Jump to content

Handige scripts uit 'html/php: site hulp'


Ewoud

Recommended Posts

echo '<BODY BGCOLOR="#FFFBF7" LEFTMARGIN=0 RIGHTMARGIN=0 TOPMARGIN=0 MARGINWIDTH=0 MARGINRIGHT=0 MARGINHEIGHT=0 link="#777573" vlink="#777573" alink="#777573"><font face="Trebuchet MS" size="13px" color="#777573">Je moet eerst <A HREF='login.php'>inloggen</A> om deze pagina te kunnen bekijken.</FONT></BODY>';

en

if (!$_SESSION['login'] == TRUE) {

Ik heb ze allebei vervangen.

En het probleem in check.php is opgelost. Thx.

EDIT: Als ik fout inlog, doet hij het zoals hij hoort (hij geeft de melding: foute inlog code, ga terug) maar als ik goed inlog krijg ik dus die foutmelding

Ik heb je al geholpen via pm maar ik zeg het ook nog is hier moesten er mensen zijn die graag het antwoord weten en dan weet iedereen meteen ook dat het opgelost is.

Flitskikker had hier dus staan:

<A HREF='login.php'>inloggen</A> tussen de echo functie die hij aanriep met ' quotes dus dat komt niet goed en moest <A HREF="login.php">inloggen</A> worden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...
  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Argon

    12

  • Donald F. Duck

    8

  • marcootje

    8

  • Woetsha

    8

HOi!

Ik heb een script:

<html>
<head><title>Upload een bestand</title></head>
<body>

<p>Je kunt de <b>naam om up te loaden leeg laten</b>. Dan wordt de naam zoals het bestand om het moment zelf heet.</p>

<form enctype="multipart/form-data" action="upload.php" method="post"> 
<p>
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="51200" /> 
Selecteer een bestand: <input name="userfile" type="file"><br />
Naam om up te loaden: <input name="newname" type="text"><br />
<input type="submit" value="upload bestand" />
</p>
</form>

</body>
</html>

En dit script moet ik uploadbestand.php noemen. Dat deed ik.

Ik heb nog een ander script:

(dit hoort bij het vorige)

<?  
global $_FILES; 

$filename = $_FILES['userfile']['name'];  

$allow[0] = "jpg";
$allow[1] = "gif";
$allow[2] = "bmp";
// $allow[3] = "exe"; enz.

if ($_POST["newname"]) 
$uploadname = $_POST['newname']; 
else 
$uploadname = $_FILES['userfile']['name'];

$extentie = substr($uploadname, -3);

for ($i = 0; $i < count($allow); $i++)
{
if ($extentie == $allow[$i])
{
	$extentie_check = "ok";
	$i = count($allow) + 5; // om loop te beindigen
}
}

if ($extentie_check)
{
if (is_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'])) {  
	move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], "uploads/" . $uploadname);  

	echo "Het bestand is geupload onder de naam: $uploadname"; 
}
}
else
{
echo "Jij bent stout! Mag niet hoor!";
}  
?>

En dit bestand moest ik upload.php noemen. Dat deed ik. Er stond ook dat ik een map in mijn directory moest aanmaken die ik uploads moest noemen en gechmod met 777 worden. Dat deed ik ook. Nu load ik dat op naar mijn host op freehostia en probeer ik wat te uploaden. Ik load iets op, en dan komt ik op een lege pagina terecht. En als ik dan ga kijken in mijn uploads dan staat hij er niet bij. Wat moet ik doen?

Link to comment
Delen op andere websites

HOi!

Ik heb een script:

...

En dit script moet ik uploadbestand.php noemen. Dat deed ik.

Ik heb nog een ander script:

(dit hoort bij het vorige)

...

En dit bestand moest ik upload.php noemen. Dat deed ik. Er stond ook dat ik een map in mijn directory moest aanmaken die ik uploads moest noemen en gechmod met 777 worden. Dat deed ik ook. Nu load ik dat op naar mijn host op freehostia en probeer ik wat te uploaden. Ik load iets op, en dan komt ik op een lege pagina terecht. En als ik dan ga kijken in mijn uploads dan staat hij er niet bij. Wat moet ik doen?

Ik heb je script niet helemaal nagelezen maar het eerste waar mijn oog op valt is dit stukje code:

 if ($_POST["newname"]) 
   $uploadname = $_POST['newname']; 
  else 
   $uploadname = $_FILES['userfile']['name'];

Verander dat is in:

 if ($_POST["newname"]) {
	$uploadname = $_POST['newname']; 
 }
else 
 {
	$uploadname = $_FILES['userfile']['name'];
 }

Sommige configuraties laten het niet toe zonder accolades te werken waardoor je lege paginas kan krijgen als error_reporting op 0 staat.

Bewerkt: door Argon
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Ik ben sinds kort bezig met php 5 en weet niet wat loops zijn, kan iemand mij dat uitleggen ?

Alvast bedankt

Een loop (lus) is een bepaald gedeelte dat wordt herhaald en herhaald totdat een voorwaarde is bereikt. Er zijn verschillende soorten loops:

while()

for()

foreach()

do while()

Zorg dat je goed aangeeft wat de voorwaarde is, anders blijft iets de hele tijd doorgaan en dat kan gekke taferelen opleveren...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben sinds kort bezig met php 5 en weet niet wat loops zijn, kan iemand mij dat uitleggen ?

Alvast bedankt

Een loop (lus) is een bepaald gedeelte dat wordt herhaald en herhaald totdat een voorwaarde is bereikt. Er zijn verschillende soorten loops:

while()

for()

foreach()

do while()

Zorg dat je goed aangeeft wat de voorwaarde is, anders blijft iets de hele tijd doorgaan en dat kan gekke taferelen opleveren...

Hier wil ik nog even wat aan toevoegen... :puh:

while (voorwaarde) instructie, betekent dus zolang de voorwaarde true is wordt de instructie herhaald, word de voorwaarde false niet meer dus... Even een klein voorbeeldje in C++:

while (!exiting) {
//Game loop

if (GameFinished) {
	exiting = true;
}

for (initialisatie; voorwaarde; nabewerking) instructie, betekent dus dat de instructie herhaald word zolang de voorwaarde true is, de nabewerking word elke keer als de lus afgelopen is (en dus overnieuw begint) uitgevoerd...

for (int index = 1; index <= 5; index++) {
cout << index << endl; // Toon de waarde van index in de console
}

Nu krijg je dus:

1

2

3

4

5

do

instructie

while (voorwaarde), betekent hetzelfde als de while lus, alleen het verschil is dat de voorwaarde pas op het einde word gecheckt, hierdoor word de instructie altijd tenminste één keer uitgevoerd zelfs als de voorwaarde false is...

do {
int waarde = 1;
} while (waarde < 1);

Ookal is de voorwaarde false, toch word de lus 1x uitgevoerd...

Alle code is geschreven in C/C++ maar het is ook goed bruikbaar als je wilt snappen wat lussen zijn. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Thanx (Jeeh wat zeg ik dat toch veel, wat zijn de leden toch behulpzaam :cya: )

Ik ben deze hulp nog niet ik men 607 pagina's dikke boek(je) tegen gekomen (ook al in het register gekeken)

En die loops dienen voor wat ?

Link to comment
Delen op andere websites

Thanx (Jeeh wat zeg ik dat toch veel, wat zijn de leden toch behulpzaam :cya: )

Ik ben deze hulp nog niet ik men 607 pagina's dikke boek(je) tegen gekomen (ook al in het register gekeken)

En die loops dienen voor wat ?

Loops kan je echt voor alles gebruiken bijvoorbeeld om alle leden te tonen uit je database

// Dit geeft alle rijen die de query returned weer bijvoorbeeld
while($var = mysql_fetch_array($query))
{
echo $var['col'];
}

Je kan dit ook gewoon gebruiken om dingen als verschillende jaren te tonen

// Toon paar jaren
for($i = 2000; $i < 2010; $i++)
{
echo $i;
}

Dit geeft dus 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 terug. En ga zo maar door met voorbeeldjes wat je met loops kan doen... :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Weet er iemand hoe je van een link van een afbeelding een link kan maken zodat hij hem download in plaats van bekijkt !

VB: www.website.com/afbeelding.gif

Als je dit nu in je browser zou typen dan zal hij het in je browser bekijken maar kan je in de link niets wijzigen zodat hij het download in plaats van bekijkt in je browser ?

Ik werk met HTML en PHP.

Link to comment
Delen op andere websites

Je zal naar mijn weten het beste iets doen met .htaccess. Je kan dus een map maken met alle afbeeldingen die gedownload moeten worden. En in die map zet je het volgende in een .htaccess bestand:

AddType application/octet-stream jpg

Dit laat alle jpg bestanden downloaden als je wilt dat het voor meerdere types geldt doe je het op deze manier

AddType application/octet-stream jpg
AddType application/octet-stream png

Link to comment
Delen op andere websites

Je zal naar mijn weten het beste iets doen met .htaccess. Je kan dus een map maken met alle afbeeldingen die gedownload moeten worden. En in die map zet je het volgende in een .htaccess bestand:

AddType application/octet-stream jpg

Dit laat alle jpg bestanden downloaden als je wilt dat het voor meerdere types geldt doe je het op deze manier

AddType application/octet-stream jpg
AddType application/octet-stream png

Bedankt voor je snelle reactie ! Geld dit alleen voor afbeeldingen of voor alle bestanden ?

EDIT: Zou het ook kunnen om een folder te downloaden ?

Bewerkt: door Woetsha
Link to comment
Delen op andere websites

Dit geld voor alle bestandstypes, zelfs voor PHP. Je moet de extentie gewoon achteraan de regel zetten zelfs de extentie "arg" (ter plekken uitgevonden) zou je zo kunnen downloaden als je en programma had dat ze kon bekijken. En met een hele directory gaat dit niet dan zal je een gecomprimeerd bestand moeten maken (.rar, .zip, ...).

Link to comment
Delen op andere websites

Dit geld voor alle bestandstypes, zelfs voor PHP. Je moet de extentie gewoon achteraan de regel zetten zelfs de extentie "arg" (ter plekken uitgevonden) zou je zo kunnen downloaden als je en programma had dat ze kon bekijken. En met een hele directory gaat dit niet dan zal je een gecomprimeerd bestand moeten maken (.rar, .zip, ...).
Bestaat er dan een extensie voor een folder ?

Moet ik misschien gewoon

AddType application/octet-stream

plaatsen zonder extensie.

EDIT: Ik heb het net even uitgetest en het werkt niet ! Als ik op dat php bestand druk dan kom ik er gewoon op in plaats van downloaden.

Heeft er iemand een andere manier ?

Bewerkt: door Woetsha
Link to comment
Delen op andere websites

Nee als je zonder extentie typt dan doe je het gewoon voor alle extenties of krijg je gewoon niets denk ik. Een map is geen bestand dus dat kan je niet downloaden omdat een server een map niet als een bestand ofzo interpreteert je zou gewoon een rar kunnen maken. Eventueel zou je wel een dynamische zip kunnen maken van de map, maar dan moet je veel geheugen enzo hebben en dat heb je niet altijd bij elke host ik denk dat 15 Mb standaard is en dat je dus niet groter zal kunnen gaan. Maar voor meer informatie kan je hier even kijken over zo'n dynamische zip (maar ik raad je aan gewoon zelf een archief aan te maken van een map met winRar).

zlib (Engels)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...