Jump to content

Script Aanvraag Topic


Rickyboy30

Recommended Posts

  • Reacties 132
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Crusher!!

    16

  • Rickyboy30

    11

  • GTAguillaume

    9

  • 1112rutger

    8

Ik heb een command die het volgende doet:

/veh <carid> <color1> <color2>

Hij werkt met Addstaticvehicle(vehid,x,y,z,angle,c1,c2); (ik heb de vehid enz. new's).

Als ik nu /veh doe in game, spawnd die vehicle MAAr als ik de GM restart dan issie weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een command die het volgende doet:

/veh <carid> <color1> <color2>

Hij werkt met Addstaticvehicle(vehid,x,y,z,angle,c1,c2); (ik heb de vehid enz. new's).

Als ik nu /veh doe in game, spawnd die vehicle MAAr als ik de GM restart dan issie weg.

Dan moet je gewoon Addstaticvehicle(vehid,x,y,z,angle,c1,c2) bij OnGameModeInit() toevoegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me sterk :S.

Kijk ik heb nu:

dcmd_veh(playerid, params[])
{
  	new Float:x, Float:y, Float:z, Float:angle;
  	GetPlayerPos(playerid, x, y, z);
  	new c1;
  	new c2;
  	new vehid;
if(PlayerInfo[playerid][adminlevel] >= 2)
{
		if(sscanf(params, "i,i,i", vehid,c1,c2))
       {
               SendClientMessage(playerid, COLOR_DRED, "USAGE: /veh <carid> <color1> <color2>");
               return 1;
	}
	SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "You've spawned a vehicle!");
	[b]AddStaticVehicle(vehid,x+1,y,z,angle,c1,c2);[/b]
	return 1;
}
return 1;
}

Die auto blijft dus niet staan na een restart, o.a omdat hij niet word opgeslagen...

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, je moet de code voor de auto in een bestand opslaan en dan kun je hem later bij OnGameModeInit zetten.

Maar ik wil dat die command hem automatisch opslaat, zodat ik later niet hoef te copy paste.

Dus, dat mensen hem direct kunnen gebruiken, ook als er een restart is geweest ;).

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, je moet de code voor de auto in een bestand opslaan en dan kun je hem later bij OnGameModeInit zetten.

Maar ik wil dat die command hem automatisch opslaat, zodat ik later niet hoef te copy paste.

Dus, dat mensen hem direct kunnen gebruiken, ook als er een restart is geweest ;).

Dat klinkt mij niet echt eenvoudig om te maken, dan zou je al een plugin moeten hebben die je code er automatisch bij zet en compileert.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet mogelijk om via buiten Pawno om de gamemode aan te passen. Wat je wel zou kunnen toevoegen is een systeem dat alle Model-ID's, Coordinaten en kleuren uit een bestand leest. Je kan dan wel ingame het bestand aanpassen zodat bij restart het voertuig weer geladen wordt. Maar let wel op dat dit een erg ingewikkeld systeem is. Misschien kan je wat vinden in de showroom op het sa:mp forum.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet mogelijk om via buiten Pawno om de gamemode aan te passen. Wat je wel zou kunnen toevoegen is een systeem dat alle Model-ID's, Coordinaten en kleuren uit een bestand leest. Je kan dan wel ingame het bestand aanpassen zodat bij restart het voertuig weer geladen wordt. Maar let wel op dat dit een erg ingewikkeld systeem is. Misschien kan je wat vinden in de showroom op het sa:mp forum.

Ohh, zo ver had ik nog niet gedacht. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb een vliegveld systeem dat zorgt dat je vanaf LS-airport naar lv en sf kan vliegen. Maar nu probeer ik een systeem te maken dat de vluchten annuleert met slecht weer (erg RP dacht ik...), maar een functie als GetWeatherId kan ik niet vinden op de wiki. Bestaat deze of is hier iets anders voor?

Link to comment
Delen op andere websites

Die bestaat ook niet. Je kan het zo doen:

new gWeather = 0;

stock SetWeatherEx(weatherid)
{
   SetWeather(weatherid);
   gWeather = weatherid;
}

en als je dan wil checken voor het weer:

if(gWeather == 8 || gWeather == 9) // kan je nog meer bij doen
{
   // Slecht weer code
}

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zoek een public scriptje zoals bijv: SendMessageLocal(float:radi,color,text);

Zodat de ingevoerde tekst dus voor een bepaald gebied gezien kan worden.

stock SendLocalMessage(Float:Radius, Float:X, Float:Y, Float:Z, Color, Text[])
{
for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(IsPlayerInRangeOfPoint(i, Radius, X, Y, Z)
	{
		SendClientMessage(i, Color, Text);
	}
}
}

Volgens mij zou dat moeten werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...