Jump to content

Afvallen


MrIndependent

Recommended Posts

Amfetamine is een synthetische drug. In de volksmond wordt de drug ook wel speed, pep of spit genoemd. Amfetamine is een vorm van speed. Het gebruik is verslavend, onder meer omdat mensen lusteloos zijn als zij niet gebruiken. Amfetamine werkt stimulerend en werkt slapeloosheid in de hand. De lust tot eten of drinken vermindert. Amfetamine werd vroeger dan ook wel toegepast als vermageringsmiddel

:clown:

Zoek een voedingsdeskundige op.

Gezond eten & veel bewegen scheelt een hoop en zonder verdere informatie kunnen we je toch niet echt verder helpen.

Als je echt (goed/gezond) wilt afvallen doe je er goed aan een deskundige in te schakelen.

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

Er is een verschil tussen stoppen dat je dikker wordt en afvallen.

Inderdaad. En val ook niet voor die dingen dat je 16 kg afvalt in korte tijd op het internet, want dat werkt vrijwel nooit (vermoed ik :$) en is totaal niet gezond. Volgens je profiel ben je nog maar 14 jaar, dan moet je helemaal oppassen dat je niet te snel afvalt. Het probleem van afvallen is dat mensen denken dat als ze even hun best doen, ze daarna weer net als ervoor kunnen doen. Dat kan dus niet. Als je wil afvallen, moet je je leefpatroon wijzigen. Niet tijdelijk, maar voor altijd. Anders val je straks af, en zit het er binnen de kortste keren weer bij als je weer normaal gaat eten.

Link to comment
Delen op andere websites

ik wil graag gratis methode ofso .

Ik weet dat gezond eten helpt.

en veel bewegen ook

Tijden gedaan gwn uren per dag bewegen fruit eten geen snoep chips.

geen resultaat/

Met een beetje fruit eten kom je er ook niet.

Als je een beetje googled kom je zat goede diëten tegen.

Nogmaals, wij kunnen je niet verder helpen zonder verdere informatie van jou kant.

Hoe zit het met je gewicht, lengte, leeftijd, welke maaltijden eet je, sport je en noem maar op.

En zelfs met die informatie kunnen we je maar een klein beetje advies geven.

Heb je geen ouders die eventueel een deskundige zouden kunnen betalen? *als die niet al gratis is, gesubsidieerd wordt of door de verzekering gedekt wordt?*

Vergeet niet dat als je gezond wilt afvallen, en dit gewicht ook uiteraard wilt behouden, je dit niet 1-2-3 doet. Je zult wat discipline en geduld moeten hebben.

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

Wat je dan niet wilt horen, gaat wel helpen. Minder eten, en beter eten. In plaats van in de ochtend een boterham met pasta eten, kan je ook een bakje magere yoghurt eten. En in plaats van op school een koekje, een appel. Wat ook helpt (vind ik) is in de ochtend een cracker eten, een cracker met iets erop wat niet veel calorieën heeft maar wel gezond is. Zoals bijvoorbeeld kaas of iets in die trant, of er gewoon niks op doen :puh: . Ik heb zelf ook een tijdje gehad dat ik bijna tot niks at en toch best veel bewoog, maar uiteindelijk werkt het niet. Je kunt niet zonder eten, en omdat je niks eet en dat niet gewend bent. Zit je rond 11 uur bijvoorbeeld met honger, het is dan makkelijker om op school een worstenbroodje te kopen want je hebt toch geen eten bij. Dus eet wel, maar minder en bewuster. En als je beweegt moet je dat ook met regelmaat doen. Je wilt er nog geen geld aan uitgeven, dus een sportschool gaat niet werken. Maar begin eens om 1 keer per dag te gaan lopen. Elke dag hetzelfde rondje, en begin met joggen, rennen, sprinten en weer overnieuw. En dat elke dag, ben je daar aan gewend kun je wat langer gaan rennen en sprinten. Zo moet je wat opbouwen, ik raad je wel aan. Om als je minder gaat eten, wel wat te gaan slikken/eten wat je gezondheid goed houdt. Dus vitaminepilletjes, of van die weerstand-dingen. Trouwens, niet alleen van eten wordt je dik. Ook van cola en bijvoorbeeld koffie. Stop met roken (als je dat doet) en drink in plaats van cola gewoon water.

@Dutchy, ik heb geen ervaring met roken maar het leek me vrij logisch omdat het ongezond is. :puh: .

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Fiegel, wat je zegt klopt niet helemaal.

1) Kaas is juist niet goed als je wil afvallen. Daar zit ongelooflijk veel vet in.

2) Stop met roken? Dat werkt juist slechter. Veel mensen die roken, blijven dun, maar als je stopt met roken kom je kilo's aan. Dit is zowel biologisch, je stofwisseling is langzamer, als van je levensstijl (je pakt vaker "wat lekkers", want anders voldoet een sigaret). Maar natuurlijk is roken erg slecht voor de gezondheid, zeker op lange termijn.

3) Je kunt i.p.v. gewone cola ook Light nemen. Ik raad je dan First Choice Cola Light aan, die vind ik persoonlijk een stuk lekkerder dan Coca Cola Light of Pepsi Max.

Wat je zegt over dat je iets tussendoor neemt, klopt wel. Je moet 's ochtends ontbijten (het slechtste wat je kunt doen is je ontbijt overslaan!), je moet rond een uur of 10-11 iets tussendoor nemen, om 12-13 uur moet je middageten, rond een uur of 4 's middags moet je ook nog wat tussendoor nemen en dan het avondeten. Je moet namelijk je stofwisseling op gang houden. Als je niet eet, slaat het lichaam juist meer vet op, wat dus het tegenovergestelde effect geeft.

Een wat minder bekende tip om af te vallen is om weinig zout te eten. Men zegt dat je daar een grotere eetlust van krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Light Cola is juist slechter. Het bevat aspartaam.

Mijn tip is om veel water te drinken.

WAT IS ASPARTAAM?

Aspartaam is een kunstmatige zoetstof, tegenwoordig in meer dan 6000 voedingsproducten verwerkt en dit aantal stijgt nog altijd. Aspartaam wordt gebruikt in dieet ('light') producten zoals frisdrank en tafelzoetjes, maar ook in producten als ranja, yogi, dubbeldrank, yoghurt, kwark, yakult, snoep, taart, kauwgom, vitaminepreparaten, peutertandpasta, enz.

Aspartaam blijkt niet alleen al kankerverwekkend te zijn bij doseringen vanaf 20 mg/kg per dag, een hoop mensen schijnen er ook nog eens behoorlijk ziek van te worden.

Aspartaam blijkt in zijn geheel niet geschikt te zijn voor kinderen; 1 liter ranja per dag (= 600 mg aspartaam) is voor een kind dat 30 kilo of minder weegt een absolute overdosis:

600 mg : 5 kilo = 120 mg/kg per dag

600 mg : 10 kilo = 60 mg/kg per dag

600 mg : 15 kilo = 40 mg/kg per dag

600 mg : 20 kilo = 30 mg/kg per dag

600 mg : 25 kilo = 24 mg/kg per dag

600 mg : 30 kilo = 20 mg/kg per dag

Aspartaam wordt vermeld als Aspartaam, Nutrasweet of E951.

Bewerkt: door Dieko
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook nergens gezegd dat Light Frisdank goed voor je is, het is algemeen bekend dat het slecht voor je lichaam is. Maar, je valt er wel van af. Althans, heb ook wel eens gehoord dat je juist méér trek krijgt van dat spul, maar van die drank zelf kom je niet aan. Probleem is dat vrijwel niemand alleen op water kan teren. Je wilt ook wel eens "lekker iets bij een film" of zo hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij gewoon vet en suiker links laten liggen, en terwijl een goede conditie kweken. bv 3 km per twee dagen gaan lopen kan een geweldig effect hebben. Gewoon de ongezonde rommel laten liggen en vervangen door iets gezonder, bijvoorbeeld doe naar school in de plaats van een koek (overigens ook niet slecht) een lekkere appel mee.

Trouwens is mijn vader na het stoppen van roken 6 kilo verdikt. Nu weer het woord aan onze arts Jet.

@hierboven: Coca-Cola Zero :h :bier: En ga in de plaats van de auto eens met de fiets naar school, als het niet te ver is.

Bewerkt: door Miek
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook nergens gezegd dat Light Frisdank goed voor je is, het is algemeen bekend dat het slecht voor je lichaam is. Maar, je valt er wel van af. Althans, heb ook wel eens gehoord dat je juist méér trek krijgt van dat spul, maar van die drank zelf kom je niet aan. Probleem is dat vrijwel niemand alleen op water kan teren. Je wilt ook wel eens "lekker iets bij een film" of zo hebben.

Zal heel lullig klinken, maar als je echt wilt afvallen. Dan maak je van je water gewoon ranja, of drink je iets in de trant van Cristal Clear. Wat ook heel weinig calorieën heeft, sowieso raad ik je nu aan om nu niet te beginnen om serieus af te gaan vallen. Want geloof me, afvallen in de december maand lukt je niet..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook nergens gezegd dat Light Frisdank goed voor je is, het is algemeen bekend dat het slecht voor je lichaam is. Maar, je valt er wel van af. Althans, heb ook wel eens gehoord dat je juist méér trek krijgt van dat spul, maar van die drank zelf kom je niet aan. Probleem is dat vrijwel niemand alleen op water kan teren. Je wilt ook wel eens "lekker iets bij een film" of zo hebben.

Zal heel lullig klinken, maar als je echt wilt afvallen. Dan maak je van je water gewoon ranja, of drink je iets in de trant van Cristal Clear. Wat ook heel weinig calorieën heeft, sowieso raad ik je nu aan om nu niet te beginnen om serieus af te gaan vallen. Want geloof me, afvallen in de december maand lukt je niet..

In de winter eet je juist meer zodat je lichaam het warm kan houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...