Jump to content

Algemene Hardware Discussie


Thundercover

Recommended Posts

Aangezien er in topics regelmatig afgedwaald wordt met discussies over de beste videokaart, processor, moederbord of andere hardware, is er besloten een algemeen discussietopic voor hardware te maken (dit topic dus). In dit topic kan je discussiëren en nieuwtjes posten over de laatste ontwikkelingen op het gebied van hardware.

Om de discussies goed te laten verlopen, zijn er wel wat extra regels van kracht:

  • Stel geen vragen welke hardware het best voor jouw pc geschikt is, daarvoor kan je in de Hardware Helpdesk terecht of een topic openen. Hier gaat het over hardware in het algemeen.
  • Aan fanboy-gedrag is hier geen behoefte. Beargumenteer waarom je een stuk hardware beter vindt dan een ander stuk hardware, het liefst met cijfers en andere controleerbare feiten.
  • Als je nieuwtjes plaatst, geef dan ook de bron en je eigen reactie op het nieuwtje.
  • Heb altijd respect voor anderen, maar wees niet bang een discussie aan te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 699
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    148

  • Limbolander

    102

  • TaartJJ~!

    86

  • Djmaddox

    65

Ik trap af:

Is de i7 eigenlijk z'n geld wel waard?

Ik vind van niet.Ten eerste is hij veels te duur,en voor de helft van de prijs kan je net zo goed een AMD Phenom 2 920 kopen,die bijna het zelfde presteert.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoera :)

Nee, naar mijn mening niet.

Over het algemeen is de i7 920 vrij goedkoop, maar die socket 1366 moederborden zijn zo duur, dat is wat de combinatie zo duur maakt.

Daarintegen is een mooi Phenom II X4 systeem beter.

Link to comment
Delen op andere websites

Hopelijk telt dit niet als dubbelpost, aangezien het een nieuwsbericht is.

"AMD komt met HD4890X2"

Zoals misschien velen van jullie al weten is begin deze maand de HD4890 door AMD en zijn partners geïntroduceerd. De kaart is in principe een HD4870 met een nieuwe GPU en hogere kloksnelheden.

De laatste maanden van 2008 was het AMD die de videokaart branche de staf vast hield, totdat NVIDIA in januari dit jaar de GTX295 introduceerde (2 GTX260 aan elkaar geplakt) Uit testen is gebleken dat 2 HD4890 betere prestaties leveren dan een GTX295. Dat zal dus betekenen dat AMD straks na de introductie van de kaart weer het stokje in handen neemt.

Of NVIDIA hier op korte termijn met een reactie komt is niet zeker, we hopen het natuurlijk wel, want concurrentie is lang zo slecht nog niet!

>> Bekijk hier het volledige artikel <<

1239711348.jpeg

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil wel een Nvidia GTX320 zien aankomen. :puh:

maar als ik zo kijk naar die twee kaarten, lijkt het me toch ook niet in elke kast te kunnen.. :?

En dan nog, what about the price? 2x HD4890 goedkoper dan 1x GTX295?

EDIT: ok ja, ze zijn goedkoper. :puh: 2x230 = 460, en de goedkoopste GTX295 kost 469.

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Neen, het plaatje geeft slechts 2 HD4890 in crossfire formatie weer. AMD heeft op het moment nog geen modellen voor de X2 versie, die kaart krijgt 2 GPU's op 1 videokaart. Hetzelfde principe als de HD4870X2 dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Neen, het plaatje geeft slechts 2 HD4890 in crossfire formatie weer. AMD heeft op het moment nog geen modellen voor de X2 versie, die kaart krijgt 2 GPU's op 1 videokaart. Hetzelfde principe als de HD4870X2 dus.

Als je die dan weer in crossfire opestelling hebt, denk ik dat je wel een paar maandjes vooruit kan met je kaarten..:7

Link to comment
Delen op andere websites

Neen, het plaatje geeft slechts 2 HD4890 in crossfire formatie weer. AMD heeft op het moment nog geen modellen voor de X2 versie, die kaart krijgt 2 GPU's op 1 videokaart. Hetzelfde principe als de HD4870X2 dus.

Als je die dan weer in crossfire opestelling hebt, denk ik dat je wel een paar maandjes vooruit kan met je kaarten.. :7

Je kunt gerust een paar jaar ervan maken hoor.

Maar die ontwikkeling van grafische kaarten gaat echt snel. Nog geen jaar geleden was je helemaal het mannetje met een 8800GT, en nu word hij al als oud omschreven. Jammer dat het zo snel gaat, want je blijft upgraden met dit tempo.

Wat een leuk topic BTW, Thunderdovert. _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als er binnenkort allemaal nieuwe kaarten komen, zullen dé topkaarten van nu natuurlijk in prijs dalen.

En je kan de 8800GT Niet als oud omschrijven, want hij gaat nog goed mee. De 7 serie is verouderd, want die kan de games van nu soms niet meer spelen. Maar de 8 serie kan nog alle games gewoon spelen hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar als er binnenkort allemaal nieuwe kaarten komen, zullen dé topkaarten van nu natuurlijk in prijs dalen.

En je kan de 8800GT Niet als oud omschrijven, want hij gaat nog goed mee. De 7 serie is verouderd, want die kan de games van nu soms niet meer spelen. Maar de 8 serie kan nog alle games gewoon spelen hoor.

tuurlijk, maar het is geen High End kaart meer, en dan gewoon binnen een half jaar. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Heh, ondertussen is die 8800GT ook al renamed naar 9800GT.

Ik weet nog dat ik in november vorig jaar de 9800GT kocht, ik wist namelijk dat dat een renamede versie van een 8800GT is, waar ik veel goede verhalen over had gehoord. De meeste nieuwe games die tot januari toe zijn uitgekomen (Exclusief GTA IV en Crysis) kon ik op de hoogste stand spelen.

Maar nu begin ik te merken dat het toch wel minder wordt. World in Conflict, een DirectX10 gerendered spel, kan ik niet op Very High spelen, maar ben genoodzaakt hem op High te zetten wil ik (op 1680x1050) acceptabele framerates krijgen.

Moraal van het verhaal is dat kaarten van tegenwoordig heel snel in waarde afnemen, omdat de technologie de laatste tijd zo snel groeit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...