Jump to content

[VAK] Biologie


Mania-92

Recommended Posts

Vragen over Biologie? In dit forum kun je terecht met al je vragen over het ademingsstelsel, afval en milieu of andere zaken mbt Biologie! Het is niet de bedoeling dat er kant en klare antwoorden worden gegeven, aan een goede uitleg heb je veel meer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...
  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Dutchy3010

    4

  • Unmountable Tijmen

    4

  • Dieko

    4

  • MegaPilot

    3

Kan iemand me uitleggen hoe marihuana werkt in de hersenen enzo. Ik heb al op verschillende websites gezocht, maar de info die ze daar geven is altijd veel te beperkt. Tevens begrijp ik veel niet, maar dat is niet zo erg. ^_^

Kan iemand me dus uitleggen hoe marihuana precies werkt, aub?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Effe zoeken hoor, hier komt hij hoor !

In normale dosissen veroorzaakt Marihuana of Cannabis een tevreden high gevoel. De gevolgen zijn coördinatie problemen, honger en verstoring van je geheugenfunctie.

Dit komt doordat thc de werking van anandamide (of hoe je dat ook schrijft) verstoort.

Anandamide is een neurotransmitter die op verschillende plaatsen in de hersenen voorkomt.

Bewerkt: door Fuffie
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Iemand een manier om alle botten uit je lichaam te kunnen weten :duh:

Ik denk niet dat je alle 59 unieke botten vanbuiten moet kennen? Dat is zowat onmogelijk :N

Bewerkt: door Jack-IV
Link to comment
Delen op andere websites

Iemand een manier om alle botten uit je lichaam te kunnen weten :duh:
Jah, ik heb nog een goede manier bedacht: leren. :duh: Veel anders zal er toch echt niet op zitten, tenzij je denkt dat dit soort dingen je helpen met leren. Zo onmogelijk is het echt niet hoor, de mens heeft helemaal niet zoveel botten en dingen bekken, ribben of dijbeen spreken toch voor zich. Eigenlijk is het enige lastige om spaakbeen/ellepijp uit elkaar te houden.
Link to comment
Delen op andere websites

Oh oké, maar echt alle belangrijke botten, zoals ruggenwervel, schedel, vingerkootjes, knieschijf enz. Maar toch bedankt _O_

De schedel is geen bot, de schedel bestaat uit botten (22, als ik me niet vergis). Het is dus wél een onderdeel van het skelet, maar kan je niet als een bot benoemen, omdat het gewoon een naam is voor een groepje botten bij elkaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh oké, maar echt alle belangrijke botten, zoals ruggenwervel, schedel, vingerkootjes, knieschijf enz. Maar toch bedankt _O_

De schedel is geen bot, de schedel bestaat uit botten (22, als ik me niet vergis). Het is dus wél een onderdeel van het skelet, maar kan je niet als een bot benoemen, omdat het gewoon een naam is voor een groepje botten bij elkaar.

Ohw dankje! Maar nou moet ik weer wat anders leren, ik moet dieren kunnen onderverdelen :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ohw dankje! Maar nou moet ik weer wat anders leren, ik moet dieren kunnen onderverdelen :duh:
Het mooie systeempje van de heer Linnaeus? Tsja, dan heb je natuurlijk basisspul als dit, maar je kunt ook alles opzoeken over Taxonomie, de tak van wetenschap die zich bezighoudt met dit soort indelingen. Het lijkt mij echter het verstandigste als je gewoon uit je lesboek leert, aangezien er vanalles over te vinden is wat je waarschijnlijk niet eens hoeft te kennen.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...