Jump to content

[WIP|SA] Are you going to Pancake Island


JGuntherS

Recommended Posts

Hij is nu redelijk klaar, wil je 'm downloaden, dan moet je de nieuwste voorgecompileerde versie hebben, en het eiland zelf. Kijk bij downloads!

Plot:

Je gaat in een Greenwood naar een boot toe, met die boot ga je naar Pancake Island, als je vanaf de pier in LS kijkt zie je het liggen. Op het eiland staat een Balla (meerdere Ballas) die je proberen af te maken, dus moet je ze afmaken. Ik heb ook een suggestie gekregen van Big Smoke dat je eerst bij eilandje komt vol Ballas en dan ga je naar PI met de Ballas in je nek (of je moet ze afmaken).

Code:

Thread:

:PANC_ISL1
0001: wait 100 ms
03A4: name_thread 'PANC_1'

:PANC_ISL1_0
0001: wait 100 ms
00D6: if 0
0038:   $INTRO_MISSIONS_PASSED ==  0
004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_0 
018A: $eiland_radar1 = create_checkpoint_at $eiland_x1 $eiland_y1 $eiland_z1
03BC: $eiland_sphere1 = create_sphere $eiland_x1 $eiland_y1 $eiland_z1 $marker_diam
0004: $eiland_m1_on = 1

:PANC_ISL1_2
0001: wait 100 ms
00D6: if 0
0038:	$ON_MISSION == 0
004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_5
00D6: if 1
0038:	$ON_MISSION == 0
0038:	$eiland_m1_on == 0
004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_3
018A: $eiland_radar1 = create_checkpoint_at $eiland_x1 $eiland_y1 $eiland_z1
03BC: $eiland_sphere1 = create_sphere $eiland_x1 $eiland_y1 $eiland_z1 $marker_diam
0004: $eiland_m1_on = 1

:PANC_ISL1_3
00D6: if 0
0256:	player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump ££PANC_ISL1_2   
00D6: if 0
00FF:	actor $PLAYER_ACTOR 0 ()near_point_on_foot $eiland_x1 $eiland_y1 $eiland_z1 radius 3.0 3.0 2.0
004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_2
00D6: if 0
03EE:   player $PLAYER_CHAR controllable
004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_2
03BD: destroy_sphere $eiland_sphere1									 
0164: disable_marker $eiland_radar1
0004: $eiland_m1_on = 0
00BA: text_styled 'PANCA_1'  1000 ms  2
0050: gosub ££PANCCAM
03E6: remove_text_box
0417: start_mission 135

:PANC_ISL1_4
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
0038:	$m_135_tried == 1
004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_4
0004: $m_135_tried = 0
00D6: if 0
0038:	$m_135_done == 1
004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_2
00BE: text_clear_all 
03E6: remove_text_box
01E3: text_1number_styled 'M_PASS'  1000  5000 ms  1
0318: set_latest_mission_passed 'PANCA_1'
030C: set_mission_points +=  1
0394: play_music  1
01BD: $184 = current_time_in_ms 
0109: player $PLAYER_CHAR money +=  1000
0110: clear_player $PLAYER_CHAR wanted_level
004E: end_thread

:PANC_ISL1_5
00D6: if 0
0038:	$eiland_m1_on == 1
004D: jump_if_false ££PANC_ISL1_2
03BD: destroy_sphere $eiland_sphere1									 
0164: disable_marker $eiland_radar1
0004: $eiland_m1_on = 0
0002: jump ££PANC_ISL1_2   

:PANCCAM
0002: jump ££PANCCAM5

:PANCCAM1
0169: set_fade_color  0  0  0
016A: fade  0 ()  500 ms

:PANCCAM2
00D6: if  0
016B:   fading
004D: jump_if_false ££PANCCAM3
0001: wait  0 ms
00BE: text_clear_all
03E6: remove_text_box
0002: jump ££PANCCAM2

:PANCCAM3
00D6: if  0
0256:   player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££PANCCAM4
016A: fade  0 ()  0 ms
02EB: restore_camera_with_jumpcut
0687: $PLAYER_ACTOR 
016A: fade  0 ()  0 ms

:PANCCAM4
0051: return

:PANCCAM5
00D6: if  0
0256:   player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false ££PANCCAM6
03E6: remove_text_box
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state  0 (frozen)
0050: gosub ££PANCCAM1

:PANCCAM6
0051: return

Missie zelf:

:PI1_1
0050: gosub £PI1_3
00D6: if 0
0112: wasted_or_busted
004D: jump_if_false £PI1_2
0050: gosub £PI1_F

:PI1_2
0050: gosub £PI1_E
004E: end_thread

:PI1_3
03A4: name_thread 'PI_1'
0004: $ON_MISSION = 1
0317: increment_mission_attempts
054C: use_GXT_table 'PANCA1'

:PI1_4
0247: request_model #GREENWOO
0247: request_model #JETMAX
0247: request_model #BALLAS1
0247: request_model #TEC9
0247: request_model #COLT45
038B: load_requested_models

:PI1_5
00D6: if  24
8248:   NOT   model #GREENWOO available
8248:   NOT   model #JETMAX available
8248:   NOT   model #BALLAS1 available
8248:   NOT   model #TEC9 available
8248:   NOT   model #COLT45 available
004D: jump_if_false £PI1_6
0001: wait  0 ms
0002: jump £PI1_5

:PI1_6
0006: @121 = 1
0395: clear_area 1 at  2432.172 -1673.413  13.63506 range 30.0
00A5: @101 = create_car #GREENWOO at 2432.172 -1673.413  13.63506 
0175: set_car @101 z_angle_to 0.0 
0186: @102 = create_marker_above_car @101
07E0: @102  @121
0395: clear_area 1 at  2738.544 -2321.375  0.0 range  30.0 
00A5: @103 = create_car #JETMAX at  2732.544 -2321.375  0.0
0175: set_car @103 z_angle_to 0.0
0001: wait 5000 ms
016A: fade 1 (back) 100 ms
0001: wait 100 ms
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state  1 (unfrozen)

:PI1_7
0001: wait 100 ms
00D6: if 0
8119:	NOT car @101 wrecked
004D: jump_if_false £PI1_CW
00D6: if 0
8119:	NOT car @103 wrecked
004D: jump_if_false £PI1_CW
00D6: if 0
00DF:   actor $PLAYER_ACTOR driving
004D: jump_if_false £PI1_7
00D6: if 0
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car @101
004D: jump_if_false £PI1_7
0164: disable_marker @102
0186: @104 = create_marker_above_car @103
07E0: @104  @121

:PI1_8
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
8119:	NOT car @101 wrecked
004D: jump_if_false £PI1_CW
00D6: if 0
8119:	NOT car @103 wrecked
004D: jump_if_false £PI1_CW
00D6: if 0
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car @101
004D: jump_if_false £PI1_8CORR
00D6: if 0
80EC:   NOT  actor $PLAYER_ACTOR  0 ()near_point  2732.544 -2321.375 radius  50.0  50.0
004D: jump_if_false £PI1_9
0002: jump £PI1_8

:PI1_8CORR
0164: disable_marker @104
0186: @102 = create_marker_above_car @101
07E0: @102  @121

:PI1_8CORR1
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
80DB:   NOT actor $PLAYER_ACTOR in_car @101
004D: jump_if_false £PI1_7
00D6: if 0
8119:	NOT car @101 wrecked
004D: jump_if_false £PI1_CW
00D6: if 0
8119:	NOT car @103 wrecked
004D: jump_if_false £PI1_CW
0002: jump £PI1_8CORR1

:PI1_9
0164: disable_marker @104
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state  0 (frozen)
016A: fade 0 () 1000 ms

:PI1_10
00D6: if  0
016B:   fading
004D: jump_if_false £PI1_11
0001: wait  0 ms
0002: jump £PI1_10

:PI1_11
036A: put_actor $PLAYER_ACTOR in_car @103
0001: wait 2000 ms
016A: fade 1 (back) 1000 ms

:PI1_12
00D6: if  0
016B:   fading
004D: jump_if_false £PI1_13
0001: wait  0 ms
0002: jump £PI1_12

:PI1_13
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state  1 (unfrozen)

:PI1_14
018A: @106 = create_checkpoint_at 277.3753 -2362.607  0.0
0164: disable_marker @104

:PI1_15
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
8119:	NOT car @103 wrecked
004D: jump_if_false £PI1_CW
00D6: if 0
00DB:   actor $PLAYER_ACTOR in_car @103
004D: jump_if_false £PI1_15CORR
00D6: if 0
80EC:   NOT  actor $PLAYER_ACTOR  0 ()near_point  277.3753 -2362.607  radius  100.0  100.0
004D: jump_if_false £PI1_16
0002: jump £PI1_15

:PI1_15CORR
0164: disable_marker @106
0186: @104 = create_marker_above_car @103
07E0: @104  @121

:PI1_15CORR1
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
80DB:   NOT actor $PLAYER_ACTOR in_car @103
004D: jump_if_false £PI1_14
00D6: if 0
8119:	NOT car @103 wrecked
004D: jump_if_false £PI1_CW
0002: jump £PI1_15CORR1

:PI1_16 
0164: disable_marker @106
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state  0 (frozen)
016A: fade 0 () 1000 ms
0001: wait 2000 ms
0362: remove_actor $PLAYER_ACTOR from_car_and_place_at  238.0995 -2388.757  3.5 
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 22 ammo 100
0173: set_actor $PLAYER_ACTOR z_angle_to  270.0
01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to  22
00AB: put_car @103 at  230.0247 -2388.122  0.0
0175: set_car @103 z_angle_to  0.0 

:PI1_17
009A: @111 = create_actor 24 #BALLAS1 at 341.7997 -2387.092  3.5	
0173: set_actor @111 z_angle_to -90.0
01B2: give_actor @111 weapon 32 ammo 99999;; Load the weapon model before using this
0350: unknown_actor @111 not_scared_flag 1
02E2: set_actor @111 weapon_accuracy_to 45
0223: set_actor @111 health_to 100
01B9: set_actor @111 armed_weapon_to  32
05E2: unknown_action_sequence @111 $PLAYER_ACTOR
0187: @112 = create_marker_above_actor @111

:PI1_18   
016A: fade 1 (back) 1000 ms
01B4: set_player $PLAYER_CHAR frozen_state  1 (unfrozen)

:PI1_19
0001: wait 1000 ms
05D3: unknown_action_sequence @111  238.0995 -2388.757  3.5  6 -1

:PI1_20
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
80F2:   NOT actor @111 near_actor $PLAYER_ACTOR radius  20.0  20.0  0
004D: jump_if_false £PI1_21
0002: jump £PI1_20

:PI1_21 
05E2: unknown_action_sequence @111 $PLAYER_ACTOR

:PI1_30
0001: wait 0 ms
00D6: if 0
8118:   NOT actor @111 dead
004D: jump_if_false £PI1_PASS
0002: jump £PI1_30

:PI1_PASS
0004: $m_135_done = 1
0002: jump £PI1_E

:PI1_CW
0001: wait 0 ms

:PI1_F
00BA: text_styled 'M_FAIL'  5000 ms  1; MISSION FAILED!
0051: return

:PI1_E
0004: $ON_MISSION = 0
0164: disable_marker @102
0164: disable_marker @104
0164: disable_marker @106
0164: disable_marker @112
01C3: remove_references_to_car @101
01C3: remove_references_to_car @103
01C2: remove_references_to_actor @111
0249: release_model #GREENWOO
0249: release_model #JETMAX
0249: release_model #BALLAS1
0249: release_model #TEC9
0249: release_model #COLT45
0004: $m_135_tried = 1
0051: return

Wat variabeles (zet maar bij de MAIN ofzo):

0004: $m_135_done = 0
0004: $m_135_tried = 0
0005: $eiland_x1 = 2492.378
0005: $eiland_y1 = -1667.843
0005: $eiland_z1 = 13.34375
0005: $marker_diam = 3.0

In de GXT is 1 extra regel toegevoegd in de table MAIN: PANCA_1 = Are you going to Pancake Island?

In de GXT is nu een extra table voor deze missie: PANCA1 (lege table)

Ik zal er later bij zetten hoe je 'm installeert

Screens:

s217lc.th.jpg

s229yc.th.jpg

s238ev.th.jpg

Filmpjes:

Filmpje 1

Filmpje 2 (nieuwste versie)

Downloads:

Gemodificeerde MAIN.SCM, SCRIPTS.IMG, AMERICAN.GXT (nieuwste versie) (met storyline-missies er nog bij)

Gemodificeerde MAIN.SCM, SCRIPTS.IMG, AMERICAN.GXT (1e versie) (met storyline-missies er nog bij)

Pancake Island, de halfpipe is van blackpearl11, de rest is van mij (de ide+ipl moeten in GTA-map\data\maps\mods)

Todo:

Sweet ofzo spawnen en achter je aan laten hobbelen

Cutscene (kan ik zelf niet)

Changelog:

14 Nov. 2005

---Missie verder afgemaakt

---Schietende Balla

---Download bijgewerkt

---Filmpje bijgewerkt

13 Nov. 2005

---Mission Failed bij kapotte auto of boot

---GXT table toegevoegd

---Fade bij het in de boot gaan

---Onnodige uitgecommentariseerde regels verwijderd

---Auto-models worden nu weer opgeruimd (gereleased)

---Variabeles bijgewerkt

---Download toegevoegd

12 Nov. 2005

---Filmpje toegevoegd

11 Nov. 2005

---1e versie

Ik zou graag je mening erover willen horen, en als je suggestie hebt, post ze!

Bewerkt: door JGuntherS
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JGuntherS

    8

  • Matiscus

    6

  • GTA Fanaat

    3

  • DenkaanHenk

    3

Ik vind het ook heel leuk, zelf ben ik bezig met een map + missies voor GTA2 te maken dus ik weet hoe zwaar het scripten is (en dan nog geen eens de codes maar het in tikken van ellenlange codes die op het laatst allemaal een , missen ofzo). ik zal zeggen, succes! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

In dat filmpje zie ik niet zo heel veel bijzonders, maar zodra ik je script zie vindt ik het toch wel weer aardig knap gedaan. En een goed idee erachter, maar zoals je al zelf zegt: er is nog veel te doen. Niet halverwege opgeven, en ook ik ga hem zeker downloaden als hij af is :D .

Link to comment
Delen op andere websites

@Need my speed:

Je kunt de missie direct op het begin doen, je stapt op je fietsje bij New Game en je fietst naar Grove Street. daar is een beetje oversized marker. Je stapt erin en de missie begint. (Bekijk het filmpje maar eens). Ik heb al rekening gehouden met een plaatsje in het plot, kijk maar in de thread bij PANC_ISL1_0. Je krijgt de missie van niemand, dat hoort nog bij de schoonheidsdingetjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...