Jump to content

WK Zuid-Afrika 2010


Kai-ShockWave

Recommended Posts

Heel jammer dat Robben geblesseerd is geraakt. Het is nog niet zeker, maar ik heb er een hard hoofd in of hij nog gaat herstellen voor het wk. Dan hoop ik toch als vervanger Ruudje.

Wat me opviel was toen de spelers tegen de pers praatte, dat het leek of er iemand overleden was. Maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Die zien we niet meer op het WK hoor...

Positief, blijf positief. :)

Das wel jammer, zeker omdat het in zo'n onbelangrijke wedstrijd gebeurde. :{

Het was dé generale repetitie naar aanloop van het WK, lijkt me niet onbelangrijk dus.

Zeer klote, ten eerste voor Robben natuurlijk, voor Oranje zelf en de fans die er achter staan... Ik kreeg meteen een ander gevoel over die wedstrijd, was ook meteen bezorgd... :( Hopelijk is de blessure niet zo erg, en kan Robben nog een paar wedstrijdjes meepakken op het WK :)

Ik ook. Maar ik denk dat de uitslag zo zal zijn dat hij de openingswedstrijd tegen Denemarken moet missen. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Zelfs de minste hamstringblessure duurt al 2 weken revalidatie, dan mist hij sowieso de eerste wedstrijd en misschien ook de tweede (vooral als van Marwijk geen risico wilt nemen).

Ik blijf hopen op wat kramp, wat natuurlijk minder erg is. Al is het tegen beter weten in...

Ik zou van Nistelrooy zeker niet terugvragen. Vind hem geen schijn meer van wat hij ooit was, en vind ook niet dat hij toegevoegde waarde heeft. Van Persie kan in de spits, en ook Huntelaar is op beter niveau dan van Nistelrooy. Waarom dan een derde spits meenemen? Kuijt kan ook nog als spits staan.

Ik hoop dat van Marwijk sowieso die keuze niet hoeft te maken, dat betekent dat Robben nog IETS kan doen op het WK.

Link to comment
Delen op andere websites

Jongens dit jaar word het nederland tog niet als robben geblesseerd is, Zonder hem lever je meteen 20 procent aan kwaliteit in.

Vaarwel, wereldkampioen, Vaarwel, droom :cya: :cya: :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Jezus... :{

Wat zitten jullie nu allemaal te zeggen?

Ik snap wel dat Robben de belangrijkste speler is en dat die zal gemist worden, maar jullie moeten nou niet doen alsof de rest van het Nederlands elftal een stelletje prutsers zijn.

Het Nederlands elftal heeft nog genoeg spelers met kwaliteit die zeker ook het verschil kunnen maken op het WK.

Het is juist gevaarlijk om enkel te vertrouwen op één speler, in dit geval Robben, want nu is de kans dat die er niet bij is en dan denken jullie al direct dat alles in het honderd loopt. Wat volgens mij zeker niet zal zijn.

Hetzelfde is ook gebeurd bij Engeland en Frankrijk.

Toen Rooney zich licht blesseerde tijdens de match Manchester Utd. - Bayern Munchen was het ook al direct paniek in Engeland.

Hetzelfde geld voor Frankrijk, nu zij Zidane kwijt zijn is het elftal er ook flink op achteruit gegaan, enkel omdat ze geen speler vinden die de leiding durft te nemen.

Ik hoop dat dit ook niet gaat gebeuren met Nederland, want als een heel elftal moet afhaken door een blessure van één speler dan snap ik niet wat je op een WK komt doen. Je moet hier in eerste instantie mee rekening houden, zeker bij een speler als Robben. Die al gevoelig is voor blessures.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg niet dat Nederland geen andere kwaliteiten heeft, het heeft een fantastisch aanvallend middenveld en aanval. Het rust helemaal niet alleen op Robben, ook op Sneijder en van Persie, dan heb je nog geweldige invallers als Elia, Kuijt, v/d Vaart en Affellay die een wedstrijd open kunnen breken met een doelpunt of perfecte pass. Maar dit betekent niet dat het geen domper is voor het Nederlands elftal, integendeel. Robben is wel een super speler, en het is zonde als hij niet mee kan doen.

Wat ik trouwens wel geweldig vond, was dat je kon zien dat het Nederlands elftal een team is. Heb altijd gedacht dat ze teveel aan zichzelf dachten, te weinig aan anderen. Dat is de laatste tijd al minder in de wedstrijd te zien, en nu al helemaal met de blessure. Ze stonden allemaal op, ze gingen hem achterna, de wedstrijd was van ondergeschikt belang. Dat vond ik geweldig. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

(...) Wat ik trouwens wel geweldig vond, was dat je kon zien dat het Nederlands elftal een team is. Heb altijd gedacht dat ze teveel aan zichzelf dachten, te weinig aan anderen. Dat is de laatste tijd al minder in de wedstrijd te zien, en nu al helemaal met de blessure. Ze stonden allemaal op, ze gingen hem achterna, de wedstrijd was van ondergeschikt belang. Dat vond ik geweldig. :tu:

Ben ik het helemaal eens. Ik zag ook bij die wedstrijd meteen iedereen er naar toe, ff vragen hoe het met hem is. Het rare vond ik Kuyt ging meteen naar binnen met Robben, terwijl het 2 grote concurrenten zijn voor rechters voor. Betekend dat Oranje een goede teamgeest hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb ergens gelezen dat hij gewoon mee gaat

Bron? Hij gaat toch wel sowieso mee, ook al is het als een fan/supporter/bankzitter... iedereen wil gewoon weten wat de blessure is, en hoeveel revalidatietijd Robben nodig heeft. Daar gaat het me om, en ik denk dat dat wel bij meer mensen het om gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

KNVB maakt morgen (maandag) pas bekend over de ernst van Robben's blessure. Ik vind het wel onzin om het maandag te vertellen over Robben's blessure. Hier een stukje van www.voetbalzone.nl:

Deze zondag zal er niet bekend worden gemaakt of Arjen Robben kan spelen op het WK. De aanvaller werd in de middag onderzocht aan zijn geblesseerde hamstring, maar de KNVB zal pas maandag meer duidelijkheid geven. Dat meldt de NOS zojuist in het journaal.

Robben raakte zaterdagmiddag in de uitzwaaiwedstrijd tegen Hongarije geblesseerd aan zijn hamstring en vloog daardoor niet mee met de selectie naar Zuid-Afrika. Zondagmiddag werd hij onderzocht in Nederland en per sms hield hij Giovanni van Bronckhorst op de hoogte. Die weet echter ook nog niet of Robben het WK kan halen.

Datzelfde geldt voor bondscoach Bert van Marwijk, die ook gespannen op meer duidelijkheid wacht. Verwacht werd dat er zondagavond meer bekend zou worden, maar de KNVB zal pas maandag met een officieel statement naar buiten komen. Mogelijk wordt er later deze dag via andere media nog wel wat bekend, maar de officiële berichtgeving laat op zich wachten.

Bewerkt: door Leontjuuh-gta
Link to comment
Delen op andere websites

Jongens dit jaar word het nederland tog niet als robben geblesseerd is, Zonder hem lever je meteen 20 procent aan kwaliteit in.

Vaarwel, wereldkampioen, Vaarwel, droom :cya: :cya: :cya:

Dude, 1 speler maakt geen team. Als voetbalsupporter dien je toch wel wat meer kennis van het voetbal te hebben..

Maargoed, op een Mafia spel kan ik gokken welk team het WK gaat winnen. Wat denken jullie? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Jongens dit jaar word het nederland tog niet als robben geblesseerd is, Zonder hem lever je meteen 20 procent aan kwaliteit in.

Vaarwel, wereldkampioen, Vaarwel, droom :cya: :cya: :cya:

Dude, 1 speler maakt geen team. Als voetbalsupporter dien je toch wel wat meer kennis van het voetbal te hebben..

Maargoed, op een Mafia spel kan ik gokken welk team het WK gaat winnen. Wat denken jullie? :)

Gewoon Nederland :Y

We hebben nog steeds kans, en als het écht erg zou zijn met Robben dan was het al eerder gemeld denk ik zo. Nu zijn ze aan het twijfelen over wél of niet.. en ik verwacht dat hij wel mee gaat maar zoals Dutchy al aangeeft; de eerste wedstrijden zal moeten missen.

Maar de Denen en Jappers verslaan we ook wel zonder hem.

Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet je niet de WK bal genaamd Jabulani?

blogSpan.jpg

Vind het er een goed uitziende bal.

Hij ziet er wel mooi uit, maar volgens Rafael van der Vaart ''gaan er veel rare goals komen door een zwabberbal''. Hij is te stroef, en daardoor rolt en/of schopt hij gewoon niet lekker.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...