Jump to content

Rate het nummer boven je!


Jowx

Recommended Posts

Doom metal ben ik nooit een hele grote fan van geweest. Ik vind de ontwikkelingen in zo'n nummer wel altijd heel relaxed, maar ik neem nooit de tijd voor zo'n nummer gezien ze vaak langer dan 10 minuten duren. Dit nummer staat niet boven de andere doom metal nummers die ik ken, maar slecht is het ook zeker niet.

7/10

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is voor mij typisch zo'n band die al langer door mijn achterhoofd spookte maar waar ik me nooit echt toe gezet heb er naar te luisteren. Ik vind de melodie erg goed, er zit een lekker tempo in. De stem/zang/het grunten vind ik ook aardig, maar lijkt naar mijn idee te zacht te gaan. Ik vind het om een of andere reden niet lekker bij elkaar passen. Wellicht dat ik eens een ander nummer van Lamb of God zou moeten luisteren. Maar dit nummer valt bij mij net niet helemaal lekker :{ . 6,5/10

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Dit soort opnamen vindt ik altijd zoo goed klinken. :) Lekker ouderwets zonder begeleiding, puur de eenmansformatie van een gitarist die erbij zingt. Klinkt echt heerlijk, en de tekst slaat ook nog op de tweede wereldoorlog van wat ik ervan begrijp wat voor mij ook nog een pluspunt is. Daar zit nog gevoel in en is geschreven zoals een tekst hoort te zijn. Niet die nietszeggende onzin die tegenwoordig in elk standaard radionummer zit.

9/10

 

Chris Barnes in zijn prime tijd. :tu: 

Link to comment
Delen op andere websites

Het intro vind ik veelbelovend, het bouwt rustig op tot de vocalen haar intrede doet. Laat ik vooropstellen dat ik niet goed bekend ben met dit nummer. Zelf ben ik een groot Slipknot-liefhebber, eenzelfde gevoel als ik bij die band heb bekruipt mij bij dit nummer ook; ik denk dat ik dit beter zou kunnen waarderen/op waarde zou kunnen schatten als ik bekend ben met de tekst. 

 

Nadat de vocalen hun intro doen vind ik de ontwikkeling in het nummer echter slaken; tot ongeveer 2:40m blijft het nummer aardig op de vlakte. Dat vind ik jammer, ik vraag mij af hoe de dynamiek van het nummer zich ontwikkeld had als het langer had geduurd (en voortgebouwd had op het einde). Desalniettemin vind ik het een vermakelijk nummer. Helaas is er, naar mijn mening na de eerste keer luisteren, niet de volledige potentie benut. Ik ben niet goed bekend met de discografie van Cannibal Corpse, wellicht hebben ze materiaal dat enigszins in de buurt komt hetgeen ik beschreef? 7/10

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

De intro beloofde veel, maar helaas werd het daarna gauw anders toen het ska achtige gedeelte begon. Ik ben zelf nooit een fan van ska geweest, ik vind het vaak klinken alsof de band zichzelf niet serieus neemt. De vocals passen er overigens wel goed bij.

5/10

 

Kan niet wachten om deze helden op Into the Grave dit jaar te zien. _O_ 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Dit brengt toch wel een klein beetje herinneringen terug van toen ik vroeger Burnout 2 speelde, daar zat namelijk ook dit soort muziek in. Klinkt lekker en past goed bij zo'n race game als NFS.

8/10

 

Onlangs deze band ontdekt. Misschien wel een van de beste black metal bands van deze tijd. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Vreselijk. 1,5/10

 

 

Ga Avicii overigens missen. Eén van de weinige artiesten, waarvan ik bijna elk lied kon waarderen. De enige artiest tot nu toe, waarvan ik een gehele EP chill vond om naar te luisteren. Ik kan me als de dag van gisteren, toen ik voor het eerst een nummer van hem hoorde (bovenstaande overigens). Was ten tijde dat Hyves nog bestond en ik dit lied voorbij hoorde komen op een radio, die zich op Hyves bevond. Vanaf die dag tot einde van mijn leven zou deze man eén van mijn favoriete artiesten/producers, misschien wel mijn favoriete, blijven. RIP Avicii. 

Link to comment
Delen op andere websites

Ik luisterde niet echt naar Avicii ofzo, vind sommige nummers wel leuk; sommige nummers niet. Los daarvan is 28 wel erg jong om deud te gaan ofc, tja achja... cruel things happe in life 884.gif

 

Dit nummer vind ik decent. Niet echt super ofzo, maag wel gewoon goed voldoende 65/100

 

Blijft toch wel een erg mooi nummer om te luisteren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ja das wel een sterk nummer, lyricaal goed en van persoonlijk karakter. Op het refrein na niks aan te merken, voelt een beetje out of place, 4/5

 

 

<<(10/10 want ik schitter in de 360' clip 8))

Link to comment
Delen op andere websites

An sich wel een prima nummertje voor in de kroeg of op 't strand. Ik mis wel een beetje enthousiasme in de stem van de jongen die dit zingt, maar in het refrein komt het wat meer naar voren. Buiten het refrein klinkt het af en toe alsof een onzekere jongen voor het eerst een nummer maakt. Nu snap ik best dat dit nummer niet met alle serieusheid is geschreven en geen poging tot een toplied is, maar dit is even vanuit een kritisch oogpunt bekeken. Zou hem zelf nooit opzetten, maar in de kroeg zou ik niet raar opkijken als ik hem langs hoor komen. Ohja, en natuurlijk heel vet dat ze voor de clip een 360° camera hebben geregeld, en in elke hoek een mooi beeld hebben weten te krijgen. :tu: 

6,8/10

 

Demonaz schittert wel lekker in deze nieuwe track van Immortal. Ben zeker benieuwd naar de rest van het album. :) 

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

... Oeeeh... Klinkt vanaf het begin al meteen echt lekker :puh: Doet me aan vele nummertjes denken eigenlijk... Die gitaar en spacysounds...Nice! Die sla ik op! :D 9/10

 

Tijd geleden dat ik een 7 minuut durend nummer volledig heb geluisterd van het begin.

 



Beetje in eenzelfde 80ies style:

 

 

ps: intro tot 4:38 :7

 

 

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

7/10

 

Nu ben ik zelf best wel een fan van relatief lange nummers. Ik vind vaak dat een lied het best tot zijn recht komt als het tussen de 5 en 8 minuten duurt, dan is er ook ruimte voor een mooie opbouw (of meerdere opbouws en afbouws) en voelt het meer als een geheel. Ligt er ook een beetje aan wat voor een nummer het is natuurlijk. Bovenstaand nummer had van mij dan net weer iets korter gemogen, maar desalniettemin wel leuk.

 


 

 

 

 

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...