Jump to content

[VAK] Geschiedenis


Mania-92

Recommended Posts

Moeite met geschiedenis vragen? Geen idee wat de 80 jarige oorlog was, de voc of hoe het feodalisme in elkaar stak? In dit topic kun je vragen stellen mbt het vak Geschiedenis. Hier geld ook weer, hulp/uitleg kun je krijgen, kant en klare antwoorden niet!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Kaitjee98

    7

  • K.O.

    5

  • KoningJesper

    4

  • JJ-B

    4

Ik heb geen geschiedenis meer, maar wel internet:

" FeoDum is feodaal (meestal) land, dwz land dat toebehoort aan een leenheer maar door een vazal geleend is."

Hier zou t volgens Google verder uitgeled moeten zijn, maar de site werkt bij mij niet

Link to comment
Delen op andere websites

Kan iemand me uitleggen wat het Communisme is ? Via via hoorde ik dat het een "iedereen gelijk voor de wet" is . Asleblieft , ga niets copy pasten van wikipedia want daar ben ik geen snars mee vooruit geraakt o_O

Dank :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen geschiedenis meer, maar wel internet:

" FeoDum is feodaal (meestal) land, dwz land dat toebehoort aan een leenheer maar door een vazal geleend is."

Hier zou t volgens Google verder uitgeled moeten zijn, maar de site werkt bij mij niet

Denk je dat ik daar nog niet naar gekeken heb? :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen geschiedenis meer, maar wel internet:

" FeoDum is feodaal (meestal) land, dwz land dat toebehoort aan een leenheer maar door een vazal geleend is."

Hier zou t volgens Google verder uitgeled moeten zijn, maar de site werkt bij mij niet

Denk je dat ik daar nog niet naar gekeken heb? :duh:
Nou dan weet je het toch al? Je hebt ooit gehoord van het feodale stelsel? Landheren met veel geld en land die armeren (zgn vazallen) op hun land laten mogen werken in ruil voor bescherming? Een vazal 'krijgt' een stukje land van de landheer om op te werken en in ruil voor die dienst geeft de landheer bescherming (en soms onderdak) aan de vazal. Landheer blij dat ie arbeiders heeft en Vazal blij dat ie bescherming heeft. Dit stukje land dat een vazal krijgt heet dus feodum.
Link to comment
Delen op andere websites

Kan iemand me uitleggen wat het Communisme is ? Via via hoorde ik dat het een "iedereen gelijk voor de wet" is . Asleblieft , ga niets copy pasten van wikipedia want daar ben ik geen snars mee vooruit geraakt o_O

Dank :)

Communisme is in tegenstelling tot democratie héél anders.

Democratie:

- Het volk van dat land heeft stemkiesrechten, vrijheid van meningsuiting.

- Kiest een president/presidente.

Communisme:

- Word geleid door een man, genaamd een ''dictator''.

- Je moet je aan de regels van hem houden, niet aan de regels houden? Gevangenisstraf.

Dit was een kleine samenvatting.

Mvg,

Cabyon

Link to comment
Delen op andere websites

misschien ietswat offtopic, ik had vroeger ook geschiedenis vondhet een van de leukste vakken, heb het helaas niet meer. Maar wat me wel in al die jaren opviel dat bij geschiedenis meestal alles letterlijk maar dan ook echt letterlijk in de tekst staat. En als je toch een pc thuis hebt zoals bijna iedereen heb je nogaltijd google.nl

zie het als een tip voor dit topic =p

Link to comment
Delen op andere websites

Communisme is in tegenstelling tot democratie héél anders.

Democratie:

- Het volk van dat land heeft stemkiesrechten, vrijheid van meningsuiting.

- Kiest een president/presidente.

Communisme:

- Word geleid door een man, genaamd een ''dictator''.

- Je moet je aan de regels van hem houden, niet aan de regels houden? Gevangenisstraf.

Dit was een kleine samenvatting.

Mvg,

Cabyon

Jammer dat er nog steeds mensen zijn die in de Amerikaanse propaganda uit de Koude Oorlog trappen :7 Mooi gezegd hoor, maar het is onzin van hier tot ergens ver weg. Het belangrijkste onderdeel van het communisme is de planeconomie, dat wil zoiets zeggen als dat de overheid bepaalt wat de industrie produceert, hoeveel en voor welke prijs ze het mogen verkopen. Verder heeft het inderdaad veel met gelijkheid te maken, maar als je het allemaal precies wil weten moet je het aan iemand vragen die geschiedenis in z'n pakket heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 10 maanden later...
  • 2 weken later...

Tijdens de Genpei oorlog in Japan (1180- 1185) heeft Minamoto no Yoshitsune het

leger van de Minamoto Clan aangevoerd. Deze clan won de oorlog, maar Yoshitsune

werd gedood kort daarna.

Nou komen we er niet uit. Is ie verslagen en gedood tijdens een innerlijke clan oorlog

of is hij verraden door zijn broer Yoritomo?

Link to comment
Delen op andere websites

Google vertelde mij dat de universiteit van Leuven een hele geschiedenis wiki heeft, die ook deze Genpei oorlog beschrijft. Zelf heb ik nog nooit gehoord van al die namen, maar ik denk dat je hier je antwoord wel kunt vinden. Kijk maar eens bij het stukje 'Einde'. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Google vertelde mij dat de universiteit van Leuven een hele geschiedenis wiki heeft, die ook deze Genpei oorlog beschrijft. Zelf heb ik nog nooit gehoord van al die namen, maar ik denk dat je hier je antwoord wel kunt vinden. Kijk maar eens bij het stukje 'Einde'. ;)

Joh, raad eens waar ik als eerste ben gaan kijken :7

En daar kom ik er ook niet uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...