Jump to content

Development Blog

  • artikelen
    44
  • reacties
    78
  • bezichtigingen
    26183

Over deze blog

Developement blog is een blog die alles te maken heeft met applicatieontwikkeling.

Artikelen in deze blog

VB.net - Overizcht

Alle artikels omtrent VB .net die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Inleiding [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te maken of wachten tot wij ze geschreven hebben.[/table]

Megadreams

Megadreams

Talstelsels algemeen

Inleiding Talstelsels, we maken er elke dag gebruik van. Als we rekenen, of iets met getallen doen, dan gebruiken we een talstelsel. Een talstelsel is een bepaalde manier om getallen weer te geven. Er zijn meerdere soorten talstelsels naast wat we standaard gebruiken. Een aantal voorbeelden waar andere talstelsels gebruikt worden dan normaal: MAC adres (hexadecimaal) IP (V6) adres (hexadecimaal) Kleuren (bijvoorbeeld in CSS bestanden) (hexadecimaal) Elektronica met computers (magne

Crypteq

Crypteq

PHP - Overzicht

Alle artikels omtrent PHP die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Inleiding Variables & Functies Systemen Gastenboek Inleiding [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te

Megadreams

Megadreams

MySQL - Overzicht

Alle artikels omtrent MySQL die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Er zijn momenteel geen publicaties. [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te maken of wachten tot wij ze geschreven hebben.[/t

Megadreams

Megadreams

Komt er nog een editie?

Komt er nog een editie aan van de Development Blog? Zelf kan ik het helaas niet zeggen maar ik weet wel dat BC7 het ongeloofelijk druk heeft maar zelf wil ik natuurlijk best verder gaan met deze blog. Maar in mijn eentje zou dat wel heel erg moeilijk worden dus ik wil jullie hiermee laten weten dat de kans er wel in zit dat we nog verder gaan maar dat aan de andere kant de kans er ook wel in zit dat deze blog niet verder gezet zal worden. We hebben in november gezegd dat er een editie uitkwam ma

Megadreams

Megadreams

Javascript - Overzicht

Alle artikels omtrent Javascript die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Inleiding Event Handlers & Variables [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te maken of wachten tot wij ze gesch

Megadreams

Megadreams

Hier zijn we weer!

Het is jullie vast opgevallen dat er al tijden geen artikels meer zijn verschenen in deze blog. De hoofdreden was het feit dat een bug in het oude forumsysteem me hiervan weerhield. Gelukkig is dit herstelt met de huidige update en kunnen jullie binnenkort weer gloednieuwe artikels tegemoet zien! Megadreams

Megadreams

Megadreams

GXT Editor Project - Introductie

Inleiding Het leek ons een goed idee om voor deze blog, een project op te richten die met GTA te maken heeft. We hebben besloten om als project een GXT Editor te maken, die uiteindelijk moet werken met alle uitgekomen (PC) GTA delen. Dit project word natuurlijk open source zodat iedereen mee kan kijken en zelfs meehelpen met de tool. In elke editie laten we stap voor stap zien hoe alles is opgebouwd, dus niet alleen de code, maar ook de gemaakte documentatie en programmastructuur-diagrammen. O

Crypteq

Crypteq

Gelukkig Nieuwjaar

De Development Blog wenst jullie allemaal een Gelukkig Nieuwjaar en samen zullen we een mooi 2012 ingaan waar de Development Blog al dan niet hervormt terugkeert. We willen jullie ook nog bedanken voor het stemmen of de blog nog moet voortbestaan en zullen zeker aan jullie wensen proberen te voldoen. Jullie kunnen ook nog altijd via PB of via een reactie voorstellen welke rubrieken jullie echt willen zien in onze blog en wij zullen kijken of het mogelijk is om er een stukje over te schrijven. M

Megadreams

Megadreams

Game Maker - Overzicht

Alle artikels omtrent Game Maker die zijn gepubliceerd op de Development Blog kan je hier vinden. Ze staan in chronologische volgorde. Basis Inleiding [table=header]Nota: De Development Blog is druk bezig met het maken en publiceren van alle artikels van alle onderdelen, dit neemt natuurlijk veel tijd in beslag en daarom kan het zijn dat bepaalde artikels nog niet zijn gemaakt. Je kan oftewel deze voorstellen om te maken of wachten tot wij ze geschreven hebben.[/table]

Megadreams

Megadreams

Editie 3: Vertraging

Helaas heeft geen van ons tijd genoeg gehad om een goeie editie te maken. We zullen de derde editie in deze week alsnog publiceren. Sorry voor de vertraging

Crypteq

Crypteq

Editie 3: PHP: Hypertext Preprocessor

Gemaakt door: Incognation Bij deze editie (en de komende edities) gaan we leren een eigen Gastenboek te maken met PHP en MySQL. De eerste stappen Voordat we beginnen met het "echte" scripten van je gastenboek, maken we een bestand genaamd config.php aan. In de Config plaatsen wij alles wat we nodig hebben op alle pagina's, om een voorbeeld te noemen: de MySQL connectie. De MySQL connectie opzetten Als het goed is heb je config.php nog openstaan, ja? Open het PHP-script met <?ph

Crypteq

Crypteq

Editie 3: Inleiding

Beste Lezers, Het heeft even op zich laten wachten maar hier is hij dan uiteindelijk. De 3e editie van de Development Blog, we hebben bij deze editie een nieuwe redacteur bijgekregen. Namelijk @Incognation die PHP overnam. Ook zal Incognation het artikel over MySQL schrijven. We wensen hem hier veel succes mee. Ook zal er vanaf deze editie elke keer een artikel over Game Maker verschijnen hierin leer je hoe je games kan maken met Game Maker en wie weet als de tijd rijp is dat er dan geleerd wo

Crypteq

Crypteq

Editie 3: Gaming: Game Maker

In deze rubriek zullen wij het maken van games behandelen. We beginnen eerst met het programma "Game Maker". Je kan Game Maker hier downloaden. Een spel maken vergt veel voorbereidings tijd en een team maar met Game Maker hoeft dit al minder maar is het nog aan te raden. Met Game Maker kan je geen grote games als GTA maken daarvoor moet je het in een programmeertaal als C++ schrijven. Game Maker ondersteund sinds versie 6 3D games maar de engine is niet zo krachtig. Game Maker bestaat uit 2

Crypteq

Crypteq

Editie 3: C# (CSharp) Tutorial

C# Loops In dit artikel ga ik uitleggen hoe loops werken, wat je ermee kunt doen, en hoe je het kan toepassen. Wat zijn loops? Loops zijn een stukje code wat steeds herhaald word, vaak met een bepaalde voorwaarde. Loops kan je voor vele dingen toepassen, zoals bijvoorbeeld: - Door een tekst heen gaan tot het einde - Tekst regel voor regel wegschrijven naar een bestand - en nog veel meer. Welke soorten loops zijn er in C#? In C# heb je meerde loops: - Een while loop - Een do

Crypteq

Crypteq

Editie 2: PHP: Hypertext Preprocessor

Gemaakt door: Megadreams Deze week behandelen we variables en wat je ermee kan ook zullen we kort functies behandelen. Functies in classes zijn handiger maar dit leren we later aangezien je daarvoor toch al wel enige kennis van PHP nodig hebt. Variables In tegenstelling tot andere programmeertalen/scriptingstalen moet je variables in PHP niet defineren en kan je deze meteen gebruiken aangezien de variable dan automatisch word aangemaakt. Een variable begin je altijd met een dollarteke

Crypteq

Crypteq

Editie 2: Javascript: tutorial

In deze editie ga ik jullie uitleggen hoe event handlers werken en wat je ermee kan. Ook zal ik jullie uitleggen hoe de variables werken. Event Handlers Ooit gezien dat je op een link klikt en er openen schermpjes? Of je gaat met je muis over een link en er veranderd iets? Dat is allemaal gedaan met event handlers. In de event handlers kan bv een alert laten oproepen maar ook een functie oproepen je kan er vele kanten mee uit. Ik zal jullie een voorbeeld geven van een link waar je op klikt

Crypteq

Crypteq

Editie 2: Inleiding

En weer een nieuwe editie helaas zijn deze week de artikels over het GXT Editor Project en die van Visual Basic er niet omdat BC7 weinig tijd had deze week. Ook zal er volgende week een nieuw artikel komen dat over MySQL gaat en dat ook lichtjes besproken zal worden in het PHP artikel waar vanaf volgende week te zien zal zijn hoe je een gastenboek maakt. We wensen jullie veel leesplezier.

Crypteq

Crypteq

Editie 2: C# (CSharp) Tutorial

In deze editie laat ik de verschillen tussen public, static e.d. zien, en we gaan aan de slag met classes. Benodigdheden - Visual Studio 2008 / 2010 (betaald) of Visual C# Express 2008 / 2010 (gratis) Types Private Private gebruik je als je een variabel, class, void of functie wil maken die alleen in het huidige script gebruikt kan worden. Dus zodat andere scripts die niet kunnen gebruiken. Standaard zonder aan te geven of wat het moet zijn, word het automatisch private. Een voorbeeld:

Crypteq

Crypteq

Editie 1: Visual Basic Tutorial

In deze tutorial ga ik de "basis" van Visual Basic uitleggen. Deze tutorial is voor Visual Basic 2008 / 2010. Benodigdheden - Visual Basic: Klik om te downloaden Wat gaan we doen? We gaan een heel simpel programmaatje maken die de tekst van een label verandert. 1. Start Visual Basic en klik linksboven op: File > New project 2. Selecteer: "Windows Form Application" en vul onderaan een naam in. Je zal nu een "form" (venster) zien. 3. Aan de linkerkant van het scherm staat een ven

Crypteq

Crypteq

Editie 1: PHP: Hypertext Preprocessor

Gemaakt door: Megadreams PHP noemde eerst Personal Home Page maar sinds php 3.0 werd het hernoemd naar Hypertext Preprocessor de eerste "P" viel dus weg maar deze bleef in de afkorting. PHP is in tegenstelling tot HTML en Javascript server-side wat betekend dat het eerst op de server waar de website op staat moet geïnstalleerd zijn. Dat maakt het ook mogelijk om een configuratie te maken. In de komende editie's zal ik jullie leren hoe PHP in elkaar zit en hoe je je scripts moet maken. Lat

Crypteq

Crypteq

Editie 1: Javascript: tutorial

Javascript maakt het mogelijk om dynamischere websites te creeëren, Javascript is server-side en client-side maar server-side word bijna nooit gebruikt omdat deze niet altijd ondersteund word. Client-side word meer gebruikt omdat deze vrijwel altijd ondersteund word. Met Javascript kan je de zogenaamde alerts maken en ook allerlei extra acties toevoegen aan buttons ook kan je via de "ajax" techniek zorgen dat je om iets op te halen en te weergeven niet de hele pagina moet vernieuwen. De ajax tec

Crypteq

Crypteq

Editie 1: Inleiding

Dit is de eerste editie van de Development Blog, in deze editie hebben we artikels over de GXT Editor, PHP, HTML, Javascript, C#, Visual Basic en C++ alles word in deze editie geïntroduceerd en je hebt deze kennis nodig om verder te gaan in welke taal/talen die je wilt leren. Flitskikker heeft het op het moment erg druk en kon helaas niet meewerken aan deze editie. We wensen jullie veel leesplezier.

Crypteq

Crypteq

Editie 1: GXT Editor Project

Inleiding Welkom bij het eerste deel van het "GXT Editor Project"! In dit eerste deel gaan we eerst kijken waar GXT bestanden uit bestaan, en hoe we ze kunnen uitlezen. Dus kort gezegd, we gaan een documentatie van de GXT bestanden maken. - Omdat het forum jammer genoeg niet meerdere lijnen in een tabel ondersteund, zijn de tabellen afbeeldingen. - Deze documentatie is gemaakt met behulp van een artikel op gtamodding.com - Een PDF bestand van de documentatie is hier te downloaden: Klik A

Crypteq

Crypteq

Editie 1: C# (CSharp) Tutorial

C# is een taal ontwikkeld door Microsoft. C# maakt deel uit van het .Net Framework. De syntax lijkt veel op die van java. Dus als je Java beheerst. Dan zal je ook heel snel met C# overweg kunnen. In deze editie laat ik de basis zien van C#. Zoals hoe je bijvoorbeeld een variabel kan declareren. Benodigdheden - Visual Studio 2008 / 2010 (betaald) of Visual C# Express 2008 / 2010 (gratis) Basis Regels - C# is hoofdletter gevoelig, dus als je daar niet op let, dan heb je snel vele errors. -

Crypteq

Crypteq

×
×
  • Create New...