Jump to content

WK Zuid-Afrika 2010


Kai-ShockWave

Recommended Posts

headeriz.png

Na de WK-loting van vrijdag 4 december 2009 komt het Wereldkampioenschap in Zuid-Afrika nu wel heel dichtbij.

De groepen zijn bekend en daarmee ook het gehele speelschema. In dit topic kan je alle vorderingen voor én tijdens het WK 2010 volgen. Heb je vragen, opmerkingen, nieuws of uitslagen die met het WK 2010 te maken hebben of wil je discussiëren over de poule-fase, dan mag je dat hier plaatsen.

Alle uitslagen zijn hier te vinden!

subheader1.png

Het wereldkampioenschap voetbal van 2010 zal van 11 juni 2010 tot en met 11 juli 2010 in Zuid-Afrika plaatsvinden.

Het wordt het eerste wereldkampioenschap voetbal dat in een Afrikaans land wordt georganiseerd.

32 landen nemen deel waaronder gastland Zuid-Afrika. Zij zullen strijden in acht groepen van vier ploegen,

waarvan de eerste twee zich kwalificeren voor de achtste finales. Vanaf dit stadium wordt er gespeeld

volgens het Knock-outsysteem. Vervolgens zijn er de kwartfinales, halve finales, een wedstrijd om de

derde plaats en de finale.

De WK-bal:

blogSpan.jpg

subheader2.png

Hieronder staat een overzicht van de stadions met hun capaciteit. Nederland zal zijn eerste wedstrijd

spelen in Johannesburg, zijn 2e in Durban en zijn 3e in Kaapstad.

vwri93.jpg

subheader3.png

Hieronder staan de groepen met daarin de landen die meedoen aan het WK 2010. Speelschema en uitslagen

komen hier te staan wanneer het WK is begonnen.

wk2010v1.jpg

post-80436-1280052699,92.png

subheader4.png

World Cup 2010 Song:



http://www.youtube.com/watch?v=xhM-cpSwrmM

Link to comment
Delen op andere websites

Nederland zit in een gunstige poule. Ik denk dat we het meest rekening moeten houden met Kameroen, dat toch wel wat kwaliteit heeft in de selectie. Ik kan uit de poules nou ook geen poule des doods halen, misschien poule G met Brazilië, Portugal, Ivoorkust en Noord-Korea.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi topic Kai!

Dit jaar zijn er wel lekkere poules. Frankrijk en Mexico bijelkaar, dat wordt een prachtige wedstrijd! Argentinië en Griekenland! Ook een super mooi wedstrijd denk ik. Daarnaast treft Nederland het wel met deze poule denk ik. Kameroen en Nederland zijn denk ik wel aan elkaar gewaagd hoor :) Wordt spannende wedstrijd denk ik. Laten we hopen op een volgende ronde, maar dat zal wel lukken denk ik :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zuid-Afrika was echt totaal niet blij toen als laatst Frankrijk erbij kwam. :puh: Maar pot G wordt wel spannend. Van Noord-Korea weten we bijna niks en dan heb je nog Brazilië, Portugal en Ivoorkust die toch wel aardig wat goede spelers heeft.

Nederland moet sowieso gewoon winnen van Denemarken en Japan en kan dan eventueel gelijkspelen tegen Kameroen. Na de ronde moeten we tegen groep F en waarschijnlijk wordt Italië daar wel groepswinnaar. Maar ach, als je ambities hebt om kampioen te worden moet je alle wedstrijden kunnen winnen en moeten we nu niet zenuwachtig gaan doen dat het nog moeilijk gaat worden in deze poule. Ik denk dat het Nederland en Kameroen zijn die door gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is opvallend dat vrijwel iedereen Nederland en Kameroen tipt als de landen die doorstromen naar de tweede ronde. Denemarken moeten we namelijk zeker niet onderschatten, omdat zij behoorlijk wat ervaren krachten in de selectie hebben. Dan heb ik het over John Dahl Tomasson, Dennis Rommedahl, Jesper Grønkjær, maar ook over jonge talenten zoals Nicklas Bendtner en Thomas Enevoldsen. Al bij al heeft Denemarken een prima ploeg, en ik denk eerlijk gezegd dat zij hogere ogen gaan gooien dan Kameroen. Maar ja, 'de bal is rond en een wedstrijd duurt 90 minuten', dus het kan alle kanten op.

Groep G is inderdaad een loodzware poule, want op Noord-Korea na hebben deze landen allemaal internationale topspelers in de selectie, die allen heel wat geld in het laatje kunnen gaan brengen. Maar ja, bij die Noord-Koreanen weet je natuurlijk niet wat voor dingen ze achter de schermen uit gaan spoken. :clown:

Spanje zal geen al te zware kluif hebben aan Groep H, vermoed ik. Zwitserland kan wat worden, maar van Chili en Honduras verwacht ik eigenlijk heel weinig. Maar ja, je weet het nooit, want dat ze überhaupt op het WK aanwezig zijn is al een hele prestatie.

Daarnaast vind ik de bal die bij het WK gebruikt zal worden ook erg mooi. Strak en kleurrijk, maar niet overdadig (Zoals bij de bal van de Confederations Cup).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Nederland het erg moeilijk krijgt. Zo gaat het namelijk wel vaker als we in een poule zitten met lager aangeschreven landen: 1990 drie keer gelijkspel tegen Egypte, Ierland en engeland (Als Europees kampioen nota bene). 1994 met 2-1 gewonnen van Saoedi Arabië en Marokko maar verloren van België. 1998 Winst op Zuid korea, maar gelijkspel tegen België en Mexico. En 2006 was wel beter, maar nog steeds niet groots met kleine overwinningen op Servië en Ivoorkust en een gelijkspel tegen Argentinië.

Dus laten we hopen dat ze de poule doorkomen, want om een of andere reden worden ze daarna altijd wel beter (een enkele deceptie daargelaten)

Link to comment
Delen op andere websites

En Frankrijk, niet te vergeten. Zowel Italië als Frankrijk. Ik heb nog nooit zó genoten van de wedstrijden van het Nederlands elftal als die twee. Heel typisch dat een "klein voetballand" als Rusland (het grootste land ter wereld :7) Nederland dan weer aan zijn dal helpt. Daar ben ik dan dus ook bang voor in dit WK. We zouden hier makkelijk doorheen moeten komen als je naar statistieken en individuele klasse kijkt, maar of dat werkelijk zo gaat is nog te bezien.

In ieder geval heeft Nederland zich 1,5 jaar geleden weer eens terug op de kaart gezet. Het was "maar Oranje", nu is het ineens een (vrij) moeilijke tegenstander.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ik denk dat Nederland het erg moeilijk krijgt. Zo gaat het namelijk wel vaker als we in een poule zitten met lager aangeschreven landen: 1990 drie keer gelijkspel tegen Egypte, Ierland en engeland (Als Europees kampioen nota bene). 1994 met 2-1 gewonnen van Saoedi Arabië en Marokko maar verloren van België. 1998 Winst op Zuid korea, maar gelijkspel tegen België en Mexico. En 2006 was wel beter, maar nog steeds niet groots met kleine overwinningen op Servië en Ivoorkust en een gelijkspel tegen Argentinië.

Dus laten we hopen dat ze de poule doorkomen, want om een of andere reden worden ze daarna altijd wel beter (een enkele deceptie daargelaten)

Dat waren is tijden. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...