PC? (Hoop ik toch niet?)

Bericht weergevenWooods zei op 1 december 2011 - 07:48 :

Update, ik heb dus zelf een toewijzing aangemaakt PlaySation maar deze pakt hij niet, wel de andere. En nu hoef ik de Console niet meer aan te hebben. IK heb dus de definities gegeven onder de naam PlayStation maar als hij deze nit pakt heb ik er niet veel aan, moet zeggen dat ik van de drup in de regen ben gevallen.

Als er éénmaal poorten zijn geconfigureerd en toegewezen, kan je deze niet nog eens toewijzen aan een ander apparaat. Haal de toewijzing aan je PC eruit, en zet de toewijzing op je PS3.

Laat even weten of dit werkt, en of ik je wel goed begrepen heb. ;)

Geplaatste afbeelding

Geplaatst op 2 december 2011 - 18:06     #294 Dit lid is offline   Wooods 

• Inbreker
Ik denk dat ik morgen ochtend maar ff ga klote want denk dat ik ies verkeerds gedaan heb, ik had per ongeluk mijn PS3 verwijderd maar deze stond natuurlijk onder ethernet dus kon ik hem weer configureren maar zelfgemaakte Spel of Services pakt hij tot dusver niet, aan of uit. Maakt niet uit.

Geplaatst op 26 december 2011 - 21:44     #295 Dit lid is online   kelwin 

• Ricardo Diaz Gang baas
  • PipPipPipPip
  • Registratie: 27-maart 07
Ik wil een programma forwarden op mijn router maar ik krijg dit:
Kan service niet toewijzen '' aan host Kelwin

Wat is het probleem?

Edit: en ik krijg dit The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible.
Ik heb geen enkel programma geforward, dus waarom doet mijn router zo raar?

Bijgevoegd bestand  Naamloos.png (245,39 KB)

Dit bericht is aangepast door kelwin: 26 december 2011 - 21:53

Geplaatste afbeelding

Geplaatst op 28 december 2011 - 22:35     #296 Dit lid is online   kelwin 

• Ricardo Diaz Gang baas
  • PipPipPipPip
  • Registratie: 27-maart 07

Bericht weergevenkelwin zei op 26 december 2011 - 21:44 :

Ik wil een programma forwarden op mijn router maar ik krijg dit:
Kan service niet toewijzen '' aan host Kelwin

Wat is het probleem?

Edit: en ik krijg dit The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible.
Ik heb geen enkel programma geforward, dus waarom doet mijn router zo raar?

Edit: laat maar, router gereset door op reset knopje te drukken met een pen.

Geplaatste afbeelding

GTAGames.nl advertentie
  • (20 pagina's)
  • +
  • « eerste
  • 18
  • 19
  • 20
  • Je kunt geen onderwerp beginnen
  • Je kunt niet reageren

1 gebruikers lezen dit onderwerp
0 leden, 1 gasten en 0 anonieme leden