Jump to content

[REL | SA] Mijn mod


Puma

Recommended Posts

Allereerst, de topictitel. Zorg dat de naam duidelijk is. "Mijn nieuwe mod" is niet duidelijk: de mensen weten nog steeds niet wat het nu voor mod is. "Mercedes garage" is al een stuk duidelijker. Verder kun je in je mod tags zetten. Deze tags zijn afkortingen van bepaalde woorden. Deze tags zet je [ tussen vierkante haken ] en, wanneer je meerdere tags gebruikt, scheid je ze door middel van een verticale streep | (shift + knop tussen backspace en enter (meestal)). Eerst komt de status van de mod, dan het soort mod en dan voor welk spel het is. Stel dat je begint met een mod die nog niet af is ("[WIP]") en je hebt later je mod af, kun je altijd aan een moderator vragen of hij/zij je topictitel even kan veranderen. Afkortingen en soorten tags (als er meer bekend zijn, hoor ik dat graag):

REL = Release. Dit topic betreft de release van je mod.
WIP = Work In Progress = Wordt aan gewerkt. De mod is nog niet af, maar je showt hier hoe je vordert met de mod.

CONV = Conversie. De mod is een conversie van een andere mod naar het spel.
TC = Total Conversion. De grootste soort mod, die het complete spel, met name de map zelf, verandert.
MC = Major Conversion. Een kleine TC. Vaak zijn dit scriptmods met een nieuwe verhaallijn, of kleine TC's.

IV = Gta 4. De mod is voor Gta 4.
SA = San Andreas.
VC = Vice City.
III = Gta III

De ondertitel betreft een kleine slagzin of heel korte samenvatting van je mod.

Het tweede waar je op moet letten, is dat je je topic geordend houdt. Zorg dat de verschillende delen van je presentatie, de header, de info, screens etc. duidelijk van elkaar gescheiden zijn. Dit zorg ervoor dat je post netjes en geordend overkomt. Door strepen in je topic te gebruiken, kun je de verschillende delen van je topic erg mooi opdelen. Code (dikte "1" en kleur "black" (zwart):

[hr=1]black[/hr]

Bovenaan het topic begin je met je header. De naam van je mod moet duidelijk zijn. De naam van de mod kun je beter wat groter en opvallender maken. Onder de naam is het handig om je eigen naam, de naam van de maker, te zetten. Ook kun je hier nog een kleine slagzin neerzetten die op je mod slaat. Code:

[hr=1]black[/hr]
[b][size=7]Mijn mod[/size][/b]

by Puma
[hr=1]black[/hr]

Hierna volgt een stukje informatie over de mod. Wat is het? Wat vervangt het? Waar kan ik het vinden? Hoe werkt het? Dat soort vragen worden hier beantwoord. Maak de titels van deze stukjes net iets groter dan de normale tekst en eventueel vetgedrukt bijvoorbeeld. Code:

[hr=1]black[/hr]
[size=4][b]Info[/b][/size]

"Mijn mod" is een mod voor Gta San Andreas. Het vervangt de "..." in "...". Enzovoort...
[hr=1]black[/hr]

Natuurlijk wil je laten zien wat je mod nu eigenlijk inhoudt, op beeld. Screens kun je uploaden op Imageshack.us. Wanneer je je plaatje uploadt, kun je de site jouw plaatje nog laten verkleinen. Plaatjes van 1280x1024 pixels bijvoorbeeld, worden automatisch verkleind door het forum, maar dat wil nog niet zeggen dat je klakkeloos grote afbeeldingen kunt posten. Grote afbeeldingen nemen namelijk ook veel downloadtijd: het duurt langer voor dat de pagina geladen wordt. Wanneer je je plaatjes uploadt, zorg er dan dus voor dat ze een relatief klein formaat hebben.

Zelf gebruik ik de Imageshack toolbar. Normaal haat ik toolbars echt, maar dit is echt een prachttoolbar. Je kunt meerdere plaatjes tegelijk uploaden, waarna je ze zelfs nog kunt terugkijken in een online album. De toolbar kun je hier downloaden.

De plaatjes zet je tussen [/img]-tags. Het is handig om bij elke screen een korte toelichting te zetten, over hetgeen je op de screenshot ziet.

Code voor het hele "Screens"-stukje:

[hr=1]black[/hr]
[size=4][b]Screens[/b][/size]

Screen van de voorkant.
[img=http://img5.imageshack.us/img5/7315/henkt.jpg]

Screen van de binnenkant.
[img=http://img5.imageshack.us/img5/7315/henkt.jpg]
Enzovoort...
[hr=1]black[/hr]

Een eventuele download kan natuurlijk toegevoegd worden. Naast de downloaddatabase van het Gtaforum.nl zelf, kun je je mod ook op verschillende modding sites uploaden. De meest handige is Gtagarage.com. Deze site is een forum-achtige downloaddatabase van mods. Wanneer je hier je mods uploadt, kun je op elk moment nog de info, naam, bestanden, screenshots etc. veranderen. Hartstikke handig dus. Maak de download ook een beetje opvallend, door hoofdletters te gebruiken en het dikgedrukt te maken, bijvoorbeeld. Code:

[hr=1]black[/hr]
[size=4][b]Download[/b][/size]

[url=http://img5.imageshack.us/img5/7315/henkt.jpg][b]DOWNLOAD[/b][/url]
[hr=1]black[/hr]

Als laatste wens je iedereen veel plezier met je mod en vraag je of ze nog eventuele opmerkingen, tips of ander commentaar hebben. Onthoud: negatief commentaar moet je gebruiken, niet negeren. Aan negatief commentaar ("Probeer betere textures te gebruiken, die tenminste tilable zijn.") heb je veel meer dan aan positief commentaar ("Ziet er strak uit!").

Voordat je het post, klik je even op "Voorbeeld". Nu kun je zien hoe je topic er uiteindelijk uit gaat zien. Lees het nog een keer door, verbeter de laatste dingen of voeg nog wat toe. Posten maar!

Zo, hopelijk hebben jullie hier wat aan. Commentaar is natuurlijk altijd welkom. Misschien iets om te pinnen :D ?

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ergerde me enigszins over hoe beginnende modders hun mods presenteren. Dit is niet bedoeld als dé manier waarop je je mod zou moeten presenteren, maar meer als een soort van handleiding voor mensen die niet aan dit soort dingen denken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...