GTAGames.nl

Opinieblad

  • artikelen
    106
  • reacties
    243
  • bezichtigingen
    63184

Over deze blog

Het wekelijkse blad waar de mening van onze redacteurs te lezen is. Eigenzinnig, spannend en sensationeel. Bezoek snel!

Artikelen in deze blog

ERRWINS

Mededeling

mededelingobul3.png

Geschreven door ERRWINS

Zoals jullie hebben gezien, is Opinieblad niet verschenen wanneer het wel had gemoeten. De reden hiervoor was dat de gehele redactie tijd te kort had om goed werk af te leveren. Echter mag dit geen excuus zijn, maar onze privé levens hebben nu eenmaal voorrang. Ik, ERRWINS, heb besloten om mijn taken bij Opinieblad neer te leggen voor onbepaalde tijd aangezien ik het niet kan combineren met mijn privé leven. Het actief zijn op het forum is te doen, maar grootschalige projecten onderhouden zal een probleem worden, vandaar mijn keuze.

Nadat ik het aangekondigd had , besloten vele redacteurs mijn voorbeeld te volgen. Examenperiode komt eraan, wat betekent dat er minder tijd is voor het Opinieblad. Om geen kwaliteit verloren te laten gaan, hebben we met z'n allen besloten om dit project voor nu stop te zetten. Het is het beste voor Opinieblad en zijn redactie. Jammer? Zeker! Soms moet je keuzes maken die niet altijd even leuk zijn, maar dat is in het echte leven ook zo.

Ik hoop jullie, de lezers, gauw weer te zien zodra wij weer online komen. Tot dan wens ik jullie een prettig verblijf op het forum, en laat ik jullie genieten van de edities die nu online staan.

Tot ziens!

Visser23

Mededeling

2qiz2ip.jpg

Geschreven door Visser23

Een goede avond, deze avond! Deze keer niet een volledige editie, maar een mededeling. Wees niet bang, we stoppen zeker niet! We hebben vanaf vandaag besloten om vanaf heden elke editie op de zondag te gaan publiceren. Dit komt voor allen van ons beter uit. Opinieblad zal dus vanaf nu op zondag om 19:00 uur te lezen zijn. Deze zondag krijgen jullie het maandboek van maart voorgeschoteld. Tot dan!

EDIT: Lol, en dan vergeet je op publiceren te drukken. Excuses.

Visser23

Editie 9 - Introductie

2qiz2ip.jpg

Geschreven door Visser23

Welkom bij alweer een nieuwe versie van Opinieblad. De afgelopen twee weken is er veel gebeurd op het forum, waar wij uiteraard ook een mening over hebben. Deze keer echter niet een maandboek zoals jullie misschien hadden verwacht, maar gewoon een normale editie.

Normaal gesproken hebben we in één maand een maandboek en een normale editie. Aangezien het deze keer niet goed uitkwam qua datum om het maandboek in te plannen, hebben wij besloten om een normale editie in te lassen. Dit aangezien we nog maar in het midden van de maand zitten. Gelukkig kunnen we zoals altijd gewoon elke rubriek aan jullie aanbieden. Dat mag natuurlijk ook wel gezien de bijzonderheden in de afgelopen twee weken waarin wij onder andere een grote concurrent hebben verloren op het gebied van blogs. Daarnaast hebben wij ook meningen over andere onderwerpen.

Wij, de redactie van Opinieblad, wensen je veel leesplezier in deze gloednieuwe editie.

1.Intoductie

2. In de Wandelgangen

3. OBNieuws

4. De Mening van...

5. Opinie

6. Een Goude Oude

7. Tijdboek der GTAForum

8. Recensies

9. Het Dal van GTAGames

10. GTA Dimensie

Visser23

Editie 9 - In de Wandelgangen

indewandelgangend9e23.png

Geschreven door KaiSkillzz

Ze zijn er; de Heists op GTA Online

Het was op dinsdag 10 maart eindelijk zo ver. De heists verschenen in GTA Online. Het was een enorme update. Er werden niet alleen maar heists toegevoegd, maar ook nieuwe kleding, een wapen en een grote lading nieuwe voertuigen die je gaandeweg kan kopen door voorbereidingsmissies en de heists zelf te spelen. Bovendien is er een nieuwe gamemode dat Adversary Mode heet. Dit bevat onder andere 'Hasta la vista' een gamemode waarbij je als trucker spelers moet overrijden die met behulp van een racefiets proberen te vluchten. Ik zal een beetje over mijn ervaringen met deze update vertellen.

Toen mijn lessen die dinsdag afgelopen waren ging ik sneller dan normaal naar huis. Ik kon haast niet wachten om mijn schijfje in de PS4 te stoppen en te beginnen met spelen. Goed, ik heb geen netwerkkabel, dus het downloaden van de enorme update duurde langer dan ik verwacht had, maar dat mocht de pret niet drukken! Dagen voor de heists heb ik al met een paar mensen afgesproken dat wij een vaste crew zullen vormen om de heists te doorlopen. Als je de heists op volgorde doorloopt en ook nog eens met hetzelfde team speelt, krijg je een leuke geldbonus. Helaas kwam er van dat avondje spelen weinig terecht. De servers van Rockstar Games raakten vermoedelijk overbelast door de miljoenen mensen die GTA speelden. In de middag was het enigszins te spelen, maar in de avond komen de Amerikanen natuurlijk online en daardoor is overbelasting niet te vermijden. Inmiddels zijn de problemen door een andere update hersteld.

Er was nog een probleem waar we als team tegenaan liepen. Het is heel erg moeilijk om met zijn vieren op hetzelfde moment online te zijn. Als de ene persoon naar de kapper moet, moet de andere persoon naar zijn schoonmoeder. Op deze manier schieten de heists natuurlijk niet op. Ergens heeft dit ook wel weer een voordeel. Ik vind het namelijk zonde om de heists in één keer af te raffelen en vervolgens met een hoop geld lopen zonder dat ik in feite plezier heb gehad in het spelen van de heists. Op het moment van schrijven zijn de heists bijna afgerond en hebben we inmiddels aardig wat online dollars verdiend. Toen we startten zat ik op ongeveer 1,3 miljoen dollar. Inmiddels is dat al bijna 3,5 miljoen. Als je met een goed team speelt en elkaar kan vertrouwen, ben je bijna verplicht om veel plezier te hebben, want dat is wat deze update je biedt.

Visser23

Editie 9 - OBNieuws

obnieuwssduxq.png

Geschreven door Visser23

HOOGTEPUNTEN

Ocean Weekly News stopt!

Ocean Weekly News breidt er na ongeveer 8,5 jaar een einde aan. Het forumblad besloot op 8 maart 2015 de handdoek in de ring te gooien en voorlopig te stoppen met het wekelijkse forumblad. Echter, er is nog hoop.

De laatste tijd is er veel kritiek geweest op Ocean Weekly News. Dit natuurlijk niet zonder reden. Ook de leiding zag in dat het beter moet en staat inmiddels voor een grote schoonmaak. OWN stopt namelijk niet voor altijd, maar er is nog hoop op een rentree. De krant wil namelijk een sterk team hebben om de volgende editie te laten knallen. Wanneer deze nieuwe editie komt..? Geen idee. Dat zal in enkele maanden het geval zijn.

Er zijn vele redenen waarom we deze pauze nodig hebben. We zijn een klein jaar terug met volle enthousiasme aan een opdracht begonnen waarvan we de inhoud niet goed wisten. Niemand die ooit de rol als hoofdredacteur heeft overgenomen wist wat er echt stond te wachten. Een zeer nobele en wat naïeve actie dus, maar zo gaat dat. Vele maanden, reacties en irritatie later is er bij ons wat de wilskracht uit. Het heeft ons uitgeput en OWN lijkt niet meer de mogelijkheden te hebben om elke week een volle krant te publiceren. We zijn al een goede maand of twee als hoofdredactie goed voor 4-5 rubrieken per week en dat is best veel. Als er dan soms ook niets wordt ingeleverd en niets wordt doorgegeven komen we echt in de problemen en daar past deze pauze dan. Een periode waar we alles willen heropbouwen en bekijken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg jammer vind dat Ocean Weekly News ermee ophoudt. Het is denk ik een belangrijke concurrent voor ons als Opinieblad. Daarnaast kunnen wij natuurlijk veel opsteken uit het grote succes van Ocean Weekly News, want zeg nou zelf; het is wel de grootste blog op GTAForum. Ik denk dus ook zeker dat een stukje GTAForum is verloren met deze aankondiging. Natuurlijk hoop ik wel dat de blog terug komt en ook daadwerkelijk een goede herstart gaan maken. Ik gun het OWN van harte om een goede comeback te maken zodat wij een waardige concurrent hebben. Ik denk dat het goed is voor beide blogs want concurrentie zorgt natuurlijk voor scherpte onder elkaar.

UITGELICHT

De ergernissen omtrent Malinia

In de afgelopen periode registreerde een nieuw lid zich op GTAForum. Het was een enthousiast lid, maar er was echter een minpuntje. Vele mensen irriteerden zich aan hem.

Het is jullie vast niet ontgaan; de online heists kwamen naar GTA: Online. Dit zorgde voor veel meer activiteit op GTAForum en had het forum een leuke toestroom van leden. Een aantal leden bleven actief en een aantal leden namen alleen een kijkje op het forum. Een actief lid was onder andere Malinia, welke veel in de chat was te vinden. Malinia is, volgens een betrouwbare bron, niet niet erg oud, maar had wel veel plezier in GTA. Daarnaast vond hij het forum ook erg leuk. Echter, er waren helaas een paar die het plezier voor dit lid verpesten. Ik spreek nu trouwens echt uit de mond van Malinia. Hij had namelijk een topic geopend met als onderwerp 'ik stop'. Nu weet ik natuurlijk dat er een aantal leden dit niet erg vonden; maar ik wel.

Hij is een 11 jarige jongen die zich probeert stoer te doen in de chat en dergelijke, vaak wel wat irritant. Als ik me niet vergis had hij een 10minuten email gemaakt omzichzelf validerend te maken. Goed joch maar soms wel wat té. Hij is misschien wel wat jong maar zo leer je wel sneller. Ik vind het vooral jammer dat hij niet gewoon rustig is gebleven en wat minder heeft geprobeerd om op te vallen.Ik verwacht hem eerlijk gezegd wel over ene paar jaar terug.

Tuurlijk, een lid kan irritant zijn, maar ik denk ook dat we nieuwe leden moeten respecteren. Iemand als Malinia heeft potentie om een goed lid te worden. Hij is hier voor de gezelligheid. Ik kan me wel voorstellen dat deze jongen een beetje stoer doet, want hij zit natuurlijk wel met wat ouderen op het forum. Het is rond die leeftijd dan ook wel lastig om je plekje te vinden op het forum. Ik hoop dat we in het vervolg anders met deze leden omgaan. In mijn ogen moeten we dit soort leden stimuleren om zich goed te gedragen. Het kan nog wat betekenen voor het forum.

POPULAIRE TOPIC(S)

Cities: Skylines

We hebben een nieuwe trend op het gebied van games! Cities: Skylines, een véél verbeterde versie van Simcity is namelijk HOT op GTAForum.

Cities: Skylines is een pc-game waarbij een stad gemaakt moet worden. Het heeft ongeveer hetzelfde principe als Simcity. De bevolking moet tevreden blijven maar natuurlijk moet je stad ook nog inkomsten genereren. Dat laatste is erg moeilijk. Ikzelf heb de game ook gespeeld; prachtig! Daarnaast ben ik ook in het topic actief. Ik vind het leuk om te zien hoe een trend ontstaat op het forum. Uit het niets werd deze game populair en vele leden van GTAForum zijn begonnen met het spelen van deze game. Het leuke is dan ook om te zien hoe discussies over de game ontstaan op het forum. Daarnaast worden prachtige steden gedeeld en wordt er fantastisch hulp geboden aan spelers die het spel niet helemaal snappen.

Ik vind het super om te zien wat dit topic opeens toevoegt aan de gamesfora. Mocht je meer willen weten over de game, kijk dan even bij Recensies.

Visser23

Editie 9 - De Mening van...

2zsmss7.jpg

Geschreven door Visser23

bountyskull_10

photo-140636.jpg?_r=1426014554

Deze week opnieuw een normale versie Opinieblad, waardoor we opnieuw iemand vragen om zijn mening over een onderwerp. Deze keer behandelen wij de Online Heists met niemand minder dan bountyskull_10. Daarnaast stellen we nog een aantal vragen over Ocean Weekly News en sluiten we deze rubriek op een prachtige manier af. Lees gauw verder!

Zoals je al duidelijk was wilde ik het vandaag graag hebben over de online heists in GTA V die onlangs zijn uitgekomen. Wat zijn jouw ervaringen met deze online heists tot nu toe?

Tot nu toe vind ik de heists erg tof, helaas heb ik niet alle heists kunnen spelen omdat er regelmatig storingen waren. Helaas gingen sommige spelers ook weliswaar leften, en soms kon ik mij daar aan irriteren.

Je geeft dus aan dat je het leuk vindt, maar dat er ook zeker negatieve kanten aan de heists zitten. Wat vind je een groot voordeel aan de online heists? Dus een echt pluspunt?

Een groot pluspunt is dat je op een snelle manier geld kan verdienen en er zitten leuke voertuigen tussen met een aardig prijskaartje.

Ik kan me voorstellen dat GTA Online leuker wordt wanneer je wat meer geld hebt inderdaad.

We hebben lang moeten wachten op de Online Heists. Vind jij het uiteindelijk de moeite waard om zolang te hebben gewacht op de heists?

Tuurlijk, in mijn ogen zijn de heists zo goed als geslaagd. En het is meestal zo als je langer wacht, hoe beter het product is.

Vind je niet dat Rockstar er nog wat meer uit kon halen?

Uhm, natuurlijk wel. Rockstar kon er wel meer dingen erbij instoppen. Maar ik ben overigens wel tevreden met hoe het nu is.

Goed om te horen.

Als er een eventuele volgende update zou komen voor GTA: Online, wat zou jij dan graag terug zien?

Poe, wat een vraag. De kettingzaag zou ik wel terug willen zien, net zoals de Rustler van GTA San Andreas.

Oké, dus puur oude herinneringen en geen vernieuwingen. Daar kan ik wel inkomen inderdaad. GTA: San Andreas was dan ook in mijn ogen één van de betere GTA's in de serie. Ik zou dan ook graag nog wat terug zien van de GTA.

Wat vond je van de ophef over de heists van te voren op het forum? Het was een gigantische drukte. Wat is jouw kijk hierop?

Ik beschouwde het als een vrij drukke periode en er registreerden veel leden die veelal onzinnige topic's aanmaakten. Ik was uiteindelijk wel blij en opgelucht dat er na een jaar informatief nieuws bekend werd gemaakt over de heists.

Super. Al met al dus een postief beeld over de heists!

Dan heb ik nog een ander opvallend onderwerp welke we even kort gaan behandelen.

Zoals je weet is OWN gestopt. Wat vind je hiervan?

Aan de ene kant vond ik het wel jammer, gelukkig hadden de hoofdredacteurs het netjes van te voren aangekaart. Hopelijk zal de OWN een vernieuwde en een frisse start maken!

Denk je dat het ten koste gaat van de kwaliteit van Opinieblad? Dit aangezien er een concurrent minder is?

Nah, ik denk het niet. Momenteel vind ik Opinieblad een waardevolle krant met goede schrijvers.

Dat is natuurlijk altijd goed om te horen

Nu heb ik nog één laatste vraag. Zie jij het zitten om bij Opinieblad te komen schrijven?

Als iemand dat mij bijvoorbeeld aanbood, zal ik natuurlijk geen nee hebben gezegd. Het zou mij ook erg tof lijken om voor een forumkrant te schrijven.

Wel, bij deze. Kom je erbij?

Uh, even denken. Ja!

Visser23

Editie 9 - Opinie

opinie9ie00.png

Geschreven door KaiSkillzz

Olie lijdt tot schijnende rijkdom

De laatste jaren maken veel professionele voetbalclubs een financiële opmars. Dit komt vaak niet door goede prestaties, maar door het feit dat clubs een geldschieter hebben, waardoor het lijkt alsof ze alles kunnen kopen wat ze willen. Uitstekende voorbeelden zijn het Engelse Manchester City en Chelsea en het Franse Paris Saint-Germain. Deze clubs behoren pas enkele jaren tot de Europese (sub)top en dit is uiteraard niet zonder hulp gegaan. Dankzij de hulp van rijke suikeroompjes die een enorm kapitaal geïnvesteerd hebben is het deze clubs gelukt relatief groot te worden. In dit artikel zal ik mijn visie op de 'kapitaalclubs' vertellen.

In het verleden, pakweg dertig jaar geleden, werden clubs kampioen vanwege hun beleid. Natuurlijk waren er toen ook al meer clubs die een aardige clubkas hadden door naamsbekendheid. Dit gebeurde echter niet door rijke Russen, Arabieren et cetera. Tegenwoordig ligt het anders. Commercie staat boven het spel. Natuurlijk klinkt dat logisch, want ja, welk bedrijf is er nou niet op uit om winst te maken. Helaas begint een voetbalclub steeds meer in een bedrijf te veranderen. De rijke investeerders hebben in mijn ogen geen enkele waardering voor de prachtige sport die voetbal heet. Zij zien bepaalde clubs als investeringen waar (blijkbaar) veel uit te halen is. Het is jammer dat dit ten koste gaat van de competities waar de andere teams relatief weinig geld hebben. Hierdoor zal de spanning in een competitie verdwijnen. Abdullah kan immers alles kopen wat hij wil.

Bij clubs als Real Madrid zit het anders in elkaar. Zij hebben een fantastisch verleden waarin enorm veel prijzen zijn gepakt. Hier zit geen enkele oliesjeik achter. Prachtig toch, zou je denken? Niets is minder waar. Real Madrid heeft momenteel een schuld van een half miljard euro. Met een megaomzet als zij hebben zou je denken dat het makkelijk terug te betalen is. Dit zou in theorie ook kunnen, maar zij kiezen ervoor om spelers te kopen voor een belachelijk hoog bedrag. Zie hieronder de top 3 duurste transfers van Real Madrid.

Gareth Bale: Tottenham Hotspur FC ---> Real Marid ongeveer 100 miljoen euro

Cristiano Ronaldo: Manchester United FC ---> Real Madrid 91 miljoen euro

James Rodríguez: AS Monaco --> 80 miljoen euro

Belachelijk als je weet dat de club een uitstekend jeugdcomplex heeft en een van de beste opleidingen ter wereld. Desnoods zouden er goedkopere alternatieven gehaald kunnen worden. Blijkbaar vindt de club veel te dure spelers aantrekken interessanter dan schulden afbouwen en de jeugd een kans geven. Overigens is Real Madrid niet de enige club hier. Het was meer een indicatie die ik gebruik.

Nu hoor ik jullie denken; Bayern München geeft ook erg veel geld uit, wat vind je daar dan van? Ik geef dan altijd als antwoord dat ik Bayern München een club vind waar de meeste andere clubs een voorbeeld aan moeten nemen. Zij hebben altijd een uitstekend beleid gevoerd waarin de jeugd een flinke kans kreeg en kwalitatieve spelers werden gehaald met een relatief lage prijs. Voor zulke clubs heb ik waardering. Zij zijn vanaf de grond af aan opgebouwd en zijn daardoor groot geworden. Voetbalclubs zijn inderdaad te koop, maar niet als je een liefhebber van voetbal bent.

Visser23

Editie 9 - Een Goude Oude

eengoudeoude5vf6g.png

Geschreven door Visser23

De Forumkronieken

Soms is het wel leuk om wat te weten te komen over de geschiedenis van GTAGames. Hiervoor was vroeger een mooi topic ingericht. Een topic dat een beetje in de vergetelheid is geraakt. Het gaat hier natuurlijk om 'De Forumkronieken'.

De Kronieken gaf aan wat voor gebeurtenissen er op het forum hebben plaatsgevonden. Daarnaast wordt WikiGTA er ook in betrokken, waardoor het een mooi beeld gaf over de organisatie GTAGames.nl. Vanaf 2003 zijn deze kronieken te vinden in het mededelingen forum op GTAForum.nl. Echter, deze lijst gaat nog maar tot en met oktober 2007. Helaas is dat alweer een mooie tijd geleden (acht jaar maar liefst). Het zou toch zonde zijn als hier nooit meer wat aan gedaan wordt?

de4ket.gif

Gelukkig hebben we dan nog een mooie lijst op WikiGTA. Hierin staan wél alle kronieken beschreven. Wat ik dan echter niet begrijp is de reden waarom de lijst op GTAForum nooit verder is afgemaakt. Het lijkt me een mooi initiatief. Daarnaast hoeft de lijst van WikiGTA alleen even gekopieerd en geplakt te worden naar GTAForum waardoor het makkelijker wordt om te lijst up-to-date te houden. Een kleine moeite denk ik maar zo.

De kronieken van GTAGames is een superinitiatief voor beginnende gebruikers van GTAForum.nl. Zo kunnen ze wat ervaring op doen door te kijken in dit topic. Erg jammer om dat tot de conclusie te komen dat er maar tot en met 2007 gedateerd is. Dit geeft wel een achterstallige indruk. Ik ben van mening dat het topic geüpdatet moet worden. Dat kan gewoon door WikiGTA te kopiëren naar GTAForum.

Ik moet zeggen dat ik het echt zonde vind dat zo'n lijst niet verder is afgewerkt. Ik ben echt een persoon die houdt van de geschiedenis van een forum als dit. Ik wil graag meer te weten komen over bepaalde leden en andere gebeurtenissen. Zo'n grote lijst geeft een perfect overzicht voor deze gebeurtenissen. Ik vind het dan ook zonde dat ik eerst naar WikiGTA moet gaan, om vervolgens een hele speurtocht te doen naar de lijst.

Visser23

Editie 9 - Tijdboek der GTAForum

14ya6qg.jpg

Geschreven door ERRWINS

GTA Vice City

250px-Gtavc-boxart.jpg

Mijn broer kwam vorig weekend naar mij toe en vroeg of ik nog spellen had om te spelen. Hij is, net als ik, fan van GTA en toen we de cover van GTA Vice City weer zagen, haalden we herinneringen op wat betreft het spel. Toen we een aantal dingen hadden gedeeld, realiseerde ik me dat het spel al ruim 12 jaar oud was. Een hele tijd al natuurlijk, maar het spel is in mijn ogen nooit in waarde gedaald. Hierbij introduceer ik; Het Tijdboek van GTA Vice City

Verhaal

Het spel, en dus het verhaal, gaat over Tommy Vercetti die, na 15 jaar gevangenisstraf, vrij wordt gelaten en weer op vrije voeten komt. Hij werd in 1971 aangehouden, maar heeft niets losgelaten over de familie Forelli, maar de baas van de familie, Sonny, vraagt zich af of hij Tommy nog wel in de hand kan houden. Om dat op de proef te stellen, stuurt hij Tommy naar Vice City om een drugsdeal te sluiten. De deal is bekend bij de politie, die dan een inval doen op de deal. Tommy is de enige die de schietpartij overleefd.

Met de hulp van Ken Rosenberg, een neurotische advocaat met een verslaving, en Lance Vance, een gladde dealer die zojuist zijn broer Victor heeft verloren, gaat Tommy op zoek naar diegene die hem erin heeft geluisd, om aan de woede van Sonny te ontsnappen en om wraak te nemen. Hij ontmoet de kopstukken van het criminele circuit van de stad, voor wie hij talloze opdrachten moet volbrengen. Gestaag beklimt Tommy de criminele ladder en zet zijn eigen criminele imperium op, totdat Sonny uiteindelijk naar Vice City komt om het met hem uit te vechten.

Sfeer

GTA Vice City is gebaseerd op de Miami van de jaren 80, met inspiratie van de film Scarface. Hemelsblauwe lucht, skeelerende dames, strand, heerlijke muziek en drugs bepalen de sfeer in Vice City. Naar mijn mening is deze sfeer nog niet geëvenaard binnen een GTA. Elke keer wanneer ik Vice City opstart, krijg ik weer het warme gevoel van die era waar ik zoveel plezier aan heb beleefd.

Naast dit alles, zijn ook de grappen van Rockstar die het spel compleet maken. Een groot licht op een gebouw midden in DownTown die borsten laten zien van Candy Suxxx, de eater egg egg en de mannen met betonnen schoenen. Rockstar heeft het spel zeker karakter gegeven.

Easter Eggs

Ik noemde hierboven al enkele easter eggs/grappen van Rockstar, maar natuurlijk zijn er nog veel meer. Voor de mensen die Vice City nog nooit hebben gespeeld, zal dit natuurlijk een spoiler zijn, maar het is het waard. Nog nooit gespeeld? Schaam je en ga het spel kopen! Enkele fenomenale easter eggs:

  • Big Bills Bowls
    150px-EGG_BW.JPG
    De bowlingbaan 'Big Bills Bowls' heeft enkele dubbelzinnige leuzen aan de gevel hangen, zoals "Only two balls per aisle" en "Please bring you own balls".
  • Chariot Hotel
    150px-EGG_CHa.JPG
    De ramen van het Chariot Hotel lichten 's nachts op in de vorm van een enorme penis. Binnen vind je een poster met advies aan zelfmoordenaars: "Don't just jump; Hyperjump!".
  • Zwembaden
    150px-EGG_SPb.JPG
    Verscheidene zwembaden in Vice City hebben een opmerkelijke vorm, zoals het Rockstar Games logo of de vorm van een vrouw.
  • 50% off everything
    150px-EGG_50.JPG
    Onder de tekst "SALE, 50% OFF EVERYTHING*" ("uitverkoop, 50% korting*") in de Vice Point Mall staat in kleine lettertjes: "*May not be true" ("*is misschien niet waar").

Officiële trailer

Wat vind jij van GTA Vice City?

Visser23

Editie 9 - Recensies

2ryg9l3.jpg

Geschreven door Dippie

Cities: Skylines

Dat wat Sim City 5 niet kon opbrengen

Vandaag een speciale editie van Recensies. We hebben namelijk een gastschrijver bereid gevonden om te helpen. We gaan het hebben over Cities: Skylines, en omdat deze net uit is leek het ons leuk om een dubbele recensie te schrijven. De gastschrijver is niemand minder dan @Dexist; een groot burgemeester met aanzien. Virtueel dan.

Cities: Skylines is een spel waarbij je een stad mag bouwen, net zoals de Sim City-reeks en bijvoorbeeld Cities XL. Het kan saai klinken, opnieuw een city-builder, maar niets is minder waar. Het spel is goed, uitdagend en is dat wat Sim City 5 had moeten zijn. Mijn review zal deels de review van Dexist aanvullen. Waarom zouden we veel dubbel werk doen?

We gaan het spel een cijfer geven aan de hand van een paar punten. Dit zijn:

- Gameplay

- Graphics

- Uitdaging

- Herspeelbaarheid

Dexist:

SimCity in kwadraat; eindelijk weer een city-building waar je u tegen mag zeggen. Start het spel op en je mag meteen aan de slag, kies een geschikt gebied uit en bouw de stad van je dromen. Of beter gezegd, begin met een klein dorpje, er is nog niet veel mogelijk in het begin. Je moet een goed plan hebben om een succesvolle stad te krijgen. Begin je te snel en te groot dan zal je al snel bankroet gaan. In het begin word je wel een beetje op weg geholpen, het spel geeft tijdens het spelen allerlei tips van wat en waar je moet bouwen.

Begin dus klein maar houd er wel rekening mee dat je later de beschikking krijgt over grotere wegen waaronder de snelweg, laat dus genoeg ruimte over om de wegen aan te kunnen passen. Wanneer je stadje begint te groeien zal je steeds meer verschillende gebouwen en opties vrijspelen. Bijvoorbeeld als je stad duizend inwoners heeft gehaald krijg je de beschikking tot politie- en brandweergebouwen, met als bijgevolg dat er branden kunnen ontstaan en de misdaad begint toe te nemen. Hoe meer inwoners je stad krijgt des te geavanceerdere gebouwen en services speel je vrij. Het is wel zo eenmaal een goed lopende stad hebt je makkelijker kunt uitbreiden, geld wordt als snel geen probleem meer.

Cities-Skylines-screen.jpg

Op een gegeven moment speel je het openbaarvervoer vrij, van de bus tot aan het vliegtuig. Ook kan je het spel tot in het kleinste detail aanpassen, je kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat een bepaalde wijk, waar bijvoorbeeld veel brandgevaar is, gratis brandmelders kan krijgen. Of dat je graag een wat groenere stad wilt hebben en zorgt dat iedereen zijn afval moet recyclen. Zo zijn er tal van kleine opties die in de loop van de tijd vrij speelt.

Bevalt een bepaalde standaardmap waar op je wilt gaan bouwen niet? Dan kan je naar hartenlust een eigen mappen creëren met de ingebouwde map editor. Tevens kan je hoogtekaarten importeren in het spel. Deze kaarten zijn ook te verkrijgen van echte steden/dorpen, zo kan je dus je stad relatief eenvoudig namaken.

Het spel heeft ook ondersteuning voor mods, in de zogeheten Steam Workshop, de modding community is al aardig actief en er zijn al tal van interessante mods uitgebracht.

Gameplay: 8.0

Grote gebieden, tot 9x een gebied van 2km x 2km, met mods zelfs tot 25 keer. Als je wil kan je dit helemaal vol bouwen. Het maken van je eigen maps is natuurlijk ook erg mooi! Wel zijn er hier en daar nog wat bugs in het spel, hier door kan je net niet iets bouwen op de plek dat je wilt, of ziet er raar uit. Bijvoorbeeld wegen die je niet helemaal recht kunt krijgen. Daarnaast heb je best een aantal mogelijkheden om mee te bouwen.

Graphics: 7.0

Prima graphics, het spel ziet er erg fraai uit, als je een mooie stad hebt kun je mooie skylines zien. Wel is het zo als je inzoomt dat de kwaliteit wat minder is, de poppetjes die rondlopen zijn nog al pixelig.

Uitdaging: 8.0

Het spel is in de beginselen vrij simpel, je hebt relatief snel en eenvoudig een klein stadje. Maar naarmate je een grote stad wilt hebben moet je toch een goed doordacht plan hebben, waarbij je alles goed op elkaar moet afstemmen.

wX0BUhW.jpg

Dippie

Gameplay: 8.0

Je gaat een burgemeester worden van een stad, welke je uiteraard eerst moet stichten. Je kunt kiezen uit een aantal maps waarop je kunt gaan bouwen. Er staat aangegeven welke ‘outside’ connecties je hebt; weg, spoor, water en vliegveld. Je kunt direct je naam kiezen en een leuk detail is dat je ook voor linksrijdend verkeer kunt kiezen. Wanneer je bent begonnen is het zaak om al goed na te denken over de wegen. Waar wil ik later snelwegen bouwen zodat het verkeer goed door kan rijden? Je hebt aan het begin namelijk een beperkt aantal types wegen beschikbaar. Ik vind dat een prima systeem, en zodra je verder komt speel je meer types vrij. Dit is ook zo bij ‘city services’; denk aan brandweer, politie, scholen, riolering enz. Waarom zou je immers direct een universiteit plaatsen in een stadje met duizend inwoners. Je mag ook weer oldskool riolering aanleggen en elektriciteitsmasten neerzetten. Alle icoontjes zijn duidelijk en je weet direct wat waar voor staat. Het aanleggen van wegen is nog wel even wennen; Wanneer je een snelweg aan legt, leg je deze in een richting aan. Wel is het een toffe feature dat je de op- en afritten zelf kunt bouwen. Hierdoor kun je de meest complexe knooppunten maken die je zelf bedenkt. In dezelfde richting als hoe je hem bouwt. Het spel loopt verder lekker soepel, ook als je 20.000 inwoners of meer hebt.

Graphics: 8.0

De graphics zijn prima. Niet uitmuntend, maar zeker niet slecht. Het eerste wat we direct opviel bij het openen van m’n eerste map, is dat het water er vrij realistisch uit ziet. Ook wanneer je een waterdam plaats (om stroom op te weken, deze speel je tijdens het spel vrij), is de reactie van het water vrij realistisch. De gebouwen zien er ook prima uit. Misschien is het jammer dat er nog niet veel variatie in zit, maar met de mogelijkheid tot het zelf ontwerpen van gebouwen, zal dit zeker gaan veranderen. Het kleurgebruik is doet wat cartoonachtig aan. De auto’s zijn vrolijk gekleurd en de mensen hebben alleen maar gekleurde kleding aan. Wanneer je inzoomt wordt een deel wat vaag, maar dat kan uit worden gezet door de tilt-shift in het optie-menu uit te zetten.

RPS_Cities_Skylines_12.jpg

Uitdaging: 8.5

De uitdaging van het spel is erg goed. Het is makkelijk om 20.000 inwoners naar je stad te krijgen, maar daarna begint de echte uitdaging. Zie de inwoners maar tevreden te houden en het verkeer in goede banen te leiden. Wanneer een huis verlaten raakt, moet je zelf uit gaan zoeken hoe dat komt. Dit wordt niet direct aangegeven. Geen riolering? Te lage landwaarde? Te weinig services in de buurt? Dit mag je zelf uitzoeken en oplossen.

Herspeelbaarheid: 7.5

Het principe van een stad bouwen is natuurlijk elke keer het zelfde. Begin met een paar huisjes en laat dit uitgroeien tot een walhalla van luxe appartementen en dure winkelstraten, met uiteraard een uitstekend wegennet zonder files. Desalniettemin leent het spel zich prima voor het opnieuw spelen. Elke keer kies je een andere map en wil je het beter doen dan je vorige stad. Elke keer hoop je weer meer inwoners in je stad te hebben en nog meer toeristen aan te trekken. In de 24 uur die ik nu in het spel gestoken heb, heb ik gezien dat het een spel is dat je blijft spelen.

Visser23

Editie 9 - Het Dal van GTAGames

hetdalvangtagamesibf9v.png

Geschreven door bountyskull_10 & Visser23

Inactieve SubFora

Welkom bij een splinternieuwe editie van Het dal van GTAGames, deze keer zal het over de meest 5 inactieve subfora gaan. Hierbij zal ik alle feitjes op een rijtje zetten over de meest inactieve subfora, Veel leesplezier!

5. WikiGTA Feedback

Het WikiGTA Feedback verdient zojuist de 5e plaats. Want voor het algemeen wordt er erg weinig gepost in dit Subforum. Mede doordat het allang niet zo populair is, en ja, de meest topics daarvan zijn allang buiten de datum gevallen. Daarnaast blijkt dat WikiGTA minder spellingsfouten bevat. Deze worden namelijk niet of nauwelijks meer gemeld in het forum. Waar vroeger veel activiteit was, is dit nu niet meer te zien. Dit is natuurlijk erg jammer, aangezien dit forum kan zorgen voor betere kwaliteit van WikiGTA.

4. Real Life Foto's

Real Life Foto's was een forum dat is ingericht na aanleiding van de gebruikers van GTAForum. Het was in mijn ogen een zeer leuk initiatief, waar in het begin erg veel gebruik van werd gemaakt. Er werden fantastische foto's met elkaar gedeeld en daarnaast was het forum vol met activiteit. Deze activiteit is helaas tegenwoordig ver te zoeken. Erg jammer, aangezien het gewoon echt prachtige plaatjes oplevert die anders misschien niet eens op internet zouden komen. Zonde!

3. Grand Theft Auto II Subforum.

Grand Theft Auto II is natuurlijk een erg oude Classic GTA welke gewoon niet meer populair is. Dit kan ik mij dan ook wel een beetje voorstellen aangezien we nu gewoonweg fantastische graphics hebben met GTA:V. Daarnaast is het een minder sfeervolle GTA ten opzichte van San Andres en Vice City. Erg jammer dat het forum minder actief is, maar hier is denk ik weinig aan te doen.

2. Nieuws: Modificaties

Modificaties is altijd erg in trek geweest. Tot de laatste jaren. Het kreeg een erge daling in activiteit. Ik heb dan ook persoonlijk deze fora uitgeschakelt staan. Ik zie niet wat er gepost wordt in de modificatiefora. Het heeft meerdere redenen; ik voel me totaal niet aangetrokken tot modificaties en daarnaast wordt er gewoon te weinig gepost. Het leuke is dan ook nog dat er een nieuwspagina over is. Een nieuwspagina over fora die niet erg actief zijn. Raar. Het is dan natuurlijk ook totaal niet actief en ik vraag me dan ook wel af of dit ooit nog gaat gebeuren. Mij maakt het persoonlijk niet heel erg veel uit; ik heb er toch niks mee.

1. Grand Theft Auto Subforum

Grand Theft Auto is tot nu toe het meest inactieve Subforum, waarbij sinds 17 januari niks meer gepost is.

De subforum heeft in totaal maar slechts 3 pagina's, wat ten opzichte van de andere GTA Subforum's maar heel erg weinig is. Het is de allereerste GTA, wat natuurlijk wel aanleiding kan geven tot activiteit. Het is dan ook jammer dat hier geen gebruik van gemaakt wordt. Ik denk dat er zeker nog mogelijkheden zijn om hier activiteit in te brengen. Bijvoorbeeld het vergelijken van toen en nu. Het kan zeker interessant zijn.

Visser23

Editie 9 - GTA Dimensie

gtadimensier8ii7.png

Geschreven door Dippie

Vorige keer hebben we een kijkje genomen in de multiplayer-mode van GTA V. Vandaag ga ik terug naar 1977; Het jaar waarin de hoofdpersoon van deze editie het levenslicht zag. Deze man leeft in Liberty City, rijdt in een goudkleurige Huntley Sport en is één al spieren, of zouden het toch steroïden zijn. We gaan het hebben over niemand minder dan Brucie Kibbutz uit GTA IV!

BrucieKibbutz-GTAIV.jpg

Hij is geboren in 1977 en noemde Niko regelmatigen een 'dikke sukkel' waar 'geen meid mee zou willen daten'. In de missie Search and Delete geeft hij ongemakkelijk toe dat hij zelf gay is en Roman moest gaan oppassen. Direct daarna zegt hij dat hij maar een grapje maakt over dat hij zich aangetrokken voelt door Roman.

Brucie mag graag testosteron in zijn lichaam spuiten. Dit leidde er toe dat hij erg aggresief kan worden en hij ontzettend druk persoon is. Hij is een gebruiker van steroïden en mogelijk een dealer van prestatiebevorderende middelen.

In The Balled Of Gay Tony wordt Brucie's broer geïntroduceerd: Mori Kibbutz. Mori maakt Brucie tot in den treure belachelijk, ook al weet hij dat ze beide al volwassen zijn. Brucie's arrogante en egoïstische houding wordt dan ook in verband gebracht met zijn oudere broer. Mori haalt hem altijd neer en wordt overcompetitief. Brucies geaardheid komt regelmatig naar voren in GTA IV. Onder andere tijdens de missie Ladies Half Price, waar hij Luis Fernando Lopez probeert te kussen, om vervolgens te zeggen dat hij alleen wilde checken of Luis niet gay zou zijn.

Brucie is een succesvolle ondernemer die een autogarage genaamd Brucie's Executive Lifestyle Autos heeft. Als ondernemer in de autobranche, heeft Brucie de mogelijheid te bezitten over luxe en dure auto's. Ook een speedboot en een helikopter heeft hij in z'n bezit, beide om vrouwen en vrienden te vermaken. Hij pronkt graag met zijn geld en heeft een eigen website online gezet, wat een gecombineerde blog/lifestile gids lijkt te zijn. Daarnaast is hij V.I.P. bij een nachtclub en heeft hij zijn naam gelamineerd op de gastenlijst.

OMlj1oi.png

Hieronder nog een paar dingen die je misschien nog niet wist over Brucie.

  • Brucie luistert graag naar The Beat 102.7, The Classics 104.1 en Liberty Rock Radio
  • Wanneer je mee bent geweest op z'n boot, kun je altijd zijn unieke auto (een gouden Huntley Sport) mee nemen. Brucie zal er namelijk altijd één hebben.
  • Wanneer je Brucie op moet halen uit het ziekenhuis, zal hij altijd met ontbloot bovenlichaam aan komen lopen.
  • Als Brucie met je mee rijdt, wil hij wel eens bukken om zich te verstoppen. Jouw auto is dan waarschijnlijk niet goed genoeg voor Brucie.
  • Brucie komt ook voor in GTA V, als woordvoerder van Bull Shark Testerone suplementen.
  • Een kibbutzism is een naam voor een Israëlische boerderij. Mori zegt op één te werken.

Wat vind jij van Brucie Kibbutz? Zou je hem bijvoorbeeld eens in het echt willen ontmoeten?

ERRWINS

Editie 8 - Introductie

2qiz2ip.jpg

Geschreven door ERRWINS

We zijn aangekomen bij de achtste editie van het Opinieblad. Het blad dat eens in de twee weken verschijnt met verschillende, uiteenlopende rubrieken. Natuurlijk geschreven door een vast team, maar niet elk rubriek heeft telkens dezelfde redacteur. Daarin ligt onze kracht (of zwakte) waarmee wij ons in de markt presenteren. Wij willen graag een team die elk rubriek op zich kan nemen in geval van nood, en ik mag eerlijk zeggen; dit is goed gelukt. Wanneer je hier niet mee eens bent, laat het ons weten.

Wederom is deze editie goed gevuld. Vol met uiteenlopende meningen van verschillende leden waarbij je wel eens achterop je hoofd zult gaan krabben. Deel je deze mening of ben je er niet mee eens? Twijfel dan niet om je reactie achter te laten zodat we hier iets mee kunnen en/of een heerlijke discussie kunnen starten. Al om al, wens ik je veel leesplezier bij deze editie van het Opinieblad!

Inhoudsopgave

Kun je geen genoeg krijgen van OB, of wil je notificaties ontvangen zodra wij iets online zetten? Dan hebben we de ultieme oplossing voor jou! Wanneer je op deze link klikt, zul je rechts een klein knopje zien met deze tekst: 'Deze blog volgen'. Zodra je op deze knop klikt, mis je helemaal niets meer van OB! Is dat niet geweldig?

ERRWINS

Editie 8 - In De Wandelgangen

indewandelgangend9e23.png

Geschreven door Visser23

GTA: Online Heists

Steeds meer mededelingen en geruchten komen uit over de pc versie van Grand Theft Auto V, maar er is meer aan de hand de komende tijd. De Xbox en Playstation spelers krijgen namelijk ook alvast een cadeautje. Eindelijk een cadeautje die wel op de geplande releasedatum uitkomt; Online Heists.

Heists waren in het offline gebeuren van Grand Theft Auto V natuurlijk al een groot succes. Je kan het zien als een gigantische georganiseerde misdaad waarbij veel geld gemaakt kan worden. Samenwerking en het juiste team hebben grote invloeden op het uiteindelijke resultaat van de heist. Bij online zal het dus waarschijnlijk een mooie toevoeging zijn. Het juiste team voor de heists uitzoeken lijkt me nog een moeilijke opdracht, maar het brengt wel de spelers dichter bij elkaar. Dit is natuurlijk sowieso al een pluspunt.

Gelukkig kregen we zojuist eindelijk het nieuws dat de heists er bijna aan zitten te komen. Na lang wachten was er erg weinig duidelijkheid over een releasedatum. Na achttien (!) maanden tijd kunnen we op 10 maart 2015 dan eindelijk de heists verwachten. Ik moet eerlijk zeggen dat achttien maanden wel erg lang is. In die achttien maanden tijd heeft Rockstar ongeveer zevenhonderd keer gezegd dat de heists er bijna aankomen, maar ze hielden ons alleen maar in spanning. Tot nu. Het zit er eindelijk aan te komen! Levenloze mensen zonder school en werk kunnen eindelijk 24/7 aan de gang met deze heists! Ik ben dan ook wel benieuwd naar alle resultaten.

Maar ach, we hebben natuurlijk ook weer een voordeel. IGN heeft namelijk het voorrecht gehad om de Online Heists alvast te gaan spelen. Als we de woorden van IGN moeten geloven, is deze modus gewoon geweldig, gruwelijk en vooral spectaculair.

Alsof het oordeel van IGN betrouwbaar is IGN beoordeelt dingen op basis van populariteit, niet op gameplay. Leuke website voor consoleplebs met 2 hersencellen maar voor de rest van de wereld een enorme tijdverspilling.

Dit is natuurlijk nog maar de vraag. In hoeverre kunnen we IGN geloven? Ik ben het met ThunderDuck (de quote, red) eens over IGN. Mijn mening is dat ze met name met de trend mee gaan, waardoor ze extra bezoekers op hun eigen website krijgen. Ze beoordelen niet daadwerkelijk de gameplay alleen, maar houden het aantal bezoekers ook in hun achterhoofd. En ook bij dit doen ze dat natuurlijk. Wanneer ze hadden geschreven dat het bagger was, had niemand naar het onderwerp omgekeken. Nu wil natuurlijk iedereen de gameplay zien. Maar goed, we kunnen pas oordelen als we het zelf gespeeld hebben. Ik ga er dan ook wel stiekem van uit dat de heists fantastisch zijn, want ja.. Rockstar kennende, maken ze er echt iets geweldigs van. En kom op, dat mag ook wel nadat we achttien maanden hebben gewacht op dit stukje gameplay.

En tja, laten we met zijn allen maar gewoon naar ERRWINS luisteren en gewoon zonder oordeel de GTA Online Heists gaan beleven.

Ik verwacht tot nu toe niets aangezien ik vaak teleurgesteld word wanneer ik iets verwacht
ERRWINS

Editie 8 - OB Nieuws

obnieuwssduxq.png

Geschreven door Visser23

HOOGTEPUNTEN

Teleurstellingen over GTA V!

Waar iedereen erg tevreden en enthousiast over Grand Theft Auto V praat, weet criticus NandroDavids toch zijn irritatiepuntjes te vinden. Dit niet zomaar zonder reden, want zelfs ik vind dat hij een uitstekend punt naar voren brengt.

Grand Theft Auto V zit boordevol met prachtige natuur, geweldige auto's en leuke missies. Echter heeft het natuurlijk ook haar minpunten. Hackers nemen het online gedeelte over en daarnaast is het soms de vraag of de missies niet iets té makkelijk zijn. Want kom op, zelfs mijn vriendin haalt de ene missie na de andere. Naast dit alles wist NandroDavids een goed punt naar voren te brengen.

Sinds eind vorig jaar heb ik GTA V voor de PS4, en zo af en toe speel ik 's een uurtje. Mede doordat ik het vrij weinig speel zit ik er nog niet echt lekker in, en heb ik meer het idee dat ik me door het spel moet worstelen dan dat ik echt GTA zit te spelen. Nu was daar gisteravond het dieptepunt: een zijmissie waarin ik aliens moest neerknallen met een minigun. Belachelijke missie natuurlijk, en iets waar ik totaal niet op zit te wachten. Zit er meer van dit soort ongein in, of is het verder wel een normale GTA die ik met plezier kan spelen?

Bovenstaande quote was de openingspost van Nandro. Het leverde direct een leuke discussie op. De meesten waren het dan ook volledig met Nandro eens, maar daarnaast vindt het grooste gedeelte ook dat dit soort missies het niveau van Grand Theft Auto V onderuit halen. "De missie die jij opnoemt is inderdaad een ietwat non-GTA missie, maar voor mij is het spel niet opeens een flop. Het is maar een van de weinige matige zijmissies, vind ik", aldus _Night-Men_.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook schrok van dit soort missies en ik vind het dan ook oprecht erg jammer dat dit in deze GTA zit. Het haalt bij mij het GTA gevoel totaal weg. Doe mij maar gewoon missies zoals elke andere. Deze onzin hoeft er voor mij absoluut niet in. Ik speel dan ook met tegenzin die missies en bewaar ze totdat ik geen andere keuze meer heb.

UITGELICHT

OWN pakt redacteurs aan

Vorige week was via de statusupdates te lezen dat Oceans Weekly News door interne redenen niet gepubliceerd kon worden. Dit was een directe sneer naar de redacteurs.

Rond kwart over negen 's zondagavond plaatste het lid OWN de volgende status.

Door sommige redacteurs die hun werk niet gedaan hebben kunnen we jullie deze zondag geen OWN bieden. Onze oprechte excuses daarvoor.

Voor de normale gebruiker was dit een schokkend bericht. Het was namelijk niet gewoon een afmelding, maar de directe reden werd naar buiten gebracht. Dit kwam toch een beetje over als een sneer naar de redacteurs van het online weekblad. Daarnaast geeft het een raar beeld van het beleid bij OWN. Het kan natuurlijk eens gebeuren dat een redacteur zijn of haar rubriek inlevert, maar daarvoor zijn er ongetwijfeld andere redacteurs die dit over kunnen nemen. Daarnaast is het niet gebruikelijk om zo'n statusupdate te publiceren, aangezien het imago hierdoor zeker geschaad kan worden. Een rare manier van werken, maar dat is natuurlijk mijn mening. Wat vindt de lezer hiervan?

POPULAIRE TOPIC(S)

FIFA Ultimate Team

In dit opinieblad hebben we het al een paar keer over de gamesfora gehad. Mijn mening is namelijk dat het forum veel actiever kan zijn. Echter, de afgelopen tijd is er toch een topic dat boven de rest uitspringt; FIFA Ultimate Team.

Ultimate Team is een gamemode die in FIFA 15 geïmplementeerd zit. Het is een beetje te vergelijken met een normale carrière, maar dan in combinatie met soort Pokemon pakjes. Hier vergelijk ik het dan mee. Je kan namelijk gewoon FIFA wedstrijden spelen, een seizoen voltooien en toernooi winnen. Echter, je moet natuurlijk wel een goed team samenstellen. Hier is dan ook de transfermarkt voor bedoeld. Het is echter ook mogelijk om pakjes te kopen, waar onder andere spelers, contracten, managers en stadions in zitten. Het creëert een beetje het Pokemon gevoel; je hebt een beetje spanning over wat er in het pakje zal zitten. Zijn de spelers veel of weinig waard? Het blijft altijd een vraag die ik van te voren aan mezelf stel.

Het topic is bedoeld om te discussiëren over deze gamemode, maar daarnaast kan iedereen ook zijn of haar team aan elkaar laten zien. Daarnaast kan iedereen mededelen wat hij of zij uit pakjes hebben gehaald. Toevallig konden we vorige week nog over de frustraties van MegaPilot lezen, maar dit is zeker bij meer leden het geval. Ik zelf heb er uiteraard ook last van. Zo kan ik een half miljoen coins uitgeven zonder dat ik een normale speler krijg. De afgelopen twee weken heb ik echter zoveel mazzel gehad dat ik goede, waardevolle spelers uit pakjes kreeg. Dit bracht echter wel teleurstelling bij de leden die niks kregen.

Ik ben blij om te zien dat dit mooie topic lekker actief is. We gaan er lekker mee door!

ERRWINS

Editie 8 - Opinie

opinie9ie00.png

Geschreven door Gta Ripper

Het gedoogbeleid

Het gedoogbeleid, een internationaal veel besproken onderwerp. Het gedoogbeleid is een reden van veel drugstoerisme in Nederland. Hierbij gaan toeristen speciaal naar Nederland om min of meer legaal te kunnen blowen. Maar hoe zit het gedoogbeleid eigenlijk in elkaar? Daarnaast zal ik een zeer recente verandering van dit beleid bespreken met jullie. Het betreft hier het telen van hennepplanten.

Gedoogbeleid softdrugs

In Nederland geldt een gedoogbeleid voor softdrugs. Dit houdt in dat de verkoop van softdrugs in coffeeshops wel strafbaar is, maar dat het Openbaar Ministerie (OM) de coffeeshops niet vervolgt.

Ook vervolgt het OM burgers niet als zij kleine hoeveelheden softdrugs bezitten. Het gaat hier om:

maximaal 5 gram cannabis (wiet, hasj);

maximaal 5 hennepplanten.

Gedoogcriteria voor coffeeshops

Verkoop van cannabis (hasj en wiet) in coffeeshops wordt gedoogd. De voorwaarde is dat de coffeeshops zich aan regels (de gedoogcriteria) houden. Coffeeshops mogen:

geen overlast veroorzaken;

geen harddrugs verkopen;

geen cannabis verkopen aan minderjarigen;

geen reclame maken voor drugs;

geen grote hoeveelheden per transactie verkopen (maximaal 5 gram).

Gemeenten kunnen zelf bepalen of en hoeveel, coffeeshops ze binnen hun grenzen toelaten. Ook kunnen ze aanvullende eisen stellen aan coffeeshops.

Toegang coffeeshops strenger

Om overlast en criminaliteit die verband houden met coffeeshops en de handel in drugs tegen te gaan, mogen alleen ingezetenen van Nederland in een coffeeshop komen en er cannabis kopen. Een ingezetene is iemand die zijn (woon)adres heeft in een Nederlandse gemeente en er dus staat ingeschreven.

Bron: Klik.

Zoals je ziet is het technisch niet legaal om wiet op zak te hebben of te verkopen, maar het wordt letterlijk door de vingers gezien als dit wel gedaan wordt (mits het binnen de regels blijft). Mijn hoofd doet al pijn als ik alleen al aan de tegenstrijdigheid denk van het gedoogbeleid. Want volgens de wet moeten eigenlijk alle coffeeshops gesloten worden, maar volgens het gedoogbeleid....... Ik hoef de zin niet eens af te maken en je snapt volgens mij al waar ik het over heb. Dit is eigenlijk ook mijn grootste kritiek op het gedoogbeleid, en ik zie ook de reden niet om het gedoogbeleid in stand te houden. Het gedoogbeleid is min of meer een verkapping van de legaliteit van cannabis in dit geval. Waarom wordt het dan niet gelijk compleet legaal gemaakt? Dan kan de regering de teelt en verkoop van cannabis reguleren, en er belasting op heffen. Dan kan er bakken met geld verdient worden van de belasting en er kan toegezien worden op de kwaliteit van het product.

Helaas is het legaliseren van cannabis voor Nederland erg moeilijk. Er is een verdrag getekend door Nederland, welke Nederland er dus van weerhoudt om legaal cannabis te verkopen. Het verdrag waar ik hier over praat is het Enkelvoudig Verdrag van de Verenigde Naties van 1961. In dit verdrag staat dat drugs alleen voor medische en wetenschappelijke doelen gebruikt mag worden. De Verenigde Naties zien in dit geval toe of landen zich aan dit verdrag houden. Ik vind dat Nederland dit verdrag op de een of andere manier zou aan moeten vechten. In een aantal staten is cannabis legaal, zoals in Colorado en Washington in de VS. In deze staten wordt er ontzettend veel winst gemaakt en omzet gedraaid door het verkopen van cannabis. Ik vind dit alleen al reden genoeg om cannabis te legaliseren. Daarnaast is er uit veel recente onderzoeken gebleken dat cannabis nog niet eens zo slecht voor de gezondheid is. Sterker nog, cannabis kan voor een groot segment van mentale en lichamelijke ziektes medicinaal worden gebruikt!

Stel het je eens voor: De economische crisis uit door het verkopen van drugs!

Als laatst wil ik nog even op de laatste verandering van het gedoogbeleid terugkomen. Namelijk, het verbieden van de hennepkweek. Het is dus sinds 1 maart niet meer gedoogd om hennep te kweken. Voorheen was het mogelijk om maximaal 5 plantjes in je bezit te hebben. Sinds 1 maart mag dit dus niet meer. Dit maakt het op den duur moeilijker voor coffeeshops om hun cannabis in te kopen. Dit komt omdat er nu strenger wordt gekeken naar het houden van cannabisplanten, en er naar alle waarschijnlijkheid ook meer suppliers dan vroeger gepakt zullen worden. Ik vind dit een ontzettend slechte zet, aangezien je hier straatverkoop een duwtje in de rug mee geeft. De prijzen van de coffeeshops zullen natuurlijk omhoog gaan door het criminaliseren van hennepkweek. Het gevolg hier van is dat er meer straatverkoop zal plaatsvinden, en dit gaat vaak gepaard met geweld en andere praktijken.

Wat vinden de lezers van het opinieblad van het gedoogbeleid? Laat het ons weten door een reactie te plaatsen. Wij zijn heel erg benieuwd!

ERRWINS

Editie 8 - De Mening Van...

2zsmss7.jpg

Geschreven door Dippie

Thundercover

photo-13783.png

Het is weer tijd voor een nieuwe editie van 'De mening van...'. Dit keer vragen we Thundercover over zijn taak als moderator in het Gangs & Corporations-subforum en ontdekken wij wat hij vind over de kwaliteit, activiteit en meer binnen het subforum. Ben je benieuwd? Lees dan gauw verder.

Veel leesplezier!

Dippie: Thundercover, van harte welkom bij een nieuwe editie van 'Een mening van...'.‏

Thundercover: Dank je

Dippie: Ik wil het vandaag gaan hebben over de gangs en corporations. Jij bent daar de moderator. Hoe lang doe je dat al?‏

Thundercover: Pfoe, daar vraag je mij wat. Ik gok dat ik daar moderator ben sinds 2011. Even spieken...‏

Jep, mei 2011

Dippie: Dat is dus bijna 4 jaar, een hele tijd. Welke verschillen tussen toen en nu zie je binnen het Gangs&Corps-gebied?‏

Thundercover: Moeilijke vraag. De verschillen zijn niet zo duidelijk aanwezig als met de tijd toen ik nog zelf in een gang zat (2007-2009), want toen hadden de gangs veel meer een eigen imago en stijl. In 2011 hadden een aantal dat ook nog wel (Covesight, Beat Down), maar nu is dat bijna niet meer zo. Alleen Illuminatie vind ik er nu als concept uitspringen, terwijl een gang als Sans Scrupules wel de potentie heeft, maar in mijn ogen nog niet volledig weet te benutten. En De Wilde Ganzen zijn natuurlijk altijd De Wilde Ganzen gebleven.‏

Dippie: Illuminati heeft natuurlijk iets vernieuwends, iets fris. Maar wat heeft Sans Scrupules wat Illuminati niet heeft, en welke potentie mag SanScru waarmaken?

Thundercover: Sans Scrupules heeft een potentieel concept waar ze meer mee kunnen dan Illuminatie; ze hebben de potentie om een mafia-gerelateerd team met naar buiten toe een mafia-sfeer neer te zetten. Ze hebben de grafische elementen al en ook bijpassende missies in hun blog voor de promotie naar buiten. Alleen komen die missies net iets te weinig uit en mis ik een beetje de kleine details, zoals bijpassende lidmaatschapsrangen.

Dippie: Met andere woorden: Sans Scrupules is op de goede weg, maar moet nog even wat gas bij geven.

Thundercover: Op sommige vlakken wel, maar met gang wars loopt het daarentegen wel meer dan uitstekend daar.

Dippie: Daar kan ik het niet mee oneens zijn.

Aansluitend de vraag wat je van de kwaliteit van de gangs vindt.

Thundercover: Ik sta niet te springen, maar over het algemeen oké. Over het algemeen zijn ze actief en bezorgen ze me meer dan genoeg posts om door te nemen, zonder al te veel problemen te veroorzaken. Alleen de gang wars mogen best iets origineler dan flash games, dus daar is de kwaliteit zwaar ondermaats. :angel:

Dippie: Wat denk je dat de toekomst gaat brengen, en waar hoop je op?

Thundercover: Met betrekking tot G&C?

Dippie: Ja.

Thundercover: Ik denk dat de toekomst een Corporation Verkiezing brengt, en ik hoop op meer gangs, zodat we weer terug kunnen naar drie corporations, met allemaal een origineel (rpg) concept.

Dippie: Wat bedoel je precies met een rpg-concept?

Thundercover: *role playing, dus niet alleen maar posten om het posten, maar ondertussen ook een beetje een rollenspel.

Dippie: Zodat je weer een maffia-sfeertje terugkrijgt binnen de G&C, en je de spanning tussen de gangs kunt voelen?

Thundercover:

Wel gezonde spanning en strijd, want het moet wel gezellig blijven. Maar gangs met elk een concept als mafia, drugskartels, gangsterhoods, clubs en casino's kunnen met elkaar wel wat moois naar boven brengen.

Dippie:

Dat lijkt mij ook een mooi concept. Leuk om te horen wat een moderator te zeggen heeft over het gebied waar hij de orde houdt. :)

Laatste (hoofd)vraag: Noem eens een hoogte- en dieptepunt die je als moderator van Gangs & Corporations hebt meegemaakt.

Thundercover: Hoogtepunt voor mij is het enthousiasme waarmee The City werd ontvangen. Dieptepunt was toen The Oceans recentelijk besloot te stoppen, waardoor er nog maar drie teams waren. Toen ik hun plannen zag vreesde ik voor G&C en was ik al begonnen aan het opstellen van aanpassingen om de sectie te redden, maar gelukkig zijn er twee nieuwe gangs bijgekomen waardoor dat allemaal niet nodig bleek te zijn.

Dippie: Dat zullen The Hood en Illuminatie zijn. Aan wat voor aanpassingen zat je te denken, mocht de activiteit, of in ieder geval een leuk aantal gangs wegvallen?

"Er waren plannen voor een lager ledenmaximum per gang"

Thundercover: De aanpassingen waar ik naar gekeken heb zijn de ledenaantallen, dus het minimum en het maximum aantal leden per gang. Die zouden dan beide omlaag kunnen gaan om het oprichten van een gang te stimuleren: de drempel is lager doordat er minder andere leden nodig zijn en er is minder plek beschikbaar zodat gangs kritischer naar hun leden moeten kijken, met als mogelijk resultaat dat leden actiever zijn binnen een gang om te bewijzen dat ze er nog steeds bij mogen horen (en daarmee meer activiteit binnen G&C). Maar helemaal omlijnd en goed afgewogen zijn deze ideeën dus niet.

Dippie: Dat zijn interessante ideeën. Ik ben heel benieuwd of dit ooit in de toekomst nog gaat gebeuren. Ik vind de regels zoals ze nu zijn prima.

Thundercover. Mag ik je ontzettend bedanken voor je tijd en moeite? Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe, en het ging me volgens mij prima af :)

Thundercover: Eerste keer pas? Ik had het gevoel dat er een ervaren interviewer tegenover mij zat, afgezien van de af en toe bibberende handen. :engel:

Dippie: Ja, je moet altijd professioneel overkomen is mij verteld, dus dat heb ik maar gedaan :puh:

ERRWINS

Editie 8 - Een Goude Oude

eengoudeoude5vf6g.png

Geschreven door Visser23

GTA: SA - Savegame Aanvragen

"Vroegah was alles beter" is natuurlijk een onderwerp dat de laatste tijd veel voorkomt op het forum. Over deze stellingen ben ik het op bepaalde punten zeker mee eens. Vandaar natuurlijk ook een beetje dat deze rubriek in het leven is geroepen. Ik mis namelijk de tijd van Grand Theft Auto: San Andreas. Ik weet nog wel dat ik Superlid werd in de periode dat het forum van San Andreas erg actief was.

Ik was vroeger altijd in het San Andreas forum te vinden. Hier wilde ik zoveel mogelijk mensen helpen en als eerste reageren in het topic. Het was gigantisch druk op het forum op dat moment en er werden veel vragen gesteld in Missie Hulp. Ik zat soms gewoon te refreshen om te kijken of er een nieuw topic bij kwam. Als ik zo terug denk aan die - goede - oude tijd, vind ik mezelf soms wel een beetje raar. Welke gek gaat er nou refreshen om een ander lid zo snel mogelijk te helpen? Nouja, gelukkig was ik niet de enige.

Gta-sa-screen1.jpg

Met name vond ik de savegames die aan werden gevraagd erg leuk. Sommige leden konden bepaalde missies niet halen en ik deed dan vervolgens mijn best om deze wel tot een goed einde te brengen. Hierdoor bleef ik ook plezier houden in Grand Theft Auto. Het was echt een actief forum en meerdere leden deden exact wat ik deed. GTA-Fan2 is hier een mooi voorbeeld van. Een lid dat momenteen niet meer actief is, maar die altijd druk was met Missie Hulp en Savegames. Ik denk echt met een glimlach terug op de tijd dat we zo actief bezig waren met het helpen van anderen door middel van missies te spelen voor diegenen.

2hi56io.png

Ik betreur dat deze tijd eigenlijk weg is. Ik zit dan ook een beetje te hopen dat, met de release van GTA V, zo'n forum ook weer terug gaat komen. Het is toch hartstikke leuk dat voor elkaar savegames kunnen gaan spelen? Het is fijn om te weten dat iemand anders door middel van jouw hulp weer een stapje verder kan in de game.

Doordat het savegame forum minder actief werd, vond ik GTA ook minder leuk worden. Af en toe speelde ik nog online, maar dat was het dan ook. Met de release van GTA IV was de activiteit in missie hulp een stuk minder dan in San Andreas en daarnaast waren de savegame aanvragen ook erg laag. Ik vraag me dus ook zeer af of dit ooit weer gaat terug komen. Worden de GTA's nou makkelijker, of worden de spelers gewoon beter?

ERRWINS

Editie 8 - De Naald

2v3lwnd.jpg

Geschreven door Dippie

GTA V komt gewoon op 24 maart uit voor PC

Op 24 februari kwam Joriz met het nieuws dat de PC-versie van GTA V opnieuw uitgesteld is. De nieuwe datum is 14 april. De bron van het nieuws is uitermate betrouwbaar; het nieuws komt van Rockstar Games zelf. Nadat het bedrijf vele verontwaardigende reacties heeft gekregen van PC-gamers over de hele wereld, heeft Sam Houser (oprichter van het bedrijf) bekend gemaakt dat de vertraging één grote mediastunt is geweest. “Het is nog niet eerder voorgekomen dat wij een game twee keer uitstelden. Dit zal met GTA V ook niet gebeuren”, zegt Houser op de vraag waarom het nieuwsbericht niet klopte. “Wij wilden de wereld weer wakker schudden met nieuws over de PC-versie van GTA V. Aan de, veelal negatieve, reacties te zien is dit ons wel gelukt”. Op de vraag of de spelers die het spel al gereserveerd hebben wel het extra cadeau in de vorm van gamegeld krijgen, antwoord Houser: “We willen mensen niet blij maken met een dode mus, dus de mensen die een pre-order hebben geplaatst, krijgen gewoon extra gamegeld". Hiermee hoopt Houser dat veel mensen weer tevreden zijn en ze met een gerust hart GTA V gaan halen. Alle technische zaken zijn afgerond en het spel zal goed speelbaar zijn. Rockstar Games verwacht dan ook geen problemen met de installatie en speelbaarheid van GTA V.

ERRWINS

Editie 8 - Tijdboek der GTAForum

14ya6qg.jpg

Geschreven door Gta Ripper

Voor deze week ga ik, Gta Ripper, terug in de tijd met jullie. Dit doe ik door een aantal stellingen voor te leggen aan een oud gediende van het forum. Ik praat hier over .Sharingan. Sharingan was vroeger bekend als .WhoopDiDoo. en .Tales, en is al sinds 2005 lid van het GTAForum. Ik heb een aantal stellingen voor hem geformuleerd terugkijkend op de periode 2005-2008. Ik ben in dezelfde periode als .Sharingan op het forum gekomen, en ik zal dus zelf ook mijn mening geven.

photo-2883.jpg?_r=1419633539

Het super en-megalidschap was vroeger meer waard dan het nu is.

Sharingan:

Waar. Vroeger was het, vooral het jaar dat San Andreas gereleased werd, veel en veel drukker op het forum en was het moeilijker om op te vallen tussen alle andere goede leden. Tegenwoordig zijn er ook veel leden maar het is, naar mijn mening, eens stuk minder. Je vliegt dus sneller op de radar van andere SL+. Maar het ligt er ook aan hoeveel waarde je zelf hecht aan een titel. Neem mijzelf als voorbeeld; vroeger wilde heel graag promotie maken en ging er dus ook echt voor, op mijn eigen manier natuurlijk. Ik was ook in de 'zevende hemel' toen ik dan eindelijk een promotiePM van PatrickW had ontvangen. Met mijn promotie afgelopen zomer was dat gevoel er niet. Ik was wel blij en verrast maar het gevoel van toen kreeg ik niet. En het ligt er tenslotte ook aan hoe oud je bent wanneer je promoveert. Wanneer je 12 bent is het iets cool's en als je 22 bent is het ook cool maar toch niet zó cool.

Gta Ripper:

Ik ben het in dit geval deels eens met de stelling, het was inderdaad vroeger moeilijker om Superlid of Megalidschap te halen. Zoals jij zelf al had gezegd, het was drukker op het forum destijds, wat het een stuk moeilijker maakte om op te vallen. Het was in mijn ogen een prestigieus iets om gepromoveerd te worden. Echter, dit kan inderdaad ook aan mijn leeftijd destijds hebben gelegen. Ik was natuurlijk maar een mannetje van 10-13, en dan zijn promoties als het superlidmaatschap je toch een stukje meer waard dan dat ze op 20-jarige leeftijd zijn. Ik moet wel zeggen, echter, dat het nog steeds best cool was toen ik superlid werd op latere leeftijd. Omdat je als klein kind toch wel erg opkeek naar de leden die zo'n mooi kleurtje over hun naam heen hadden.

Contests zijn tegenwoordig beter uitgedacht dan vroeger.

.Sharingan:

Dit klopt. Maar dat komt onder andere omdat er tegenwoordig meer mogelijkheden voor zijn (Bijv het Contest subforum) en iedereen een contest mag organiseren. Vroeger leek het alsof alleen de Crew of een grote gang het recht had om een contest uit de grond te stampen.

Gta Ripper:

Er is inderdaad meer vrijheid binnen de contests op het forum, en iedereen mag er dus een organiseren. Het contests subforum geeft de leden van het forum meer impuls om zelf te gaan organiseren. Ik ben het er echter niet mee eens dat de crew en grote gangs/corporations er in dit geval een monopolie op hadden. Sterker nog, ik kan mij herinneren dat het werd aangemoedigd om als ''normaal lid'' een contest te organiseren. Men durfde dit volgens mij alleen niet. Wat mij wel opvalt aan tegenwoordig is het feit dat er minder mensen meedoen aan veel contests, omdat er meer van zijn en iedere contest spreekt weer een andere doelgroep aan. Vroeger spraken contests meer leden aan, omdat ze zo gemaakt waren dat iedereen er eigenlijk wel interesse in had.

Terugkomend op de stelling: ik vind contest wel beter uitgedacht tegenwoordig. Dit is puur om het feit dat er in mijn optiek originelere ideeën worden uitgepoept tegenwoordig. Dat zal vast te danken zijn aan de hoeveelheid leden die nu trachten contests te organiseren. Er is meer ruimte voor deze creativiteit, zogezegd.

Moderators zijn volwassener en besluitvaardiger dan vroeger.

.Sharingan:

Nee, in de bijna 10 jaar dat ik hier op het forum heb rondgehangen gedroeg iedere moderator zich netjes en volwassen en neemt zijn/haar taken uiterst serieus. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Er waren vroeger wel soms wat jongere moderators dan nu (Need my speed en Silverwing bijvoorbeeld, waren destijds 13/14 meen ik).

Gta Ripper:

Ik sluit me hierbij aan. Need my speed en Silverwing waren echter een uitzondering qua leeftijd inderdaad, maar zij gedroegen zich net zo volwassen als de rest. Silverwing was als ik het mij goed herinner zelfs 10 of 11 jaar oud destijds, dus nog een beetje jonger dan 13/14. Het volwassen reageren op problemen is sowieso een vereiste als moderator, en dat staat zowel vroeger als nu hoog in het vaandel. Ik zie daarom ook weinig verschil met vroeger.

De kwaliteit van de posts van tegenwoordig ligt hoger.

.Sharingan:

Ik ben niet genoeg 'overal op het forum' aanwezig om hier een antwoord op te geven.

Gta Ripper:

Ikzelf neem wel letterlijk overal op het forum wel een kijkje eigenlijk. Ik post alleen niet overal. Wat mij opvalt als je met deze bril op vroeger en nu vergelijkt, is dat de harde kern van het forum zeker een stuk netter ABN post met goede interpunctie en dergelijken tegenwoordig. Vroeger zag ik nog vaak posts waar bijvoorbeeld geen hoofdletters werden gebruikt, zelfs door een aantal superleden en hogere rangen. Ook zag ik vaak dat men na elke zin op enter drukte, waardoor iedere zin op een aparte regel stond. Tegenwoordig zie ik dit soort posts eigenlijk alleen nog maar bij de wat nieuwere en jongere leden van het forum. Waarom veel nieuwere leden niet wat nettere posts maken begrijp ik zelf ook eigenlijk niet. Ik denk dat dit komt omdat nieuwere leden vaak maar snel één vraag komen stellen en dan weer weg gaan, dus wordt er geen aandacht besteed aan een goede spelling/opmaak etc.

ERRWINS

Editie 8 - De Top van GTAGames

detopvangtagamesoxi72.png

Geschreven door Visser23

Blogs

Blogs wordt steeds actiever op GTAForum. Elke gang heeft bijna wel een blog en daarnaast zijn er natuurlijk blogs die je van alles op de hoogte houden. De Top20 is bijvoorbeeld een blog die is opgestart na groot succes van het topic over de Top20. Illuminati gaat over de gang en Ocean Weekly News geeft wekelijks een update van het forum. Hieronder de top 5 blogs met meeste reacties.

5.

GTAForum Verhalen

GTAForum Verhalen, een blog welke eerst eigenlijk van The Royal Guardian was, is een blog waarbij fictieve GTAForum Verhalen gedeeld worden. Deze zijn uiteraard geschreven door de leden van GTAForum. Verhalen kunnen overal over gaan en iedereen kan in principe een verhaal bij Thundercover inleveren. Een tijd lang was GTAForum Verhalen een actieve blog waar regelmatig verhalen geplaatst werden. Echter, de actieve tijd was op een gegeven moment voorbij. In 2014 kwam Thundercover met het idee om GTAForum Verhalen weer op te pakken, maar deze poging lijkt, helaas, tevergeefs. Sinds november 2014 is er geen verhaal meer geplaatst.

4.

MAF

MAF is een blog die concurreerde met Ocean Weeky News. MAF was maatschappelijk, MAF was kritisch en MAF was uniek. Dit waren uiteraard drie succesfactoren van MAF, welke onder leiding van NandroDavids stond. Het is niet voor niets dat de blog liefst 1484 reacties heeft gekregen, dit terwijl de blog maar 49 edities had. Vele leden betreuren het dat MAF niet langer meer bestaat. Ook ik zou graag zien dat de blog langer in leven zou blijven.

3.

The Oceans Casino

Een casino is natuurlijk altijd wel een succesfactor. Als het casino dan ook nog van The Oceans is, is het helemaal raak. Bij de opening van het casino was de blog gigantisch actief. Helaas werd daarna het casino niet meer op de juiste manier gebruikt, waardoor het eigenlijk een succes van een weekje was. Wel moet ik zeggen dat het een fantastische prestatie is om in in bijna een week maarliefst 1496 reacties te krijgen op de verschillende spellen in het Casino. Helaas is het casino ook zo goed als over en uit.

2.

LibertyKillerz

LibertyKillerz, een grote online clan met superveel leden werd opgestart door Kai-Shockwave. Het was een groot succes waardoor er vele mogelijkheden waren voor Kai. Zo kreeg de clan een eigen website en op GTAForum een eigen subforum. Ook een eigen blog was nodig om de informatie naar buiten te brengen. Leden van GTAForum werden op de hoogte gehouden van de clan en daardoor konden vele activiteiten gedaan worden samen met de clan. Het is dan ook logisch dat de clan zoveel reacties opleverde. Met 2561 reacties is LibertyKillerz een waardige tweede.

1.

Oceans Weekly News

Met 16858 reacties steekt Oceans Weekly News er dik bovenuit. De blog werd in 2006 opgericht uit naam van de gang "The Oceans". Met meer dan vierhonderd pagina's is OWN nog steeds succesvol. Ondanks dat er veel kritiek wordt geleverd op OWN, weten ze toch nog steeds vele reacties te trekken met de rubrieken die ze plaatsen. Laten we hopen dat OWN een mooie concurrent is. Wij van Opinieblad hebben namelijk nog een aantal reacties te gaan.

ERRWINS

Editie 8 - GTA Dimensie

gtadimensier8ii7.png

Geschreven door ERRWINS

Na regelmatig een kijkje in het verleden te hebben genomen, neem ik jullie nu mee naar het heden. GTA Online is de multiplayer versie van GTA V en wordt nog dagelijks door miljoenen mensen gespeeld. Van races tot Survival, variatie en voldoening is er voor iedereen. Nou, bijna dan. De belangrijkste update voor GTA Online moet nog komen, en dat zijn de heists!

Nog dagelijks start ik mijn PlayStation 3 op om GTA Online te doen met vrienden en klasgenoten. Hierbij gebruiken we Skype als communicatiemiddel want wanneer je met elkaar communiceert, is de spelbeleving veel echter en heet het ook zo zijn voordelen. Traditiegetrouw starten we standaard een invite-only sessie aangezien de publieke sessies vol zitten met verwende 13-14-15-jarigen die het cool vinden om seks te hebben met mijn moeder. Nee, bedankt.

Wanneer de sessie is geladen, gaan we altijd even rondrijden door de stad om weer helemaal in te komen. Dit gaat vaak gepaard met of het opblazen van elkaars voertuigen of het handhaven van de verkeersregels. Na enige tijd te hebben verdaan in de freemode, starten we een missie die lekker betaald. Geld kun je bij GTA Online nooit genoeg hebben, en helaas komt het je niet aanwaaien. Missies die we al grijs hebben gespeeld zijn; Defender, The Los Santos Connection, Trash Talk, Dock to Stocks II en Satellite Communications. Stuk voor stuk missies waarbij je minimaal 20.000$ krijgt mits je er maar lang genoeg over doet.

screen-shot-2013-10-09-at-12.53.08-pm.png

Lang genoeg over doet? Ja, je lees het goed. Rockstar heeft er voor gekozen om spelers te belonen die erg traag zijn met het behalen van de missies. Toen ik dit voor de eerste keer hoorde, dacht ik werkelijk dat ze mij in de maling namen. Wanneer je een missies in een recordtijd haalt, zou de beloning toch veel hoger moeten liggen? Dat lijk me vrij normaal, maar goed, Rockstar leeft waarschijnlijk in een ander universum.

Na wat geld te hebben verdiend, geven we het net zo snel weer uit aan voertuigen, tuning en/of huizen. Des te groter, des te beter want je wilt toch niet met zo'n mini autootje als een Panto aankomen toch? Nee, luxe wagens hebben toch onze voorkeur, al verkies ik persoonlijk de sportwagens boven de supercars. Supercars zijn naar mijn mening te mainstream en daarmee niet echt uniek.

Dit is een avondje GTA met mijn vrienden. Hoe ervaren jullie GTA Online en wat doen jullie veelal?

Visser23

[Maandboek Februari] Introductie

2qiz2ip.jpg

Geschreven door ERRWINS

Tweede maandboek van het jaar, al duurt februari nog een klein weekje. Er zijn intussen genoeg spannende dingen gebeurd die weer het vermelden waard zijn en natuurlijk zijn opgenomen in het maandboek van het Opinieblad. Treuzel niet langer en lees jouw favoriete onderdelen! (Allemaal natuurlijk).

Februari, tweede maand van 2015 alweer. De tijd gaat snel. Het is alweer bijna lente, de heists zijn er nog steeds niet, evenals de PC versie, en GTAForum loopt nog steeds als een tierelier. Naast dit alles gaan we terug van 1 februari tot nu in 'Terugblik', staat al het nieuws in 'OB Nieuws' en zijn er opvallende dingen gebeurd binnen de 'Gangs & Corporations'. Maar laten we beginnen met de inhoudsopgave van dit maandboek; Februari.

Ik wens je veel leesplezier bij deze editie van OB.

Inhoudsopgave

Kun je geen genoeg krijgen van OB, of wil je notificaties ontvangen zodra wij iets online zetten? Dan hebben we de ultieme oplossing voor jou! Wanneer je op deze link klikt, zul je rechts een klein knopje zien met deze tekst: 'Deze blog volgen'. Zodra je op deze knop klikt, mis je helemaal niets meer van OB! Is dat niet geweldig?

Visser23

[Maandboek Februari] Terugblik

terugblikkykk2.png

Geschreven door ERRWINS

Hoe heeft februari ons behandeld en wat zijn de reacties van onze lezers? Terugblik is een rubriek over hoe wij, de redacteurs, terug kijken op afgelopen maand. Er zijn wat veranderingen geweest en hoe staat het er nu voor? Je leest het hier, bij Terugblik!

WOB > OB

Natuurlijk begon februari met een editie WOB waarbij we overgingen van Wekelijks Opinieblad naar Opinieblad. Dit is gedaan omdat we 'slechts' vier redacteurs hebben en daarvoor meer voorbereiding nodig zijn om een kwalitatief goed blad online te zetten. Dit betekende dat ons blad vanaf 6 februari nog maar eens in de twee weken online zou komen. Enkele lezers waren hier niet blij mee, dit komt mede omdat ze elke vrijdag uitkijken naar een nieuwe WOB vanwege de inhoud en de meningen van onze redacteurs. Echter hebben ze ook begrip voor de situatie, die naar ons idee tijdelijk is. We hopen in de toekomst meer redacteurs aan te trekken waarmee we OB weer om kunnen toveren tot WOB en daarmee ook wekelijks verschijnen. Het begin is er namelijk al, want we mogen Gta Ripper van harte welkom heten als onze nieuwe redacteur.

Gta Ripper

Zoals ik zojuist al vermeldde, heeft Gta Ripper zich bij ons aangesloten om ons mee te helpen om dit blad nog meer kwaliteit te geven. Hij zit vol enthousiasme aangezien hij direct van start is gegaan. Niets of niemand houdt hem tegen en dat is precies wat wij zoeken in een redacteur. Iemand die houdt van aanpakken, niet treuzelt en heerlijk op tijd alles inlevert. Ik ga er vanuit dat Gta Ripper een aanwinst is voor ons blad, en ik hoop dat jullie, onze lezers, dat ook vinden. Zo niet, dan lezen we dat graag terug in een reactie en/of privé bericht.

Reacties

De reacties op onze blog nemen iets terug ten opzichte van een aantal weken terug. Dat is ook niet zo raar aangezien de activiteit op het forum ook iets is afgezakt. Mijn vermoeden is dat het stageseizoen weer is aangebroken, zo ook bij mij. Leden moeten nu eenmaal van school naar stage en/of werken overdag. Hierdoor zijn ze overdag wat minder actief en 's avonds heb je natuurlijk nog je vrijetijdsbestedingen en/of vrienden. Wanneer dat allemaal is afgestreept, komt het forum. Natuurlijk zijn er vele leden die even in de pauze op het forum zitten en daarom ook even een reactie achter laten. Zo zijn vele reacties op onze blog vooral meningen van andere leden waarmee we heerlijk in discussie kunnen gaan. Dit leidt vaak tot een goed debat en dat is precies de reden waarom wij deze blog zijn gestart. Lieve lezers, blijf jullie meningen geven want daar houden wij van. En forum denk ik ook!