Jump to content

Picture post & commentary.


DaBeast

Recommended Posts

N.W.A, ik zie duidelijk dat je een beginner bent. Vaak zie ik dat mensen een skatepark in het begin bouwen, geinig :puh: Maar ik zal je nog wat tips geven.

-Wil je het ingame zetten? Zorg dat alle faces die je wilt zien altijd wit zijn. Rechtermuisknop op 1 zo'n face > Return face. Dan kan je nogmaals rechtermuisknop op diezelfde face doen, dan dan Oriënt faces. Als het goed is worden al je faces dan direct wit.

-Als ik links van je model kijk, zie ik die schans die niet helemaal mooi rond is. Daar zal ik wat aan doen als ik jouw was. Zorg dat de hoogte even lang is als de lengte dat je die schans gaat doen, of ergens daarvan in de buurt voor het mooiste resultaat. Ik geef een voorbeeld:

jr9t8p.jpg

Maak gewoon 2 vierkantjes met de pen tool. 1 meter hog, 1 meter breed, en 1 meter lang heb ik als voorbeeld genomen.

11in0id.jpg

Dan maak je en lijn met de Arc tool, die zometeen een boog gaat maken.

nv61bq.jpg

Sleep hem mee, en houd je muis op de onderste lijn. Op een gegeven moment zie je dit, een blauwe lijn met een text erbij die luid: Tangent a vertex.

hvcug3.jpg

Klikken, en die face wat pullen, dat weet je wel hoe dat moet. Maar dan? Dan heb je ineens een gat achter!

333e6vr.jpg

Gewoon een simpel lijntje overtrekken met de pen tool, en er ontstaat weer een face. Deze kan je nog wat naar achter pullen, en je hebt het volgende resultaat:

6nxd8y.jpg

:)

Link to comment
Delen op andere websites

Huh? Hoezo dat? Daar had ik niet eens over nagedacht :N Ik zat gister gewoon wat te MSN-en met MFCL, totdat hij ineens begon over voertuigen die hij aan het veranderen was in vorm. zegt hij zo tegen mij: Je moet ook een voertuig vet klein maken! Ik denken, oke, leuk idee. Ik maak de Infernus kleiner. Daarna dacht ik bij mezelf: Laat ik hem dan voor de Kart maken, als ik hem voor de infernus zelf houd is dat zo idioot :puh:

Maar inderdaad, nu je het zegt, lijkt het inderdaad wel een beetje op jouw idee :$ I'm sóóó sorry :$ Do you forgive me?

Link to comment
Delen op andere websites

Die One-Person-Infernus ziet er mooi uit, je kunt meteen zien dat je een Infernus na hebt gemaakt, of heb je het model gewoon uit de game gehaald? :7 Wel nice.

En Beagle, dat ding is echt masterlijk, lijkt me leuk dat als die ingame komt er een animatie bij komt dat als je erop gaat zitten en je gaat rijden je er meteen afrolt omdat je op die band zit :puh:

Verder heb ik vandaag 3dsMax geïnstalleerd en heb er totaal 0 ervaring mee, ik probeer dan nu gewoon wat uit en dan zie ik wel hoe het er uiteindelijk uitziet en of ik het ingame zal zetten :), maar het gebouw is dus een Hotel en elke ring is een verdieping, bovenaan is het kantoren complex, en tja, dan nog een landschapje erbij modellen, waar ik dan nog aan werk :). Ohja, landschapje is totaal zelf gemaakt door met vertexen spelen, omdat ik andere functies nog niet ken, en ik heb ook niks gesmooth :7. Nouja genoeg gepraat, dit is het:

LandschapOverzicht.jpg

Landschap2.jpg

Tips please :)

Link to comment
Delen op andere websites

Tips please :)
Ga tutorials volgen. Dan leer je het vanzelf :)

Wat betreft je model (ja ik gebruik af en toe wat termen die je misschien niet begrijpt): Voor dat landschap kun je de wave-tool gebruiken, of een wat je nu hebt meshsmoothen en dan de strength wat omhoog doen voor meer vloeiende vormen. Zorg dan ook dat niet iedere verhoging even hoog is en dat alle verhogingen precies vierkant zijn. Dan het hotel: Dat zijn in feite gewoon wat cylinders in elkaar geschoven. Wat je moet leren is om zulke dingen uit één object te 'boetseren', zeg maar. Dat ziet op de eerste plaats minder rommelig uit, maar is ook makkelijker om mee te werken en het spaart polygonen voor het geval dat je iets ingame moet zetten. En ik zou alles texturen. De basis is er, nu moet je dus via tutorials je mogelijkheden uitbreiden. Veel succes :tu:

Ohja, en je kan renderen door op F9 te drukken.

Bewerkt: door MartyCeha
Link to comment
Delen op andere websites

Tips please :)
Ga tutorials volgen. Dan leer je het vanzelf :)

Wat betreft je model (ja ik gebruik af en toe wat termen die je misschien niet begrijpt): Voor dat landschap kun je de wave-tool gebruiken, of een wat je nu hebt meshsmoothen en dan de strength wat omhoog doen voor meer vloeiende vormen. Zorg dan ook dat niet iedere verhoging even hoog is en dat alle verhogingen precies vierkant zijn. Dan het hotel: Dat zijn in feite gewoon wat cylinders in elkaar geschoven. Wat je moet leren is om zulke dingen uit één object te 'boetseren', zeg maar. Dat ziet op de eerste plaats minder rommelig uit, maar is ook makkelijker om mee te werken en het spaart polygonen voor het geval dat je iets ingame moet zetten. En ik zou alles texturen. De basis is er, nu moet je dus via tutorials je mogelijkheden uitbreiden. Veel succes :tu:

Ohja, en je kan renderen door op F9 te drukken.

Dus je bedoelt uit een box helemaal een gebouw modellen? Ik zal het eens proberen :)
Link to comment
Delen op andere websites

Tips please :)
Ga tutorials volgen. Dan leer je het vanzelf :)

Wat betreft je model (ja ik gebruik af en toe wat termen die je misschien niet begrijpt): Voor dat landschap kun je de wave-tool gebruiken, of een wat je nu hebt meshsmoothen en dan de strength wat omhoog doen voor meer vloeiende vormen. Zorg dan ook dat niet iedere verhoging even hoog is en dat alle verhogingen precies vierkant zijn. Dan het hotel: Dat zijn in feite gewoon wat cylinders in elkaar geschoven. Wat je moet leren is om zulke dingen uit één object te 'boetseren', zeg maar. Dat ziet op de eerste plaats minder rommelig uit, maar is ook makkelijker om mee te werken en het spaart polygonen voor het geval dat je iets ingame moet zetten. En ik zou alles texturen. De basis is er, nu moet je dus via tutorials je mogelijkheden uitbreiden. Veel succes :tu:

Ohja, en je kan renderen door op F9 te drukken.

Wave tool = slecht idee, je kan beter soft selection of een displacement map gebruiken. En een gebouw maken uit maar 1 box ofziets is al helemaal een slecht idee als je complexere modellen gaat maken. Je wireframe wordt dan heel erg rommelig en een stuk high polyer. Voor simpele models voolstaat het wel, maar ik raad het niet aan.

Bewerkt: door stefaneke
Link to comment
Delen op andere websites

Galiorix: Zit er goed uit! Moet het gebit er oud uit zien? Dan had ik een paar tanden scheef geplaatst, of over elkaar ;)

Zamg0d1: Whow! Ik wou dat ik zo'n gebouw kan maken! Misschien kan je ook proberen te texturen?

Mijn eerste model, zonder tutorials... Nog niet compleet... En ik weet niet wat ik er mee ga doen :puh:

eiland-1.png

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...