Jump to content

The Pirate Bay/piraterij


Mania-92

Recommended Posts

4 beheerders van de populaire torrentzoekmachine the pirate bay zijn vandaag veroordeeld tot 1 jaar cel en een boete van +/- 3.000.000€. De 4 gedaagden hebben al aangegeven in beroep te zullen gaan (waardoor het proces waarschijnlijk nog jaren gaat duren).

Volgens de rechtbank zijn de gedaagden schuldig aan het ondersteunen van het beschikbaar maken van auteursrechterlijk beschermd materiaal.

Deze uitspraak is natuurlijk een grote tegenslag voor de vrijheid in de wereld, the pirate bay is slechts een zoekmachine waar torrent bestanden te vinden zijn, op de servers van de site is geen auteursrechterlijk beschermd materiaal te vinden. Dezelfde torrent bestanden zijn ook te vinden op google en soort gelijke zoekmachines, volgens deze uitspraak zouden zowel de mannen van google als Bill Gates schuldig zijn..

Daarnaast ondersteunt elke ISP het beschikbaar maken van auteursrechterlijk beschermd materiaal aangezien de gebruiker vrij is om te downloaden en uploaden wat hij/zij wil, TPB doet niet iets "ergers" dan elke ISP.

The pirate bay zal overigens gewoon online blijven en de beheerders hebben al aangegeven niet met de beslissing van de rechtbank akkoord te gaan.

Wat vinden jullie nou van deze uitspraak en piraterij in het algemeen? Ik persoonlijk vind dat piraterij een van de grootste vrijheden is die men moet hebben. Gelukkig is het downloaden van auteursrechterlijk beschermd materiaal in de regel legaal in Nederland, alsmede sites zoals TPB.

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 198
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mania-92

    27

  • MegaPilot

    25

  • FerryN

    15

  • Jowx

    14

Top Posters In This Topic

Wat een gelul, er zijn zoveel torrentsites hoor, en dan is The Pirate Bay nog 1 van de meest legale, omdat het eigenlijk maar een zoekmachine is. Wat ik overigens niet versta, want de torrents staan echt wel op de site zelf hoor. Nouja, zolang ze The Pirate Bay maar niet sluiten, heb ik er geen problemen mee. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een gelul, er zijn zoveel torrentsites hoor, en dan is The Pirate Bay nog 1 van de meest legale, omdat het eigenlijk maar een zoekmachine is. Wat ik overigens niet versta, want de torrents staan echt wel op de site zelf hoor. Nouja, zolang ze The Pirate Bay maar niet sluiten, heb ik er geen problemen mee. :)

Torrents ja, maar geen auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Link to comment
Delen op andere websites

Piratebay moet altijd blijven bestaan.

Daar haal ik de meeste dingen wel vandaan :7

Klein beetje oftopic

Vandaag zijn al mijn 200 filmpjes van Youtube verwijderd wegens auteur beschermd video's.

Een daarvan was de gemaskerde goochelaar.

En dat vind ik echt niet kunnen.

Ze konden ook gewoon alle filmpjes van de gemaskerde goochelaar verwijderen en niet heel mijn account.

Link to comment
Delen op andere websites

Torrents ja, maar geen auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Ohja joh, al m'n films die ik al gedownload heb op The Pirate Bay zijn zeker niet auteursrechtelijk beschermd? :7

Die heb je niet gedownload van the pirate bay, daar heb je probably alleen de torrent vandaan..

Link to comment
Delen op andere websites

Maar de torrent op zich is dus illigaal, toch? Het is gewoon illigaal...
Nee, die torrent linkt alleen naar hetgeen wat illegaal is. Linken naar iets wat illegaal is, is niet illegaal. Anders kan je, net zoals Mania-92 al gezegd heeft, ook Google als illegaal bestempelen. Dus op zich is het zo legaal als maar zijn kan.. :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Hij is veroordeeld voor het meewerken aan illegale activiteiten. Op zich kan je de rechtbank ook niet ongelijk geven, want het is ook illegaal. Allemaal platenmaatschappijen lopen geld mis en game designers ook. Wel moet ik zeggen dat ik niet wil dat zulke websites weggaan. Mijn hele audio lijst komt van dat soort sites weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij is veroordeeld voor het meewerken aan illegale activiteiten. Op zich kan je de rechtbank ook niet ongelijk geven, want het is ook illegaal.
Dan is Google net zo illegaal, die helpt in feite ook mee met illegale activiteiten.. Het is maar hoe je het bekijkt, maar zeker niet illegaal..
Link to comment
Delen op andere websites

Piraterij moet verboden worden. Ja, ik ben op dit moment een torrent van The Elder Scrolls IV: Oblivion aan het downloaden, en ik luister muziek die ik met een paar toetsen gedownload heb. Omdat het kan. Maar ik wou dat het NIET kon. Dat niemand het kan.

Ik zou namelijk een stuk meer van de game en muziek houden als ik na een jaar eindelijk het spel of CD heb kunnen kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou namelijk een stuk meer van de game en muziek houden als ik na een jaar eindelijk het spel of CD heb kunnen kopen.
Dus? Je kan hem gewoon kopen hoor, niemand die je tegen houdt. Je kiest er zelf voor om hem op die manier te verkrijgen. In die zin is je mening erg hypocriet..
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niet zo veel kennis op het gebied van torrents en andere illegale zaken. Hoewel ik de website Pirate Bay wel ken. Maar hoe is het mogelijk dat hun zo'n straf krijgen, voor iets wat niet eens heel erg illegaal blijkt te zijn. Zo als ik dit lees is Google net zo illegaal en tal van andere websites.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...