Jump to content

Ex-verdediger Van Schoonhoven (39) overleden


GreyFox-Smurf

Recommended Posts

Op 39-jarige leeftijd is Henny van Schoonhoven overleden. De oud-verdediger van FC Utrecht, FC Den Haag en Cambuur vocht al tijden tegen kanker. Een duel dat De Tank onmogelijk kon winnen.

De spijkerharde verdediger was een icoon in De Galgenwaard. Zijn mentaliteit was zijn grootste handelsmerk. Pas op 27-jarige leeftijd debuteerde hij in het profvoetbal. Zijn eerste wapenfeit was een privé-duel op het scherpst van de snede met Real Zaragoza-aanvaller Juan Esnaider in een oefenwedstrijd. Het leverde hem rood op, maar een cultheld was geboren voor de Utrechters.

Op zaterdag 29 augustus verscheen Van Schoonhoven - doodziek - voor het laatst in De Galgenwaard. De oud-speler was op uitnodiging van de club te gast bij het duel tegen Sparta Rotterdam. Voor het laatst ontving hij gejuich van zijn geliefde De Galgenwaard.

'Al die oude verhalen, iedereen die er was. Ik heb er zo lang mogelijk van genoten', liet De Tank weten aan het AD. Maar ook: 'Ik ben klaar met mijn strijd. Het is op.' Een grote wens van Van Schoonhoven was dat het woord kanker nooit meer gebruikt zal worden in De Galgenwaard.

Bron : vi.nl

Geef jullie meningen maar.

Ik vond het vroeger altijd een hele goeie voetballer ( verdediger )

Maar hij was een echte muur in de de verdediging.

RIP

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...