Jump to content
Joriz

Review: Chinatown Wars voor de PSP


GTAGames.nl afbeelding
Dankzij Rockstar Games heb ik de afgelopen dagen al Chinatown Wars op de PSP kunnen spelen. Aangezien er van leden veel vragen waren over de PSP versie hoop ik in deze korte preview het grootste deel van de vragen te kunnen beantwoorden.
Ik heb een promo exemplaar dus kan ik niet vertellen hoe de verpakking en het boekje er uit ziet. Nadat ik het UMD schrijfje in mijn PSP stopte kreeg ik eerst de melding om te updaten naar PSP 6.0 Firmware. Na dit was gedaan kon ik het spelen. Wat direct opviel toen het spel starte is dat het qua look zo goed als hetzelfde is als de Nintendo DS versie die dit voorjaar uit kwam. Echter ziet het er grafisch wel beter uit, mede dankzij het grotere scherm. Ook viel direct op dat de tussen stukjes (cut scenes) er beter geïllustreerd uit zien maar verder nog wel hetzelfde zijn. lees verder ...

Grand Theft Auto: Chinatown Wars voor Sony PSP is vanaf 23 oktober in de winkel en via het Playstation Network verkrijgbaar voor de winkeladviesprijs van € 39,95.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

Interface en gebrek aan een touchscreen

Aangezien de PSP maar één scherm heeft en de DS twee is de interface enigszins veranderd. Zo ziet de HUD er tijdens het spelen meer als in GTA4 uit en moet je het nu doen met een kaartje links onder in beeld. Dit is niet hinderlijk aangezien het scherm groter is.

gallery_1_126_19563.jpg

Interface in GTA4 style

Mocht je toch een grote kaart willen hebben dan kan je de 'PDA' te voorschijn toveren door op start te drukken. De PDA heeft een menu vergelijkbaar met het PSP XMB menu waarbij je naar links en rechts door items kan gaan en naar boven en onder kan gaan om een optie te kiezen.

Een grote vraag is natuurlijk hoe de dingen die je eerst met het touchscreen van de NintendoDS deed nu kunnen. Zo draai je onder andere rond met het pookje op de PSP waardoor het minigame element er toch nog in zit als je bijvoorbeeld van een auto zonder sleutel probeert te starten.

De muziek

gallery_1_5_10973.jpg
Een goede toevoeging aan de PSP versie is dat naast de reeds bestaande 5 radiostations de volgende nieuwe radiostations zijn toegevoegd:

  • Turntables on the Hudson - Wereldsemuziek in cool dance/hiphop/house/funk/whatever jasje
  • Tortoise - Eind jaren 80 postrock
  • DJ Khalil - HipHop
  • DFA - begin jaren 80 muziek in dance en rock jasje
  • Sinowav FM - Oosterse muziek
  • ANVIL - Harde rock

Op deze zenders wordt weer enkel muziek gedraaid en zit verder geen presentatie bij. Dit is echter niet erg aangezien er zoals Rockstar altijd doet weer hele goede muziek in het spel zit.

Ontbrekende dingen in review

Helaas ben ik niet vanwege tijdgebrek (Het komt?) aan de exclusieve nieuwe missies toegekomen die in de PSP versie zitten, ook heb ik de multiplayer opties niet getest. Hierover is waarschijnlijk binnenkort meer op WikiGTA te lezen.

Mijn eindoordeel

Voor mensen met een PSP raad ik dit spel aan. Indien je het spel al op een NintendoDS hebt gespeeld zal je het wel na een tijdje hebben gezien.

Een minpunt aan het spel is dat het nog steeds van. Tevens is dit een voordeel aangezien je op zo'n klein scherm toch goed het overzicht houdt. Ook moet de UMD versie voor tussenstukjes soms een paar seconde laden al is dit niet heel hinderlijk. Als je het spel via het Playstation Network koopt zul je dus een iets sneller werkend spel hebben.

Een gemis is dat je enkel een camerstandpunt hebt van schuin van achter en een camerastandpunt wat steeds veranderd (soort met cinematic mode). Rockstar had bijvoorbeeld nog extra standpunten toe kunnen voegen van recht bovenaf en van de zijkanten. Een hele grote plus wat het spel voor mij zoveel beter maakte was de muziek. Dit zorgt er mede voor ondanks dat er niet gepraat wordt dat de sfeer in het spel blijft.

Het spel geeft door het op een PSP te spelen van semi-bovenaf weer een beetje het GTA Classics arcade gevoel. Houd je hier van dan moet je dit spel echt spelen!

Grand Theft Auto: Chinatown Wars voor Sony PSP is vanaf 23 oktober in de winkel en via het Playstation Network verkrijgbaar voor de winkeladviesprijs van € 39,95.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Het ziet er wel mooi uit, en ik denk dat dit wel een leuk verjaardagscadeau gaat worden voor mij. :puh:

Helaas ben ik niet vanwege tijdgebrek (Het komt?)

:7

En ligt het nou aan mij of linkt de Lees Verder link gewoon naar dit topic? :puh:

Bewerkt: door Djmaddox

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ziet er goed uit! :tu:

Zo te zien heeft R* weer een goede game gemaakt alleen jammer dat ie nu pas voor PSP komt want,

ik heb 'm een hele tijd terug al voor de DS gekocht en de PSP-versie lijkt me nu al veel beter! :Y

Voor iedereen die 'm nog niet heeft gekocht is het zeker een aanrader! (PSP-versie dan, he?)

:cya:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

:D Hij ziet er geweldig uit. Maar zeker dat stukje met Multiplayer klinkte erg goed. Ad-Hoc of ook nog Infrascructure? Laten we het hopen. Vrijdag weet ik het tenminste :D

EDIT: van de Gamespot site. Een review.

http://www.gamespot.com/psp/action/grandth...%3B2&page=2

Bewerkt: door Rinaldootje

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Ik ging vandaag naar de winkel om deze game te kopen voor m'n verjaardag van 4 dagen geleden, en hij kostte maar 30 euro! Jemig, 30 euro! :O Ik kan 'm nu nog niet spelen aangezien m'n PSP plat is en spelen op je PSP terwijl ie oplaadt is nogal slecht voor je batterij. :(

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

... Een minpunt aan het spel is dat het nog steeds van. Tevens is dit een voordeel ...

Moet je nog even uitleggen, want vanaf daar volg ik het niet meer :puh:

Maar verder wel een nice review, zit er over na te denken um ook te kopen als ik dit lees ;)

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...