Jump to content

Beter dan ...


Amfetamientje

Beter dan ...  

57 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij het gevoel vaak beter te zijn dan andere

    • Ja
      28
    • Nee
      29


Recommended Posts

Beste mensen,

Ik stond laatst weer eens onder de douche (moet ook gebeuren) en bedacht me ineens dat ik in allerlei soorten dingen vaak een van de betere ben.

Of ik nou aan sport deed, een spelletje speel of op konijnen jaag, ik heb het idee dat ik in veel dingen uitblink.

Nee, dit is niet een topic over mijn toch al te grote ego, ik vroeg me af of meer mensen dit idee hebben.

Want als iedereen het idee heeft bij 'een van de betere' te horen is het slecht een psychologisch iets.

Ik ben dus benieuwd of het nou weer mijn eerder genoemde ego is of dat het psychologisch een hele logische reactie is die er voor zorgt dat je alleen de goede dingen voor de geest kan halen.

Als er iets niet duidelijk is hoor ik het wel.

Alvast bedankt.

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Amfetamientje

    4

  • ThunderDuck

    3

  • JasonStatham

    2

  • SpacyColours

    2

Ik heb niet het idee dat ik dat gevoel bovengemiddeld vaak heb. Soms merk ik wel dat ik ergens de betere in ben, maar dit is dan puur feitelijk, en niet zozeer mijn gedachte. Natuurlijk denk ik op voorhand wel eens 'Ha, hier ben ik veel beter in', maar dat gevoel heb ik net zo vaak als 'Hmm, hier ben ik veel slechter in'. Egoïsme en arrogantie zijn sowieso moeilijk te peilen, aangezien de één voor de grap wat opschept, de ander dit juist wel meent en weer een ander het gewoon uit z'n duim zuigt. Goede ervaringen staan vaak beter in je geheugen, omdat dat iets leuks is en we graag aan leuke dingen terugdenken. Maar ook dit verschilt weer van mens tot mens.

Ik maak trouwens wel even een belletje naar Marianne Thieme, want het jachtseizoen op konijnen is nog niet geopend.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, dit is een heel moeilijk vraagstuk. Mijn zelfvertrouwen is zowat negatief, dat hoor ik van iedereen, maar toch gaat er altijd wel een gedachte door mij heen dat ik "zeker niet de slechtste ben". Terwijl dat misschien wel het geval is, maar dat weet ik niet. Dit is zeker een psychologisch iets, heb er een tijdje terug nog wat over gelezen. Het is net als met zingen. Ik weet, ik kan vreselijk zingen, maar als ik het zelf hoor is het zo slecht nog niet. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee. Die tijd heb ik gehad, maar als 't een keer fout gaat, gaat 't vaker fout, en als 't vaker fout gaat, verlies je zelfvertrouwen en gaat 't nog vaker fout. Je kan mij (volgens sommigen) zien als een raspessimist. Nee, ik voel me niet beter dan anderen.

Ik heb wel momenten dat ik me beter voel dan anderen, maar snel genoeg gaat er een gedachte door me heen dat ik gewoon niet beter ben.

Bewerkt: door Wienish
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb op "Nee" gestemd, omdat het bij mij meestal het tegenovergestelde is. Maar dat komt waarschijnlijk doordat mijn zelfvertrouwen niet zo geweldig is. :|

Uiteraard heb ik net zoals Wienish wel eens tijden dat ik denk dat het wel zo is, maar dan niet op alle punten.

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb "Ja" gestemd, niet in de laatste plaats omdat ik vrij narcistisch ben aangelegd.. :$

Maar ik ben niet arrogant, hoor.. Ik ben gewoon geweldig! _O_

Jammer genoeg ben ik beter (en ik weet dat, aangezien ik met hem samenwoon) en heb ik altijd gelijk! :D

Voor wie mij niet gelooft; ik heb echt altijd gelijk, vraag maar na!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Ja gestemd.

Maar vaak denk ik ook het tegenovergestelde.

Kijk ik denk bijvoorbeeld in mijn klas altijn.

Ik ben beter in Wiskunde. Want ja ik heb het hoogste cijfer, Ben verder dan de rest.

Ben beter in Gamen. Want iedereen tegen wie ik tot nu toe op school een spelletje hebt gespeeld heb ik vierkant ingemaakt.

Maarja er zijn momenten dat ik totaal anders denk.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, dit is een heel moeilijk vraagstuk. Mijn zelfvertrouwen is zowat negatief, dat hoor ik van iedereen, maar toch gaat er altijd wel een gedachte door mij heen dat ik "zeker niet de slechtste ben". Terwijl dat misschien wel het geval is, maar dat weet ik niet. Dit is zeker een psychologisch iets, heb er een tijdje terug nog wat over gelezen. Het is net als met zingen. Ik weet, ik kan vreselijk zingen, maar als ik het zelf hoor is het zo slecht nog niet. :puh:

Weet je nog waar je dit had gelezen?

Ik heb een lichtelijke obsessie als het aankomt op psychologie ondanks dat ik er geen opleiding van volg :puh:.

@ de rest

Bedankt voor jullie reactie & votes,

Ik had eigenlijk wel meer "ja's" verwacht.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb "ja' gestemd. Zit lekker in m'n vel, ben met een opleiding bezig waarin ik goede resultaten behaal en op m'n werk komt men vaak bij mij omdat ik "het allemaal wel weet" Het klinkt wat hoog uit de bol, maar dat is niet m'n bedoeling: Tis gewoon de waarheid ;)

Er zijn ook een hoop dingen waarvan ik weet dat anderen er beter in zijn, maar dat is niet erg, je kan niet altijd de beste zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...